30.8 C
Dubrovnik
Utorak, 5 srpnja, 2022
NaslovnicaNaša čeljadLjudi NazbiljTrenerica Lukrecija Dragić: odrasli bi trebali biti aktivni tjedno 150, a...

Trenerica Lukrecija Dragić: odrasli bi trebali biti aktivni tjedno 150, a djeca dnevno 120 minuta

Dubrovkinja Lukrecija Dragić jučer je na tvrđavi sv. Ivana predvodila trening u sklopu akcije “Aktivna Hrvatska”. Odrasla je u sportskoj obitelji, a od svoje 9. godine aktivno se bavila atletikom. Osim sportske karijere iz hobija se bavila i manekenstvom. Koliko je važna svakodnevna fizička aktivnost? Koliko trebaju vježbati odrasli, a koliko djeca? Kako s malim trikovima početi raditi na sebi i svome zdravlju? Otkrila nam je u razgovoru.

Lukrecija je završila diplomski studije Kineziologije u Zagrebu, a od svoje 9. godine trenira atletiku. Odrasla je u sportskoj obitelji, tako da je bavljenje sportom, kao karijerom, za nju bio logičan izbor.

-Jedini logički slijed bio da upišem Kineziološki fakultet, što mi je zapravo bila i jedina želja. I dalje trčim i dalje mi je to najdraži oblik tjelesne aktivnosti. Nigdje se ne mogu toliko odmoriti i dati sebi, koliko kad odradim trening trčanja. Obožavam osjećaj nakon odrađenog treninga.

Već nekoliko godina uključeni ste u projekt “Aktivna Hrvatska”, kojim se se promiče vježbanje kao sastavni dio zdravog načina života. Kako ste postali dio tog projekta?

-Najstariji sam trener sportsko-edukativnog programa “Aktivna Hrvatska”. Već osmu godinu sam dio projekta, a priključila sam se na poziv tadašnjeg dekana Kineziološkog fakulteta, profesora Igora Jukića. Fakultet je zapravo od samog početka partner na projektu.

Projekt mi je otvorio neka vrata. Jako sam sretna i ponosna što sam dio ove priče. Upoznala sam jako puno ljudi, ali i pomogla velikom broju ljudi. Drago mi je što i dalje ukazujem na važnost tjelesne aktivnosti. Stalno se treba ponavljati koliko je tjelesna aktivnost važna za naše zdravlje.

Projekt se odvija već 10 godina? Jesu li vidljivi rezultati?

-Prije pandemije su se brojke lagano poboljšavale, ali je pandemija ostavila traga i nažalost nismo promijenili statistiku na bolje. I dalje je 65 posto građana Hrvatske neaktivno, a svaki treći osmogodišnjak pretio ili s prekomjernom tjelesnom težinom i sve je manje aktivnih sportaša. Kroz projekt smo aktivirali više od 45 tisuća građana, a posebno nas veseli svaka suradnja s mladim ljudima. Mnogi nas prate kroz godine i jako je važno da poruka preko njih odlazi u njihove domove i radnu okolinu. Stalno treba podsjećati na važnost redovne tjelesne aktivnosti zbog unapređenja zdravlja i to je jedan od osnovnih ciljeva ovog projekta.

Ove subote vježbali ste s Dubrovčanima na tvrđavi sv. Ivana. Znači li Vam taj trening ipak malo više jer se odvija u Vašem gradu?

-Posebno mi je zadovoljstvo i čast voditi treninge među svojim Dubrovčanima i Dubrovkinjama. Svake godine se rado vraćamo. Ipak je Dubrovnik najljepša pozornica. Jako sam ponosna što dolazim iz najljepšeg grada.

FOTO: Aktivna Hrvatska

Radite kao trenerica u školi trčanja i osobna trenerica. Koliko je zapravo važno za početnike obratiti se stručnim i obrazovanim trenerima?

-Važno je od malena krenuti raditi s kineziolozima. No, naravno i u bilo kojoj životnoj dobi. Posebno je važno vježbati pod vodstvom školovanih kineziologa, a ne „Instagram“ trenera. U protivnom dolazi do ozljeda i zbog dugotrajnijeg nepravilnog vježbanja može doći do ozbiljnijih zdravstvenih problema, to jest pogoršanja zdravstvenog statusa.

Ispunjava li vas taj posao?

-Stvarno me ispunjava, volim raditi s ljudima, a pogotovo s djecom. Drago mi je da, kroz posao, mogu prenositi ljubav prema sportu, pomagati ljudima, ukazivati na važnost tjelesne aktivnosti u svrhu poboljšanja kvalitete života i dugoročnijeg življenja.

Vjerujem da mnogi misle da je za vođenje zdravog života i fizičku aktivnost potrebno jako puno truda i rada. Je li to stvarno tako? Kako najlakše promijeniti životne navike i uklopiti fizičku aktivnost u svakodnevni život?

– Nema izgovora za nebavljenje nekom vrstom tjelesne aktivnosti tijekom dana. Ako je umjerena tjelesna aktivnost u pitanju, odrasla osoba bi tjedno trebala biti aktivna 150 minuta, a ako je u pitanju žustra tjelesna aktivnost, onda bi odrasli trebali biti aktivni 75 minuta tjedno, dok bi djeca trebala biti aktivna 120 minuta u danu.

Možete započeti prvo s malim trikovima, kao što su odlazak na posao pješice, umjesto nekim prijevoznim sredstvom. Zatim zamijeniti lift skalinima. Sad je ljeto i može se plivati. Izaberite onu vrstu aktivnosti koja vas veseli i nije vam teret. Niti jedan početak nije lagan, no vjerujte mi da ćete dobrobiti vježbanja osjetiti vrlo brzo. Imat će te više energije, bit će te koncentriraniji i uspješnije će te obavljati dnevne zadatke, bit ćete motiviraniji. Osjećaj nakon odrađenog treninga Vam ništa ne možete zamijeniti.

Djeca danas sve više i više vremena provode za raznoraznih ekranima – kako ih potaknuti da se bave sportom?

Kako sam već rekla, djeca se trebaju igrati i biti aktivna 120 minuta u danu. Nažalost, tehnologija ih sve više drži doma, ali mislim da bi roditelji svojim primjerom trebali ukazivati na važnost vježbanja. Često se prisjetim izreke s Olimpijade vrtića – što se nauči u djetinjstvu nikad se ne zaboravlja. Smatram da je loše što djeci u nižim razredima osnove škole satove tjelesnog odgoja održavaju učiteljice, a ne kineziolozi koji su za to obrazovani. Iznimno je važno da s djecom rade školovani ljudi koji točno znaju što, kako i kad raditi i provoditi.

Sportske školice su odličan izbor za djecu koja su početnici te naravno igra na zraku s vršnjacima. Upravo iz tog razloga sam s bratom, Antoniom Dragićem, koji je također kineziolog i kolegom Zoranom Glavićem, odlučila pokrenuti sportsku školicu Pokret. Na djecu  treba misliti od malena i treba ih učiti zdravim navikama kako bi se i dalje u životu razvijala u sportu. Važno je da s djecom rade školovani ljudi i da djeca prođu što više kretnji, igara, da se zabavljaju, da se okušaju u svim sportovima, a tek onda usmjere k određenoj sportskoj grani koja će njima najviše ležati i kojom će se oni htjeti baviti. Upisi u ljetnu školicu su upravo krenuli, pa ovim putem pozivam djecu od četiri do osam godina da se priključe našim treninzima.

Uz sve navedeno bavite se i modelingom? Što vam je draže biti u tenisicama ili u štiklama?

-S tim sam krenula u mladim danima, a sve se spontano dogodilo, ali to je za mene više kao hobi. Drago mi je što sam se i u tome okušala. Danas mi to pomaže u poslu koji radim, u komunikaciji s ljudima, kao i u  nastupima pred publikom i pred kamerama.

Živite u Zagrebu.  Planirate li povratak u Dubrovnik?

-U Zagrebu imam veću mogućnost napretka i stjecanja iskustva. No, ovo ljeto namjeravam provesti u Dubrovniku radeći u sportskoj školici, a namjeravam i voditi individualne privatne treninge. U Dubrovniku postoji mnogo mjesta za napredak. Uz potrebnu infrastrukturu, manjka i školovanog kadra, tako da mogućnost povratka u Grad nije isključena.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA