11.8 C
Dubrovnik
Petak, 2 prosinca, 2022
NaslovnicaNaša čeljadLjudi NazbiljPurger i gospar u jednom: Borna Butijer promovira zdrav život, a ima...

Purger i gospar u jednom: Borna Butijer promovira zdrav život, a ima čak 123 000 pratitelja

Borna Butijer, magistar je kineziologije, osobni trener te osnivač fitness projekta Fitzone.hr. projekta koji na YouTube kanalu ima gotovo 123 tisuće pretplatnika, 300 edukativnih videa health&fitness sadržaja te veliku zajednicu koja uz njihove savjete redovito vježba. Iako ne voli da ga se tako zove, no Borna je zapravo influencer koji promovira zdrav način života, koji je u Hrvatskoj itekako potrebno promovirati s obzirom na neslavne rekorde pretilosti, koje obaramo. S ovim mladićem dubrovačkih korijena, koji živi i radi u Zagrebu razgovarali smo o sportu, tjelovježbi i njegovom inovativnom projektu, koji doživljava veliki uspjeh.

Borna je jedini u svojoj obitelji rođen u Zagrebu 1996., a nakon što su se trajno preselili iz Dubrovnika. Završio je Gornjogradsku gimnaziju i Kineziološki fakultet. Praznike je uvijek provodio u Dubrovniku, a za sebe će u šali reći kako je “purger” i “gospar” u jednom. A kako se počeo baviti sportom?

-Oduvijek sam bio vezan za sport te sam od malih nogu iznimno aktivan. Najviše sam se bavio nogometom, koji sam sveukupno trenirao 15 godina, dok sam se kao mali okušao i u judu par mjeseci, a na školskoj razini igrao sam rukomet i košarku. Od malena sam znao da se želim baviti s nečime što će biti vezano za sport pa je tako i upis KIF-a bio logičan izbor prilikom odabira studija. Kada pričamo isključivo o fakultetu, dvoumio sam se između studija kineziologije i fizioterapije, pošto sam htio raditi i u rehabilitaciji ozljeda, a s obzirom na to da KIF nudi specijalizaciju kineziterapije, odlučio sam se otići tamo te sam navedeno i specijalizirao.

I Bornini roditelji u mladosti su bili aktivni sportaši.

-Otac je trenirao košarku, dok se majka okušala u rukometu. Bio sam vrlo živahno dijete koje je trčalo na sve strane, a kako sam i u najmlađim danima gledao nogometne utakmice, izrazio sam želju da krenem na nogomet, a ljubav i zanimanje prema ostalim sportovima došla je malo kasnije, kada sam ih imao priliku upoznati.  

Radio je kao trener mlađih dobnih kategorija u nogometu tijekom 2015. i 2016.m, a kasnije kao trener u teretani od 2017. do 2019. Nakon toga pokrenuo je vlastiti projekt Fitzone.hr koji je ubrzo postao itekako uspješan.

-U moru online fitness trenera i influencera, pretežito ženskih, u početku je svakako bilo teško privući određenu publiku koja bi kupovala naše proizvode. Tu nam je uvelike pomogao YT kanal, koji broji gotovo 123 tisuće pretplatnika, a sadrži skoro 300 edukativnih videa iz health&fitness branše te smo na taj način stvorili zajednicu koja nam je ukazala svoje povjerenje i koja redovito vježba uz nas. Sav sadržaj koji radimo želimo približiti našim gledateljima i vježbačima, kao i probleme s kojima se mogu susresti na svom fitness putu, tako da sve ono što snimamo prilagođavamo upitima publike, kao i ono što žele vidjeti u našim programima. 

Nemamo fizički prostor, pa osim osobnih treninga uživo, imamo i široku ponudu online programa, a prevladavaju razni fitness izazovi, koji su namijenjeni generalnoj populaciji koja želi ostvariti svoj zadani fitness cilj, bilo da je u pitanju dobivanje ili gubitak na tjelesnoj masi, izgradnja mišićne mase, oblikovanje tijela ili nešto drugo.

Također, imamo specijalizirane programe za osobe koje vježbaju kod kuće, u teretani, ali i za one koji su u bolovima ili su pretrpjeli određene ozljede te im sada treba nešto s čime će se korak po korak vratiti u rutinu.

Uz to, nudimo i veliku količinu edukacije te tako korisnici naših online programa dobivaju edukativne materijale, poput video lekcija te raznih e-knjižica, a obrađujemo sve ono što osoba mora znati o treningu, prehrani, napretku, ali i nekim specifičnim temama, poput bolova i ozljeda, kako bi izvukla svoj maksimum i ostvarila najbolje moguće rezultate.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan?

-Dižem se u 5 sati ujutro te sam od 6 na poslu u teretani, gdje radim osobne treninge s klijentima. Radim otprilike do 12-13h, kada imam pauzu za ručak i kreiranje sadržaja te se u 15/16h vraćam u teretanu, u kojoj sam do 22 sata. Nakon toga se vraćam doma, gdje odgovaram na upite i mailove koji su stigli taj dan, kao i na komentare koje dobivam na društvenim mrežama. Volim održavati kontakt sa zajednicom ljudi koja me prati. To jako ispunjava, tako da tome pridajem veliku važnost.

Zašto je vježbanje važno u životu današnjeg čovjeka? Tko i kojim intenzitetom treba vježbati?

Ne postoji bez razloga izreka “You can’t go wrong by getting strong”. Redovito i sustavno vježbanje ima brojne benefite te se nekim oblikom tjelesne aktivnosti trebamo baviti svi, od najmlađe do najstarije dobi. Povećanje jakosti i razine mišićne mase, kao i kardiorespiratorne izdržljivosti pozitivno je povezano sa smanjenjem rizika od nastanka kroničnih bolesti, kao i degenerativnih stanja, poput sarkopenije i osteoporoze te na temelju toga volim reći da je vježbanje jedini eliksir mladosti koju svijet poznaje. Svatko treba naći aktivnost u kojoj uživa te u njoj biti redovit, ali bih svakako naglasio da je nužno kombinirati više oblika aktivnosti kako bi se ostvarile maksimalne zdravstvene prednosti, uz naravno uravnoteženu prehranu.

Je li potrebno vježbati pod nadzorom stručnog trenera i zašto?

Ukoliko se netko nikada nije bavio nekim oblikom tjelesne aktivnosti, a pogotovo kada pričamo o treningu s opterećenjem, u početku bih svakako preporučio barem neko vrijeme da osoba provede uz stručan nadzor i podršku, kako bi stvorila dobre temelje, naučila samostalno vježbati, kreirati trening i ono najbitnije, dugoročno napredovati. Internet je pun korisnih savjeta, ali rekreativac će najbolje naučiti tehniku izvedbe pojedinih vježbi ako uči uz stručnjaka koji će znati oblikovati trenažni proces i prilagoditi ga njegovim potrebama, a kasnije mu dati i potrebno znanje za samostalno vježbanje.

Na internetu i mrežama Vas prati jako puno mladih ljudi. Što Vas najčešće pitaju?

Kada imate veći broj pratitelja, pogotovo u fitness industriji, inbox vam je pun pitanja od u vezi treninga, prehrane i ozljeda. Ljudi traže odgovore na pitanja, savjete i smjernice u vezi onoga što ih muči. Najaktualnije teme su većinom standardne, a to su gubitak/dobivanje kilograma, oblikovanje tijela ili pojedinih dijelova istog, rješavanje raznih bolova i tegoba, pogotovo u kritičnim područjima, poput leđa, vrata, ramena i kukova.

Zanimljiv je taj trend vježbanja online. Je li online vježbanje jednako vrijedno, što se tiče rezultata kao i ono uživo?

Online treninzima okrenuli smo se kako bismo mogli pomoći još većem broju ljudi, pošto sam s osobnim treninzima ograničen samo na jedan prostor i određeni broj ljudi te se pokazalo kao pun pogodak. Povjerenje koje smo dobili od zajednice zaista je nevjerojatno i konstantno unapređujemo sadržaj i usluge naših online programa treninga i rehabilitacije, a rezultati mogu biti jednako dobri kao i da osoba vježba uživo, pošto vrijedi ista filozofija za sve.

Učenje i primjena aspekata zdravog i uravnoteženog životnog stila, koji nisu ograničeni samo na 1 sat u danu kada osoba trenira, već puno bitnije, na ona ostala 23. Ukoliko netko tko se odluči krenuti online putem dobro prouči materijale, redovito odrađuje treninge i prakticira pravilo 80:20 u svojoj prehrani, može postići fantastične rezultate. Također, svi naši vježbači mi se uvijek mogu javiti s potencijalnim pitanjima i nedoumicama, tako da im uvijek stojim na raspolaganju za prilagođavanje svih aspekata programa i prilagodbu njihovim potrebama.

Može li vježbanje i naštetiti zdravlju? U kojim slučajevima?

Isto kako u velikoj većini slučajeva je tjelesna aktivnost prepuna fizičkih i mentalnih benefita za čovjeka, ponekad mu može naštetiti. Primjerice, ako boluje od nekog specifičnog stanja koje zahtijeva konstantan nadzor od strane liječnika i kineziologa, a na svoju ruku krene u cijeli proces, koji je potpuno neprilagođen i može izazvati neželjene posljedice, poput pogoršanja stanja. Isto vrijedi i za neadekvatno sanirane ozljede, a osoba krene vježbati punim intenzitetom. Također, predugo prakticiranje iznimno intenzivnih programa treninga, bez adekvatnih perioda odmora, može dovesti do sindroma pretreniranosti i ozljeda, koje mogu fizički i psihički unazaditi svakog vježbača. Međutim, uz sve navedeno, treba naglasiti da tjelesna aktivnost ima puno više benefita, nego potencijalnih problema. Zato ljude ne smijemo strašiti, već poticati na to da se kreću što je to više moguće, a ukoliko imaju neki specifičan problem, da se posavjetuju sa svojim liječnikom, koji bi trebao surađivati s fizioterapeutima i kineziolozima kako bi se problemu adresiralo sa svih mogućih strana i našlo najbolje moguće rješenje.

Hrvatska se nažalost diči neslavnim rekordom s velikim brojem pretilih ljudi, premda imamo sve uvjete za baš suprotne rekorde. Kako to promijeniti?

Mislim da se ovdje radi o jednom dubljem problemu. Primarno, zbog razvoja tehnologije, ljudi su se jednostavno prestali kretati, ili se ne kreću u dovoljnim količinama, i to ne samo kod nas, već svugdje u svijetu. Međutim, u nekim drugim europskim državama, puno se više pozornosti pridaje sportu u školi i izvannastavnim aktivnostima te se djecu od malena usmjerava u sport i zdrave navike, što je kod nas puno manje zastupljeno.

Život postaje sve užurbaniji, što nas prisiljava da posežemo za brzim i često nekvalitetnim rješenjima po pitanju prehrane, koja igra ključnu ulogu u našoj tjelesnoj masi.  Hrvatska od 2012. nema plan akcije za borbu protiv debljine niti se ne poduzimaju veći napori na razini cijele naše populacije kako bismo kontrirali negativnim posljedicama sjedilačkog načina života i manjka tjelesne aktivnosti, tako da nam to dovoljno govori o tome koliko nam je potrebna koordinirana akcija predvođena kineziolozima, liječnicima, nutricionistima, sociolozima i psiholozima kako bismo malim koracima mogli doći do nekih vidljivih rezultata u idućim godinama.

Diplomirali ste na temu „Sport kao sredstvo integracije i borbe protiv rasizma: primjer južnoafričke ragbi reprezentacije“. Zašto baš ta tema? Kako sport može utjecati na društvo?

Moja djevojka diplomirana je sociologinja te je na temelju zajedničkih razgovora nastala i inspiracija za temu mog diplomskog rada. Oduvijek me zanimalo društvo i njegovo funkcioniranje, pogotovo tamo gdje smo u prošlosti imali razne vrste segregacije pa je događaj koji sam obradio upravo poslužio kao dobra kombinacija sporta i sociologije. Sport je vrlo moćan alat koji ima sposobnost ujediniti, ali i razdvojiti, međutim, ukoliko se poduzmu adekvatni napori na razini države, sport može postati lako dostupan svima, bez obzira na to gdje se nalaze i kakve uvjete imaju. Educiranjem populacije o važnosti tjelesne aktivnosti, a i uvođenjem pravih sadržaja, možemo pomoći u tome da stvorimo jednu zdraviju i aktivniju naciju koja ima veću razinu kvalitete života.

Imate li možda neki hobi? Što radite u slobodno vrijeme?

Zbog velike količine posla, slobodnog vremena nažalost nemam puno, tako da sve ono što imam, koristim za unapređenje znanja, čitanje knjiga i znanstvenih radova te kreiranje sadržaja za društvene mreže. No, naravno, kada god stignem, volim pročitati dobru knjigu, koja nije vezana uz moju struku, pogledati kvalitetan dokumentarac o nekoj temi koja me zanima, slušati glazbu, a i kao gotovo svaki muškarac, odigrati koju utakmicu FIFA-e na Playstationu.

FOTO: Privatni album

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

KOMENTAR TJEDNA