Izložba “Mladen Tudor: Fotografije iz zbirke Umjetničke galerije Dubrovnik” postavljena je na drugom katu Galerije Dulčić Masle Pulitika i može se pogledati od četvrtka 5.12. 2025. Predstavlja se dvadeset i pet antologijskih fotografija Mladena Tudora u vremenskom rasponu od pedesetih do osamdesetih godina prošlog stoljeća. Fotografije su došle u zbirku Umjetničke galerije Dubrovnik u dva navrata, 2007. i 2012. godine zahvaljujući plemenitoj gesti samog umjetnika. Na izložbi se također može pogledati kratki film o Mladenu Tudoru iz serijala “Fotografija u Hrvatskoj” u produkciji Hrvatske radiotelevizije.
Poetika Mladena Tudora bliska je autorima fotografske agencije Magnum, osobito stvaralaštvu Henria Cartier Bressona koji u fotografiju uvodi pojam “odlučujućeg trenutka”, traganje za posebnim, zgusnutim trenutkom koji u sebi sažima srž prizora, informaciju i individualnu priču. Mladen Tudor u svojim antologijski fotografijama empatično bilježi ljude u najrazličitijim situacijama bilo da je riječ o socijalno osviještenim, melankoličnim prizorima poput kratkog predaha radnika u tvornici, ljudi na biciklama na putu za posao, povratku gastarbajtera na željezničkoj stanici ili o poetičnim prizorima kojima malomišćansku ili seosku svakodnevicu oživljava začudnim, dirljivim, a ponekad i smiješnim trenutkom. Oštrom oku fotografa koji spretnim kadriranjem i dubokom empatijom stvara ljudskog „anđela“ od starog seljaka i dvije guske u pozadini, u pojedinim fotografijama neće izbjeći ni ljudska hipokrizija i nadmenost. Neprestano zainteresiran za čovjeka i osobito senzibiliziran za prikaze staraca i djece, Mladen Tudor na svojim fotografijama prikazuje život u svoj njegovoj punini i njegovu često tragičnu ljepotu. Kustosica izložbe je Rozana Vojvoda, muzejska savjetnica Umjetničke galerije Dubrovnik, a izložba ostaje otvorena od kraja veljače 2026.
Biografija:
Hrvatski fotograf Mladen Tudor (Split, 1935. – Zagreb, 2022.) radio je kao fotoreporter za razne novine i časopise u Zagrebu, te je s terena donosio uratke koji su bili slojeviti dokumenti vremena i koji su daleko nadilazili zahtjeve novinske ilustracije.
Rođen je u Splitu 1935. godine, a 1942. godine obitelj Tudor dolazi u Zagreb. Školu primijenjene umjetnosti upisao je 1951. i diplomirao na Foto-odsjeku 1955. Od 1957. stalno je zaposlen u Vjesniku. U redakciji Vjesnika u srijedu, Globusa i kasnije u Startu radi fotoreportaže. Stalno zaposlenje napušta 1974. i prelazi u slobodnu profesiju. Nadahnut na početku svoje karijere aktualnim vrijednostima talijanskog neorealizma, izložbom Edwarda Steichena – Family of Man, foto-žurnalizmom agencije Magnum, posebno djelom Henria Cartier-Bressona, Tudor je ostvario izuzetan autorski opus s djelima antologijskog značaja.












