19.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 8 svibnja, 2024
NaslovnicaPolitikaPRIOPĆENJE: MOST traži reorganizaciju TZ Dubrovnik, zaokret u ugostiteljstvu

PRIOPĆENJE: MOST traži reorganizaciju TZ Dubrovnik, zaokret u ugostiteljstvu

Nakon današnje press konferencije MOST-ovih kandidata, stiglo je priopćenje u kojemu su detalji njihovog programa za turizam.

Nastavno na već javno prihvaćene inicijative Mosta Dubrovnik o smanjenju iznosa boravišne pristojbe, reviziji iznosa paušala koji plaćaju privatni iznajmljivači te ukidanju viznog režima s Rusijom danas je predstavljen cjeloviti PROGRAM ZA TURIZAM koji je nastao kao rezultat višemjesečnog dijaloga s turističkim autoritetima našeg Grada s posebnim naglaskom na sljedeće teme:. 

  1. REORGANIZACIJA RADA TZ GRADA DUBROVNIKA

Turistička zajednica Grada Dubrovnika ima financijske i ljudske kapacitete za preuzimanje pune odgovornosti glede kreiranja dubrovačke turističke budućnosti. Te kapacitete vrlo loše koristi, i to se mora promijeniti. Turističko vijeće TZ grada Dubrovnika mora postati modernom i referentnom upravljačkom točkom, tijelom koje će analizirati, planirati i donositi strateške odluke od važnosti za dubrovačko turističko gospodarstvo a ne pasivni promatrač koji se bavi prepisivanjem već postojećih, vlastitih programa rada. Također, uzimajući u obzir tradiciju lječenja u Dubrovniku, ali i trenutačnu situaciju sa razvojem COVID 19, predlažemo osnivanje UREDA ZA ZDRAVSTVENI TURIZAM pri TZ grada Dubrovnika, bez novih zapošljavanja, ali uz dodatne edukacije i preraspodjelu dužnosti unutar postojećih zaposlenika.

  1. NADOPUNA BRAND-A DUBROVNIKA

Dubrovnik je BRAND, ali ne zbog nekakvih branding procesa dosadašnjih gradskih uprava, već zbog svoje povijesne i kulturne baštine. Niti nama samima nije jasno je li Dubrovnik odredište elitnog turizma, masovnog, kruzerskog, „rentijerskog“ ili nekog drugog oblika, ili je pak riječ o kombinaciji svega navedenoga. MOST stoga predlaže pokretanje interdisciplonarnog istraživanja koje će, poduprto širom javnom raspravom, rezultirati novom BRENDING STRATEGIJOM GRADA DUBROVNIKA, koja će doprinjeti jasnijem pozicioniranju vlastitog proizvoda u budućnosti, privlačenju gostiju veće platežne moći, te produljenju turističke sezone

  1. PRIPREMA ZALIHE PROJEKTNIH IDEJA ZA PRIJAVU NA NATJEČAJE U SKLOPU VFO 2021-2027

MOST će u narednom razdoblju kao prioritet staviti povlačenje što većih iznosa iz VFO i Mehanizma za otpornost i oporavak, stavljajući naglasak na projekte iz područja turizma. Da bi to mogli ostvariti, MOST već radi na pripremi zalihe projektnih ideja s fokusom na projekte produljenja sezone, tematskih turističkih projekata, te projekata digitalne i zelene tranzicije. Osim sudjelovanja u ograničenim pozivima koje raspisuje država i na koja se, kao jedini prihvatljivi prijavitelji, isključivo mogu prijaviti jedinice lokalne samouprave uključujući Dubrovnik ( na samo se dva projekta, Aglomeracija Dubrovnik i Lapadska obala, odnosi više od 95% do sada ugovorenih sredstava), ključ je u PROAKTIVNOSTI, u tome da se KREIRANJU, inicijativi, osmišljavanju i produkciji većih ili manjih projektnih ideja pristupi strateški unutar institucija Grada Dubrovnika.u suradnji sa prihvatljivim prijaviteljima i partnerima ( udruge civilnog društva, prihvatljive institucije ili ostali prihvatljivi partneri )

  1. IZRADA AKCIJSKOG PLANA ZA DULJU TURISTIČKU SEZONU

Dubrovnik u niti jednom trenutku u proteklih desetak godina nije uspio postići veću popunjenost svojih kapaciteta tijekom zimskog perioda. Proteklih godina, prosječni postotak iskorištenosti ukupnih smještajnih kapaciteta u Dubrovniku u periodu od studenog do ožujka nije prelazio 6 % zauzetosti. Predlažemo stoga izradu AKCIJSKOG PLANA ZA DULJU TURISTIČKU SEZONU zasnovanu na recentnim studijama koje se odnose na trendove putovanja u post COVID 19 vremenu, a koji bi bio podloga za rad na povećanju broja direktnih zimskih zračnih linija prema Dubrovniku, brojnosti i kvaliteti vrhunskih svjetskih događanja u odredištu, većoj zaposlenosti, te ostalih nužnih pretpostavki koje bi dovele do povećanja fizičkih i financijskih pokazatelja tijekom zimskog perioda

  1. PAMETNI TURIZAM

Pametni turizam se odnosi na inovativna IT rješenja koja pomažu turističkim destinacijama pri jednostavnijem i efikasnijem upravljanju lokalnom ponudom, turističkim i kulturnim atrakcijama, te ostalim resursima. MOST drži da Dubrovnik, kao odredište koje mora biti PAMETNO, mora biti u stanju pratiti trendove novih i mladih generacija svojih posjetitelja koja odrastaju okruženi digitalnim tehnologijama. Neke od njih su AR ( proširena stvarnost ), VR (virtualna stvarnost), MR ( miješana stvarnost ) ili pak XR ( produžena, povećana stvarnost ), digitalne platforme ili digitalne transformacije.

  1. ZAOKRET U DUBROVAČKOM UGOSTITELJSTVU

Kad govorimo o ugostiteljstvu, dubrovački ugostitelji su najviše pogođeni ovom svjetskom krizom na razini RH. MOST Dubrovnik će napraviti AKCIJSKI PLAN kao odgovor na krizu. AKCIJSKI PLAN bi ciljano obuhvaćao mjere i aktivnosti koje će se, u skladu sa svjetskim trendovima u ugostiteljstvu, provoditi kako bi se postepeno podizala kvaliteta ugostiteljstva nakon COVID krize, te povećala stopa zapošljavanja ljudi. Osim toga, fokus će biti na poticanju dubrovačkih ugostitelja na suradnju sa lokalnim OPG-ovima s ciljem međusobnog podupiranja, te podizanja vrijednost i kvalitete svoje ponude. Kvaliteta mora biti bazirana na domaćoj hrani, na poticanju “ DUBROVAČKE KUHINJE I SPECIJALITETA“, te jelovnika koji moraju uključivati namirnice uzgojene na poljima lokalnih OPG-ova

  1. IZGRADNJA KONGRESNOG I IZLOŽBENOG CENTRA

Zbog pandemije COVID 19, kongresna i incentive industrija trenutačno prolazi kroz niz prilagodbi i promjena načina na koji će se organizirati poslovna i znanstvena okupljanja. u budućnosti. Predlažemo ubrzavanje aktivnosti oko izgradnje kongresnog i izložbenog centra, ali ne na području Babinog Kuka, već u Srebrenom u Župi dubrovačkoj, sufinanciran iz VFO / Mehanizma za oporavak I otpornost, u suradnji sa RH. Razlog tome prvenstveno leži u kapacitetu parkirnih mjesta u sklopu centra ( 1100 mjesta za automobile + 30 parkirnih mjesta za autobuse ), što bi u potpunosti zagušilo promet u Lapadu / Dubrovniku tijekom trajanja kongresne sezone. Predlažemo također da se projektiraju uvjeti mikroklime u izložbenim prostorima, što bi omogućilo organiziranje najvećih izložbi klasika svjetske umjetnosti

  1. NOVI PRISTUP PROBLEMATICI BRODOVA ZA KRUŽNA PUTOVANJA

MOST predlaže da se iskoristi ovaj trenutak kako bi se osmislila strategija koja se odnosi na brodove za kružna putovanja za period 2022 – 2027. Da bi se sve ovo ostvarilo, van snage se mora staviti Sporazum između Grada Dubrovnika I CLIA-e, o čijem sadržaju javnost nikada nije bila obaviještena, te osmisliti koncept novog Sporazuma, ali ovaj put na drugačijim, po grad Dubrovnik održivijim osnovama. To bi dovelo do manjeg pritiska velikih i mega-cruisera na povijesnu jezgru I infrastrukturu grada Dubrovnika, naglaska na manje cruisere i mega jahte sa gostima veće platežne moći, te boljeg planiranja i veće održivosti Dubrovnika ka PoC-a

  1. USPOSTAVA BOLJE ZRAČNE POVEZANOSTI

Tijekom covid sezone 2020 Dubrovnik nije bio povezan direktnim zračnim linijama sa našim tradicionalnim tržištima Skandinavije, Češke i Slovačke i Ruske Federacije, iako u tim zemljama postoje predstavništva HTZ-a ( Hrvatske turističke zajednice ), koja mogu ponuditi ključnu logističku potporu tom procesu. Što se tiče Ruske Federacije, inzistirat ćemo na ubrzavanju pregovora oko liberalizacije viznog režima između dvije države. Prilagodba cjenika aerodromskih usluga Zračne luke Dubrovnik ostalim zračnim lukama u hrvatskoj i okruženju je nužnost, kako bi cijene avio karata bile povoljnije krajnjim korisnicima

  1. DUBROVAČKI TURISTIČKI VODIČI

MOST Dubrovnik će se zalagati da se u izmjenama zakonskih odredbi koje reguliraju problematiku turističkih vodića zaštite domaći vodići, tako da na zaštićenim cjelinama (lokalitetima) turistički vodič državljanin neke druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije može privremeno / povremeno pružati usluge turističkog vodiča u zaštićenim cjelinama (lokalitetima) jedino ukoliko ima položen poseban dio stručnog ispita za zaštićene cjeline (lokalitete). To podrazumijeva njihovo dobro poznavanje hrvatskog jezika, kulture i Ustava RH, što bi spriječilo da svatko onaj tko ima certifikat u svojoj državi traži od Ministarstva turizma DOZVOLU za povremeni i privremeni rad u Hrvatskoj, dobivanjem koje bi im se dozvolilo da turiste iz zemlje iz koje su ih dopratili upoznavaju s nekom lokacijom na kojoj nikada prije nisu bili, što nikako ne može biti prihvatljivo

  1. ZELENI TURIZAM

Zeleni turizam ne podrazumijeva posebnu vrstu turizma, već horizontalnu temu relevantnu za sve vrste turizma, koja obuhvaća vrednovanje zaštite i očuvanja okoliša. Riječ je o aktivnostima koje se odnose na postizanje održivosti turizma, odnosno prepoznavanja da je prirodna baština ključni faktor atraktivnosti dubrovačkog turizma. MOST Dubrovnik će u svojim aktivnostima na temu turizma staviti strateški naglasak na njegovu zelenu komponentu, te će učiniti sve kako bi se politike održivosti turizma I prepoznavanja prirodne baštine horizontalno provlačile kroz sve odluke koje će se donositi na razini Grada Dubrovnika I TZ grada Dubrovnika

Detaljan PROGRAM ZA TURIZAM se nalazi na web stranici www.most-dubrovnik.com

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA