15.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 28 ožujka, 2024
NaslovnicaVijestiPogledajte trasu buduće autoceste Doli- Osojnik

Pogledajte trasu buduće autoceste Doli- Osojnik

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković održao je u srijedu u Dubrovniku radni sastanak sa županom Nikolom Dobroslavićem, gradonačelnicima i načelnicima iz Dubrovačko-neretvanske županije, a na temu prometne povezanosti kao pretpostavke održivog razvoja. Sastanku su nazočili i saborski zastupnik Branko Bačić, zamjenik župana Joško Cebalo, predsjednici Uprava HAC-a i HC-a Boris Huzjan odnosno Josip Škorić i ravnateljica RRA DUNEA Melanija Milić.

Na sastanku je predstavljena Studija izvodljivosti nastavka autoceste od čvora Metković do čvora Osojnik u Dubrovniku, a razgovaralo se i o planovima izgradnje brze ceste koja će povezivati Zračnu luku u Čilipima s gradom Dubrovnikom.

Ministar Butković podsjetio je kako su Hrvatske autoceste dobile zadatak izraditi Studiju izvodljivosti te krenuti s pripremom projektne dokumentacije.

”Studija izvodljivosti je gotova te ju je predsjednik uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan prezentirao županu Dubroslaviću i gradonačelnicima i načenicima. Ukupna vrijednost izgradnje autoceste do Dubrovnika bit će oko 9 milijardi kuna. Sada slijedi priprema daljnje dokumentacije”, napomenuo je ministar te dodao kako su projekti izgradnje Pelješkog mosta i rekonstrukcije Zračne luke Dubrovnik u potpunosti obilježili financijsku omotnicu 2014. – 2020.

Dodao je kako je u narednom razdoblju Hrvatskoj na raspolaganju 22 milijarde eura, što uključuje i COVID fond za oporavak.

”Veliki dio tih sredstava ići će na izgradnju infrastrukturnih projekata. Što se tiče projekta izgradnje dviju brzih cesta, za onu prema Zračnoj luci gotova je studija izvodljivosti, a sada smo u fazi izrade Studije utjecaja na okoliš. Za cestu Brijesta Studija izvodljivosti je gotova, a za obilaznicu Orebića napravili smo korak dalje, a to je Studija utjecaja na okoliš. Treća tema bila je izgradnja lučke infrastrukture.Trenutno se na području Dubrovačko-neretvanske županije ulaže oko 600 milijuna kuna, od toga je za sada 500 milijuna kuna iz europskih projekata”, kazao je ministar.

“Pelješki most je najveći i najvažniji infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Bilo je oko 1100 izvlaštenja i nije bilo nikakvih problema. Prostornim planom je prije nekoliko godina definirana trasa mosta i pristupnih cesta i ne možemo danas kad se projekt provodi dovoditi u pitanje trase. To su stvari o kojim se trebalo raspravljati prije i očekujem da se to što prije razriješi i da projekt u roku od godine i pol dana bude gotov”, zaključio je Butković.

Butković je u Dubrovniku odgovarajući na novinarska pitanja kazao kako treba napraviti sve kako bi se utjecalo na smanjenje radikalizacije u društvu.

“Ne možemo se slagati oko svih stvari, ali trebamo gledati da svi zajedno što prije izađemo iz ove krize i okrenuti se budućnosti i jačanju gospodarstva” zaključio je Butković.

Župan Dobroslavić komentirao je danas predstavljenu Studiju izvodljivosti.

“Danas smo govorili o daljnjem cestovnom povezivanju županije. Utvrdili smo da je Pelješki most s pristupnim cestama temeljni projekt i pretpostavka svih drugih projekata povezivanja je rješava prekid teritorija kod Neuma. Prema našim prostornim planovima i prema zaključcima Vlade predstoji nam daljnje povezivane i to autocestom od čvora Metković do čvora Osojnik, brzom cestom od Zračne luke do Dubrovnika i do Osojnika i brzom cestom od Brijeste do Perne s obilaznicom Orebić. Utvrdili smo da se pripreme za te projekte rade dobro i da je realizacija Pelješkog mosta u skladu s predviđenim rokovima, da su za brze ceste izrađene studije izvodljivosti, a za autocestu smo danas dobili studiju izvodljivosti i kreće se dalje prema Studiji utjecaja na okoliš i prema projektiranju. Što se tiče luka, izrazili smo zadovoljstvo da je od osam predviđenih luka da je pet već dobilo ugovore o financiranju. Uskoro će to biti i za luku Ubli, a uskoro očekujemo potpisivanje ugovora i za Pernu i za Prigradicu” kazao je župan te dodao kako će cestovno spajanje županije omogućiti žiteljima doline Neretve i Pelješca lakše dnevne migracije prema Dubrovniku kao i osiguravanje zlatnog sata stanovnicima tih područja županije.

“Ovime ćemo osigurati i bolju propulzivnost kad je u pitanju turizam, pogotovo brzom cestom od Zračne luke do krajnjih odredišta. Danas od Zračne luke do Vele Luke imamo 180 kilometara neadekvatnih cesta. Kad riješimo problem ovih cesta, odnosno kad realiziramo brze ceste i autocestu mi ćemo te relacije smanjiti i dovesti u ravno pravni položaj turističke djelatnike na Korčuli i Pelješcu i dolini Neretve s onima u Dubrovniku, Župi i Cavtatu”, izjavio je župan.

“Županije će dobiti kartu na kojoj će biti jasno ucrtane sve dionice. Na ovom projektu se radi godinama. Za dio ceste od Lisačkih Rudina do Osojnika imali smo i lokacijsku dozvolu, no sad moramo ponoviti cijeli postupak jer se cesta nije realizirala u roku. Još uvijek nemamo rješenju financijsku konstrukciju. Naša je želja i prijedlog, a i to smo utvrdili na današnjem sastanku da treba ići ka uvrštavanja ove dionice u Jadransko-jonsku autocestu čime će ona dobiti veću mogućnost financiranja iz fondova EU. Mi sve velike investicije financiramo europskim sredstvima”, kazao je župan Dobroslavić te se osvrnuo na dugovanje dubrovačke opće bolnice prema veledrogerijama i mogući nedostatak lijekova zbog prestanka zbog obustave isporuka.

“Hrvatske autoceste izradile su studiju opravdanosti izgradnje autoceste do Osojnika po kojoj je cijela investicija opravdana. Već početkom iduće godine krećemo s projektiranjem. Projektom je previđeno 47 kilometara autoceste u punom profilu plus 12 kilometara spojnih cesta prema Pelješkom mostu – sve skupa nekih 59 kilometara cesta ukupne vrijednosti oko 9 milijardi kuna” kazao je predsjednik uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan.

Saborski zastupnik Branko Bačić osvrnuo se na važnost daljnjeg cestovnog povezivanje Dubrovačko-neretvanske županije.

“Mi, stanovnici Dubrovačko-neretvanske županije očekujemo da se prvi kilometri autoceste izgrade i ne možemo i ne smijemo ostaviti cijeli prostor županije na državnoj cesti koje izgrađena ranih 1960-ih godina, na cesti koja samo kroz Dubrovačko primorje ima 16 pješačkih prijelaza i koja je neprimjerena u smislu dobre prometne komunikacije s gradom Dubrovnikom. Autocesta, a to je i ova studija dokazala, je potrebna gradu Dubrovniku i županiji. Autocesta s Pelješkim mostom predstavlja okosnicu budućeg razvoja Dubrovačko-neretvanske županije” zaključio je Bačić.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA