17.8 C
Dubrovnik
Srijeda, 15 svibnja, 2024
NaslovnicaVijestiPAPIRNATA DUBROVAČKA KARTICA ODLAZI U POVIJEST Predstavljeno novo digitalno rješenje - Dubrovnik...

PAPIRNATA DUBROVAČKA KARTICA ODLAZI U POVIJEST Predstavljeno novo digitalno rješenje – Dubrovnik Pass

Danas je u prostoru Lazareta na konferenciji za medije predstavljen projekt digitalizacije Dubrovčke kartice. U okviru projekta izmijenjen je vizualni identitet , proveden je rebranding te je naziv prilagođen u Dubrovnik Pass. Kako je pojašnjeno Dubrovnik Pass omogućuje jednostavniju prodaju, kupnju, očitavanje te kontrolu korištenja sadržaja koji su uključeni, ekonomičnije upravljanje sredstvima, efektivnije marketinške aktivnosti, buduću nadogradnje, umrežavanje s postojećim i novim sustavim te upravljanje tokovima turista.

Dubrovnik Pass javnosti su predstavili pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Grada Dubrovnik Julijana Antić Brautović, Siniša Lukač iz tvrtke Rao, koja je razvila digitalne alate za potrebe Dubrovnik Passa te Marjan Palić iz tvrtke Atomski marketing, zadužene za digitalni marketing.

Dubrovnik Pass uvodno je predstavila pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Grada Dubrovnika Julijana Antić Brautović.

„Riječ je o jednom u nizu smart city rješenja. Htjeli smo napraviti karticu, digitalno rješenje koje će nam omogućiti lakšu prodaju, kupnju, očitavanje i kontrolu korištenja Dubrovačke kartice, što je bilo poprilično komplicirano s analognom, papirnatom karticom. Dubrovnik Pass će nam omogućiti ekonomičnije upravljanje i vremenom i resursima, optimizaciju marketinških aktivnosti te nam dopustiti nadogradnju, umrežavanje s postojećim sustavima te daljnji strateški razvoj projekta. Dakle, pošli smo u realizaciju informacijskog sustava elektronske naplate i kontrole Dubrovačke kartice. Sustav se sastoji od web stranice i aplikacije na kojoj se nalaze sve informacije potrebne krajnjem korisniku“, kazala je pročelnica.

„Dubrovnik Pass je sustav koji generira jako puno novca, koji ima jako puno korisnika i nismo mogli ići na polovična rješenja. Ono što je jako važno je da ovaj sustav značajno smanjuje troškove. Kod sustava analogne kartice imali smo velike troškove tiska i dizajna koji su financijski opterećivali budžet Grada Dubrovnika. Ovaj sustav omogućava brzo i jednostavno kreiranje novih usluga i cijena. Omogućuje i našim zaposlenicima da se fokusiraju na upravljanje odnosno na razvoj novih proizvoda i upravljanje trenutnim proizvodima i uslugama. To u praksi znači da troje ljudi više neće morati raznositi Dubrovačku karticu po prodajnim mjestima. Sustav je usklađen s EU zelenim planom. Radi se o inovativnom rješenju koje štedi resurse i ekološki je prihvatljivo“, pojasnila je.

„Sustav nam je omogućio da optimiziramo i marketinške aktivnosti. Proračun Grada je u posljednje dvije godine znatno opterećen, novca za marketinške aktivnosti u obimu u kojem je to bilo moguće u ranijim vremenima više nema. Usmjerili smo se na digitalnu promociju. U ovoj trenutnoj fazi smo usmjereni na prodaju i oglašavanje turistima koji dolaze u Grad, a u sljedećoj fazi radit ćemo na građenju zajednice. Bilo nam je važno da se sustav može dalje razvijati. On je već umrežen s nekim postojećim rješenjima, na primjer sustavom za ukrcaj i iskrcaj putnika na Pilama. Uskoro će biti integriran i sa sustavom DPDS-a za kontrolu ulaznica. U ovom momentu, imatelji Dubrovnika Pass-a moraju preuzimati i ulaznice za zidine. To je od početka tako, no u skorom razdoblju ćemo i to riješiti. U sljedećoj fazi je bitno da sustav umrežimo i sa sustavom Libertasa. To nije bilo moguće jer su oni trenutno u izradi svog e-ticketing sustava. Velike su mogućnosti za daljnje umrežavanje, neki projekti su već u izradi“, kazala je.

Rebranding Dubrovačke kartice povjeren je tvrtki Flomaster, Orsata Frankovića, pojasnila je pročelnica.

„Napuštanjem analogne kartice morali smo prilagoditi i ime i dizajn. Dubrovačka kartica je tako postala Dubrovnik Pass te smo morali napraviti vizualni identitet koji će komunicirati s vizualnom identitetom Dubrovačke kartice, a i jasno komunicirati o kojoj se vrsti proizvoda radi. Zadržan je dubrovački sustav boja. Išlo se na optimizaciju naslova tako da se on može čitati na više načina. Zapravo sam naslov komunicira da se radi o digitalnom rješenju te da je riječ o jedinoj propusnici koja je za Dubrovnik potrebna“, kazala je o vizualnom identitetu pročelnica.

Pročelnica je pojasnila kako Dubrovnik Pass sadrži sve usluge kao i zapravo Dubrovačka kartica. Omogućava, dakle besplatan ulaz na zidine, u gradske muzeje, Franjevački samostan i crkvu Male braće, dok je s trodnevnom i sedmodnevnom ulaznicom omogućen i besplatan ulaza u Kuću Bukovac te besplatni javni prijevoz. Uz navedeno kupci Dubrovnik Passa ostvaruju niz pogodnosti koji se odnose na kulturnu baštinu, dnevne izlete i slično.

„Cilj nam je u budućnosti napraviti destinacijsku karticu, odnosno propusnicu koja će posjetiteljima omogućiti da na ekonomičan način, za pristojnu cijenu posjete sve ono što se na širem dubrovačkom području treba posjetiti, a kako bi imali autentično iskustvo. Ovaj sustav se u budućnosti može razvijati tako da on uistinu upravlja tokovima posjetitelja. Budući da mi dobivamo podatke o korištenju Dubrovnik Pass-a u stvarnom vremenu, mi ćemo moći te podatke koristiti da bi posjetitelje usmjeravali na neke atrakcije kad su one manje posjećene, a moći ćemo ih koristiti i kako bi organizirali radna vremena ustanova, odnosno atrakcija koje su uključene u tu cijenu“, zaključila je pročelnica.

Siniša Lukač iz tvrtke Rao koja je razvijala projekt s tehničke strane pojasnio je kako ovaj sustav zapravo funkcionira.

„Provedena je digitalna transformacija cijelog sustava. Nastojali smo zadržati sve ono dobro što je do sada imala Dubrovačka kartica, a digitalno transformirati sve ono što je ili nedostajalo ili ono što se radilo uz dosta manualnog napora. Kada se završe sve integracije dobit će se zaokružen proizvod od čega će cijeli grad, ali i turisti imati koristi“, kazao je Lukač.

„Dubrovnik Pass zapravo ima za cilj objediniti sve vrste kartica u digitalnom obliku pomoću digitalnog QR kod. Nastojali smo maksimalno pojednostaviti sustav za korisnike. Sama se kartica može kupiti u dva koraka. Iza toga prozora u svijet stoji kompleksan sustav koji se sastoji od sustava za upravljanje sadržajem koji se nude krajnjim korisnicima i analitika, što je zapravo noviteta, a koja omogućava uvid u broj prodanih kartica i gdje se one iskorištavaju. Dosta računa se moralo povesti i o samoj sigurnosti sustava, kako bi se eliminirale sve moguće zlouporabe sustava. Postoji mogućnost da se svaki korisnik autentificira, a uz poštivanje GDPR-a, a i svih ostalih zakonskih propisa“, kazao je Lukač.

„Jedan dio sustava omogućava da se kreira sama ponuda, odnosno sadržaj. Sve znamenitosti koji su sadržane u sustavu, kao i pogodnosti se mogu administrirati, kreirati cijene, pogodnosti, a sve se to skupa na kraju prevede u QR kod koji će biti prezentiran korisniku. S druge strane, korisnički sustav htio se maksimalno približiti korisniku. Kad korisnik kupi Dubrovnik Pass on dobiva jedinstveni QR kod koji može zadržati na svom pametnom telefonu ili isprintati na papir s kojim može ili podizati ulaznice ili ulaziti u ustanove. Ideja QR koda je da izbjegnemo printanje i da se u tom dijelu ostvari zelena agenda. Prednosti su višestruke. Nema više problema s optimizacijom sustava, bilo da je potrebna jedna kartica ili njih milijun sustav će to jednako kvalitetno ispratiti“, kazao je Lukač te dodao kako se maksimalno vodilo računa da se administratorima sustava omogući jednostavno dodavanje ili promjena postojećih usluga.

„Jednostavno se mogu mijenjati cijena ulaznica. Pretpostavljam da će doći i do niveliranja cijena kod prelaska na euro. Izvještavanje je bitan dio ovog sustava, a kako bi se izbjegle gužve, vidjelo koja su mjesta više odnosno manje posjećena i da se onda nekim marketinškim aktivnosti pokuša turiste odvući na mjesta koja su manje posjećena. Dosadašnja Dubrovačka kartice time je unaprijeđene i napravljen je veliki iskorak“, kazao je Lukač.

„Bilo smo svjesni da će ovakav sustav koristiti svi, od mlađih do starijih korisnika. Stoga smo vodili računa i da aplikacija bude jednostavno i intuitivna. Digitalna evidencija omogućava jednostavnu kontrolu i ne dozvoljava greške. U svakom trenutku će se znati gdje je iskorištena koja propusnica. Nadam se da će to pomoći u smanjenju gužvi te smanjenu redova pri ulasku u određene ustanove, odnosno atrakcije“, istaknuo je.

„Lansiranje Dubrovnik Pass-a Grad Dubrovnik ide u korak s top svjetskom ponudom. Sve je temeljno na dugogodišnjem sustavu i implementirano u najmodernije tehnologije. Ovako što se može rijetko gdje na svijetu sresti, a svakako je turistička i tehnološka špica u ovom trenutku u Hrvatskoj što se od Dubrovnika kao perjanice turizma i očekuje. Propusnica je namijenjena prvenstveno turistima, ali jednako tako i svim ponuđačima da osmisle kvalitetnu ponudu i ponude nešto više turistima kako bi prosječno vrijeme zadržavanja turista u Gradu maksimalno povećali te kako bi jednodnevne posjete pretvorili u trodnevne i u konačnici u sedmodnevne. Kako je Grad Dubrovnik više od grada tako je i ova kartica više od kartice. Vjeruje da će skora budućnost pokazati da je realizacija ove ideje bila ispravna“, zaključio je Lukač.

Dodajmo i da je inicijalna faza izrade Dubrovnik Passa koštala 200 tisuća kuna.

Marjan Palić iz tvrtke Atomski marker predstavio je i ukratko kampanju digitalnog oglašavanje Dubrovnik Pass-a.

Pojasnio je kako je kampanja, koja je započela 25. lipnja, a trajat će do 25. rujna, a koja se odvija na društvenim mrežama, fokusirana na povećanje prodaje tijekom turističke sezone te smanjene troškova te da će se u sljedećem koraku kampanju fokusirati na izgradnju zajednice.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA