29.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 7 srpnja, 2025
HomeVijestiPočela druga Ljetna škola teologije u Dubrovniku na temu „(A)politična vjera: kršćani...

Počela druga Ljetna škola teologije u Dubrovniku na temu „(A)politična vjera: kršćani u političkom prostoru“

Druga Ljetna škola teologije u Dubrovniku na kojoj sudjeluje četrdesetak studenata katoličke, pravoslavne i protestantske teologije započela je s radom u ponedjeljak, 19. srpnja u Biskupijskom sjemeništu u Dubrovniku. Tema škole je: „(A)politična vjera: kršćani u političkom prostoru“. Nakon zaziva Duha Svetoga okupljenim studentima i predavačima obratio se mons. Mate Uzinić, apostolski upravitelj Dubrovačke biskupije i riječki nadbiskup koadjutor. Prvo predavanje održao je dr. sc. fra Ivan Šarčević, profesor na Franjevačkoj  teologiji u Sarajevu, a susret je moderirao don Hrvoje Katušić.   

Nadbiskup Uzinić je pozdravio je sudionike Ljetne škole teologije te je nastavio misao iz propovijedi izrečene večer ranije o tome kako je ova ljetna škola vrijeme odmora i susreta učitelja i učenika, a ne tek profesora i studenata. „Za sve nas kao kršćane koji dolazimo iz različitih kršćanskih Crkava od iznimne je važnosti da, i kad radimo i kad se odmaramo, budemo zajedno s Isusom. I da nam on, Isus, svima bude učitelj i da svi mi budemo njegovi učenici. To je preduvjet i onog našeg biti zajedno i moći jedni drugima biti i učenici i učitelji“, kazao je nadbiskup.

Uz ranije izrečene želje nadbiskup je dodao kako želi da ova Ljetna škola teologije ponajprije bude Isusova škola, te je podsjetio na središnji Isusov govor – Govor na gori, koji je svojevrstan putokaz kako se odnositi prema drugim ljudima i svijetu oko sebe. Uz ostalo, u tom govoru Isus kaže, „Bog daje da sunce njegovo izlazi nad zlima i nad dobrima“. Milosrdni Bog i istovremeno Bog pravednosti – jer Božja pravda je milosrđe, kako kaže papa Franjo – daje i pravednima i nepravednima, i zlima i dobrima sva svoja dobra kako bi živjeli na ovoj zemlji u miru i blagostanju, kazao je nadbiskup.

Tu misao iz Govora na gori mons. Uzinić je uzeo kao primjer odnosa Crkve i vjernika prema pripadnicima različitih svjetonazora i poimanja u pluralnim društvima. „Politička zajednica sastavljena je od ljudi koji međusobno trebaju živjeti u zajedništvu na dobro sviju. Ona pri tom uključuje i ljude čije svjetonazore i moralne stavove mi smatramo pogrešnima“, nastavio je mons. Uzinić obraćajući se okupljenim studentima i studenticama teologije, te postavio pitanja: „Kako u takvoj situaciji pluralnog društva kršćani mogu živjeti svoju vjeru a da je ne svedu samo u svoj privatni moral? I kako u takvoj situaciji pokazati da kršćanima vjera prožima čitav život, osobni, društveni i politički?“   

Nadbiskup Uzinić je u svom govoru naveo i misli nekih teologa i sociologa religije te predavača na školi koji osvjetljuju odgovore na ta pitanja.

Citirao je također misao iz crkvenog dokumenta, pastoralne konstitucije o Crkvi u suvremenom svijetu Gaudium et spes, o razlikovanju djelovanja laika i hijerarhije: „Od velike je važnosti, osobito u pluralističkom društvu, da se ima ispravno mišljenje o odnosu između političke zajednice i Crkve te da se jasno razlikuje između onoga što Kristovi vjernici, bilo pojedinačno bilo udruženo, rade u svoje ime kao građani vođeni kršćanskom sviješću i onoga što rade zajedno sa svojim pastirima uime Crkve.“ To je dodatno objasnio.

Zatim se nadbiskup osvrnuo na nekoliko nekoliko, prema njemu, pogrešnih stavova kršćana u odnosu prema suvremenom društvu: populizam, bijeg od svijeta i jalovost vjere.

Upitavši se postoji li ikakva alternativa tome mons. Uzinić je ponudio viziju suživota, što predlaže i papa Franjo u svojoj posljednjoj enciklici Fratelli tutti, u podnaslovu to je enciklika o bratstvu i socijalnom prijateljstvu. U toj enciklici papa nudi viziju svijeta kao zajedničkog doma svih, kojeg „svi zajedno, dobri i zli, grešnici i pravednici, mi i drugi, trebamo zajednički graditi“, kazao je nadbiskup. Papa progovara o  viziji kršćanskog života u pluralnim društvima.

Papina vizija socijalnog prijateljstva pruža važna usmjerenja prema suživotu u kojem se svatko, bez obzira na uvjerenja osjeća slobodno i poštovano, naglasio je nadbiskup. To ne znači odustajanje od naše kršćanske vjere nego predstavlja ustrajnu borbu za dostojanstvo i dobar život svih u društvu, dodao je i naveo neke primjere. Papina vizija je uključiva.

Vjerujem da će ovaj susret između studenata i predavača biti obostrano koristan i voditi izgradnji vizije pravednijeg svijeta, zaključio je nadbiskup Uzinić te uz pljesak nazočnih drugu Ljetnu školu teologije proglasio otvorenom.

Moderator Katušić, uz pozdrave sudionicima, predavačima i studentima, zahvalio je onima koji su podržali održavanje Ljetne škole teologije u Dubrovniku.

Druga Ljetna škola teologije u Dubrovniku održava se od 18. do 24. srpnja, a sudjeluju  renomirani predavači iz Europe i Amerike: Tomáš Halík (Karlovo Sveučilište u Pragu); Teresa Forcades i Vila, liječnica, teologinja i benediktinska monahinja; Aristotle Papanikolaou (Sveučilište Fordham u New Yorku); Ivan Šarčević (Franjevačka teologija u Sarajevu) i Miroslav Volf (Sveučilištu Yale u New Havenu).

Ljetna škola teologije u Dubrovniku organizira i dva događaja za ostalu zainteresiranu javnost koji će se održati u dvorani sv. Ivana Pavla II. u bivšem samostanu sv. Klare u Dubrovniku i koji će biti prenošeni putem internetskih kanala Dubrovačke biskupije. To su: tribina „(A)politična vjera: kršćani u političkom prostoru“ (20. srpnja) i predstavljanje knjige „Sa svim brodolomima povijesti / Teologija nakon Veritatis gaudium u kontekstu Mediterana“ (23. srpnja).

IZVOR: Dubrovačka biskupija

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA