Nedjelja, 7 ožujka, 2021
Naslovnica Dupromo Što jesti prije i nakon tjelovježbe?

Što jesti prije i nakon tjelovježbe?

Nadamo se da unatoč zatvorenim teretanama i prostorima za vježbanje niste odustali od svoje redovite tjelovježbe. Samo 30 minuta na dan kroz pet dana u tjednu osigurat će minimalnih 150 minuta tjelesne aktivnosti tjedno za održavanje zdravlja.

Zdrava prehrana, redovna tjelovježba i kvalitetan san temelj su zdravlja.

Kakvi trebaju biti obroci prije i nakon tjelovježbe?

PRIJE TJELOVJEŽBE

Sendvič od integralnog kruha, posnog sira i povrća

Piletina s batatom i brokulom

Zobena kaša s whey proteinom

Ovi obroci osigurat će ugljikohidrate niskog glikemijskog indeksa koji će držati razinu glukoze u krvi konstantnom, a proteini će omogućiti okruženje u kojem ima dovoljno aminokiselina za izgradnju mišića.

Količina hrane koja se konzumira ovisi o tome koliko prije tjelovježbe ćemo jesti, a preporuka je 30-120 min prije. Tako je preporuka da obilniji i teže probavljivi obroci budu s  većim vremenskim odmakom od tjelesne aktivnosti,a što je obrok vremenski bliže tjelesnoj aktivnosti, manje obilan i lakše probavljiv. Također je poželjno konzumirati hranu koju sa sigurnosti znamo da ne uzorkuje probavne smetnje kako bismo osigurali da ćemo hranu dobro probaviti i dobro se osjećati za vrijeme tjelovježbe

OBROK NAKON TJELOVJEŽBE

Hrana nakon tjelovježbe također treba sadržavati ugljikohidrate i proteine, ali ovaj put su poželjni ugljikohidrati visokog glikemijskog indeksa.

30-60 minuta nakon tjelovježbe poželjno je unijeti ugljikohidrate koji će napuniti potrošene zalihe glikogena, prvo u mišićima, a zatim u jetri.

Proteini osiguravaju gradivni materijal za mišiće.

ČOKOLADNO MLIJEKO ima idealan omjer ugljikohidrata i proteina (4-5:1) te se preporučuje kao obrok nakon tjelovježbe.

Ako nekim slučajem ne volite čokoladno mlijeko, kombinirajte druge izvore ugljikohidrata visokog glikemijskog indeksa s izvorom proteina (meso, riba, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi)

UNOS TEKUĆINE

Ne smijemo zaboraviti spomenuti važnost stanja hidracije, odnosno optimalne količine vode u organizmu.

Unos vode trebao bi biti adekvatan bez obzira na tjelovježbu.

Hidraciju organizma možete provjeriti preko urina koji treba biti blijedo-žute boje.

U Ljekarni Čebulc na Babinom Kuku djeluje Nutricionističko savjetovalište Nutrikon kao spoj nutricionizma i farmacije. U savjetovalištu koje funkcionira u suradnji s ljekarnom, zajedno o zdravlju svojih korisnika brinu nutricionistica i farmaceut. Obratite im se s povjerenjem!

Pretite novitete putem Instagram i Facebook stranice Ljekarne Čebulc, i ostanite nam zdravi!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

Komentar tjedna by Lidija Crnčević

Put oko Svijeta

Slatki život Alise Nenadić