14.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 travnja, 2024
NaslovnicaVijestiIZ MINUTE U MINUTU: Vlaho Kljunak novi je stari ravnatelj FA Linđo

IZ MINUTE U MINUTU: Vlaho Kljunak novi je stari ravnatelj FA Linđo

Jedanaesta sjednica Gradskog vijeća započela je u 9 sati. Na Dnevnom redu je 37 točaka, među kojima i UPU Nuncijata, prijedlog odluke stavljanju van snage odluke o izradi izmjena i dopuna DPU-a Športsko-rekreacijskog park Gospino polje te točka o izradi izmjena i dopuna Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje te s tim u vezi izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika i GUP-a Grada Dubrovnika, kao i prijedlog odluke o stavljanju izvan snage Odluke o izmjenama i dopunama PPU-a Grada Dubrovnik i GUP-a Grada Dubrovnika te stavljanju izvan snage dijela UPU-a Radeljević-Dubrovnik. Na današnjem dnevnom redu je izvješće o radu gradonačelnika Frankovića u razdoblju od 1. srpnja te 31. prosinca 2021. godine, odluka o osnivanju Doma za starije osobe Ragusa, prijedlog izmjena i dopuna Plana korištenja javnim površinama u povijesnoj jezgri.

Na sjednici je prisutno 17 vijećnika.

Usvojen je zapisnik prethodne, 10. sjednice Gradskog vijeća.

Dnevni red je nadopunjen prijedlogom odluke o davanju suglasnosti Libertasu za sklapanje ugovora o operativnom leasingu s ostatkom vrijednosti za nabavku validatora. S Dnevnog reda izostavljena je točka 5. – Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Gruški akvatorij te s tim u vezi izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika i izmjena i dopuna GUP-a Grada Dubrovnika.

Dnevni red je usvojen.

Vijećnička pitanja

Vijećnik Kristić postavio je dva pitanja gradonačelniku Frankoviću. Kristićevom prvo pitanje vezano je uz ceremoniju gay bara Milk.

„Po meni je dvojben, pa i degutantan dio ceremonije, vezano uz izvođače. Radi se o javnoj površini, je li ona korištena uz suglasnost Grada? To je po meni krajnje neprihvatljivo. Namjerava li Grad to sankcionirati. Na takav način obilježavati takvo što je neprimjeren i vrijeđa mora građana. Što je s spomenicima civilnim žrtvama rata i poginulim braniteljima?“, upitao je Kristić.

Gradonačelnik Franković kazao je kako je osobno nazočio otvaranju gay bara.

„Bio sam pola sata. Sve je bilo vrlo kulturno. Sutra dan sam vidio niz primjedba naših građana na dio performansa koji se dogodio na ulici. Jednu priču koja je uredu zasjenio je ovoj performans. Na javnoj površini to ne mogu raditi. Radi se o vulgarnom činu, koji je derogirao ono što je većina naših sugrađana pozdravilo. Mi smo jedan vrlo tolerantan grad, ali prije svega grad kulture, uvažavanja. Ono što se dogodilo na ulici nije bilo kulturnu. Unutar odluke o komunalnom redu ćemo postupati. Mi smo grad koji poštuje. Svojim dolaskom sam pokazao da poštuje druge i drugačije. Na javnoj površini izgovarati onakve riječi je neprimjereno i to treba sankcionirati“, kazao je gradonačelnik.

„Naš krajnji cilj je da obljetnice 6. 12. napravimo spomenik djeci. U ovoj godini ćemo završiti spomenik djeci. Spomenik braniteljima je malo kompleksniji. U ovoj godini namjeravamo završiti i križni put“, kazao je gradonačelnik te dodao kako se planira velika obljetnica 30 godina deblokade Dubrovnika.

Olga Muratti postavila je pitanje vezano uz zatvaranje jednog od domova za starije.

„Kad će biti završen dom za starije u Gružu? U kojoj je fazi izgradnja doma za starije ispod bolnice, odnosno kad možemo očekivati početak radova. Stanovnici Luke Šipanske još uvijek nisu dobili kanalizaciju, a dolazi nam sezona. Bit će ako loše ako se usred sezone dogode neugodnosti“, upitala je.

Gradonačelnik je kazao će u rujnu biti kompletirani radovi na Domu za starije u Gružu.

„Na današnjem dnevnom redu je i točka vezana uz osnivanje ustanove. Za uređenje doma potrebno je 2 milijuna kuna. Jesen ove godine je naš ciljani rok, nadamo se da ćemo to i ispuniti. Dom ispod bolnice vrijedan je 100 milijuna kuna, a moći će smjestiti oko 200 korisnika. Dom umirovljenika smo predložili na program Oporavak i otpornost. Očekujemo skoro raspisivanje natječaja. U izradi je projektna dokumentacija za kanalizaciju u Luci Šipanskoj, a kako bi se mogle ishoditi dozvole. Vodovod Dubrovnik također radi na prijavi na program Oporavak i otpornost. Naš cilje je do kraja godine dobiti dozovle za Šipan, u idućoj godini osigurati sredstva i započeti s radovima. Onda bi nam ostala samo Kalamota, a tu vidjeli ste u medijima imamo određenih problema”, odgovorio je gradonačelnik.

Vijećnik Tropan postavio je dva komunalna pitanja gradonačelniku.

„Prema informacijama objavljenima u medijima, u ožujku su započeli radovi izvođenja obalnog zida na Lapadskoj obali. Postoje li problemi u izvođenju projekta. Što je s ulicom Vladka Mačeka, kad će ona biti sanirana?“, upitao je.

„U okviru Lapadske obale bilo je više problema. Pogotovo pravnih. Postigli smo dogovor s resornim ministarstvom i gospodinom Pašalićem vezano uz parking mjesta. Upravo iz tog razloga sam danas povukao odluku vezano uz UPU Gruški akvatoriji. Kad od županije dobijemo studiju utjecaja na okoliš pokrenut ćemo te izmjene. Samo izvođenje radova dobro napreduje. U manje segmentu imali smo tehničke probleme. Stroj za pilote se u više navrata pokvario. Novi stroj bi trebao doći negdje 25. svibnja te bi se u roku od 10 do 15 trebali pobiti svi piloti. Konzervatori su tražili da se postavljaju velike betonske zavjese kako ne bi došlo do zamućenja. Prilikom postavljanja prve betonske zavjese ona je zapela u mulju. Projektant je nakon toga pristupio dodatnoj analizi – postavljat će se betonske zavjese manjih dimenzija. Krajnji rok nije ničim ugrožen. Što se tiče ulice Vladka Mačeka, ona je ušla u proračun Grada Dubrovnika. Nismo imali dostatna financijska sredstva. Početkom sezone proračun se počinje obnavljati. Smatram da bi u listopadu mogli započeti sa sanacijom ulice“, odgovorio je gradonačelnik.

Vijećnica Bonačić Obradović kazala je da je u gradonačelnikovom obilasku s građanima prije tri godine utvrđen niz problema u Ulici Janka Bobetka.

„Kada i kakva rješenja mogu očekivati stanovnici ove ulice? Što je produženim boravkom u školama? Sva djeca trebaju imati iste uvjete, a svi učitelji koji rade u produženom boravku trebaju biti plaćeni od strane ministarstva.“

Obradović Bonačić zamolila je da se ne spominje javna kuća  jer to vrijeđa žene i žensko tijelo.

Gradonačelnik je kazao kako u navedenoj ulici ima dosta problema, a jedan od njih je oborinska odvodnja.

„Nažalost, ova ulica za koju smo dobili dozvolu, radove nismo mogli započeti iz financijskih razloga.  Radimo na pitanju rješavanja zemljišta oko zgrada. To zemljište ne pripada zgradama, već je upisano na Grad Dubrovnika. Kad se to riješi, na tom zemljištu mogle bi se izgraditi još dvije garaže. Što se tiče produženog boravka, dobili smo od ministarstva input i započeli smo izradu dokumentacije za one objekte u kojima nismo imali mogućnosti za produženi boravaka, odnosno spremamo pripremu za prijavak na Oporavak i otpornost. Namjera ministarstva je u produženi boravak budu uključena svi razredi osnovnih škola. Najava je bila da će natječaj izaći kroz mjesec dana. Pripremili smo dokumentaciju za OŠ Mokošica i za dogradnju škole Ivana Gundulića. S tim smo zapravo sve škole na području Dubrovnika uveli u sustav jednosmjenske nastave. U Orašcu imamo određene probleme, no ishodili smo dozvolu za sporsku dvoranu”, odgovorio je gradonačelnik.

Vijećnik Deraković postavio je pitanje vezano uz financiranje fotonaponskih elektrana za obiteljske kuće.

„Pozdravljam taj projekt, no hoće li se nastaviti sa ovakvim sustavim na stambenim zgradama? Što je sa subvencijama zrakoplovnih karata i cestarina? Jesu li se stekli uvjeti za primjenu ovog pravilnika?“, upitao je.

Gradonačelnik Franković kazao je kako su zaključili da na području Dubrovnika svega tri posto kuća ima fotonaponske elektrane.

„U gradu vlada veliki interes. Nadamo se da ćemo na rebalansu proračuna moći izdvojiti i više sredstava za ovu namjenu. Grad Dubrovnik je financirao cijeli niz dokumentacija za energetsku obnovu stambenih zgrada. Na području grada obnovljenje su dvije zgrade na Batali, a Grad je tim ljudima doznačio određeni dio sredstava. Bilo bi dobro da tim putem nastavimo. Još uvijek nismo postigli potpuni oporavak kad je u pitanju financijska kriza, ali smo na dobrom putu. Dobra sezona značila bi rješavanje velikog broj komunalnih problema. Svi programi, pa i zračni most i subvencije cestarina, bi se trebali nastaviti po oporavku. Tek od ovoga mjeseca zaposlenici Grada trebali bi početi ponovno primati plaće u punom iznosu“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Capor kazao je kako se iznenadio na se na Dnevnom redu ne nalazi projekt Arene Lapad.

„Gdje je zapelo? Je li možda zapelo u suradnji s vašim koalicijskim partnerom? Čestitam vam ja osiguranje još jedne ruke u vijeću. Čestitam i vama i gospodinu Vlahušiću što se po treći put vratio u koaliciju s HDZ-om. Izjavili ste da se postigli suglasnost s gospodinom Pašalićem i ministarstvom, ali što je s građanima. Oni nisu zadovoljni s marinom, oni na tom mjestu žele komunalne vezove. Nadam se da su građani vidjeli o kakvim se manipulacijama radi.“

„Pitanja od gospodina Capora kao i obično nema. Vama je izgradnja Arene Lapad igračka za koalicijske partnere. Sramite se! Radi se o projektu koji svatko osim vas podržava. Projekt se dorađuje, usklađuje. Nismo ga do kraja pravno uskladili, ali taj će projekt vrlo skoro doći na Gradsko vijeće, pa ćemo onda vidjeti kako ćete vi glasati. Žao mi je što je vaša ljubomora tolika, pa nam ne možete čestitati na Lapadskoj obali i rješenju problema s Marinom Frapa. Osigurali smo parking za građane, riješit ćemo problem cijevi koja puca. Spominjali se Grawe, a niste spomenuli da dozvola da zgradu ispod Vile Palme nije izdana. Niste podržali izmijene GUP-a. Građevinska dozvola za zgradu nasuprot Grawea nije izdana u mom mandatu, a uostalom ja te dozvole ne izdajemo. Isto je vezano i uz Sumratin. Mislilo se možda da se može drugačije, ali smo mi pokazali da se ne može. Treba znati biti čovjek čvrstog stava, ali se treba znati koji su prioriteti. Moji prioriteti su uvijek građani“, odgovorio je gradonačelnik.

Capor  je kazao kako ljubomora nije osobina koju cijeni.

„Pogriješili ste u ovom slučaju, kao i u komentaru. Podržali smo izmijene GUP-a. U svim ovim slučajevima koje sam spomenuo, vi ili oni  koji su u vašoj stranci iznad vas pronašli ste zajednički jezik s investitorom“, kazao je Capor.

s investitorom“, kazao je Capor.

Vijećnik Lučić postavio je pitanje vezano uz dodjelu zemljišta braniteljima na Nuncijati te o nastavku gradnje ceste Ljubač – Osojnik.

Gradonačelnik je kazao kako je u njegovom mandatu riješeno stambeno pitanje 70 branitelja i njihovih obitelji.

„Ako danas usvojimo UPU Nuncijata idemo dalje u parcelizaciju, svaki branitelj će dobiti zemljište. Naknado i dodatno Grad će osigurati sredstva za izradu projekte dokumentacije. Potrebno je osigurati jednoobraznost naselja. Slijedi nam izdavanje građanske dozvole za navedenu cestu“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Raguž ponovno se osvrnuo na otvaranje bara Milk.

„Čovjek se pita dokud ide umjetnička sloboda. Da sam ja postavio pitanje, a ne kolega Kristić vjerojatno bih ispao seljak. U kojoj je fazi groblje Dubac? Što je s izgradnjom nove sportske dvorane u Gospinom polju? 2025. godina nam se bliži”, kazao je.

Gradonačelnik Franković je kazao da ljudske slobode ide do granice da nikoga drugoga ne ugrožavaju, omalovažavaju niti vrijeđaju, a potom se osvrnuo na groblje Dubac.

„Postigli smo zajednički dogovor s općinom Župa. Odredit ćemo popust za hrvatske ratne vojne invalide. Za potrebe OB Dubrovnik bit će doznačeno besplatno jedna grobnica. Vjerujemo da će 5,6 mjeseci od izvođenja radova biti gotove prve grobnice. Veliki dio naših sugrađana je uplatio i to nam je omogućio da se krene s radovima. Moramo još izgraditi sakralne objekte, natječaj ćemo raspisati do kraja godine. Što se tiče sportske dvorane, jedna točka današnjeg dnevnog reda, ima za cilj ubrzanje izgradnje. Naknadnim promišljanjima došli smo da zaključka da je bolje pronaći novo mjesto za dvoranu, na zemljištu koje je u vlasništvu Grada Dubrovnika. Cilj koje je postavljen je moguće ostvariti“, odgovorio je gradonačelnik.

Vijećnik Marković kazao je kako se slaže s Ragužem i Kristićem vezano uz otvaranje gay bara te dodao kako smatra kako je to porazno za ljudsku svijest. Gradonačelniku je postavio dva pitanja.

„Planira li Grad uvesti obiteljske ulaznice za svoje kulturne objekte i za zidine?Prijedlog Suverenistima je da učenicima i studentima odredimo ulaznicu u iznosu od 50 kuna. Kako Grad namjerava riješiti pitanje stambenog zbrinjavanja za deficitarna zanimanja?”, upitao je.

Gradonačelnik Franković pozdravio je ideju vijećnika Marković te kazao kako je ideju moguće implementirati kroz Dubrovačku karticu, no da je ideju potrebno dodatno razraditi.

„Možda treba ostvariti povlaštenu cijenu za naše državljane, no treba vidjeti kako tu ideju uskladiti s propisima EU. Možda je ideja deficitarnog zanimanja zastarjela, jer su mnoga zanimanja danas deficitarna poput recimo kuhara. Na Pobrežju smo osigurali stambenu zonu za zdravstvene djelatnika. Na sjednici na kojoj se bude našao rebalans trebat ćemo osigurati i sredstva za ovu namjenu. Tim bi poslali poruka koliko nam je važno da djelatnici iz naše bolnice ne odlaze, već da dolaze. Kroz nove izmjene GUP-a moramo voditi o računa o otvaranju novih stambenih zona na Pobrežju“, naglasio je gradonačelnik.

Vijećnica Petra Marčinko čestitala je svim koji su uspjeli poslati ispravnu i potpunu dokumentaciju na Javni poziv za stanove za mlade te se osvrnula na pitanje zaštićenih najmoprimaca.

„ Bitno je iznaći novi način rješavanja njihova problema. Donesena je odluka o osnivanju Fonda za otkup stanova – hoće li Grad aktivirati ovu odluku? Drugo pitanje se tiče birokracije samog natječaja. U 19 slučajeva nije predana dokument o predaji vjenčanog lista  odnosno  dokaza izvanbračne zajednice. Nadam se da se nije dogodila birokratske omaška“, kazala je.

Marčinko se u dijelu svog pitanja osvrnula i na jednoroditeljske obitelji

Gradonačelnik  je u svom odgovoru kazao da 16 od 17 osoba koje su zadovoljile  uvjete i s kojima će se potpisati ugovor o najmu stana primaju subvenciju Grada.

„Najveći dio osoba koje su došle na uvid dokumentacije znale su unaprijed u čemu su pogriješile. Što se tiče jednoroditeljske obitelji  to nije istina. Propisan je model koji su oni to trebali dokazati. Nikoga nismo diskriminirali. Pitanje zaštićenih je prije dvije godine prebačeno na jedinice lokalne zajednice. Lako je riješiti pitanje onih koji su zaštićeni najmoprimci u gradskim stanovima“, kazao je.

Vijećnik Cetinić upitao je kad bi se mogao staviti u funkciju javni WC na Pilama ispod Platana te namjerava li i kako Grad riješiti pitanje skretanja za Zlatni potok.

Gradonačelnik je kazao kako mora vidjeti s Čistoćom zašto ovaj WC nije u funkciji.

„Što se tiče pješačkog na Nuncijati, vidio sam u jednom mediju taj iscrtavanje tog pješačkog iznosi 500 tisuća kuna. Projekt obuhvaća izgradnju nogostupa s jedne i druge strane, postavljanje semafora, u suradnji s MUP-om tamo ćemo postaviti i kameru za nadzor brizne. Grad ovo provodi u suradnji s Hrvatskim cestama. Ne radi se ovdje o kanti piture“, naglasio je gradonačelnik te se osvrnuo na Zlatni potok.

„Imamo izvrsnu suradnju s kotarom. Imamo problem prometa u mirovanju, jedna dio problema smo riješili. Pošto smo tamo dislocirali autobuse i taksi vozila imamo problem brzine. Kamere su lijek, one jesu skupe, ali u konačnici su rješenje“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Maslać postavio je pitanje vezano uz realizaciju novog sustava gospodarenja otpadom u Dubrovnik te cijene. Postavio je pitanje i vezano uz povezivanje Grad i Zračne luke Dubrovnik.

„Na postoji alternativa trenutnoj cesti. Treba voditi računa o kvaliteti stanovanja i o okolišu“, kazao je Maslać.

Gradonačelnik Franković kazao je kako je u tijeku javno savjetovanja vezano uz gospodarenje otpada te pozvao građane da se uključe.

„S obzirom na propise, neminovno je povećanje cijena. Do izgradnje CGO-a morat ćemo otpad odvoziti kilometrima daleko. Pronašli smo zlatnu sredinu po pitanju fiksne cijene, a sami odlučujemo o varijabilnoj cijeni. Naplaćuje se samo predaja miješanog komunalnog otpada. Trebat će vremena  za prilagodbu na novi sustav. To će uzrokovati određene probleme u postupku. Trudit ćemo se da ne dođe do vizualnog problema, neki će odbijati predaju u određene kante. Ovo vijeće mora usvojiti odluku, onda idemo u nabavu svega potrebno, pa potom u implementaciju. Hrvatske ceste  su nositelji projekta povezivanje ZLD i Grada. Moramo biti koncentrirani ono što je bitno za Grad, a to je povezivanje sa Zračnom lukom. Omblu moramo zaštiti, stoga inzistiramo na nekoliko varijanti. Hrvatske ceste pronašle su način kako da se ova dionica financira EU sredstvima“, kazao je.

Vijećnica Doršner upitala je gradonačelnika što očekuje od turističke sezone, a osvrnula se i slikara Đura Pulitiku.

„Vidjela sam prijedlog da se Put od Bosanke preimenuje u njegovo ime. Znam da ste vi gradonačelniče, razmišljati da se jedno ulica unutar grada imenuje njemu u čast?“.

„Početak turističke sezone je dobar. Svakodnevni napredak je vidljiv, sve je više gostiju u našem Gradu. Tijekom proteklog vikenda zabilježeno je 8 tisuća putnika u Zračnoj luci. Krajem mjeseca započinju i izravni letovi sa SAD-om. Dolaze nam i kruzeri, ali ne više od dva istovremeno. Imali smo iznimku, odnosno tri kruzera istovremeno, no kapaciteti su još uvijek smanjeni.  Budući tijek turističke sezone ne ovisi više o nama, napravili smo sve što smo mogli. Turizam je osjetljiv. Imamo sad i inflaciju. Na goste utječe ratu u Europi, odnosno u Ukrajini. Ohrabrujuće je da u Europe, pogotovo u Ukrajinu dolaze predstavnici SAD-a. Što se tiče Đura Pulitike, Umjetnička galerija Dubrovnika u povodu stote obljetnice radi veliku retrospektivu. Vidio sam i ja navedeni prijedlog, mislim da to nije dobar prijedlog. No, smatram da bi se jedna ulica trebala nazvati njegovim prijedlogom. Vjeruje da će to doći već na iduću sjednicu Gradskog vijeća. Put od Bosanke ima svoju težinu i povijesnu vrijednost. Tri ulice mogu nositi ime Đura Pulitke, a gdje promjena imena ulice neće nositi reperkusije. Grad bi snosio troškove promijene dokumenata stanovnicima“, kazao je.

10:53 Vijećnik Roko upitao je zašto prodavači na placi u Gradu ne mogu na njoj ostati dulje od 13 sati. Upitao je vijećnik i gdje ljudi iz Župe koji dovoze goste mogu goste i iskrcati.

Vijećnik Roko upitao je zašto prodavači na placi u Gradu ne mogu na njoj ostati dulje od 13 sati. Upitao je vijećnik i gdje ljudi iz Župe koji dovoze goste mogu goste i iskrcati.

Gradonačelnik je kazao kako ničim nije regulirano, to jest da se radi o prešutnom dogovoru da prodavači ostaju na placi do 13 sat. Kazao je kako se radi na rješenju kako bi oni tu mogli biti do 17 sati.

„Još uvijek rješavamo kako i na koji način će kombi vozila dolaziti na Pile. Jedan dio sam dođe i iskrcaju goste, dok drugi dio ostaje na Pilama. Upravi odjela radi na izmjeni odluke kako bi kombi vozila mogla iskrcati goste uz plaćanje godišnje naknade”, kazao je.

Vijećnik Vićan kazao je kako bi stanovnicima Elafita trebalo omogućiti da jednom mjesečno Tritonom dovoze plin.

„U kojoj je fazi UPU Boosanka? Domicilnom stanovništvu je onemogućeno graditi obiteljske kuće“, kazao je.

Gradonačelnik je pozdravio prijedlog uz dostavu plina na Elafite.

„Osigurat ćemo sredstva kako bi Triton dovozio plin jednom mjesečno. Uskoro ćemo napraviti razdvajanje UPU-a Bosanka. Vjerujem da ćemo ubrzo pokrenuti postupak što se tiče zone oko samog naselja. Razumijem stanovnike”, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Vlahušić postavio je pitanje vezano uz prebacivanje srednje medicinske škole s postojeće lokacije u prostorije bolnice.

„Na Ilijinoj glavici onda bi mogli napraviti vrtić. Dvorana OŠ Marin Držić još uvijek ima salonit na krovu, ta škola nema restoran. Svi projekti koje su Hrvatske ceste do sad izradile, a po pitanju povezivanje Grada s Župom i Konavlima, uključuju bušenje kroz Srđ. Od Slanog do Pobrežja znamo koliko ima kilometara, zašto se ne napravi brza cesta? Moram ćemo donijeti odluku o zabrani tranzita kroz grad“, kazao je.

Gradonačelnik Franković kazao je da je prijedlog vezan uz medicinsku školu odličan.

„Ako je visoka škola već tamo, ne vidim zašto tamo ne bi bila i srednja škola kako bi sve bilo na jednoj lokaciji. Vjerujem da možemo osigurati sredstva i putem gradskog proračuna. Za osnovnu školu dobivanje tih dodatnih prostora bilo iz izvrsno. Trebaju na dodati vrtićki kapaciteti, jer smo u procesu povrata taj prostor pripao Pravoslavnoj crkvi, kojoj plaćamo najam. Lijepo je da djeca idu u vrtić. Sva djeca danas idu u vrtić, takav trend nije  prije postojao. U velikom dijelu se slažem s vama kad je u pitanju prometna povezanost. Naš je izgradnja brze prometnice do grada do ZLD, ona ne smije biti Jadransko-jonski koridor. Sve drugo treba rješavati na druge način.  Znamo koliko košta cesta preko Pelješca, no vjerujemo kako budućnost Jadransko-jonskog koridora ne leži  u toj cesti”, kazao je gradonačelnik.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o radu gradonačelnika Grada Dubrovnika u razdoblju od 1. srpnja 2021. do 31. prosinca 2021. godine

“U međuvremenu su se dogodile i neke nove stvari. Mnogi projekti čekaju novu programsku inicijativu, ili da se potpišu ugovori za ITU. Bez obzira što su nam financijske smanjenje, neodgovorno bi bilo da trošimo vlastita sredstava, kad možemo koristiti druge izvore financiranja. Radovi za školi u Ulici Ilije Sarake će se u dogovoru s gospodarskim subjektima odvijati i tijekom sezone. Nismo do kraja zadovoljni s uvjetima predviđenima u natječaju, a što se tiče vrtića Pčelica. Što se tiče ceste Tamrić – Mokošica, provodi se faza izvlaštenja, isplatili smo preko 2 milijuna kuna za izvlaštenja, a prethodi nam još postupaka. Očekuje se odabir izvođača za groblje Dubac. Projekt ceste iza zgrada Kineskog zida – projekt je izgrađen. Što se tiče Centra za pružanje usluga u zajednici -u tijeku je projektiranje idejnog rješenja. Završen je projekt javne rasvjete u Staroj Mokošici. Područja koja nikad nisu dobila javnu rasvjetu, sad će je dobiti. Pak n Ride sustav ima ishodavanu svu dokumentaciju, prijavljen je na program Oporavak i otpornost. Riješili smo prometne probleme što se tiče Azila za životinje, očekujemo da bi uskoro mogla započeti e-konferencija, što znači da smo blizu ishođenja dozvole. Boćarski dom u Komolcu – zemljište koje je prethodno bilo u našem vlasništvu, prešlo je u vlasništvu Republike Hrvatske. Predložio sam rješnje ministru Malenici i ministru Pladinu riješenje ovog problema. Prijedlog riješenja sam poslao i predsjedniku Vlade i Zajednici gradove. Predloženo zakonsko riješenje je bitno za sve gradove, a ne samo za Dubrovnik”, kazao je gradonačelnik te dodao kako će se uskoro odražati konferencija za medije vezana za Aglomeraciju Dubrovnik.

„Dio toga projekta je izgradnja uređaja za obradu fekalnih voda u brdu Petka. Radnici Vodovoda daju enormnu energiju da postojeći uređaj bude u urednoj funkciji. Jednom ću prezentirati video da vidite kako su ljudi radili. Uređaj je star 60 godina. Tim ljudima koji uđu u te cijevi treba odati dužno poštovanje“ kazao je gradonačelnik te dodao kako su mnogi EU projekti završeni.

Vijećnica Bonačić Obradović kazala je kako bi izvješće trebalo biti preglednije te da se u izvješću ne vidi koliko je ljudi zaposleno i po kojoj osnovi te da izvješće gradonačelnika ne sadrži reviziju.

„Kod mnogi projekata tekstovi su kopirani iz prethodnih, a mijenjaju se samo iznosi. Očekivali smo vidjeti dospjele obaveze i kredite. Posudila su se velika sredstva, a posuđene iznose trebalo vraćati. Pohvalili li odjela za promet i komunalno redarstvo koji su se držali zadanog razdoblja. Naveli ste da su 24 projekta u pripremi za prijavu na EU projekte“, kazala je.

Gradonačelnik je kazao kako u promatranom razdoblju nije bilo zapošljavanja.

„Zapošljavamo putem javnih natječaja. Na neke, nedavno raspisane natječaje, nije bilo prijavljenih. Recimo isti ljudi su se prijavili na natječaje za prometne i komunalne redare, pa onda odabrali prometno redarstvo. Neki završeni europski projekti se nalaze u izvješću jer postoje ugovorni odnosi. Možemo u budućnosti izvješća drugačije prezentirati“, kazao je gradonačelnik te dodao kako Grad Dubrovnik nije prezadužen.

Bonačić Obradović u svojoj replici gradonačelniku kazala je kako je činjenica da prilikom provedbe natječaja prednosti imaju oni s članskom iskaznicom, na što je gradonačelnik odgovorio da su zaposlena možda dva člana HDZ.

„Zapošljavamo ljude koji ispunjaju uvjete“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Tropan kazao je kako se broj zaposlenik konstantno povećava što se vidi prilikom izglasavanja proračuna na temelju iznosa koji se izdvajaju.

„Mi smo po definiciji prezadužen grad. Projekti se stalno vrte. Ovo je auto plagijat iz prošlog razdoblja.

I vijećnik Capor se referirao na provedbu natječaja.

„Imamo situaciju da se imena pročelnika i direktora mjesecima unaprijed znaju. Stoga se drugi niti je javljaju“, kazao je.

„Jedan srednjoškolski profesor govori neistinu. Nije točno da se i drugi nisu javili na natječaj“, kazao je gradonačelnik.

Capor je ponovio da je činjenica da su se na neke natječaja javile samo osobe koje su potom i odabrani.

„Natječaji u Gradu Dubrovniku, koji se namještaju kumovim i kotacijskim partnerima su na zlu glasu“, kazao je.

„Pokušavajući se sad izvući iz rupe, gospodine Capor, iskopali ste si dublju rupu. Za imenovanja odgovornih osoba u društvima, imenuje ih skupština. Preuzima se politička odgovornost. Vi pričate o natječajima, kojim ste vi natječajem došli  u gimnaziju. Na natječaj su se prijavili četiri osobe, a Dubravka Šuica je baš vas odabrala“, kazao je gradonačelnik.

Marko Potrebica je kazao kako nikad manje članova HZD-a nije bilo imenovano.

„Vama to ne smeta da stvarate dojam. Ako nam išta prigovaraju članovi HDZ-a, to je da prilikom zapošljavanje ne vodimo računa o stranačkoj pripadnosti“, kazao je Potrebica.

Mene ste gradonačelniče, optužili da sam šurovao s gospođom Šuica, ona je tad odavno otišla iz Gimnazije. Molim vas preuzimate odgovornost za novog direktora Čistoće, koje je na novo mjesto popratilo i vozilo. One koje se ovdje usuđuju propitkivati nešto, spuštate raspravu na osobnu razinu“, kazao je Capor.  

„Bio sam uvjeren da ste zaposleni da vrijeme gospođe Šuice, ispričavam se“, kazao je gradonačelnik.

„Cijela Hrvatska se smijala na zapošljavanje kumova na pročelnička mjesta, kao i za natječaj za automobila direktora. Od vremena Sanadera dio ste stranke koja ima pravomoćnu presudu“, kazao je Capor.

„Profesore ste pokušali uvjeriti da sam rekao nešto što nisam, a pomoću manipulacija. Na političkom nebu je to dopušteno, nisam vam to zamjerio. Mogao sam u javnom prostoru mogao podići buru vaši istupom i liječnicima, kad ste rekli da su oni samo za rad u bolnici i ništa drugo. Na natječajima Grada se zapošljavaju sposobni, a ne podobni. Oni koji mogu snositi teret odgovornosti, oni koji su kroz projekte donijeli u Grad ogromna sredstva”, kazao je gradonačelnik te pobrojao cijeli niz projekata koji su ostvareni.

„Svaku pogrešku svako HDZ-ovaca znamo sam pokuditi. Dizao sam javne površine, uzimao stečena prava. Nisam se bojao, znao sam da radim ispravno. Nisam radio bez greške, niti je sve bilo napravljeno savršeno. Bilo je propusta, ali svaki taj propust prihvaćam. Nakon vaših inicijativa za raskid ugovora vezanih uz tvrđavu Imperial, taj ugovor smo raskinuli. Prihvaćam svaku kritiku, ne mislim da svaka kritika iz vaših usta izlazi kako bi se uvrijedili, već kako bi bio bolji“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnica Marčinko upitala je koliko će krajnji korisnici biti uključeni u projekt Centra za pružanje usluga u zajednici, a referirala se kroz slučaj mačke Anastazije i na azil za nezbrinute životinje.

Gradonačelnik je kazao da su u razvoj priče o Centru za pružanje usluga u zajednici uključene udruge, dodao je da azil za životinje dugogodišnji problem grada.

„Lokacija u neposrednoj blizini Grabovice, je u komunikaciji s vijećnikom Kristićem, odabrana kao idealna. Projekta dokumentacija je bila izazovna. Ne služi nam na čast i na ponos da još uvijek nekako azil za napuštene životinje. Vjeruje da ćemo uskoro dobiti građevinsku dozvolu. Paralelno s postupkom, na snagu je stupio novi pravilnik, koji je odredio koliko pas ili mačka moraju imaju kvadrata. Morali smo projekt uskladiti, jer bez toga ne bi dobili građevinsku dozvolu. I azil će se moći prijaviti na EU fondove. Što se tiče volontera koji se brinu o mačkama, oni bili više puta na sastanku. Odrađivali  su sjajan posao, čestitam im na tome, Grad ih je pratio putem usluge kastracije, kao što uredno kupujemo hranu za azil na Žarkovici. Tim ljudima se moramo zahvaliti jer kučaka više nema na ulici. To smatram svojom najvećom pogreškom, što sam davao netočne podatke o datuma izgradnje. Trebalo je naći lokaciju koja je dovoljno daleka da ne ugrožava kvalitetu života”, kazao je gradonačelnik.

Capor se uvodno osvrnuo na pitanje buke u povijesnoj jezgri.

„U ovih šest mjeseci se napravilo nešto od strateške važnosti za Grad Dubrovnik, a to je kupnja TUP-a, što bi želio pohvaliti. Molio bih da nas i dalje izvještavate o razvoju projekta. Brinem se kada ćemo doći do uporabne dozvole za cestu iza Kineskog zida. Pratimo ovaj vaš medijski sukob sa autobuserima. Nikako autobuse koji su stečeni EU sredstvima, ne bi trebalo koristiti za shuttle prijevoz. Neka to Libertas radi autobusima kupljenim na leasing? Što je s Hotelom Sumratin, je li ishodovana građevinska dozvola? Što je s česticom u gradskom vlasništvu koja je nekako u postupku postala čestica investitora?“, upitao je Capor.

Gradonačelnik je kazao kako kad bi se došlo do oduzimanja javne površine zbog kršenja odredaba o buci da bi se time sve riješilo. Po pitanju TUP-a gradonačelnik je kazao kako su u tijeku pripreme za Europski Bauhaus, a kako će mi Petra Radonić pomoći u razradi prijave projekta.

„Problem ceste Kineski zid, su bili problemi sa visinama. Trebalo nam je vremena da to uštimamo. Cesta će vrlo skoro dobiti lokacijsku. Nisam u sukobu s autobuserima. Grad jasno i vidljivo i pod jednakim uvjetima za sve određuje zone. Mislim da Libertas nikome ne oduzima kruh, svatko tko želi može raditi pod jednakim uvjetima. Na prvom mjestu je Grad i komoditet naših građana mi je na pravom mjestu. Sumratin nije dobio građevinsku dozvolu, treba riješiti još cijeli niz problema. I to će doći na ovo Gradsko vijeće“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Tropan kazao je kako se u slučaju prijevoza iz luke radi o povremenom prijevozu i da se Libertas i ostali autobuseri ne mogu tretirati jednako.

Vjećnica Bonačić Obradović istaknula je problem hranjenja mački na javnim površinama u povijesnoj jezgri.

„Nikad niti jedan autobus kupljen EU sredstvima nije bio pod brodom i prevozio putnike. Zamolio bih vas, gospodine Capore, da se ispričate. Nemojte na Gradskom vijeću iznositi stvari koje dobro zvuče, ali nisu istinite“, kazao je Potrebica.

„Izrazito me nervira, a to sve više viđamo, izmet od kućnih ljubimaca. Od čijeg kućnog ljubimca to potječe može se utvrditi putem DNK analize. U tom smjeru ćemo morati ići. Lako je imati kućnog ljubimca, ali on mora imati red i način i to je osnovno“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Capor kazao je kako oprašta Marku Potrebici na pokušaju podmetanju.

„Kazao sam da se autobusi Libertasa kupljeni EU sredstvima ne bi smjeli, ne bi trebali koristiti za prijevoz putnika s kruzera“.

Potrebica mu je dogovorio da ne zlorabi ulogu predsjednika Gradskog vijeća.

„Nismo zaludu provjeravali o kojim se autobusima radi. Potrudit ću se pronaći vašu izjavu na tu temu, pa ću to iznijeti na točki vezanoj uz Libertas“, kazao je predsjednik Gradskog vijeća.

Vijećnik Marković pohvalio je projekt „Dubrovačke stanogradnje“, a osvrnuo se i na Lapadsku obalu.

„Hvala Bogu da se problem riješio na obostranu korist, no zanima me što to točno podrazumijeva“, upitao je.

Gradonačelnik je pojasnio kako će se parkiralište za Marinu Frapa, izgraditi nasuprot Kazbeka, unutar područja pod koncesijom.

„Nismo izigrali interese stanovnika Lapadske obale. U studenom bi trebali biti završeni radovi na zgradi škole u Ulici Ilije Sarake, istodobno se radi na zgradi škole Centar. Svi radovi bi trebali biti završeni u siječnju, veljači iduće godine. Ona trebamo donijeti odluku hoćemo li krenuti u promjenu odmah ili ćemo čekati novu pedagošku godinu. Što se tiče serpentina na Srđu govorimo o sveobuhvatnom projektu. Vlada se obvezala financirati jedan dio. Vezano uz igralište na Konalu, proveli smo neka čišćenja sa vatrogascima, konzervatori su nam upozorili da se radi o zaštićenom području, dogovorite ćemo s njima smjernice, a kad steknemo financijske  uvjete to ćemo igralište provesti svrsi. Još je puno projekata na čekanju. Što se tiče groba Dubac, nisam rekao konkretnu namjenu, ali jednu ćemo grobnicu dati OB Dubrovnik. Radi se o inicijativu dubrovačke bolnice, ako se radi o još jednoj grobnici onda ćemo i to osigurati“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Kristić referirao se na nekoliko projekata koji su sadržani u izvješću gradonačelnik.

„Imamo samo 17 prijavitelja koju su zadovoljili administrativnu provjeru za stanove u Mokošici. Zanima me, je li se u ovom razdoblju, ,promijenilo nešto po pitanju jamstva za otkup stanova nakon isteka deset godina, a po povlaštenoj cijeni? Kad bi se trebao raspisati novi Javni poziv. Smatram da ćemo teško realizirati stanove u Solitudu. Znamo da su uložena značajna sredstva u rekonstrukciju ex Hotela Stadion, no taj projekt nije završen. Kad se može očekivati završetak nedovršen prostora? Kada možemo očekivati početak gradnje doma za umirovljenike ispod bolnice?  Mještani Orašca pitaju se zašto baš sad kad je počela turistička sezona se radi na sustavu kanalizacije? Pozdravljam izgradnju boćarske dvorane u Komolcu, ali smatram da je iznos od 13 milijuna kuna prevelika. Zalagat ću se da su u Gospinom polju izgradi dvorana. Pitanje pomoćnika u nastavi otvorio sam na prethodnoj sjednici. Molimo sam da se iznos stanice poveća, što je s time? Vidio sam da je lokacija centra za autizam u Orašac vraćena vlasnicima?“.

Gradonačelnik je kazao kako je sad sve na povjerenstvima, a vezano uz Javni poziv za stanove u Mokošici.

„Meni kao laiku je bilo zanimljivo gledati kako je ljudima falio jedan dokument. Ne znam kako se to događa. Ako treba predati ovjeri ugovor o podstanarstvu, onda treba predati upravo to. Neki ljudi su u medijima govorili da je banka pogriješili, ali na njima je bila krajnja odgovornost. Možda netko i uspije u žalbenom postupku, sve je na povjerenstvu. Moja ideja je bila da novi poziv ide u srpnju, no mnogi koji su se prijavili su istaknuli da u tom periodu neće moći dobiti potvrde od recimo škola. Što se tiče hotela Stadion napravili smo sve u nadležnosti Grada, pa i ona trg. Unutarnji dio, uređeni su prostori kluba, kao  i prostori budućeg muzeja vaterpola. Stručna osoba, razrađuje taj koncept. To bi bio prvi muzej vaterpola u svijetu. No, hostelski dio nije završen. U startu smo promišljali da raspišemo natječaj, no došli smo na to da bi bilo bolje da Dubrovačka baština time gospodari. Najvažnije je da imao građevinsku dozvolu za dom umirovljenika. Teško mogu reći kad ćemo početi graditi, jer to ne ovisi o nama. Idućeg tjedna ću s ministrom Piletićom razgovarati na tu temu. Što se tiče kanalizacije u Orašcu, dobio sam poruku od jednog prijatelja da se došlo do nekih kuća i da se tamo sad radi. Pitao  je može li se to odgoditi za jesen, no vezani smo rokovima. Ja sam za to da se izađe ljudima u susret, no moramo vidjeti što i kako. Moram istaknuti izvođača radova u Orašcu – pedantan, kopa se dan i noć. Vidjet ćemo što će se dogoditi kad krenemo s radovima u četiri grupe, kad se krene kopati po cijelom gradu. Vidjet ćemo može li nešto napraviti. Ne možemo uspoređivati dvoranu u Putnikovićima i onu u Komlacu. U Komolcu će dvorana zadovoljavati potrebe i drugih sportova, ali i neke druge potrebe, zato ona i jest skuplja. Bili smo našli izvanredno zemljište za Centar za pružanje usluga u zajednici, ali ta se zemlja nekako, u jednom trenu vratila vlasniku, nije nigdje bilo zabilježbe. Pronašli smo novu lokaciju. Zanimljivo da je taj obitelj dobila cijeli niz povrata, u zadnjih mjesec dana najmanje 20. Očito je da su se ti povrati počeli rješavati. Razgovaram s predstavnici roditeljima i uvjerio ih  da nisu izgubili na vremenu. Konkretne detalje ne bih u ovom trenu iznosio, kako nam se opet ne bi dogodio neočekivani problem“, pojasnio je gradonačelnik.

Gradonačelnik se osvrnuo i na pitanje asistenata u nastavi i otkup stanova u Mokošici.

„Ministar Fuchs je najavio kako će se ići na povećanje satnice. Grad ne može sam riješiti taj problem. Oni bi trebali biti promatrani na isti način kao učitelji i profesori. Nama su ruke vezane. Mi sa Ministarstvom financija brusimo detalje vezano za otkup stanova, vjerujem da ćemo uskoro imati rješenje“, kazao je.

Vijećnica Doršner kazala je kako će podražiti izvješće gradonačelnika.

Osvrnula se na projekt Renesansnog Vodvoda te pohvalila gradsku upravu na upis parka Gradac kao komunalne infrastrukture. Naglasila je kako su području Kotara Pile-Kono postavljeni brojni rukohvati. Naglasila je kako bi se trebalo više računa voditi o obnovi crkvica i kapelica na području ovog gradskog kotara. Kazala je kako i tijeku obnova crkvice sv. Roka na Konalu.

Točka je usvojena, no vijećnik Capor je tijekom glasovanja naglasio kako je pogrešno glasovao.

Prijedlog odluke o korištenju dijela naplaćenih sredstava komunalnog doprinosa i komunalne naknade za druge namjene različite od namjena propisanih člankom 76. i 91. Zakona o komunalnom gospodarstvu

Gradonačelnik Franković pojasni je odluku.

„Ministarstvo financija dopustilo je da sredstva mogu koristiti nenamjenski kako bi održali likvidnost. Odluka Gradskog vijeća omogućava preraspodjelu unutar Proračuna a kako bi se obveze prema nekim skupinama izvršavale. Sredstva smo putem ove odluke upotrebljavali za naše socijalno ugrožene građane. Ne bi bilo dovoljno sredstava za jednokratne financijske pomoći da nije bilo ove mogućnosti“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Tropan kazao je kako ga čudi ova odluka s obzirom kako je gradonačelnik kazao kako su rezultati dosadašnje sezone izvrsni.

„Hoće li sad nastupiti rebalans, ima li potrebe za tim? Namjenski porezi koji ljudi plaćaju, neće se koristiti u tu namjenu. Gradonačelnik je sad govorio o socijalnim davanjima, to podržavamo, ali postaje li sredstava koje se mogu dati u tu svrhu, da ne uzimamo od sredstava za održavanje cesta?“, upitao je Tropan.

Gradonačelnik je kazao kako je odobreno naplaćivanje cruise takse, a da se ona troši u infrastrukturu.

„Turistička sezona ide u dobrom smjeru, no ne znamo kakva će ona biti do kraja. Ovim omogućavamo razumno raspoređivanje sredstava. Lako će mi kasnije raspoređivati novce u drugome smjeru. Aglomeracija Dubrovnik obuhvaća kopanje brojnih ulica u Dubrovniku, a potom i njihovo saniranje“, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Marković upitao je u što će se trošiti novac, a gradonačelnik je pojasnio kako će ići u nadstandard.

„Da ovoga nema, nedostajala bi sredstava na računu 11. Kad ove odluke nema, ova sredstva možemo isključivo trošiti namjenski“, pojasnio je gradonačelnik.

Vijećnik Tropan kazao je da je pitanje kolege Markovića na mjestu.

„Ide li svih ovih 30 milijuna kuna u socijalu?“, upitao je.

Vijećnik Vlahušić kazao je kako grad ima tri vrste financiranja – porezi, komunalna naknada i doprinosi i imovina.

„Sva imovina koju smo kroz godine stavili kroz funkciju i cijene donose na doprinose. Molim gradonačelnika da pažljivo upotrebljava riječ nad standard. Život u Dubrovniku je preskup, radi se o esencijalnim stvarima. Zračni most recimo ljudi iz Siska ne trebaju. Cijene prehrambenih artikala  u Dubrovniku, koje uključuju, prijevoz su preskupe. Drugi dio je pitanje gubitka sredstava. Grad je postao svjestan da može naplaćivati realne cijene turistima, iako mi dižemo cijene gosti i dalje donose. Ako gledamo kroz par mjeseci možemo pronaći stvari koje nisu dobre. Glavno pitanje je koliko košta gradska uprava i koliko ona zarađuje. Moramo se donositi donošenjem mjera i akata koji će napuniti proračun. Ne radi se nadstandardu, nego i iskonskoj potrebi većine ljudi u ovom gradu”, kazao je.

Gradonačelnik Franković je kazao je kako je standard zakonski određen, a da se sve iznad toga smatra nadstandardom.

Vlahušić je kazao kako se slažu o zakonskoj definiciji, no da to percepcijski nije dobro.

„Posežemo u iznimno bitna sredstava. To je bilo opravdano u doba korona krize. Mislim da bi bilo jako bitno, a možemo to, jasno propisati namjenu za trošenje ovih sredstava”, kazao je Kristić.

Prijedlog odluke o donošenju Urbanističkog plana uređenja stambenog naselja za branitelje na Nuncijati

„Posljednjih godina se dosta pričalo o ovom projektu. Gradska vijeća su čak donosila odluke o dodjeljivanju zemljišta. Uvjeta nam je bila HIA studija, ona je još dorađuje. Usuglasili smo se s Ministarstvo, da su svi uvjeti konzervatora implementirani, oni su dali svoju suglasno, a tako i Ministarstvo kulture. Današnjim usvajanjem nije sve završeno. Ključno je da onda kreće parcelizacija zemljišta. Treba dobiti suglasnost na HIA-a studiju kako se bi mogla izgraditi cesta i kako bi se mogle dobiti građevinske dozvole za objekte. Zagrade trebaju biti jednoobrazne, kako vizura ne bi bila narušena. Branitelji predugo čekaju. Sa usvajanjem ove odluke napravili bi jedan veliki korak naprijed. Gradsko vijeće je 2019. donijelo odluku, a neke ljudi su u međuvremenu, na razne način zbrinuti, razmatrao sam mogućnost da ljudi koji su ispali s liste, da i njima dodijelimo zemljište, ali ne postoje zakonski uvjeti. Za svaki drugi način postoji natječaj“, kazao je gradonačelnik.

Pročelnik Benić izložio je Urbanistički plan uređenja stambenog naselja za branitelje na Nuncijati.

Zrinka Rudež, predstavnica izrađivača, predložila je ukratko UPU Nuncijata (snimka 04:38)

„Predmetno područje je u GUP-u Grada Dubrovnika koji je bi osnovica za izradu UPU-a  bilo je previđeno kao zona mješovite namijene. Predmetni UPU, a vidite prijedlog plana koji je bi na raspravi 2016. godine, je usklađen s GUP-om Grada. U dijeli korištenjem zakonskih odredbi da planovi užeg područja mogu biti stroži od planova šireg područja, predmetni plan je umjesto mješovite namijene srednje gustoće predvidio urbanizaciju ovoga područja sa stambenim zgradama, niske gustoće za izuzetkom u donjem dijelu, gdje se vidi narančasta fleka“, naglasila je Rudež te dodala kako su javno-pravna tijela dala svoja pozitivna očitovanja.

„Konzervatorski odjel je smatrao da predmetni UPU nije istražio utjecaj planiranih rješenja na prostor i potencijalnu ugrozu svjetskog kulturnog dobra“, kazala je Rudež te predstavila prvotno rješenje.

„U sjeverozapadnom dijelu, predviđene su bile zone rekreacije, odnosno trgovačko-uslužni sadržaji. Budući da je Konzervatorski odjel, slijedom mišljenja promatračke misije ICOMOS-a iz 2015. godine ustanovila da je potrebno s posebnim marom voditi urbanizaciju neizgrađenih dijelova grada na padinama Srđa, a u međuvremenu je pod UNESCO-vu zaštitu osim povijesne jezgre i kontaktnih područja i Lokruma, ušla i buffer zona traženo da se istraži vizualni utjecaj za sedam točaka“, kazala je Rudež.

„Kao stručni izrađivači analizirali smo područje i svih sedam točaka. Vidi se da se promatrano područje ne vidi s Orsule, Pila, Porporele, s Boninova se vidi djelomično, iz Gruža također ne, s Lapadske obale djelomično, a s Lokruma skoro pa nikako. Uzeta je prosječna visina promatrača od 176 cm. Nakon niza sastanaka i predstavnicima Ministarstva kulture zaključeno je da nova gradnja ne smije nadvisiti hrbat Srđa kao i dominantu točku tog prostora odnosno postojeću crkvu na Nuncijati. Izrađeno je novo rješenje,  ukinuta je izgradnja u sjeverozapadnom dijelu”, pojasnila je Rudež.

“U najsjevernijem dijelu ukinuta je sva mogućnost izgradnje. Pažljivo se osmislila gradnja u tom području. Konzervatori su potom  tražili da se uključe još četiri točke. Kod konačnog rješenje prihvaćena je druga varijante od strane  Konzervatorskog odjela koja uključuje 56 čestica, 36 za samostojeće stambene objekte, 18 za dvojni način gradnje, previđena je gradnja škole i vrtića, jedna čestica je previđena za gradnju trgovačkih i uslužnih sadržaja, kao i sadržaje rekreacije”, navela je.

“Pojednostavljena je i prometna mreže, na koju su konzervatori dali načelnu suglasnost i zatražili da se izradi HIA i na to rješenje. S velikom marom su položene prometnice, one predstavljaju zelene koridore”, kazala je.

“To bi trebao biti budući Beverly Hills Dubrovnika. Veličina čestica je 400 kvadrata, a a bruto površina na njima 300 kvadrata, radi se o tri nadzemne etaže, visna do sljemena 10 metara. Svi objekti moraju imati garaže na svojim parcelama, a na zelenim koridorima je predviđeno parkiranje samo za posjetitelje”, kazala je.

“Ovaj plan je dobio suglasnost Ministarstva graditeljstva. Ministarstvo kulture je došlo do zaključka da bi HIA u ovom slučaju bila nepotrebna formalnost, naglasili su da predlažu da se ovaj UPU, tj konačni prijedlog uputi na raspravu i donošenje Gradskom vijeću. Ovako urbaniziranom područje, koje je vrlo eksponirana, koje je vidljivo iz svih osjetljivih točaka grada, grli zapravo postojeće naselje i pokazuje kako Grad Dubrovnik u budućnosti treba graditi. Projektanti će izraditi nekoliko varijanti tipskih projekata, a Grad će ishoditi dozvole“, kazala je predstavnica izrađivača.

Određena je pauza do 14:40 nakon čega slijedi rasprava.  

Vijećnicu se nakon pauze vratili u vijećnicu. Prisutno je 13 vijećnika. Kvorum je utvrđen.

„Šest godina se čekala HIA? Zašto se izgubili vrijeme. 2015. godine smo donijeli odluku da urbaniziramo Nunicijatu, uzeli kredit od 40 milijuna kuna. Došlo smo do 60 ili 54 čovjeka. Što mi danas imamo u našem prostornom planu? Ljudi imaju samo jedno pitanje – kad te dobiti svoju parcelu? Za to će trebati jako puno vremena i para. Volio bih da se to ubrza. Grad će napraviti jedinstveni projekt i ishodovati građevinsku dozvolu. Treba napraviti cestu od magistrale do Nuncijate. Treba se popeti na Nuncijatu. Grad do treba kupiti i napraviti, a to košta 20 milijuna kuna. Zamislite da je netko braniteljima 2009. rekao evo vam milijuna kuna i kupite stan. Kuće su 300 kvadrata, ona ne može biti veća. Grad će napraviti infrastrukturu i tipske projekte. Ako je moguće napraviti kuću od 300 kvadrata za manje od 1500 eura po kvadratu skidam mu kapu. U toj kući će imati tri stambene jedinice od 70 kvadrata, to će Grad koštati 2  milijuna kuna po svakoj kući. Prosječna starost je 60 godina i više. Dogodit će se trgovina. Ako branitelja traži jedan stan od 70 kvadrata, tko bi se upustio u to da branitelju da jedan stan, a sebi zadrži dva? Ne pretjerujem u brojka. Razgovarao s ljudima  bi li to prodali Gradu. Veliki dio ovih ljudi je prije nekoliko godina bio sam. Prije HIA-e i onom osnovnom projektu imali smo kuće više od 300 kvadrata, ali je cijena izgradnje bila 50 posto manja. U sadašnjim uvjetima ne znam investitora koji će htjeli kupiti 300 kvadrata i ući u rizik koji će trajati godinama“, kazao je Vlahušić te istaknuo još jedan problem.

„HIA nije uvedena niti u jedan zakonski propisa. Ovo će dovesti do presedana. Ministarstvo je rekla da se može graditi bez HIA-e. Ne znam što će se dogoditi ako netko pokrene upravni spor?”, upitao je Vlahušić.

„HIA je bila izrađena, a bila je temelj ovih novih izmjena. Vidjeli ste kako smo krenuli. I što smo se radili, sve radimo uz smjernice Ministarstva kulture. Imamo se osnove za usvajanje UPU-a Nuncijata. Sve je ovo temelj za ishođenje građevinske dozvole za cestu, ako i za naselje. Sjećate se da smo prije imali drugu cestu, pronašli smo bržu kvalitetniju i jednostavniju cestu, koja rješava komunikacijske probleme postojećeg naselja. Unutar godine dana moramo izraditi projektnu dokumentaciju za ovo naselje, a prije toga idejno rješenje s nekoliko varijanta tipskih objekata. Ne sporimo da će neki prodati, to je njihovo pravo. Što će oni s tim zemljištem ne znam. Radi se o dvosjeklom maču. Mi nismo ti koji smo nekoga označili i rekli da će baš ta osoba dobiti zemljište, to radi ministarstvo“, kazao je gradonačelnik.  

Vijećnik Vlahušić replicirao je gradonačelniku.

„Najmanje tri gradonačelnika kazala su u nekom trenutku da se bliže kraju. Da UNESCO nije dobio HIA-a, ovo bi bilo rješenja. Imali smo ceste koje su počinjale daleko ispred Adrije, sad smo je suzili na najmanji mogu dio ceste. Može li grad biti posrednik pri prodaji zemlje. 2/3 tih ljudi neće sami graditi. Je li moguće napraviti investicijski gradski fond u iznosu od 20 milijuna kuna? Danas je  u gradu skoro nemoguće početi graditi“, kazao je Vlahušić.

Vijećnik Selmani kazao je kako činjenica kako nije donesena HIA-a govori da je bila manjkava, pogotovo po pitanju ceste.

„Vizualni dio se jako dobro analizirao. HIA je potrebna kako bi se stekao uvid u kumulativni utjecaj naselja, cesta, žičare. Mišljenje ministarstva nije obvezujuće. Gradsko vijeće na sebe sada preuzima određenu odgovornost. Proceduru treba poštovati do kraja. Bit ćemo suzdržani, smatramo da bi HIA ipak trebala doći. Suština ovoga je da se radi o naselju za branitelje“, kazao je.

Srđ je Grad je protiv ovoga naselja, ako ovo jednostavno prevedemo. Vi sa svojom suzdržanošću iz nekakvih formalnih razloga, glasate protiv dodijele stanova“, kazao je Marko Potrebica.

Dio branitelja je sve ove godine plaćao podstanarstvo. U dobroj vjeri su plaćali podstanarstvo, jer su računali da će ako kupe stan ostati bez ovoga. To je na neki način velika nepravda. Dio njih bi možda bio sretan da imaju studio apartman u domu umirovljenika i nakandu. Budite sigurni da danas u gradu ne postoji niti jedna firma koji će ući u ovaj projekt čekajući cestu ili žičaru. Ljudi su do sada dali ogromne novce, a vijećnici su bili jednoglasni“, kazao je Vlahušić.

„Mi smo se oko HIA-e godinama trudili. To nije nepotrebna formalnost. Ako budu ispunjeni svi uvjeti, tada ćemo podržati ovo. Vi mislite da ako ljudima date zemlju, da ste riješili njihovo stambeno pitanje. Možda ste sve i zakomplicirali“, kazao je u svojoj replici Marku Potrebici vijećnik Selmani.

Potrebica  je kazao kako je 10 branitelja odlučilo prijavite za stanove u Mokošici, a odustati od Nuncijate, dok su preostale obitelji  ostale pri zemljištu  na Nuncijati.

„Zbog HIA-e smo čekali taj dokument. Ti ljudi nisu 1991. čekali Godota, nego su u šlapa na nogama uzeli pušku. Neki su nažalost ostali bez svojih dijelova tijela“, kazao je Potrebica.

Gradonačelnik Franković kazao je kako je krovno tijelo Ministarstvo kulture dalo svoju suglasnost.

„Predugo smo čekali. Svatko je u okviru svojih mogućnosti pokušavao riješiti to pitanje koje je bilo kompleksno. Možda smo mogli to negdje drugdje riješiti osim na Nuncijati, ali sad smo tu gdje jesmo. Kroz model stambenog zbrinjavanja to smo riješili. U tom trenutku više nije bila niti jedna osoba za stan. Ne znam je li to i danas tako jer se ta lista ažurira. Kroz to stambeno zbrinjavanje u Mokošici jedan veliki dio ljudi s liste iz 2009. je zbrinut. U javnom prostoru izgleda da se to ljudima poklanja, ne poklanja se. I oni u Mokošici platili su 700 eura po kvadratu svoje stanove“, pojasnio je gradonačelnik.

„Nitko sretniji od Srđevaca da se ovo riješi, ali tko će ovo riješiti. Ako je ovo zaista rješavanje stambenog zbrinjavanja branitelja uredu, ali ako je ovo podloga da se ovo proda..“, kazao je Selmani.

Potrebica je kazao kako ne postoji mehanizam koji bi odagnao strah vijećnika Selmanija.

„Ljudi su imali pravo na dodjelu zemljišta. Mi nemam mogućnost kontrole što će oni s tim zemljištem napraviti.

Predlažem da se ova odluka prihvati ovako ako želimo riješiti problem u užem smislu, a ako to želimo u širem je da se ovoj odluci doda zaključak da se s braniteljima porazgovara kako bi se utvrdilo stvarno stanje“, kazao je Vlahušić.

„Braniteljima zemlja nije poklonjena kako bi s njom radili što žele, već s određenom svrhom. Želim da se riješi njihovo stambeno pitanje, ali ne na način da se to preprodaje, pa da onda to oni ipak ne mogu riješiti“, poručio je Selmani.

Vijećnik Raguž kazao je kako mu ne smisla propitivati što će netko s zemljištem napraviti, da je to njima na volju.

„Moja otac je imao 50 i nešto godina kad je bio na listi gradonačelnice Šuice. Njegovi roditelji su umrli i on je naslijedio. Mnogi su umrli, zašto njihova djeca to ne bi naslijedila? Ovi ljudi čekaju 17 godina. I nakon ove sjednice ljudi će se pitati kad će postati vlasnici? Kad će se gradonačelniče potpisati ugovori? Kad ćemo pokrenuti postupke pred katastrom i zemljišnikom? Treba tražiti druge modele“, kazao je Kristić.

Vijećnik Deraković kazao da ga zbunjuje što se donosi UPU bez mišljenja Centra za svjetsku baštinu

Vijećnik Vićan kazao je kako će DDS podržati odluku.

„Problem mi je poznat od trenutka kupovine zemljište. Ne slažem se s gospodinom Marković, izađite sami na izbore pa ćete vidjeti gdje ste. Razgovarajte s braniteljima pa vidite kako su se zloupotrijebile sve ranije dodijele zemljišta u ovom gradu. Netko se spomenuo dodijeli zemljišta profesorima. Svatko je od njih izgradio tri stana. Ne trebamo branitelje dijeliti. Ovo se najduže čeka i ovdje su oni branitelji koji nisu raznim kanalima se izborili za nešto ranije. Prema tome, svaka stranica ima dvije strane. Nesporno je da bi se itko u ovoj vijećnici ovome protivio. S obzirom na promijenjene okolnosti u 17 godina, ako se netko odluči na kombinaciju sa svojom zemljištem, nitko ga ne može spriječiti. Ovdje se radi o malim parcelicama. S ovim naseljem će Nuncijata postati jedno od ljepših naselja grada“, kazao je.

Bonačić Obradović kazala je kako će SDP podržati ovu točku.

Vijećnik Lučić apelirao je da se odluka donese jednoglasno.

Točka je usvojena većinom glasova.

DPU Gospino polje – hoće li se dvorana izgraditi do 2025?

Peta i šeta točka su objedinjene. Prijedlog odluke o stavljanju izvan snage Odluke o izradi izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja „Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje“ te Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje te s tim u vezi izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika i GUP-a Grada Dubrovnika.

Božo Benić pročelnik za prostorno planiranje objasnio je ove dvije točke.

“Izrada izmjene i dopune DPU Gospino polje počela je nakon donošenja odluke o izmjenama na Gradskom vijeću 1. prosinca 2021. Više je upravnih odjela u tome sudjelovalo i nakon niza varijantnih rješenja shvatili smo da nije bilo moguće napraviti izmjene DPU-a, a dijelom i zbog povrata zemljišta kojim ne može trenutno nitko upravljati i stoga smo dogovorili stavljanje DPU-a van snage te izradu novog i slijedom toga izmjenama GUP-a i PPU-a. To će omogućiti planiranje nove dvorane i rekonstrukciju stare u što bržem roku”, kazao je pročelnik Benić uvodno.

Maro Kristić (MOST) – biti ću generalno kritičan, ali podržat ću ovu odluku  kako bi do 2025. godine mogli izgraditi ovu dvoranu. Kad je o sportu riječ očekivao sam više . Mi smo ovdje 2018. donijeli strategiju o razvoju sporta, to pitanje vlasništva zemljišta isto traje 20 godina i mi nismo mogli to riješiti. I sad kad smo u škripcu s vremenom, mijenjamo poziciju dvorane, a ona dvorana koja se lani izgradila za borilačke sportove morati srušiti i na njenom će se mjestu naći nova dvorana, a sve jer u 20 godina nije riješeno vlasništvo zemljišta. Čini mi se da ne poštujemo vremenske rokove strategije koju smo sami donijeli.

Gradonačelnik Franković – i ja sam bio skeptičan kad sam dobio ovaj prijedlog, ali su mi pročelnici Benić i Pikunić rekli kako je ovo nužno da bi realizacija ovog projekta bila na vrijeme.

Pročelnik Benić – prilikom izrade prostornog plana prolazi se isti postupak kao i prilikom projektiranja. Prilikom početka rada na izmjenama i dopunama zaprimili smo zahtjeve i ustanovili da se dvorana na ovoj poziciji kosi s nekim drugim infrastrukturnim projektima, prije svega crpne stanice, a kasnije i s pitanjima zaštite od požara. To smo vidjeli iz projektantskog iskustva, pa smo ovo predložili kako plan kasnije ne bi bio provediv.

Marko Potrebica kazao je kako pročelnici iz struke znaju najbolje, te da se s njima ne može prepirati, a sam je izrazio sumnju da će dvorana biti gotova do 2025.

Kristić smatra kako su rokovi ograničeni, a procedura duga. Smatra kako je šteta da se ruši borilačka dvorana.

Potrebica – pročelniče za koliko očekujete da ćemo glasovati o novom DPU-U?

Benić– okvirni rok je 6 mjeseci.

Vlahušić – definicija pesimista je dobro informirani pesimist. Karte za Svjetsko prvenstvo se počinju prodavati u siječnju 2024. imamo 2023. i ovih 6. mjeseci. Pitajte ljude iz Rukometnog saveza, ja s njima razgovaram na dnevnoj bazi iz drugih nekih razloga (o.p. predsjednik HRS-a je Vlahušićev odvjetnik). Teško ćemo uspjeti u ovoj priči, jer je glavno imati novce. Ako u 10. mjesecu usvojimo plan, treba nam minimalno 6. mjeseci za glavni i izvedbeni projekt. Trebamo osigurati 50 milijuna eura, a to nemamo u ovom trenutku, a onda javni natječaj za izgradnju i rokovi žalbe. Moga sina koji igra u Ombli ne zanima prvenstvo, ali svih zanima dvorana. Mislim da je ovo dobro mjesto, pa što, ako će se srušiti ova dvorana. Nama treba nova dvorana bez obzira na Prvenstvo, a ako se dvorana dotad izgradi svima plaćam večeru gdje god, osim u 360 i Nautike.

Kristić – rok je ovdje u odluci 12 mjeseci uz jednu opasku da se može i produžiti iz opravdanih razloga.

Benić – možemo to promijeniti sada jer je riječ o omašci.

Potrebica (HDZ)– što sad reći? Ne moramo mijenjati rok. Mislim kad je riječ o rokovima, mislim da ću s Vlahušićem podijeliti troškove. Ajmo biti optimisti, ali mislim da dvoranu ne treba vezivati samo uz Svjetsko prvenstvo. Šanse nam nisu velike, ali nije sve u našim rukama.

Ivan Tropan (SDP) – nitko osim mene ne bi bio sretniji da se to ostvari. I sam sam bio žrtva naših sportskih objekata. Zanima me odakle očekujemo financiranje za dvoranu, ako smo danas uzeli 50 posto komunalnih doprinosa da preživimo.

Vlahušić – kad su Gradića nakon potresa pitali što ti praviš planove, a mi nemamo ništa, on je rekao da planove treba tkati, pa će sve doći. Predlažem da Potrebica bude voditelj projekta jer ima iskustva sa Domom. Mi nećemo stići, nema šanse. Trebamo skup ljudi s iskustvom koji to znaju napraviti i bit će odgovorni za ishod.

Nikša Selmani (SJG) – mi ćemo podržati ovu odluku i mi se ufamo da će se to riješiti. Čini mi se da se sve štima samo za jedan objekat kako bismo ga završili na vrijeme. Ali ako sve ostalo nije riješeno, kao prometna infrastruktura, podzemna garaža, DPU je imao predviđenih 500 novih parkirnih mjesta. Izgradnja dvorane je prioritet, ali suština je u cjelini. Je li ovdje došlo do preklapanja projekta Aglomeracije i DPU-a?

Pero Vićan je replicirao Selmaniju – koji god se projekt pojavi u Vijeću vi uvijek otvarate problem prometa. Mi znamo koliki smo i kako smo ograničeni. Ne trebaju svi auti prići dvorani, neka idu pješke, neka idu javnim prijevozom.

Ivan Cetinić – ovu ću odluku životom podržat i sve što ima veze sa sportom. Nadam se da ćemo uspjeti ispoštovati rokove za Svjetsko prvenstvo, ali ako se to i ne dogodi, ostat će nam dvorana. Na Squeru je bilo 1000 ljudi u dvorani, netko je zapalio bengalku i nije se moglo unutra disati. Apeliro bi da se umjesto 13 izdvoji za sport 33 milijuna kuna. Neću zaboravit kad je Nelson Mandela rekao kako sport može promijeniti svijet.

Vićan – što god mi mislili o dislokaciji dvorane mi ćemo podržati da se učini napor da se ispoštuje zadani rok. Ono što želim skrenuti pažnju tebi mladi pročelniče da se ne dogodi da se površine za sport pojedu. Gradonačelniče tvoje službe moraju ući u proces, a ti s novim biskupom razgovaraj. Dolje je veliki problem s odvodnjom, a trebaju nam crpne stanice koje će kanalizaciju voditi na Vojnović. 2015. smo imali projekt divan, ali je u međuvremenu raznim muljažama prostor uzurpiran.

Vlahušić je predložio da se buduća Arena Dubrovnik iz Lapada premjesti u Gospino polje na krovu buduće dvorane.

Potrebica – svi koji volimo sport znamo da se stadionima ne može prići blizu stadiona. Regulacija prometa u posebnim slučajevima imat će i poseban režim, a u običnim utakmicama ionako nema puno publike.

Selmani – kad govorimo o parkirnim mjestima nije problem utakmica, nego posjećenosti športsko-rekreacijskom centru, a ne samo dvorani za 15 dana Svjetskog prvenstva.

Raguž – tek sad shvaćamo koliko je sport bitan. Pitanje sporta je bilo zanemareno, a to je prirođena djelatnost od djetinjstva. Sport prati više od pola građana Dubrovnika, sramotno malo izdvajamo za sport, a ne postoji ništa važnije od sporta. U Virovitici imaju četiri dvorane.

Obje su odluke jednoglasno prihvaćene.

UPU Libertas – Radeljević

Sedma i osma točka: Prijedlog odluke o stavljanju izvan snage Odluke o izmjenama i dopunama PPU-a Grada Dubrovnika i GUP-a Grada Dubrovnika te stavljanja izvan snage dijela UPU-a Radeljević-Libertas te Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna UPU-a Radeljević-Libertas te s tim u vezi izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika i GUP-a Grada Dubrovnika imat će objedinjenu raspravu.

– Mi smo bili već pokrenuli ciljane izmjene UPU-a, a u razgovorima s Ministarstvom smo dobili preporuku da postupak drugačije napravimo i ovdje to predlažemo, razložio je kratko gradonačelnik.

Vlahušić je prijedlog podržao kazavši kako je ovo prava odluka, kojom se cijeli UPU i Gruž može prometno riješiti.

Đuro Capor je kazao kako je i prošli put bilo jasno kako je bila riječ o ciljanom pogodovanju investitoru. “Je li Vam jasno da sada pogodujemo Pemu, koji je kupio gotovi plan, a on je srušio Remizu nezakonito preko vikenda. Ovo je nastavljanje pogodovanja gospodinu Pemu, da on može imati manje garaža, a više prostora. Njegov postupak rušenja ne zaslužuje da mu se izađe u susret”, kazao je Capor.

Vićan – ti si gospodine Capor upotrebio puno loših riječi o gospodinu Pemu. On je kupio ono što mi nismo htjeli za relativno manje novce. Vrlo je nepristojno i netočno prozivati za pogodovanje. Ako su odjeli radili druge poslove i previdilo i ovdje nešto, sad se to ispravlja. Čitam da su iste cijene nekretnina u Dubrovniku i Abu Dabiju. Optuživat investitora nije uredu. Ne postoji investitor koji ne želi maksimizirat svoja prava na nekoj parceli. To je sve legitimno, a zato imamo čuvare u dva odjela. Jedino zamjeram da stvari mogu ići brže. Mi ćemo podržati ovu točku. Vlahušić dobro dolazi da treba ucrtat neke koridore. Pravo je čudo da s ovako uskim ulicama da nema više incidenata.

Potrebica – gospodine Capor s ovim ste prešli granicu. Mi smo zaustavili terminal u Gružu, kupili smo TUP, a ja nisam bio ovdje kad se rušila Remiza. Mi danas imamo početak izrade nečega, gdje ćemo dati glas što će tamo biti. Pogodovanja ovdje nema, zašto bismo pogodovali?

Vlahušić – kupljena je Remiza za 4 milijuna eura za 30 milijuna kuna s UPU-om i natječajem i u toj dozvoli , projektu gospodina Kuzmanića ostaje stara zgrada remize, jedna stambena zgrada i 400 parkirnih mjesta garaže, a drugo je zelena površina. To se ne isplati raditi. I kad se vlasnik promijenio. Pemo traži 12 milijuna eura za izmjene GUP-a. To se priča po Gradu. Ja ću biti protiv 8. točke dok se ne rješipromet u Gružu.

Franković – javio sam se ponukan Vašim istupom(o.p. Vlahušiću), ali nema Vam koristi objašnjavati nešto gospodinu Caporu. Ne imati cilj i ideju, ne stvarat, rušit, prikazivat i pokazivat, i na taj način sebe graditi kao boljim. To je njegovo političko pravo. Ja mislim da su ove odluke dobre za grad i građane. Sad je to ruglo. Jesmo li se ikad zapitali zašto mi nemamo trgovački centar? Zašto? Nemoguće da nema za to interesa u Dubrovniku? U Gradu nema ni Lidla, a ima ga u Metkoviću. Ako nije imati u Gradu trgovački centar, onda ja ne znam što jest. Istovremeno optuživati nekoga tko nešto želi graditi na zemljištu koje je kupio, nije uredu. Ovim GUP-om ćemo smanjiti visinu sa 35, na 25 metara. U konačnici prostor e biti oplemenjen, a sigurno će imati i garažu i koridor prema Radeljeviću, koji je konačno riješio imovinske odnose. Nadam se da će doći netko tko ima novaca. Ovdje u Remizi imamo čovjeka iz Grada koji je prodavo i pomalo rasto. Nije krao, nije nikoga oštetio, zapošljavao naše ljude, otvarao butige. Kupio Remizu na dražbi. Nema privatizacije i kriminala i sad ga trebamo prozivat jer želi izgraditi nešto dobro. Nismo povezani ni rodbinski ni nikako. Ne vidim razloga da bi ga zaustavili. Neka krene procedura, i nek bude javna rasprava, pa ćemo vidjti je li to dobro za grad. Nemojmo apriori biti protiv i osuđivati.

Raguž – jesmo li mi za poduzetnike ili protiv njih. Ulica je stvorila i aferu Okrajak. Ulica i ovakav način drži Belvedere ovakav kakav jest. Nećemo se mi koji smo za poduzetnički razvoj bojati dignuti ruku za razvoj. Nisam jalan, drago mi je kad netko zarađuje. Šaljemo krivu sliku u javnost da tko god je uspješan, mi ga trebamo ugasiti.Žašto?

Capor – javio sam se za repliku gospodinu Vićanu. Mi smo izgubili zgradu Remize, dio naše kulturne baštine, koju je Pemo nama oduzeo, a nije smio. Ako ste znali da je odluka nezakonita prije 5. mjeseci, zašto nam odmah nije došla na sjednicu. Mi nismo rušitelji. Jedino što je ovdje srušeno je Remiza, a Vi potkopavate Urbanistički plan. A Vi gospodine Raguž, govorite o poduzetništvu, a uhljeb ste godine.

Marković je reagirao na Caporovo prozivanje Raguža iz klupe, pa je dobio opomenu.

Vićan – vi Capor ne gubite vrijeme nego odmah pođite na DORH i prijavite toga što je srušio Remizu. Ne znam kako ćeš reagirati kad se baraka bude gradila. 10. sam godina čekao dozvolu i dobio sam je.

Vlahušić – jedan tržni centar u Gružu nam treba, samo jedan. Problem nam je samo jedan. Lani smo donijeli odluke o izmjenama UPU Gruški akvatorij, a nemamo izrađivača plana i sad je SJG strah da ćemo za privatnog investitora imati izrađivača, nego za naš UPU, koji uključuje i TUP.

Raguž – i do čega čovjek dođe, kad nešto objašnjava Đuru Caporu. Dragi Đuro, završio sam osnovnu, srednju školu i fakultet u rekordnom roku, u jednoj kompaniji došao do voditelja i onda se vratio u Dubrovnik i dalje sve znate. Za lude bolnica, za glupe škola, a za budale ništa.

Capor – Nisam od Vas očekivao da govorite ovdje za poduzetnike, a koliko sam shvatio i Vaša je supruga analizirala ovaj predmet, a trebali ste se izuzeti iz ove odluke.

Raguž – ja ne govorim o Pemu, nego o poduzetničkoj atmosferi, govorim o Belvedereu koji je zaustavila šačica aktivista, koji se tamo hoće kupat. A Okrajak tih 30 m2, ne služi nikome, a ovdje se digla prašina i tako sad na Sumratinu isto. Zgrade kod Grawea, bila rupa, ništa sad je zgrada.

Capor – vrlo smo se često gledali kako ste gurali Marinu Frapa, Fenestra projekt, ma što radimo rušimo kulturno dobro za malo veći šoping centar, u koju se mi selendru pretvaramo.

Selmani – govorit ću o točki broj 7. vratit ću se na temu. U ovoj točki stoji da je procedura u prosincu bila nelegalna. UO za urbanizam je 11. svibnja 2011. godine navodi da prometni projekt nije u skladu sa planiranom infrastrukturom. Iako su čuvari iz odjela govorili o tome, gradonačelnik ih je zaobišao. Zato govorimo o pogodovanju. Zgrada Remize je jedna od izuzetno rijetkih i vrijednih secesijskih zgrada u Dubrovniku. Mi smo je srušili zbog nekoliko kvadrata većeg šoping centra.

Vićan – pošto sam se deklarirao da me Pemo plaća, moram Vam reći da u trenutku rušenja zgrada Remize nije bila pod zaštitom, a prije toga je bila pod preventivnom zaštitom.

Selmani – napisan je cijeli znanstveni rad o tom slučaju. Zgrada se nije smjela srušiti ni prema Urbanističkom planu ni prema Zakonu, a to zašto Ministarstvo i Grad nisu reagirali, jasno je da se radi o pogodovanju. Sad ova odluka danas služi samo da prikrijemo pogodovanje. A je li mi trebamo podržati Pema , nakon što je srušio Remizu i njega za to nagraditi?

Vićan – to što je netko propustio nešto, da Vi sad pokušavate krcat jednoj osobi. Prostorni planovi ništa ne stavljaju pod zaštitu, a da li je trebalo ishodovati dozvolu za rušenje, u to ne ulazim, ali Vi još uvijek možete poć tamo gdje se prijavljuje.

Capor – zašto Vi mene pokušavate nagovoriti da prijavim gospara Pema. Ja želim da institucije rade svoj posao. Imamo i građevinsku inspekciju i komunalne redare. Ukoliko je vrijedećim planom taj objekt ucrtan, ne smije se rušiti.

Raguž – ova me priča podsjeća na Cvjetni trg, Zagreb. Slični ljudi, slična priča i najveći protivnici danas tamo pođu. Ista stvar je ovdje. Nama se cakli u glavi da će netko zaraditi. Vi svih nas dovodite u vijećnici da se sramimo svoga mišljenja i svoga stava.

Ivan Cetinić se izuzeo od glasovanja jer je kćer od Lovorka Miloševića, vlasnika Pema bila na njihovoj nezavisnoj listi.

Obje su točke prihvaćene. 7. jednoglasno, 8. sa 12 glasova za.

Prijedlog odluke o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika

Prema Zakonu Grad treba izraditi registar i strategiju upravljanja svojim nekretninama. Pročelnica Hladilo je rekla da je Grad izradio katastar nekretnina, osim za Gruž, koji se trenutno nadopunjava, a nakon izmjene zemljišnih knjiga. Strategija o upravljanju nekretninama je u izradi, kazala je pročelnica, a dodala je kako je ova Odluka samo nabrajanje zakonskih propisa. Rekla je kako je sada 6580 nekretnina u vlasništvu Grada i da će Registar gradskih nekretnina, kad se nadopuni, biti javno objavljen.

Kristić – pohvaljujem odluku da se nakon 30 godine napokon uređuje registar nekretnina, da svaki naš građanin može imati uvid u vlasništvu Grada. To dodatno čini Grad transparentnim. Ova Odluka je usklađivanje sa Zakonom. Volio bi da se u nju ukoporira pitanje zamjene nekretnina. Ovdje se to može isključivo s RH. Mislim da je to potrebno proširiti i na pravne i privatne osobe. Na primjer teren s umjetnom travom je u vlasništvu crkve i plaća se najam, a znam da je Crkva zainteresirana za zamjenu. Ista je stvar sa Zakladom Blaga djela. Ne možemo ovom odlukom ni sa Županijom zamijeniti nekretnine. Mislim da bi se uz ograničenja, moglo spriječiti zloupotrebu.

Marijeta Hladilo – navedena zamjena će biti moguća iako nije u Odluci, to će sve odlučivati upravo Gradsko vijeće. Može se mijenjati nekretnine s jedinicama lokalne uprave i sa trećim osobama. Izmjene Odluke možemo uvrstiti, kad bude napravljena strategija.

Vićan – Marijeta trebala si samo u Odluku unijeti da se pozivaš na Uredbu Vlade RH.

Hladilo – Mislim da to nije potrebno, Grad temeljem Uredbe možemo raditi zamjenu, a tijekom izrade Strategije uvrstit ćemo prijedloge u novu Odluku.

Marković – zahvalio bih se cijelom timu i pročelnici. Radi se preko 6 000 nekretnina od Belvedera do Brsečina.

Cetinić – na parkingu na Vojnoviću, gdje je palo ono stablo je uknjižen GP u stečaju. Je li to gradsko?

Potrebica – ne, nije gradsko.

Capor- poštovana pročelnice pohvaljujem za veliki posao izrade registra nekretnina. Molim da mi odgovorite koliko je puta gradonačelnik odbio kupnju nekretnina u povijesnoj jezgri? Mislim da ne možemo biti sretni da nismo niti jednu takvu nekretninu kupio. A mi kao vijećnici ne možemo na to utjecati. Kupili smo skupe poslovne prostore, a imamo problem stanovanja u Gradu. Ne vidim u ovoj Odluci nikakav napredak da bi se unaprijedilo stanovanje. Kao Grad mi moramo proaktivnije djelovati da se kupi neka kuća i da se ne pretvara u hostel. Zamoli bih da Grad u kućama u kojima ima vlasništvo ne daje suglasnosti na uvjete statike kod preuređenja stanova. Podsjetio bih da je ovaj Grad osnovao fond za otkup nekretnina, a nijedan se stan u povijesnoj jezgri nije kupio. Ukoliko želimo revitalizaciju Grada to bi trebalo raditi. Hoćemo li se pokrenuti ili ne?

Franković – vama ću morati dati nadimak Đuro Istina. Grad je kupio nekretninu bivše Zagrebačke banke, da se ne dogodi novi restoran. Kupili smo nekretninu, bivši ekspres restoran. Kupili smo Dubravku, Mimozu i nekretninu unutar povijesne jezgre. Da je kupovano toliko i prije Grad bi mogao raspolagati. Ali slažem se s Vama da Grad mora imati politiku stanovanja u povijesnoj jezgri. Postoje brojne gradske nekretnine koje treba urediti i dati ljudima. Ima ih dosta u povijesnoj jezgri imamo palaču Kapužić, koja stoji prazna. Moramo snagu uložiti u obnovu i punu funkciju nekretnine u vlasništvu Grada, pa ćemo kupovati. Veseli me da posljednjih godina stranci prodaju, a naši kupuju. Oni će većinom iznajmljivati, ali se obnavlja sve. Nekretnine su u boljem stanju, nego što su bile. Trendovi se ponavljaju. Nekad će biti prostor za stanovanje, nekad apartman, ali bitno je da se održava. Dosad nismo bili dobri gospodari, nekretnine su nam u lošem stanju. A možda i zbog članka 77. koji omogućuje oduzimanje nekretnina od strane države. Mislim da je ovo dobar put. I danas imamo mnoge stanove u kojima se jednostavno ne može živjeti. Ako uspijem u namjeri, a razgovarao sam s Ministricom kulture, koje bi trebalo dati suglasnost na manji porez za ulaznicu na zidine da bi uprihodovali više od zidina, osnovali bi s tim novcima fond za obnovu nekretnina i kupnju novih nekretnina.

Capor – imamo fond za otkup stanova, ali ga ne koristimo. Godinama slušamo kako treba ulagati u stanove. Mislim da s DPDS-om treba puniti taj fond jer i oni trebaju ulagati u nematerijalnu baštinu, stanovnike Grada. Biskupija je to uspjela, što Grad čeka?

Vlahušić – 1721 stan je 1991. bio u vlasništvu Grada, da smo mi to dobili, danas bi bili sirotinja. Gospođa Šuica je napustila stan u povijesnoj jezgri da bi živjela u neboderu. U sve stanove je uloženo pet puta manje novaca, nego u privatne stanove. Privatnici su obnovili grad. Nadam se da će dobit Dubrovačke kartice biti raspoređena i na ovo.

Tropan – načelno se slažem s kolegom Caporom i s načelno i s gradonačelnikom. A nadovezat ću se na gospodina Vlahušića, zanima me odakle ćemo financirati ove nekretnine koje smo popisali i još kupovati nove. Mislim da za to nemamo novca.

Capor – ovaj primjer gospođe Šuice je izjava jasna što je važno politici u Gradu, a nakon usvajanja Plana upravljanja sazrelo je vrijeme da kupimo one stanove koji nisu postali apartmani. Prodaja gradskih stanova dovela je do ove katastrofe. Grad UNESCO prepoznaje kao stambenu zonu i mi bi trebali napraviti sve da to opstane.

Vlahušić – mi trebamo pitati DPDS da nam da novce, a zidine su gradska imovina. Mi ne upravljamo najvrjednijim nekretninama u vlasništvu Grada. Zašto se Vi gospodine Capor zalažete da mi pitamo milost od naše imovine. Ja mislim da Vi niste ludi, nego ste plaćeni.

Slavica Grkeš – ako Grad sve treba kupit, onda se vraćamo 30 godina unazad. Zašto te gradske stanove ne damo ljudima u najam na 30 godina i da ih oni sami srede. Neki dan sam išla gledati jednu nekretninu, gdje Grad ima 30 kvadrata u šufitu, gdje nema ništa u tom šufitu. Mislim da bi se to njima moglo prodati. Gospar Đuro, Vi znate tko iznajmljuje apartmane u Gradu, a da nije njih ni ja ne bih imala posla.

Capor – govorio sam gospođo Grkeš o kućama u kojima još žive ljudi, nisam rekao da Grad sve treba kupiti. Jedan gospodin iz Slovenije kupio je 30 nekretnina u Gradu, a Grad niti jednu. A Vi gospodine Vlahušiću govorite da nas plaća DPDS, a zbog čega ste Vi osuđeni. A gdje ste Vi uložili novce u mikroasfalt?

Selmani – suštinski problem je odnos tržišta i stanovanja. Dogodio nam se strahovit demografski pad, a sad treba osmisliti mehanizam kako ljude vratiti, a to može samo Grad. Pitanje je je li veća tržišna vrijednost ili vrijednost stanovanja. kad padnemo na 200 stanovnika u zidinama, nema više povratka.

Olga Muratti – pohvalila bi Odjel i rad na ovoj Odluci. Strpimo se doć će nam na dnevni red i strategija i imat ćemo o čemu raspravljati.

Vlahušić – najisplatljivije ulaganje u cestogradnju je mikroasfalt. Građani mogu sami upravljati svojom imovinom.

Tropan – replika na kolegu Selmanija. Problem se preljeva na našu zajednicu, ali rješenje treba tražiti u Saboru. Rad se oporezuje sa 26, a nekretnine s 15 posto. Ovo Gradsko vijeće ne može utjecati na to.

Marković – jedan od 7 darova duha svetoga je razboritost. Naučio sam 200 ljudi skijat, prije 10 godina sam naučio voziti motor, spor sam vozač, imao sam deset puta pasti zbog mikroasfalta. Mikroasfalt, makro problemi. Pitanje demografije, nije zahvalno govoriti o demografiji, a ne zapitati se koliko smo sami radili na tom problemu.

S četiri suzdržana glasa odluka je prihvaćena.

Prijedlog odluke o proglašenju komunalne infrastrukture javnim dobrom u općoj uporabi u vlasništvu Grada Dubrovnika – park Gradac jednoglasno je podržan.

Osnivanje Doma za starije osobe Ragusa – jednoglasno

Anita Bonačić Obradović javila se za raspravu vezanu za osnivanje doma za starije Ragusa. Riječ je o budućem Domu u Hotelu Gruž. Zanimalo je što u ovom kontekstu znači “hotelski smještaj”. Pitala je radi li se već na zapošljavanju jer je inače nedostatak takvog osoblja. Imala je cijeli niz pitanja veznih za detalje odluke.

Gradonačelnik – prilikom ishodovanja dozvola nismo mogli ispoštovati sve uvjete za klasični dom umirovljenika, stoga je ovo Dom -hotelski tip, on nema svoju kuhinju, hrana će se dovoditi iz hotela Gruž sada, a kad se izgradi onaj kraj Bolnice, drugi će dom preuzeti kuhanje. ovo je uvjet za ulazak u mrežu domova, to znači smanjiti troškove, sad smo na prvom skalinu. Osnovati ustanovu je važno jer onda možemo kroz proračun provesti i opremanje doma. Izazov će nam biti pronaći odgovornu osobu. Primanja su mala, a odgovornost je velika. Još veći izazov je radna snaga. Puno je izazova pred nama. Najlakše je zgradit, a najteže staviti u funkciju, jer zgrada ne čini dom, dom čine ljudi.

Bonačić Obradović – apelirala bi da se nađe ravnatelj nađe netko blizak toj struci.

Muratti – Nažalost je promijenjen zakon, potrebno je 5 godina radnog iskustva bilo koje struke (VSS). Oni koji budu odlučivali valjda će prednost dati onima bližih struci.

Petra Marčinko – s obzirom da je ovo novi dom, a znamo da će biti navalija. Nije mi jasno iz odluke tko će odlučivati tko dobiva i prema kojim kriterijima će se dobivati mjesto u domu.

Odluka je jednoglasno prihvaćena.

Prijedlog odluke  o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana samcima i obiteljima slabijeg materijalnog statusa

Jasmin Deraković kazao je kako pozdravlja ovu odluku, ali mu je zapanjujuće da seod više od 200 korisnika nitko nije nijednom riječju javio u javnoj raspravi. “Ljudi javljajte se , davajte prijedloge”, pozvao je vijećnik.

Odluka je jednoglasno prihvaćena.

Prijedlog odluke  o koeficijentu za obračun plaća ravnatelja/ica javnih ustanova dječjih vrtića Grada Dubrovnika, također je jednoglasno usvojen.

Način ostvarivanja prednosti upisa djece u javne ustanove dječjih vrtića Grada Dubrovnika

SDP je podnio amandman na odluku vezan uz samohrane roditelje i jednoroditeljske obitelji. Amandman je prihvaćen i uklopljen u Odluku. Vijećnik Deraković kazao je kako djeca s teškoćama u razvoju nisu ista kao i djeca s posebnim potrebama. Predložio je da se taj termin doda u odluku.

Pročelnik Brčić je istaknuo kako djeca s posebnim potrebama obuhvaćaju i djecu s teškoćama u razvoju. Kazao je kako je jasno dokazati teškoće, ali posebnost, kao nadarenost, darovitost… se pri upisu ne može odrediti.

Slavica Grkeš predložila je da roditelji na neplaćenom dopustu mogu upisati dijete u vrtić. Kontaktirale su me žene koje su morale dati otkaz jer nisu dobile mjesto u vrtiću. jedno od rješenje je da grad plati edukacije za dadilje. Otvaranjem obrta za dadilje rješava se problem nezaposlenosti, nedostatka vrtića. U Dubrovniku roditelji ne mogu bit na jednoj plaći.

Potrebica – nisam za uvođenje ovih posebno nadarenih. Imamo puno genijalaca u osnovnim školama. Tri plus djeca imaju prednost u vrtiću. Krenite, jednostavan je recept.

Jednoglasno je usvojena Odluka.

Prijedlog odluke o izmjeni Odluke o sufinanciranju i subvencioniranju privatnih dječjih vrtića i djelatnosti dadilja na području Grada Dubrovnika, prihvaćena je jednoglasno.

Odbor za imenovanja

U stručno povjerenstvo za davanje koncesije za  posebnu upotrebu pomorskog dobra Grada Dubrovnika radi izgradnje crpne stanice na čest. zem. 1875/16 k.o. Dubrovnik. imenovani su Jelena Dadić, kao predsjednica te kao članovi Mitrović i Maro Kristić.

U povjerenstvo za procjenu šteta od prirodnih nepogoda imenovani su za predsjednicu Paula Pikunić te kao članovi Iva Cvjetković i Viki Beusan.

Etički kodeks nositelja političkih dužnosti u Gradu Dubrovniku

SDP je podnio dva amandmana, jedan je uvršten u odluku, drugi je odbijen.

Nikša Selmani – s obzirom da sam profesor filozofije, tako i etike, moram komentirati da netko tko je ovo radio nema pojma o suvremenoj etičkoj praksi. Ne mogu pravni akti biti podloga za etički kodeks. U članku jedan kaže se da se ovim kodeksom sprječava sukob interesa, on to ne radi nego isključuje interes. Etičko ponašanje se temelji na slobodi, a ne može se temeljiti na običajima, kako to ovdje piše. Mogao bi nabrajati brojne točke koje su u totalnom neskladu s etikom. Mi bismo Gradu predložili i poklonili etički kodeks suvremene etike.

Potrebica– mi sukladno zakonu moramo imati kodeks, a vi taj svoj predložite poslije.

Uz tri glasa Srđevaca protiv, Etički kodeks je prihvaćen.

Prijedlog izmjena i dopuna Plana korištenja javnim površinama u povijesnoj jezgri

Tropan traži razjašnjenje.

Franković– nema novih javnih površina. Imamo umanjenje, površinu dajemo nekome drugome. To su mladi ljudi iz Grada, koji traže godinama. Prethodno je usuglašeno smanjenje površine ispred Biskupske palače, dodijelili smo je objektu Republika. Ne vidim razlog da bi to bilo problematično.

Raguž – što se tiče preraspodjele trebamo je gledat u dva smjera. Mislim da momcima treba dodijeliti površinu, ali i mene je zvala navodno vlasnica Amoretta, koja kaže da joj se oduzima javna površina i dava se nekome na drugom dijelu grada. Mi ne bismo oduzimali, ali bi dali i sad bi da dvije odluke glasujemo.

Franković – gospođa Dabrović je potpisala to prije dva mjeseca Ugovor bez problema u kojem je jasno stoji smanjenje površine. I sad zove svih okolo i laže da joj se uzelo. Prije tri godine smo rekli da ne mogu odmah ispred Biskupske palače ne mogu bit stolovi odmah uz, jer ih treba malo odmaknuti. Tako smo napravili i sad kad se pročitalo da površina ide negdje drugdje, ona se pobunila.

Raguž – nakon objašnjenja povlačim prijedlog.

Kristić – ovdje treba razjasniti. Riječ je o preraspodjeli. Amoretu je već ranije oduzeta površina, on dodatno ništa ne gubi, a ovi momci će dobiti prostor. Bitno je da do preraspodjele u budućnosti ne dolazi na različitim dijelovima grada nego samo kod susjednih objekata.

Franković je kazao kako nema povećanja obima površina pod stolovima. Kako Grad upravlja javnim površinama i da je obim stolova ispred Biskupske palače smanjen prije 3 godine i sada dodijeljen.

Vićan je dodao kako treba napraviti reviziju površina pod stolovima, jer neki imaju 50 stolova, a drugi ne mogu dobiti 2 stola.

Capor – Amoret je koristio više površina dok se Palača obnavljala i normalno da je otvaranjem palače ta uvjetna površina smanjena. Kotar je rekao da oni ne mogu odlučivati dok mi kao Gradsko vijeće ne definiramo u odluci što je preraspodjela, što je lista pravo prenstva.

Vlahušić – Grad je vlasnik površina i Gradsko vijeće donosi odluke, može odluke mijenjati uz uvažavanje Gradskog kotara. Nije pitanje imanja površina, nego kako se ophode prema gostima i javnim površinama. Trebamo voditi računa i o tome kako turisti doživljavaju Grad. Javne površine su prejeftine u odnosu na poslovne prostore. Vlasnici nabijaju cijene najma na osnovu javnih površina.

Katarina Doršner – u ovom dijelu ću se složiti s dr. Vlahušićem. Važno je kako se ponašaju zakupci koju vrstu glazbe puštaju, koliku buku proizvode i drugo, a prozvati ću i Zakladu Blaga djela da se i oni time pozabave.

Većinom glasova je odluka prihvaćena.

Izvješće o stanju zaštite od požara i stanju provedbe godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Dubrovnika u 2021. godini jednoglasnoje prihvaćeno.

Prijedlog godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Dubrovnika u 2022.

Anita Bonačić Obradović pitala je što je s ulicama u kojima nije moguće zbog nedostatka parkirnih mjesta pristup vatrogasnih vozila. Je li postoji planu novih parkirališnih mjesta ili nabave manjih vozila ili izgradnja hidrantske mreže.

U nekim je situacijama nemoguće pristupiti, manja vozila mogu proći, a negdje recimo na Gornji Kono možemo samo sa zapovjednim vozilima. Čak su neki građani, kad smo gasili iza katedrale komentirali da smo došli s “igračka vozilima”, ali ta su vozila izvrsno opremljena. Hidrantska mreža je isto problem, ali imamo alternativna rješenja, a gustijerne su nam zadnja opcija.

Marković– ja ću redom hvaliti. Zadnjih godinu, dvije imam česte susrete s vatrogascima. Zavaljujem na svim uslugama koje su učinili za Gornji Kono i Magistralu.

Točka je jednoglasno prihvaćena.

Zaključak o unapređenju projekta Dubrovačke kartice (Dubrovnik Card)

Đuro Capor – konačno trebamo pozdraviti povratak gospodina Vlahušića u krilo HDZ-a. Gradonačelnik po ovoj točki imenuje sam povjerenstvo. Sam je Vlahušić rekao da bi ukoliko ga se pusti u povjerenstvo u DU Carda, mogao glasati za proračun i drugo.

Franković – imenovat ću Vlahušića, zašto ne. On je pokrenuo ovaj projekt i u tome je stručan. On time ne doprinosi meni, nego Gradu.

Potrebica – vi ste prije (SJG) konstruktivno predlagali i kritizirali, sad samo rušite i ne doprinosite. Zašto bi mi njega isključili, ako je stručan?

Capor – nisko je da stalno podmećete. Predložili smo kupnju TUP-a, predložili smo amandan da se konzultira Kotar pri dodjeli javnih površina i prihvatili ste amandman. Nemojte nas vrijeđati. A to što Vlahušić ide u HDZ to je dužnost svih nas koji smo sudjelovali u kampanji da to istaknemo.

Potrebica – ako smo prihvatili neke Vaše prijedloge, ne znači da smo u koaliciji. Tako i s Vlahušićem, ako smo prihvatili njegove prijedloge ne znači da smo u koaliciji.

Franković – pa mi smo bili u koaliciji sa Srđ je Grad tako sam ja postao predsjednik Gradskog vijeća, tako su mi oni dali platformu da postanem gradonačelnik. Ja sam na to ponosan i vjerujem da su i Srđevci na to ponosni jer smo puno tu napravili. Dogovarali smo zajedno Upravna vijeća.

Capor – prije samo 20 minuta ste se nazvali Matom Istinoljubivijim i sad pokušavate sve vijećnike uvući u blato u kojem se Vi valjate. Srđ je Grad nikad nije bio u koaliciji s HDZ-om. Na vlasti je bio Vlahušić, koji nije imao većinu i sve su se odluke donosile dogovorn. Mi nismo svi isti, kao što Vi to želite dokazat i nismo bili u koaliciji s vama.

Franković – odgovorno tvrdim da smo tada zajedno dogovarali Upravna vijeća. To je istina i dokazivo je. Nazvao sam Vas Đurom Istinom, a Vi mene nazivate Matom Istinoljubljivim, to prihvaćam.

Selmani – hvala Bogu da sam bio na sastanku. Pristali smo na taj sastanak iz pristojnosti. Kad nam je na tom sastanku određeni gospodin predložio da idemo istim šinama, mi smo odbili, HDZ je krenuo. Mi smo predložili kvalitetne ljude za Upravna vijeća, vi ste ih prihvatili ili niste, ali mi nikad nismo išli istim šinama. Koalicija je usluga i protuusluga, a Srđevci nikad tim putem nisu išli. Građani neka odluče hoće li vjerovati mojoj ili gradonačelnikovoj časti.

Franković – pa bila je usluga, ja sam izabran za predsjednika Gradskog vijeća, a protuusluga imenovanje Srđevaca u Upravna vijeća. Imamo zaspisnik.

Vićan – malo usko Selmani definirate koaliciju. Ona je puno šira stvar, nije samo daj mi da ti dam.

Deraković – je li na tim sastancima bilo govora o DU Cardu?

Capor – gradonačelniče vi opucate loptu, nabacite blato, pa nek se oni peru. Vi sad svih uvjeravate da ste bili u koaliciji s nama, a uvjeravate ih da niste u koaliciji s Vićanom, a sad i s Vlahušićem.

Selmani – neka bude jasno da je razlika između predlaganja kvalitetnih ljudi i ucjenjivanja za neke druge ljude.

Franković – da ne bude da je sve bilo lijepo, Srđevci su predložili Grileca, mi smo prihvatili, a Pero je sve izokrenuo. Vlahušić je stručan za DU Card. Želimo od svakoga izvući najbolje, on ima izvrsne ideje, zašto bi ih odbacili? To ne znači da će on glasati kako mi kažemo. Treba imenovati sposobne, koji znaju upravljati. Ima čovjek izvrsne ideje, a to ne znači da smo ušli u koaliciju.

Potrebica – ne znam zašto bježite od naše dobre koalicije. Možemo tu suradnju zvati programska suradnja, kako god, ali imali smo dobar odnos i rezultati su bili dobri.

Deraković – imam dva prijedloga za unapređenje. To je posebni red za DU card, a razmislite i o cijeni u Londonu je 600, u Parizu 500, a u New Yorku 900 kn.

Selmani – da sam ja bio u poziciji vašoj i da me Vi pitate da Vam predložim kvalitetnog čovjeka i ja to prihvatim, to nije koalicija. Ja nemam ništa protiv dr. Vlahušića, ali kad ga Vi, koji ste ga toliko prozivali radi svega, sad ga odjednom hvalite. Što to znači, uskoro ćemo vidjeti.

Potrebica – ne znam što nama Vlahušić treba, mi imamo većinu. Naša neformalna koalicija je rezultirala rušenjem proračuna.

Selmani – niti formalne niti neformalne koalicije nije bilo, nego samo politička pristojnost. Čudno je da ste Vi koji ga godinama gadite i ponižavate, sad od njega tražite usluge.

Franković – iz Vaše diskusije stalno izlazi da Vi mislite da ste jedini dostojni zastupati građane, a da mi svi drugi nismo dovoljno dobri. ne trebate nas vrijeđati. Mi želimo najbolje za grad, ja osobno se pet godina budim i liježem s Gradom. Mislim da Vam ovakav diskurs nije korektan i nije potreban.

Deraković – kad odete na stranicu DUcarda bilo bi dobro da se kartica može kupiti preko interneta.

Franković – tema nije sastav povjerenstva, tema je izmjena i dopuna o unaprjeđenju DUCarda gdje mene GV opunomoćuje da imenujem povjerenstvo.

Raguž – ovdje imamo primjer bivšeg i sadašnjeg gradonačelnika koji surađuju. Imamo dva primjera kako bi se netko trebao ponašati u vlasti i oporbi. Katica je krenula od Vlahušića i svi su bili uključeni u nju i sad raspravljamo što bi još moglo biti dobro. Na kraju se o kartici najmanje priča. Ajmo popunit karticom proračun da imamo više u kulturi, sportu i socijali.

Capor– u trenutku kad ste odlazili iz Vijećnice, rekli ste: “Napucaj im loptu, nek se svađaju”. Digli ste razinu suradnje na višu razinu. Vidjeli smo to na DPDS-u lupali ste satri strane i dobili mekše vodstvo.

Vlahušić – u zadnjih pola sata nisam ništa rekao, a svi su pričali o meni. Mogu biti zadovoljan. Ja sam bio na osnivačkom klubu HDZ 1989. Proveo sam cijeli rat u kancelariji Pera Poljanića. Bio sam začetnik Dubrovačkog dogovora. Mi vidimo da ne volite Frankovića i HDZ, ali mene mrzite. Aktivno ste sudjelovali u rušenju proračuna i rušenju mene, ali ostaje zapisano da su građani tri puta izabrali Vlahušića i sad dva puta Frankovića i ja to uvažavam. Mi smo mali Grad, a imamo zidine, najvrjedniju imovinu koju smo dali nekome drugome. DU Card je donio gradu više od 150 milijuna kuna. Imat ćemo još jedan proračun, a bez lipe poreza. To plaćaju turisti i to će ostati i nekoj djeci iza nas. Razvit ćemo tu karticu za cijelu okolicu, a njome će se regulirati i gužve i sve drugo.

Selmani – gospodin Vlahušić je spomenuo jednu riječ koju sam mislio da je ostala u naftalini Dubrovački dogovor. Mi Vas gospodine Vlahušiću ne mrzimo, samo se ne slažemo s Vašim politikama. Mi mislimo da se grad ne može voditi kao profitabilna firma.

Većinom glasova odluka je prihvaćena. Srđevci su bili protiv.

Točke od 23. do 35. jednoglasno su prihvaćene bez rasprave, osim točke 34., koja je imala dva glasa protiv.

Odbor za imenovanja Gradskog vijeća predložio je Vlaha Kljunka na još jedan mandat ravnatelja FA Linđo. Odluka je prihvaćena većinom glasova.

37. točka je davanje suglasnosti Libertasu za nabavu validatora.

Riječ je o najmu, leasingu i fiksnim uvjetima, odgovorio je direktor Libertasa vijećniku Selmaniju.

Vijećnik Deraković je kazao kako pozdravlja nove validatore koje će omogućiti beskontaktno plaćanje, a to će olakšati rad vozačima.

Tropan je pitao hoće li ti validatori biti spojeni i na Dubrovnikpass?

Direktor je odgovorio kako će svi raspoloživi sistemi tiketa biti očitavani na njima.

Rasprava je zatvorena i jednoglasno je dana suglasnost Libertasu.

Sjednica je završila u 20 i 43, a predsjednik Potrebica najavio je vrlo skoro sljedeću sjednicu na kojoj će biti izvješća kulturnih ustanova i komunalnih društava.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA