11.8 C
Dubrovnik
Petak, 19 travnja, 2024
NaslovnicaPolitikaIZ MINUTE U MINUTU: 30. sjednica Gradskog vijeća

IZ MINUTE U MINUTU: 30. sjednica Gradskog vijeća

Nakon elektronske sjednice Gradskog vijeća u travnju, vijećnici su se ponovno vratili u svoje klupe. Na 30. sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika naći će se 32 točke Dnevnog reda. Uz izvješće o radu gradonačelnika, raspravljati će se i o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova na području Grada, o uređenju prometa, o poslovanju Javne ustanove Rezervata Lokrum za 2019. godinu, a između ostalog vijećnici će danas odlučiti i o imenovanju ravnatelja/ice Dječjeg vrtića Dubrovnik. Na sjednici je prisutno ukupno 21 vijećnik od njih 25.

Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica upitao je vijećnike imaju li prijedloge za skidanjem ili uvrštenjem točaka Dnevnog reda. Prvi se javio Jadran Barač (SDP) koji je predložio skidanje 11. točke, a koja je vezana za prometovanje u smjeru Boninovo – Pile, jer kaže kako je prijedlog diskriminatoran. Ivan Jelčić (DDS) je podržao Barača i oni traže skidanje te točke, ali traže još i skidanje 4. točke Dnevnog reda – Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika. Smatra kako se u predizbornoj godini to ne može tražiti. Maro Kristić (MOST) također traži skidanje 11. točke Dnevnog reda. Nikša Selmani (Srđ je Grad) traži da se na Dnevni red uvrsti prijedlog odluke o raskidanju ugovora o koncesiji za tvrđavu Imperial zaključenog između Grada Dubrovnika i Razvoj golfa 25. ožujka 2009. godine. Marina Vučković Matić (HNS) traži skidanje točaka 4. i 11.

Vijećnici nisu prihvatili skidanje 11. točke Dnevnog reda uz 11 za i 11 protiv glasova. Prijedlog vijećnika Jelčića također nije prihvaćen.

Uvrštenje točke – prijedlog odluke o raskidanju ugovora o koncesiji za tvrđavu Imperial zaključenog između Grada Dubrovnika i Razvoj golfa od vijećnika Selmanija je prihvaćen uz 86 posto glasova za, a što su srđevci tražili već pet godina.

Blaž Pezo (HDZ) je zatražio pauzu u ime HDZ-a i Hrasta. Slijedi pauza od 10 minuta.

11:44 Nastavljena je sjednica. Dnevni red s izmjenama je prihvaćen.

11:46 Slijede vijećnička pitanja.

Prvi je postavio pitanje Jadran Barač (SDP): “Imam dva pitanja, 17. travnja je gradonačelnik najavio kupnju bivšu nekretnine HEP-a u Gružu, sredstva bi bila od zaduženja, Blaga djela kao i sredstva od DPDS-a. Je li razumno kupovati nekretninu u vrijednosti od osam milijuna kuna. Drugo pitanje za gradonačelnika, najavljen je minimalac Gradskoj upravi, možete li izvijestiti vijećnike o stanju proračunu u tekućoj godini.”

Gradonačelnik je kazao kako Grad Dubrovnik i on osobno pokušavaju doći do toga da kupe bivšu zgradu Elektrojuga.

“Upućeno je pismo namjere Upravi HEP-a, skupština je prihvatila navedeno. Cilj je da se zgrada kupi, kupiti će se sredstvima kojima sam rekao, i od zaklade Blaga djela, ali i od DPDS-a, a značajnim dijelom bi se financiralo kreditom. Vjerujem da neće to biti sada kada imamo privremenu Vladu i kada Uprava HEP-a sigurno neće donsoiti nikakve takve odluke. Što se tiče stanja prihoda i rashoda Grada Dubrovnika, ukoliko netko od ustanova ima višak sredstava Grad Dubrovnik može koristiti ta sredstva, to je da ne ulazimo u minus na računu već koristimo sredstva tvrtke. Računajući na ozbiljnost situacije, mi smo dogovorili s OTP bankom aranžman koji ćemo predstaviti na sljedećoj sjednici za ulazak u minus od 60 milijuna kuna. Zahvaljujući nebrojenim aktivnostima smanjili smo sve ono što je nepotrebno došli smo do toga da smo financijski likvidni i da imamo novac na računu”, kazao je gradonačelnik.

11:57 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): “Imam dva pitanja, jedno komunalno i jedno socijalno. Svjetleće bjeskalice upozoravaju vozače, više od pola ih sada ne radi, postoji li uvođenje led svjetiljki u dvije ulice. Da li ćete vašim suradicima naložiti da ispitaju situaciju na terenu i mogućnost prijave na Europski projekt, vezano uz projekt geronto domaćica, gdje bi se zaposlenim djelatnicima poboljšala situacija, lakše bi našli posao, a korisnici bi lakše odlazili u staračke domove, vratilo bi se samopouzdanje.” Gradonačelnik će uputiti pismenim putem odgovor.

12:01 Nikša Selmani (Srđ je Grad): “Moje pitanje je došlo od stanara Solinske ulice, stvari su izmakle kontroli. Žele da ih gradonačelnik izvijesti o ovome predmetu.”

Gradonačelnik je kazao kako je napravio ono što je u skladu s njegovim zakonskim mogućnostima, poslao je Komunalno redarstvo, a nakon toga je zatražio da na teren izađe i Komunalno i Prometno redarstvo istovremeno.

“Poslao sam službeni zahtjev i građevisnkoj inspekciji, nakon daljnjih traženja stanovnika, a posebno gospodina koji se najviše ističe u medijima, zatražio sam od Upravnog odjela da mi dostavi dokumentaciju da vidim o čemu se tu radi, jer građevinska dozvola je iz 2016. godine, ali sam shvatio da je upravo taj gospodin Butući ishodovao građevinsku dozvolu i osnivač te firme. On je iza toga izašao u medije i izrekao ozbiljne optužbe, a sudjelovao je u tome postupku. Odlučio sam da zatražim od nadležnog tijela od Ministarstva graditeljstva da utvrdi zakonitost dozvole iz 2016. pa da onda javnosti bude jasno što se i na koji način događa, ne mogu i ne želim prihvatiti krivnju”, rekao je gradonačelnik.

12:11 Matko Munitić (DDS): Imam dva pitanja, kontaktirao me određeni broj ugostitelja, zašto nisu dobili potporu od 2500 kuna. Drugo je, molimo da nam dostavite sljedeće informacije koliko je javnog novca dobio portal Dubrovnik Press.”

Gradonačelnik: Odluka je objavljena u Službenom glasniku i dostupni javnosti, a što se tiče drugog pitanja, nema problema dostaviti ćemo sve što tražite.”

12:12 Marko Potrebica (HDZ): “Jeste li zaista potpisali ugovor za rekonstrukciju Lapadske obale, nisam očekivao da bi se netko od vijećnika mogao s europskim ugovorm pretvoriti u predizborni igrokaz, zato vam ja čestitam na trudu.”

Gradonačelnik: “Ozbiljni ljudi prilikom potpisivanja ozbiljnih dokumenata preuzimaju određena prava i obveze, još nisam vidio da bilo koji ugovor za europske fondove bio dio nekog predizbornog igrokaza, ako to netko tako shvaća onda je taj igrokaz počeo na početku mojega mandata kada smo potpisali ugovor za obnovu Lazareta.”

12:17 Maro Kristić (MOST): “Imam dva pitanja, nedavno sam pisao o brojnim primjerima uzurpacije Rijeke dubrovačke, neki se na janvom dobru bespravno bogate. U Lozici ispod magistrale postoji površina od 500 kvadrata, ali privatni vlasnik je uzurpirao površinu, zašto je problem postaviti da je to javni put koji vodi do pomorskog dobra. Drugo, Grad se pretvorio u veliko gradilište. Građani otvoreno prosvjeduju, osobno sam obišao neka gradilišta. Izriču se neke kazne, ali se nastavlja s istom praksom, institucije slabo reagiraju. Kada će Grad naložiti investitorima da poprave štete koje su napravili na javnim površinama.”

Gradonačelnik: “Obala Rijeke dubrovačke niti se nasipa niti gradi od jučer, to je nešto što traje 70 ako ne i 100 godina. Svake godine imamo jedan novi mulić. Treba nam još nekoliko mjeseci da završimo priču oko uređenja Rijeke dubrovačke, ide u jednom dobrom smjeru, svi ti mulići koji su bespravno izgrađeni će biti srušeni. Što se tiče građevina na području Grada Dubrovnika, čudnih ili kakvih većih. Idemo razjasniti nešto da smo imali zakonsku ovlast promijeniti GUP, postavljam pitanje, bi li mizaustavili tu gradnju ovu koja se sada događa, ne bi je zaustavili jer se radi o postupcima koji su započeti i koji traju cijeli niz godina. Danas se u gradu grade zgrade po onome GUP-u koji je vrijedio iz doba Jugoslavije jer je postupak započeo tada, želim vidjeti lica svih vas u trenutku kad vam predstavimo izmjene GUP-a, tko će dignuti zelenu palicu, a ja se posebno zahvaljujem Društvu arhitekata koji su pomogli. Niakd nisam bio predstavnik ikoga osim samoga sebe. Nadam se kada dođu izmjene da ćete imati snage ne odgovoriti na pozive i dignuti zelenu palicu.”

Kristić: “Moje se pitanje nije odnosilo na GUP, radujem se izmjenama koliko god one kasnile. Vraćam se na pitanje uzurpacije u Lozici sprječivši prilaz građanima.”

12:27 Blaž Pezo (HDZ): Htio bih pojašnjenja oko prostora u Gradu, kada će izmjene GUP-a, barem ove tekstualne biti predstavljene vijećnicima i javnosti, hoće li biti promjene oko stečenih prava. Drugo pitanje je vezano uz autobuse poljske tvrtke, jasno je kako je ta tvrtka htjela podvaliti Libertasu, krenulo se na napad na Libertas i na direktora umjesto da se pohvale jer su sprječili podvalu.

Gradonačelnik: “Važno je za reći kako je Grad Dubrovnik u posljednje tri godine 100 tisuća metara kvadratnih ceste asfaltirao, i dalje imamo brojne ceste koje nisu oštetili kamioni nego znamo tko, onaj tko je postavio mikroasfalt u vrijeme izbora. Što se tiče Lozice, utvrđuju se imovinsko pravni odnsoi na toj čestići, odraditi ćemo ono što je naše. Što se tiče retardera u Libertasu, ako se u specifikaciji traže sekundarni retarderi tvrtka je dužna ispostaviti takve, a ako se ispostave primarni onda je Grad Dubrovnik odnosno Libertas se izlaže penalizaciji. Ne želimo da Libertas mora nešto plaćati i zbog toga nismo željeli primiti te autobuse, imali smo indicije i pismeno smo ih upozorili i kada su dolazili autobusi angažirali smo vještaka da to ustanovi. Tu je bio cijeli niz žalbi, na kraju je Visoki uprvani sud morao presuditi, a na kraju se tvrtka Solaris žalila i kazala kako treba biti sekundarni retarder i onda isporuče primarni, ne znam zašto, sada se s Agencijom mora dogoditi što će se dalje.”

Marina Vučković Matić (HNS): “Imam dva pitanja, prvo je vezano za rebalans proračuna, očekivala sam ga na klupama.Zašto nas nije dočekao i kada smatrate da će biti? Drugo se odnosi na međunarodne avio linije prema Dubrovniku, dobro sam se začudila kada sam pošla na stranice Zračne luke vidjela sam samo onaj let za zagreb, hoćete li javnosti pokazati dogovorene letove i što ćemo točno platiti za 14 milijuna kuna za marketinške promocije?”

Gradonačelnik: “Kažu neke analize da prosječni čitač portala obično čita samo naslove i rijetko pročita tekst. Prenio sam službenu obavijest kompanije Lufthansa. U međuvremenu sam govorio o reaktivaciji zračnog prometa, ništa nisam isticao. Jučer je također došla obavijest od nekih kompanija koje ću uspostaviti letove, to je dakle službena obavijest, a to nije rekao Mato Franković. Što se tiče rebalansa, istaknuli ste da je šteta za Grad sve veća, koja šteta? Grad je financijski stabilan i likvidan, sve socijalne skupine su dobile sve ono što je obećano. Sve smo napravili ono što je bilo potrebno.”

Vučković Matić je kazala kako ne prati gradonačelnika na facebooku, dodala je kako je gradonačelnik isticao kako je on dogovarao s Lufthansom letove, a ne da je to službena obavijest. Također je dodala kako je gradonačelnikova dužnost bila da se dostavi rebalans proračuna.

Dolores Lujić: “Imam dva pitanja, prvo je vezano uz poljoprivredno zemljište, da se dodijeli građanima da se ono obrađuje. Drugo pitanje se odnosi na obustavljanje sredstava udrugama, mogu li očekivati sredstva za podmirenje osnovnih troškova?”

Gradonačelnik: Nisam vidio priopćenje od Kristića vezao za poljoprivredno zemljište, sukladno zakonu taj isti program je poslan Županiji, ona se očitovala pozitivno, sada ide natječaj sukladno programu i da onda ljudima dodjeljujemo zemljište, ali ide se u drugome smjeru. Sredstva udrugama, moja poruka im je da financiramo nužne troškove, ne financiramo ono što je van toga, pozvat ćemo udruge da se dogovorimo oko komunalija, struje, vdoe…”

12:49 Miho Obradović (HNS): “Imam dva pitanja, jedna je vezana za GUP, a druga za Libertas. Kada ste došli na vlast gradonačelniče, moramo priznati kako je prisutna nakaradna gradnja, što znači uskoro da će biti izmjene GUP-a? Je li istina da se planiraju uzeti autobusi bez obzira što je u njima primarni retarder?”

Gradonačelnik: “Tko o čemu, HNS o GUP-u, što se tiče autobusa sve što SAFU kaže tako ćemo i postupiti.”

Obradović je dodao kako je jedina preinaka autobusa moguća jedino teorijski.

12:53 Željko Raguž (DUSTRA): “Imam dva pitanja, prvo je vezano uz atletsku stazu, nadam se da će je Grad Dubrovnik uskoro dobiti. Drugo pitanje, bili smo jako sretni kada smo Vilu Čingriju dobili u vlasništvo Grada, nisam siguran koje su kompetencije samog ravnatelja škole koji jedan tako zahtijevan projekt može voditi.”

Gradonačelnik: “Nitko nam neće vjerovati da se nismo dogovorili da mi postavite ovo pitanje, ali nismo. Drago mi je da su imovinsko pravni odnosi u Lapadu riješeni 90 posto, a ksda se sve riješi, ide buduća gradnja atletske staze. Što se tiče Vile Čingrije, odnosno namjene Centar izvrsnosti, zadovoljan sam da se Županija odlučila na jedan drugi model. Mislim da smo napravili dva dobra poteza, kupnja i dogovor sa Županijom. Centar kompententnosti je nešto što treba gradu. Suradnik i partner u projektu je baskijski Centar izvrsnosti koji je odličan, vjerujem da će ta situacija ići u dobrom smjeru.”

12:58 Rikard Rossetti (DUSTRA): “Zamoljen sam da postavim jedno pitanje, pitanje izgradnje hotela Belveder, što u ovome trenutku koči izgradnju hotela i koju poruku šaljemo investitoru, osobno mislim da smo mi u Vijeću što se tamo ništa ne događa?”

Gradonačelnik: “Slučaj Belvedere imao je dvije dimenzije, ona prva da vlasnik gradi onako kako on želi, mislim da su otklonjeni ti problem, ali nama projekt nije prezentiran. Mi jesmo za investicije, i mislimo da bi bilo dobro da se taj hotel izgradi. Predstavnici jedne hotelske grupacije su htjeli obnoviti objekt, a cilj je zaštiti javni interes, a drugi cilj je da se to konačno obnovi.”

13:02 Završena su vijećnička pitanja, slijedi druga točka Dnenvog reda – Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o radu gradonačelnika Grada Dubrovnika u razdoblju od 1. srpnja 2019. do 31. prosinca 2019. godine.

Gradonačelnik: “Pred vama se nalazi izvještaj, za razdoblje koje je već davno iza nas. Mogu istaknuti da ćemo kroz par dana objaviti izvješće gradonačelnika u trogodišnjem razdoblju. Nekome će svidjeti nekome neće, ukupno je 58 projekata koje je Grad Dubrovnik provodio. Pitajte, kritizirajte, pohvalite…”

13:06 Jadran Barač (SDP): “Osvrnuti ću se na samu formu, vidim da su za određene projekte selektivno izneseni podaci, riva u Rožatu, igralište Babin kuk, Tenis centar, Judo dvorana…Dotaknuo bih se i protokolarnih radnji, u više navrata piše da ste se s kolegom Oparom zauzmali za izmjene zakona o liberalizaciji taksi tržišta, ali niste nas izvijestili što se na kraju dogodilo. Zgodno da ste preimenovali Lapadski trg u javnu površinu.”

Gradonačelnik: Posebno se zahvaljujem što ste zajedno sa mnom prisustvovali u otvaranju judo dvorane i što ste pohvalili taj projekt. Postoji razmak u projektima, izvješće smo morali predati takvog kakvog smo predali, zahvajujem na vašem angažmanu koji nekada zna biti uistinu pozitivan.”

Barač je dodao kako je upitao za već završene projekte te da bi bilo dobro znati iznos investicija, ali ponovno je inzistirao i na liberalizaciji taksi tržišta odnosno što se s tim na kraju dogodilo.

Gradonačelnik: “Nije propala inicijativa, poslane su promjene u zakonsku proceduru.Nije to baš tako jednostavno, uistinu se nadam da će i Dubrovnik dobiti jednog SDP predstavnika u Saboru pa da ćete mnogo toga naučiti.”

13:13 Tatjana Šimac Bonačić je kazala gradonačelniku kako su mu suradnici mogli bolje pripremiti izvještaj.

“Kako bi se riješilo nagađanje o tzv. “uhljebima”, željela bih dati nekoliko prijedloga, predlažem sljedeće, krajem izvješća bilo je toliko i toliko zaposelnih, u izvještajnom razdoblju primljeno je toliko i toliko osoba, drugo i uzvještajnom razdoblju koliko je bilo rebalansa, atim koliko je pokrenuto javnih abava, koliko ih je završeno, zatim unutrašnja revizija”, kazala je Šimac Bonačić.

Gradonačelnik je kazao kako je Šimac Bonačić u pravu i kako bi im trebala dostaviti svoje prijedloge kako bi ih uvrstili, i sve ostalo je prihvatio te će sljedeći put na taj način to i napraviti kako je već predloženo u pisanju izvješća.

13:19 Katarina Doršner (HDZ): Mislim da je uvreda spominjati uhljebe, mislim da ova Uprava dobro radi i mislim da će se i na sljedećoj točki vidjeti sve. Što se tiče plana radi, mislim da je obuvatio svaku životnu dob. Zahvaljujem i gradonačelniku na respiratorima za bolnicu. Dokazali ste da brinete o starijima. Pohvalila bih i gradnju grobnih mjesta, mislim da je to bila izvrsna ideja.

13:24 Tajtana Šimac Bonačić: Uhljeb nije uvreda, nego svakodnevna pojava, upravo zato tražim da se za određeno razdoblje stavi koliko je ljudi zaposleno i da na taj način kažemo kako nema uhljeba.

13:25 Jadran Barač: Naš gradonačelnik je mene proglasio prije godinu dana pirmjerom najvećim uhljebom u Hrvatskoj pa ga nitko tada nije opomenuo pa ni vi.

Gradonačelnik: Vi se gospodine Barač Rade Buljubašić SDP-a, da pitamo što radite u Vodovodu to nitko ne zna. Što ste vi tamo napravili, 10 godina tamo ništa ne radite, svaka stranka ima svoga uhljeba, to je u HDZ-u bio rade Buljubašić, a vi ste Rade.

Barač je kazao kako je želio raspravu imati u vidu normalne komunikacije. Zamolio je gradonačelnika da napravi pressicu i da iznese svoje činjenice. “Vama ću osobno reći, da nije bilo HDZ-a vi ne biste mogli biti ni skladištar u Irskoj, prema vama je mijenjan statut ACI marine da bi vi sa svojom spremom mogli preuzeti fotelju”, kazao je Barač.

Gradonačelnik: “Prije nego što nešto rečete morate se prvo raspitati, sve funkcije koje sam obnašao iza mene postoji trag. Popričajte s tim ljudima i vidite što je i kako je radio Mato Franković, što se tiče ACI-ja nije se mijenjao statut, pokušali su me smijeniti, ali obarali smo rekorde svake godine. Pitajte ljude u SDP-u, Ranka Ostojića, ali i Davora Bernardića. Niste odgovorili što ste radili u zadnjih sedam dana u Vodovodu.”

13:35 Barač je kazao kako gradonačelnik koristi govornicu za raspravu o njegovu radnom mjestu, predložio mu je da pozove Upravu Vodovoda. “Ovo se ne događa ni u Sjevernoj Koreji, ovdje s govornice diskutirate o mome radnom mjestu, dapače radim i obavljam sve svoje radne obveze što god se od mene tražilo.”

13:37 Potrebica: Korisitm priliku gdje smo pošli s teme, da ste i vi djelovali kao Sjeverna Koreja u trenutku kada ste prije mjesec dana prozvali moju odvjetnicu i radili pritisak. Prozivali ste gospođu da je zastupnica DPDS-a, radili ste pritisak na moju odvjetnicu za osobu koja taj posao obavlja temeljem toga što sa ju ja angažirao i za to će biti plaćena, možda ste htjeli pritiskom na nju da ona odustane od svoga posla.

Barač: Malo ste pomiješali ovdje subjekte, gradonačelnik ima na jedan način moć na moju poziciju, a ja nemam nikakav utjecaj na vašu odvjetnicu, napraviti ću jedan video gdje ću sve razriješiti.

13:41 Vido Bogdanović (HSS): Molio bih vas predsjedniče da korektno ovo vodite, jer ne želimo slušati prepucavanja, nemojte koristiti za ovo Gradsko vijeće, isključite ih, ima dovoljno materijala za danas da se umorimo.

Krešimir Marković (Hrast): Ovu raspravu je bilo nezanimljivo slušati.

13:43 Marina Vučković Matić (HNS): U izvješću vam nedostaju brojke, smatram da je ovo mazanje očiju i za mene ovo nije dobro.

Doršner: Nije mi jasno što vam nije jasno u isplati prekovremenih sati, potpuno je normalno da se prekovremeni plaćaju.

Miho Obradović: Prema Potrebici je ova Gradska uprava isplatila prekovremene sate, a da prošla nije, a imamo nedostatak Libertasovih vozača, imam ostalne štrajkove i sukobe.

13:50 Vučković Matić: Sporan je copy paste i što je dosta toga ispušteno.

Selmani: Izvješće nabraja niz projekata niz uspješnih, kao i kod svoga prethodnika treba prikazati kako je med i mlijeko, no slučajno ili ne, izostavljeni su neki kapitalni projekti. Vezano uz izmjene GUP-a gradonačelnik će imati probleme ne s nama, već unutar HDZ-a, koji su to kapitalni projekti koji su izostavljeni, izgradnja iza Grawea, izgradnja vile u Štikovici, izgradnja u Solinskoj, molim vas d as eispričate gospodinu Botućiju jer je on izašao iz projekta 2015., a građevinska je ishodovana 2016., izostavljena je igradnja na Pločama gdje se pola grada smije, a što je rađeno bez studije o kulturnom dobru, ne spominje si ni Peskarija. Ništa nije napravljeno po pitaju aktiviranja ambulante u Gardu, u Mokošici se rad, lai Gard je zapostavljen. Zatim pitanje Grabovice, je pitanje s kojim ćemo se boriti u sljedećom mandatu ili dva, da bi se mogao pokrenuti Centar za gospodarenje otpadom vrlo je važno da se Grabovica uredi, kako ništa nije napravljane praktički blokiramo i Centar. Azil za životinje, odnosi su poprilično loši između tih ljudi i gradonačelnika koji na neki način odbija sudjelovati u komunikaciji s njima. Zanima me kako će nastava biti organiziana u OŠ Montovjerna.

13:55 Gordan Špero (HDZ): Referiram se na dvije stvari od Selmanija, što bi se dogodilo da se ribarnica nije obnovila, sačuvana je stoljetna tradicija, ribari će vjerojatno doći. Ambulanta u Mokošici je otvorena, ali je to pod ingerencijom Županije, ja vas pitam da se ova ambulanta otvori u Gradu treba 500 ili 600 ljudi i pitajte tko bi se prijavio.

Šimac Bonačić traži da gradonačelnik izvijesti o planu gospodarenja otpadom.

Selmani: Super je da se ribarnica izvukla iz nekih drugih stvari, samo pitam zašto se o tome nije reklo ništa u izvješću. Što se tiče ambulante, bitan je određeni broj ljudi, ali specifičnost je Grada i povijesne jezgre i ne samo po ovome pitanju, ali bi se trebalo iznaći rješenje. Kada bi postojala ambulanta ljudi bi se vraćali.

14:00 Rossetti: Pročitao sam izvješće vrlo pažljivo i ima nekih stvari koje bi trebalo pogurati, a bazen u Gružu mi spore ide, dizalo u ovoj zgradi već četvrti ili peti gradonačelnik o tome govori, nitko se ne javlja na natječaj, ali postoji li opcija da se direktno dogovori. Azil za životinje po meni jako sporo ide, i groblje Dubac jednostavno ne znamo kada će se tamo pokapati i ide jako sporo. Oduševljen sam Studentskim domom i OŠ Montovjern, koji su mi od svih 58 projekata najbolji.

Marijo Bekić (HDZ): Gledajući projekte koje je gradonačelnik pokrenuo, mislim da su dobri i da će se bez obzira na Covid i dalje nastavljati odvijati. Moramo reći kako sam ravnatelj s dosta prekovremenih sati, to su zarađeni sati, a u slučaju Libertasa znamo da su imali slične kadrovske probleme, a kada nema ljudi jasno je da će biti prekovremeni rad.

Miho Obradović (HNS): Umjesto o rebalansu raspravljamo o izvješću od 65 stranica. Ono što svaki put ne bi trebalo glasovati nego bi trebalo dati na znanje. Ne vidi se kako je podijeljeno više donacija u iznosu od 16 milijuna kuna nego prethodne godine, u izvješću ne vidimo ni koncert Toma Jonesa. Svaki put se ponavlja isto, azil, dizalo, Grabovica…

Usvojeno je izvješće gardonačelnika za rad u razdoblju od 1. srpnja 2019. do 31. prosinca 2019. godine, slijedi pauza do 15:00.

15:03 Nastavljena je sjednica Gradskog vijeća s trećom točkom Dnevnog reda – Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Dubrovnika za 2019. godinu.

Gradonačelnik: Radi se o tehničkom dokumentu, izvješću svih prihoda i rashoda u 2019. godini. Najvažnije istankuti stranicu 122, gdje se jasno vide ukupni prihodi Grada Dubrovnika. Za godinu 2019. prihodi su 689 milijuna kuna, koji su od 2015. kontinuirano rasli. Žao mi je što jedinice lokalne samouprave nemaju mogućnost štednje, ali se nadam da će u budućim razdobljima to biti omogućeno pa da ćemo biti spremni na neka krizna vremena. Rebalans je gotovo spreman, jer trebalo je vrijeme da se usklade stvari. Izostala su mnoga proračunska sredstva i prihodi. Realno, ovisni smo 100 posto o turizmu, cijeli proračun baziran je oko jedne djelatnosti. Iznimno smo osjetljiva destinacija. Ova je trebala biti rekordno umjerena godina. Fiancijska injekcija koju priprema EU bi pomoglo i jedinicama lokalnim samoupravama. Prije 2023. ne možemo očekivati oporavak.

15:10 Maro Kristić: Ovo je tehnička točka, usklađenje novca to je nešto što ćemo podržati. Iskoristit ću priliku i postaviti par pitanja, gradonačelnik je kazao kako je proračun porastao za 100 posto, nismo mogli štedjeti, ali jesmo li mogli povećati pričuvu jer o tome moramo razmišljati? Joše jedno pitanje, kada će Grad javno predstaviti javno ondosno kada će biti dostupan preko interneta?

Gradonačelnik: Dok vas ne opeče ne razmišljate, postojale su mogućnosti, nismo ih iskorištavali, mislili smo da će biti dobro. Treba se osigurati određena proračunska pričuva, i da čuvamo te novce. Da nam se ova kriza dogodila u listopadu, nitko ne bi bio zabrinuti, dogodila se u najgore moguće vrijeme. To će nam biti opomena svima. Što se tiče platforme, ja se nadam da će to biti uskoro, to je moje obećanje, i smatram da je to važno za sve građane, nema tu nikakvih tajni, jer to su javna sredstva. U visokoj je fazi informatizacije taj projekt.

15:15 Tatjana Šimac Bonačić: Kada gledamo izvršenje proračuna, bilo je puno novca i imali smo dobar višak. Sada kada nam se dogodila kriza, strepnja je kako dalje. Iz ovoga svega slažem se da moramo izvući svi jednu pouku da štedimo kada imamo. Čitav je niz projekata koji nisu završeni, započet ću s Upravnim odjelom za izgradnju i upravljanjem projekata, oni imaju najveće rashode, imamo sedam njih gdje je njihova realizacija nula, od 10 projekata na tri nisu evidentirani rashodi. U Upravnom odjelu za gospodarstvo, projekt poticanja poljoprivrede, mislim da tu treba malo više inovatinsoti, kao i inovacije kod raspisivanja natječaja. Što se tiče razvoja turizma, imamo poticaje od 54 posto i tu imamo prostora. Što se tiče odjela za komunalije, imamo nula izvršenja kod spremnika za otpad, Fond je ponovio natječaj u 12. mjesecu i zanima me jesmo li se tu javili. Kod programa javnih površina realizacija je dobra, ali da li možemo razmišljati o popravci šetnice u Solitudu.

Jadran Barač: Vratio bih se na uvod, kako nije moguća štednja, ako se višak može prebaciti u sljedeću godinu ondosno suficit. Pohvalili ste se s ovim grafom, vaše izjave ne prate vašu tezu.

15:22 Gradonačelnik: Zahvalio bih se Baraču na pohvali danas, uistinu u treutku kada dobro gospodariš javnim novcem da nikom nisi dužan, a i dalje imaš na računu da to radiš i dalje to znači dobro gospodarsko upravljanje. Molio bih da stave i moje i svoje izlaganje u tim svojim izlaganjima u videima.

Potrebica: Iznenađuje me, gospodine Barač da ste pojam štednje izjednačili s pojmom suficita. Suficit znači da nismo ostvarili programe i projekte koje smo obećali našim građanima. Ne možemo štediti na suficitu, slažem se da smo stavili nešto u špag pa bi mogli sada izvaditi, ali to nije privatni novac.

Barač: Možda sam omaškom koristio taj termin, poantu sam prenio.

15:27 Ivan Maslać (HDZ): Cijelo vrijeme pričamo o višku, nije mi jasno zašto mi bi građanima uzimali više da bi štedjeli. Mi uzimamo manje i svatko štedi za sebe, nije mi jasna ta teorija da Grad uzima više nego što treba.

Barač: Slažem se, treba uzimati manje. Kada smo rekli gradonačelniku da ne povećava komunalne naknade, on je počeo histerizirati i povukao dnevni red.

Gradonačelnik: Ja nisam nikad u životu histerizirao, to bi značilo da sam se ja prestrašio, jest da imate crni pojas u judu, ali niste nasilan čovjek.

Kristić je dodao kako bi se trebali vijećnici maknuti od ove prepirke, te da se skoro svi slažu u jednom, a to je štednja.

15:30 Šimac Bonačić: Štednja je vrlo bitna, onaj višak, onaj što mi prenosimo za sljedeću godinu, mi ga u raspoređivanju moramo potrošiti.

Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Dubrovnika za 2019. godinu – je većinom glasova usvojen.

Slijedi četvrta točka Dnevnog reda – Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika.

15:33 Gradonačelnik: Kao što znate prije nekoliko tjedana su stupile promjene u Gradskoj upravi, pročelnica Vlašić je podnijela ostavku, do sada kroz tijek rada je da je činjenica da Upravni odjel za nekretnine i Upravni odjel za poslove gradonačelnika skoro pa isti, gotovo se rade identične stvari, zato smo smatrali da ne idemo u ukrupnjavanje odjela, istovremeno spajamo ta dva tijela koje je trebalo i prije spojiti. Tu nema veće ili manje moći, zakon je jasan. Zdenko Medović je promatrao prve dane i vrlo često se susretao sa stvarima gdje se na jedan način Upravni odjel, a na drugi način odjel za urbanizam, i taj odjel nije bio u ibvezi davati mišljenja, kako je GUP vrlo širok dokument, gdje je taj odjel za urbanizam vodio cijeli taj proces, iznimno je važno da prilikom izdavanja dozvole Upravni odjel zatraži mišljenje od drugog Upravnog odjela, je li dozvola u potpunosti u skladu s odlukama GUP-a.

Vučković Matić: Spajanje odjela prije izbora nema nikakvog smisla, očito je da gradonačelnik sada želi upravljati gradskom imovinom. Ova odluka je štetna i za građane i za grad.

Potrebica je kazao kako bi kolegica Vučković Matić trebala pročitati zakon o ovlastima gradonačelnika.

15:42 Gradonačelnik: Nije kriva kolegica Vučković Matić i ona ništa nije krivo razumjela, ona je samo naučila na jedan drugačiji sustav upravljanja. Navikli ste na sustav da pojedinac ima nadmoć i da on ima sve konce. Mi smo jednim malim dijelom uspjeli razvlastiti gradonačelnika da on ne bude svemogući Bog, te smo prebacili dosta na Gradsko vijeće. Upravni odjel za nekretnine, u tome odjelu gradonačelnik s obzirom na sadaašnji statut ne može ništa bez Gradskog vijeća. Cijene javnih površina idu na Vijeće, kao i zakupi, sve ide preko Gradskog vijeća. Upravni odjel za nekretnine neće prestati postojati, nego će samo postati odsjek u sklopu Upravnog odjela za gradonačelnika, promijeniti će se to samo da će biti jedan pročelnik manje.

15:46 Vučković Matić: Sve ste to lijepo rekli, ali meni još uvijek jasno zašto ste pripojili taj odjel.

Doršner: Slušam raspravu, i zaista mi nije jasno što u ovome aktu nije jasno. Treba uopće znati što je urbanizam i svi problemi o kojima govorimo, nije građevinska dozvola jedina, ne razumijem zašto bi ovo ikome smetalo.

15:50 Lujić: Držim da je ova rasprava bespotrebna. Ne vidim tu ništa sporno.

Rossetti: Gospođa me osobno uvrijedila, rekla je da ovdje imamo većinu i da to što izglasamo može biti i protuzakonito. Žao mi je što je pošla ća, jer joj imam što reći.

15:53 Barač: Mislim da treba pustiti ovdje prazne priče, ne radi se o ustrojstvu gradske uprave, nego o ostavci Silve Vlašić. Treba stvari staviti na svoje mjesto. Vrlo je probelamtično da se gradonačelnik nalazi u zadnjoj godini mandata i da gubi povjerenje u svoje suradnike.

Jelčić: Biti ću protiv ove točke. Mislim da nije prihvatljivo da se sada 10-ak mjeseci prije izbora nešto događa. Neću ponavljati stav DDS-a o broju ljudi koji trebaju raditi u Gradskoj upravi.

15:56 Gradonačelnik: Volio bih da se ljudima mjere kilometri kojima vode postupke na sudu, koliko su rijetko tu, a koliko zapravo rade. Povratak oduzete imovine, jedan dio te imovine ima javnu namjenu, drugi dio nema javnu namjenu pa je taj vraćen, a ovaj što nije vraćen se zbog žalbi vode dugogodišnji sporovi. Imamo redovne aktivnosti žalbe, tužbe, prijepori, tu je uvijek par tisuća različitih predmeta, a što se kod ova dva odjela stalno preklapaju. Tko je radio u Gradskoj upravi zna koliko ih je malo, a koliko često izbivaju da bi radili.

Kristić: Mi se slažemo kada gradonačelnik želi neke stvari staviti pod okriljem svoje kontrole, neću btii prorok kada kažem da će neki izgubiti galvu nad nekim stvarima.

16:01 Šimac Bonačić: Mislim da gradonačelnik želi biti oprezan, međutim događa se ono što je modus operandi u HDZ-u. Mene zanima da li su riješeni imovinsko pravni odnosi za projekt Lapadske obale, druga stvar koju ću reći, imali smo dobru zamjenicu pročelnika na tim poslovima, ovaj amandman mi se jako sviđa zato što treba imati stručno mišljenje ovoga odjela, ali se pitam ima li dovoljno kadra da se neki projekti naprave, a sada im stavljamo joše jedan posao, razmišljate li o zadovoljenju potreba s postojećim kadrom.

Gradonačelnik je kazao kako neće doći do novoga zapošljavanja. “Postoje akti i procedure, ništa se drugo značajno neće promijeniti, napraviti će se Pravilnik o preustroju i to je to”, kazao je. Dodao je za Lapadsku obalu kako je podijeljena na drugu, treći i četvrtu fazu, a u četvrtoj fazi je započeo postupak izvlaštenja. “Nećemo nikome oduzimati nešto što ne treba, ali napraviti ćemo prilagodbu unutar projekta tako da svi budu zadovoljni”, kazao je.

16:07 Kristić: Iskreno sam mislio da je vezano uz Lapadsku sve riješeno. Treba onda paziti na izjave u javnosti.

Gradonačelnik: Ono što je važno za reći, po našim projekcijama, natječaj izlazi oko Božića, vjerujem da to može i prije. Prije nego što objavimo natječaj ponovno svu dokumentaciju mora pročešljati SAFU.

16:10 Selmani: Najprije nešto o amandmanu, mi smtaramo da ovaj amandman ima pokriće, slažem se da je to i prije trebalo biti donešeno. Zanima nas ukoliko Upravni odjel za urbanizam daje mišljenje, da li je to tumačenje obvezujuće u rješenju. Vjerujemo da bi u odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata trebalo napravit reviziju dozvola. Vrlo je čudno da u točki 4. nigdje nismo vidjeli obrazloženje. Zaima me da li je Silva Vlašić tražila sama razrješenje, i ukoliko je tražila s obzirom kako je došla temeljen javnog natječaja, može li se biti razriješen?

Gradonačelnik: Odgovor na prvo pitanje, mišljenje će biti obvezujuće. Što se tiče zahtjeva za razrješenjem, ona je prije te dužnosti bila službenica Gradske uprave, s te dužnosti se javila na natejčaj za pročelnicu, ali se ima pravo vratiti na mjesto službenice. Jedino u slučaju povrede onda se razrješuje, svakako nakon ostavke ne ostajete bez radnog mjesta.

Točka – Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika – je prihvaćena većinom glasova.

16:17 Slijedi peta točka Dnevnog reda – Prijedlog odluke o dopuni Odluke o komunalnoj naknadi. Pročelnik Zlatko Uršić je kazao kako se promjene donose zbog pandemije koronavirusa.

Kristić: Ovo je jedna simbolična stavka, mene brinu građani koji neće imati sredstava da plate komunalnu naknadu. Angažiramo vanjske pravnike i provodimo ovrhe na građanima, i znamo da je to puno skuplje, to nije korektno, razumijem da nekada postoji potreba za angažmanom vanjskih odvjetnika, ali jednu odluku se, ja vam tvrdim može pripremiti za 15 minuta. Molim vas da tu praksu ukinemo.

Barač je kazao kako će SDP podržati sve odluke o smanjenju komunalnih naknada. Predložio je i da se prieispitaju koeficijenti za psolovne subjekte.

16:21 Potrebica: Prekasno smo dobili rješenja na kućne adrese, sugrađani su dobili račune u petom mjesecu i da to moraju platiti do 15. lipnja i ovo je jedan razumna odluka, slažem se s gosparom Kristićem, lako je onima koji imaju, ali moramo misliti i na one koji nemaju. Treba vidjeti što se može napraviti po tome pitanju. Slažem se u jednom dijelu također s Kristićem oko angažmanom vanjskih suradnika odvjetnika, ali u trenutku krize nema ovrha. Zamolio bih pročelnika da računi dođu pred Božić ili u siječnju, ali ne u travnju i svibnju, kao što su sugrađani nezadovoljni, i ja sam. To je kontinuitet kašnjenja računa, što se može tu napraviti.

Pročelnik Uršić: Mi smo poslali sve na vrijeme, donekle je krivac ova pandemija, pošta je kasnila. Može biti i u nas jedna krivica, ali ne toliko kao što pošta kasni.

Točka – Prijedlog odluke o dopuni Odluke o komunalnoj naknadi je prihvaćena.

16:27 Slijedi šesta točka Dnevnog reda – Prijedlog odluke o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova na području Grada Dubrovnika.

Kristić: Drago mi je da smo se odlučili u ovoj odluci za zabranu zemljanih radova. Bitan je konstantan nadzor građevinskih radova, jer imamo velik broj primjedbi građana, dakle trebamo izniman stupanj kontrole gradilišta. Molim vas da ponovno pošaljete inspekciju u Solinsku, jer im navodno investitor prijeti da će im polomiti auta, te da je nastao sukob.

16:30 Gradonačelnik: Nije istina da mi prošle godine nismo izricali mjere za zabrau izvođenja radova, slali smo zahtjev građevinskoj inspekciji, ali mi nemamo nadležnost. Nitko mi ne može reći da tamo nitko nije bio, izvršiti ćemo pritisak na građevinsku inspekciju da idu tamo i da provjeravaju stanje. Kada su portali prenijeli da je u Gradu bila građevinska inspekcija, to nije bila istina. Prema onome što sam ja tamo vidio u Solinskoj, je garaža koja je prilično duboka, pitanje je, je li to trebalo tako dozvoliti, razumijem ljude što se bune, i ja bih se bunio. Ne mogu oni u Solinskoj stići sve napraviti do 15. lipnja, a mi ćemo do tada sve napraviti, ne želim da Grad dobije kaznu ako nekoga onemugući kao što je dobio jednu kaznu. Previše je tu čudnih priča i poveznica. Ja sam prvi put čuo za ovo kada je nastao problem pa onda gasi požar.

16:37 Barač: Iz kojega zakona mi ne možemo prenamijeniti zelenu površinu u građevinsko, neka mi netko kaže.

Potrebica: Mi kao Gradsko vijeće ne možemo biti ovlašteni predlagatelji, odgovornost gradonačelnika za GUP postaje danom izbora, zato se nadam da ćemo dočekati izmjene u rujnu.

Bogdanović je opomenuo kako su opet skrenuli s teme.

16:41 Selmani: Doista se investitoru žuri u Solinskoj da napravi iskope pa onda da može napraviti konstrukciju. Jesmo li mi nastavkom radova u građevini na konstrukciji priznali da nema turističke sezone, važno je da se decidira zašto smo to dozvolili. Zanima me imamo li podlogu da razdvojimo ove dvije stvari.

Gradonačelnik: Zbog čega smo napravili jednu mali iznimku, činjenica je da će sezona biti oko 30 posto, a ti ljudi trebaju negdje raditi. Imamo ljude koji su radili u turizmu, a sada rade u građevini. Cilj nam je da se barem neka poduzetnička aktivnost događa, to je cilj odluke, ali kopanje ne možemo dozvoliti osim za javne radove.

16:46 Miho Obradović: U mnogo čemu se ovaj put slažem s gradonačelnikom. Podržavam ovu odluku, mislio sam da se mogla malo i proširiti.

Terezina Orlić (DDS): Htejla bih pojasniti, zakon o gradnji nije zabranio radove nego je na temelju preporuke Turističke zajednice, preporučuje se zabrana u periodu u trajanju turstičke sezone, ovdje idemo dozvoliti makar jednoj grani da zaposli ljude.

Potrebica je zadovoljan da postoji razumijevanje za ovakvu odluku.

Točka – Prijedlog odluke o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani izvođenja građevinskih radova na području Grada Dubrovnika je usvojena.

16:51 Slijedi sedma točka Dnevnog reda – Prijedlog odluke o dopuni Odluke o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika.

Pročelnik Đuro Šutalo je kazao kako je Gradsko vijeće ovakvu odluku prvotno donijelo 2016. godine.

Točka je jednoglasno prihvaćena.

16:54 Slijedi osma točka Dnevnog reda – Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku.

Pročelnik je dodao kako je dopunjen elaborat o naplati i kontroli parkiranja. Napomenuo je kako su se dodale još neke određene zone na naplatu kao onaj u Zatonu.

Šimac Bonačić: Da li ste u ovoj odluci pročelniče stavili vezano što za osobe s invaliditetom?

Šutalo: Imamo tri parkirna mjesta za osobe s invaliditetom. Možemo eventualno još sagledati situaciju.

Emilio Puljizević (HDZ) se zahvalio u ime mještana Zatona.

Selmani: Na izlazu Buža je predviđeno parkirno mjesto pa ljude zanima što će biti s odlagalištem?

Šutalo: Što se tiče problema sa smećem, to redovito imamo, ako izmaknemo doći će do pobune, razmotriti ćemo s Čistoćom što možemo napraviti.

Točka je usvojena.

Na redu je Prijedlog odluke o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2020. godini.

Točka je jednoglasno usvojena.

Na redu je deseta točka dnevnog reda Prijedlog odluke o kriterijima i mjerilima te načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2020. godini.

I ova točka je jednoglasno usvojena.

Na redu je 11. točka dnevnog reda Prijedlog pravilnika o prometovanju ulicom Branitelja Dubrovnika u smjeru kretanja Boninovo – Pile.

17: 05 Gradonačelnik: U javnom prostoru se navodilo da ćemo mi ovo odlukom nekomu naštetiti. Svi znamo da je preko Boninova prometovao javni gradski prijevoz, a svi ostali su išli preko Zagrebačke ulice. Svi koji ugovore shuttle prijevoz s nekom od kompanije će moći doći preko Zagrebačke do Pila. Norme su uvedene u brojnim gradovima. Intencija je bila smanjiti broj putnika s kuzera preka Zagrebačke, već dovesti veći broj ljudi jednim autobusom. Ključ je kontrola. Danas smo objavili da je u rad pušten sustav kojim mi imamo mogućnost da svatko tko želi doći na Pile da ih mora rezervirat, a svi oni koji ne rezerviraju će ovaj sustav onemogućiti. U brojnim svjetskim atrakcija ne može kupiti kartu tek tako, već morate unaprijed kupiti kartu za muzej. Ovdje je naše legitimno pravo da na području Grada Dubrovnika, Grad bude taj koji je nositelj upravljanja. 6. 12. 1991. u jednu najvećih napada na gradsku jezgu promatrač UNESCO-a kaže da će se grad oporaviti, ali da će doći vrijeme velikog broj gostiju. Dugoročno planiranje znači Park&Ride sustav na Pobrežju, a otamo gosti dolaze javnim gradskim prijevozima na Pile. Ovim ne dovodimo javni gradski prijevoz uust povlašteni položaj. Nakon što ovo Gradsko vijeće utvrdi vršni kapacitet naša je obveza da se on nikad ne pređe. Ideja o bookingu Pila je ideja Srđa je Grad, koju sam ja prihvatio. Trebalo je vremeno dok se sustav nije posložio. Predstavnici agencija su pohvalili ovaj sustav. Skora budućnost nam dolazi sustav u kojem oko gradske jezgre neće biti automobila posjetitelja već samo građana Dubrovnika. Za vrijeme korone vidjeli smo da je na parkiralištima oko gradske jezgre uvijek bilo mjesta. Nitko ne dozvoljava dolazak posjetiteljima automobilma u neposrednu blizinu gradske jezgre.

Maro Kristić (MOST):

Prije rasprave ukazao bi na formalnu pogrešku, zbog kojeg bi točku trebali povući s dnevnog reda. Na preispitivanju će ona sigurno pasti. Stoji da odluka stupa na snagu po danu objave u službenom glasniku.

Gradonačelnik: Ako ćemo imati sjednica na nekih 15 do 20 dana povlačim ovu točku.

Točka je povučena s dnevnog reda.

Na dnevnom redu je 12. Prijedlog pravilnika o izmjenama Pravilnika o snimanju na javnim površinama i u prostorima kojima gospodari Grad Dubrovnik.

17:16 Zamjenica Tepšić: Radi se o promijenama radi manjih snimanja s manjim ekipama, odnosno manjih ekipa. Odlukom se smanjuje i iznos snimanja i to za 50 posto ako se snima izvan povijesne jezgre.

Marina Vučković Matić (HNS):Zanima me koliko je dosad uprihodovao Grad Dubrovnik?

Točka dnevnog reda je usvojena s dva suzdržana i dva glasa protiv.

Na dnevnom redu je 13. točka dnevnog reda Prijedlog izmjena i dopuna Plana korištenja javnim površinama izvan povijesne jezgre.

17: 20 Nikša Selmani (SJG): Drago mi je da se konačno otvorila mogućnost stanovnika Zlatnog Potoka da se na tom području otvori butiga. Ovo je dokaz da gradski kotari najbolje znaju što im je potrebno.

Gradonačelnik: Gradski kotarevi su velika pomoć ovoj upravi. Konstantno s njima surađujemo. Kotarevi izvanredno rade svoj posao, doslovce se dogovaramo što kako i na koji način. Našli smo se gospodinom Obadom i sutra ćemo predstaviti riješenje za garažu u Zlatnom potoku.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

17:24 Na redu je 14. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju Godišnjeg izvještaja o poslovanju Javne ustanove Rezervat Lokrum za 2019. godinu.

Ravnatelj Grilec: Ovaj naš izvještaj za uspješnu 2019. godinu sadrži sve naše aktivnosti kao i financijski izvještaj. Vjerujem da ste svi upoznati da smo proveli uspješni monitornig potkornjaka i da je Lokrum zelen. Proveli smo i istraživanje nad šišmišima. Nastavli smo i suradnju sa Sveučilištem, a instalirali smo i učionicu. Na proljeće lani smo imali orkansku buru koje je rezultirala velikim brojem izvaljenih debala, a potom i jugo. Izdovjio bio da je proširen obuhvat vrtne šetnice, ona se istražila tako da će i taj dio kad započne obnova Benediktinskog samostana biti uključen u revitalizaciju. Obnovili smo i Botanički vrt, a lani smo proveli više javnih nabava. Poduzete su aktivnosti na poboljšanju sigurnosti naših zaposlenika, kao i djelatnika. U dijeli sastičkog izvještaja vidjet ćete da smo ostvarili porast od 2.8 posto kad je u pitanju povratna karta s brodom. Nastavili smo i marketinške suradnje sa svim bitnim faktorima. U prostorima Benediktinskog samostana postavili smo i mjerač broja posjetitelja koji je pokazao da vezu između broja posjetitelja i postavljenih izložaba. Proveli smo i rekonstrukciju brodova Skala i Zrinski, a Argosy je temeljito obnovljen. Kraje 2018. imali smo deponij iz Mrtvog mora, a to smo izvršili tijekom 2019. i stanište se obnovilo. Očistili smo i prostor Benediktinskog samostana, a u studenom je znanstvenim simpozij povodom 70. obljetnice Rezervata.

Dolores Lujić: Prema mojim saznanjima Upravo vijeće donjeli ste prijedlo da se bojanje drvenih baraka plati 400 tisuće kuna, a boja 70 tisuća kuna, a Upravno vijeće je to odbilo, pa je posao plaćen 200 tisuća kuna. Isto tako lani je Luka Dubrovnik nudila brod za odvoz smeća na prodaju, no vi ga niste kupili, te ga je kupio privatnik koji je potom odvozio smeće s Lokruma. Prilikom obnove ograde u Botaničkom brodu predložili ste da se kupe ograde koje je Upravo vijeće ocijenilo kao preskupim, a odbili ste da se i ukine plaćanje rezerviranog mjesta parkinga. Mislim da su to sve razlozi da se pokrene postupak za vašim opozivom.

Grilec: Krivnju što se tiče smeća mogu preuzeti eventualno za planiranje. U Benediktinskom samostanu je godinama prikupljana većika količina smeća. To se nije odvozilo jer nije bilo novaca. To se moralo riješiti kako bi se provelo istraživanje. Nakon postupka javne nabave izabran je povlaštenik koji je taj postupak mogao provesti. I ja samo razgovarao s gospodinom Ragužem koji mi je rekao da mu brod nije ekonomičan, izvijestio samo o tome Upravno vijeće, brod je nakon toga popravljen i kupio ga je poduzetnik Zorić koji ima ovlaštenje i odvozi smeće s više lokacija. Potpuno je promašeno da moramo pomagati poduzetnike u doba korona krize. Nište se smije napravit na Lkorumu zbog toga jer se radi o prostoru šumske vegetacije. Dobio sam nalog da odradi natječaj koji se trebao odraditi i rezultati se vide sad. Što se tiče parkinga na Pločama, plaćamo 50 tisuće kuna parking i Upravo vijeće je to prihvatilo.

17:40 Dolores Lujić (HNS) Puno ste pričali, ali mi ništa niste rekli. Jedino što ste mi rekli jest da se sklopili ugovor s poduzetnikom koji je kupio brod od 25 tisuća eura, a Raguž vam je kazao da ćete otkloniti kvarove. Što se tiče agreagata u visokoj zoni, donjeli ste tri ponude, Vijeće se dalo nalog da se agregat odmah odnese s otoka. Na iduću sjedincu doveli ste dva inžinjera koji su rekli da date 605 tisuća kuna i da će sve biti uredu.

Grilec: Kad se govorio o brodu, tu imamo i pitanje o našim pomorcima koji bi trebali raditi na četvrtom brodu. Što se tiče hidranta u visokoj zoni – projekat je loš. Ustanova, potogotovo u zamjenici ravantelja nema kapaciteta. Projektant je zamislio da na agregatu stoji mala utičnica i da u slučaju požara dva, tri vatrogasca. Projektanti su na svoju ruku donijeli agregat na Lokrum kako bi ispitali stanje. Osobno smatram da Lokrumu treba agregat, koliko će on konštati to će utvrditi javna nabava.

Raguž (DUSTRA): Što se tiče broda, određeni niz godina uzimamo i otpad s Lokruma. Bivši je direktor kupio brod za prikupljanje otpada koji po malo većem moru ne može isploviti. Nama je taj brod donosio veliki minus, Lokrumu smo otkazali djelatnost i pitali ih bi ga htjeli kupiti.

Marko Potrebica (HDZ): Nisamo dobio to pismo. Gospar Raguž je uvidio da mu brod nije ekonomski isplati, i u partnerskom odnosu ponudio ga je Lokrumu za 25 tisuća eura. Vjerujem, da vam je računica kad se uključe i pomorci i gorivo, dala da vam taj brod nije isplati, već da vam je isplativije to dati nekom drugom. Zanima me, ravnateljicu Grilec, je li to bilo tako? Kad se uzme u obzir sve što je kolegica Dolores kazala ispada da ste na svakom malo većem poslu htijeli zaobići javnu nabavu.

Grilec: To famozno pismo ima dvije strane, a moje ima šest. Javna ustanova po zakonu može samo prevoziti posjetitelje brodom. Htio sam spriječiti da se otpad prevozi u porat Zrinskim i Skalom. Ova Javna ustanova nije imala kadar za javnu nabavu, zaposlen je tek ove godine. Mi smo svoje postupke s postojećim kadrom, obavili po zakonu. Smeće se odvozi u 62 ture, a tura je nešto više od 2 tisuće kuna. Što se tiče uređenja otoka za nadolazeću sezonu. Što se tiče ograde u Botaničkom vrtuć, vrijednost hortikulurnih radova je preko milijun kuna, tu smo ponudu odbili i snašli smo se kako smo se snašli. Ograde, kolci i javna nabava je korektno obavljena.

17:52 Gradonačelnik: Znate da sam od Lokruma očekivao visoku razinu. Gospar Grilec je kod mene bio više puta na ledu, nego na čvrstom terenu. To je poznato svima. Moje duboko povjerenje u Upravnom vijeću imao je Zoran Obradović, a ima ga i danas. Od 30 sjednica Upravo vijeća, gotovo 99 posto odluka je doneseno jednoglasno. Lani sam razgovarao s gospodinom Grilecom i kazao mu da ako se stanje mora popraviti. Na Lokrumu imamo kompleksne međuljudske odnose i tako je već desetak godina. Vido Bogdanović je doveo Lokrum pod okrilje grada. Lokrum prošlo ljeto i Lokrum ove godine, to je nebo i zemlja. Lokrum danas izgleda sjajno. To je razlog što ćemo podržati ravnatelja Grileca. Svak griješi, no u toj pogrešci je važno da nije napravljen teret društvu, a Upravo vijeće je dobro nadziralo ravantelja. Upravo vijeće upravlja, a ravnatelj izvršava. Na Lokrum nije trebao doći agregat bez vašeg znanja. To znači da nedovoljno vremena provodite na Lokrumu. Od ravnatelja Lokrum očekujem da je na otoku svaki dan i da vidi je li pokošena trava. Ljudi žele lijepi, uređeni otok. Prošle godine me jedna gospođa uhitila za rukav i pitala kad sam zadnji put bio na Lokrumu. Kad sam odgovorio da nisam bio odavno kazala mi je da bi trebao poći vidjeti kako Lorkum izgleda. Idućeg dana sam otišao i našao otok u lošem stanju. Hodu Lokrumom i ne vidim radnike, niđe nikoga. Kad sam pitao ravnatelja kazao mi je da ih nema. Sreo sam osobu drugu po rangu na otoku i kažem joj da je otok katastrofa, a ona mi kaže da se o tome može pričati. Dao samo ravnatelju rok do sv. Vlaha da popravi stanje na Lokrumu. Danas bi ja bio loš čovjek, kad bi rekao da gospodin Grilec uz sve njegove mane, nije ispoštovao sve ono što sam od njega tražio. Lokrumu treba pažnja. Zabrinjavali su me prekovremeni sati, kojih je bilo na stotine i to nije bilo riješavano. Kolegica Dolores će najbolje znati je li to zakonito. Bilo je i situacija u kojima je radnika zapeo na Lokrumu, a kako on tamo stoji piše radne sati, kao i onaj koji nije mogao doći na otok. Svi pišu sati. Predložio sam da se preuzme sistem ACI-a, pri odlasku na posao na udaljenom mjestu. Problemi Lokruma su duboki. Ne znam zašto to nije još riješeno. Sramota su kancelarije Lokrum. Lokrum nije Disneyland i ne smije to postati. Radi se o rezervatu prirode, na kojem se nalaze vrste koje tamo na pripadaju. Zečevi, paunovi kojih ima nešto manje. Jedini se ravantelj Grilec uhvatio u koštac s time. Gospodin Grilec je od mene osobno u prvom poulvremenu imao negativnu ocjenu, a u drugom ima dva. Vjerujem da može napraviti još mnogo iskoraka. Morot i stabilnost ustanove je bio Zoran Obradović koji je odradio odlične stvari.

Ivan Ječić (DDS): Nakon vašeg govora, gradonačelniče, imam još manje povjerenja u ravnatelja Grileca. Bilo bi mi drago da je Upravo vijeće naznačili na odluci i prihvaćanju Izvješća, je li to bilo jednoglasno ili nije. Čini mi se daje Upravo vijeće ookretna traka koja samo govori “da, da, da”. Gledao sam samo podatke. Porast prodaje karata je bio 3 posto. Raspoređeno je sve po kategorijama, ali smo uspjeli dovesti samo 2.22 posto posjetitelja više, dok je porast broj turista u Dubrovniku bio 13 posto. Ispada da je Lokrum radio lošije nego u 2018. Nismo uspjeli potaknuti sve te ljude da dođu, ali je Lokrum potrošio 20 posto više na promidžbu nego u 2018. Ispada da smo uspjeli otjerati ljude s Loruma. Prihodi su većani za 4 posto, a plaće su porasle 12 posto. Povećani su i ukupni rashodi i to za 9 posto. U studenom je utvrđen novi pravilnik o sistematizaciju koji je imao, kako se navodi, na veliki porast rashoda. To bi značilo da su plaće narasle 75 posto, a sigurno je da nisu. Dalje, službena putovanja narasla su na 12 posto, a stručno usavršavanje je palo za 60 posto. Mi aktivno, iako smo zaposlili više radnika, ne radimo ništa da ih usavršimo, ali se više troši na službena poslovanja. Zaposleno je i devet novih djelatnika, pa će ona rasti i rashodi po toj osnovici, a sad ćemo imao pad prihoda zbog korone. Imamo 5 tisuća više gostiju u 2019., ali vidljivo da je domaći sve manje idu na Lokrum. Mjesečnih pokaza je 40 posto manje, kao i po drugim osnovana. Građani Dubrovanika se sve više udaljavaju od otoka. 4 280 gostiju više je došlo preko Dubrovačke kartice. Promidžbu smo povećali 20 posto, da mi otjerali domaće i doveli 1 400 ljudi. Na kraju se pokazuje da Lokrum ostvaruje veliku dobit. Mislim da bi u ovom trenutku trebalo više poraditi na domaćim gostima. Četiri besplatna dolaska mjesečno trebalo bi biti evidentirano u Izvješću. Ne ulazeći u odnose na Lokrumu, mislim da je Lokrum brod bez kapetana, koji se zakačio na remorker turizma i šija cijelo vrijeme.

Gradonačelnik: Da je sve dobro na Lokrumu rekao bi da je ravnatelj Grilec dobio 5, ali dobio je 2. Smatram da ravantelju moramo dati drugu priliku, jer se u posljednih 30 godina nije napravilo koliko u posljednje vrijeme. Kažate povećanje plaća, to uopće nije bitno, odnosno veći broj radnih mjesta. Isplatom prekovremenih sati, a neću izreći ono što mislim, pitam se kako se deset godina moglo isplaćivati ono što nije bilo po zakonu. Ako se u mjesecu može imati recimo maksimalno 100 prekovremenih radnih sati, a njemu se isplati 200 radnih sati. Nije Ivica Grilec zapošljavao direktore, već vrtlare, pomoćne radnike. Nije na Lokrumu sve idealno. Zona visoke zaštite nije postojala dosad na Lokrumu, a da se dogodio požar bilo bi kukulele. Ljudi su nam se smijeli za što prodajemo karte. Da gledaju glib i zečeve. Nije to to. Napravio je čovjek iskorak, ali nije još uvijek napravio dovoljno. Zaslužio je da mu damo posljednju priliku.

Ivan Jelčić (DDS): Dobit će priliku jer imate većinu. Po vašem govoru, gradonačelniče, stvari na Lokrumu su se počele mijenjati tek kad ste vi pošli na otok. Vama gradonačelniče daje odličnu ocjenu za vođenje Lokrumu. Sad kad se smirila situacije oko koronavirusa, zasmetalo me što je Lokrum odmah dospio u novine jer su čovjeku išli naplatiti 200 kuna, a nakon tri dana je cijena karte smanjenja. To se moglo odraditi i tijekom krize, radili su telefoni i zoom. To mi je jako zasmetalo.

Gradonačelnik: Što se tiče politike cijena, Dubrovnik će uvijek biti Dubrovnik. Moramo privući ljude, ali ne cijenovnim spuštanjem gaća. Što se tiče velikih ljubitelja Dubrovnika koji najviše vole doći na Stradun, popit kafu i cijeđenu naranačnu u Cele i onda slikat računa i prozivat nas da se sramimo. Ta jedna osoba koja je silno pogođena cijenom karte, nije morala poć na Lokrum mogla je poć na Gradac. Sve ima svoju cijenu. Čitao samo neki dan intervju Nika Bulića i postpisuje 90 posto njegovih riječi. Ne smijemo privlačiti gose rušenjem cijena. Ne smijemo pretjerivat, ali ne smijemo zaronit cijenom. Prošli smo puno turističkih kriza.

Ivan Jelčić (DDS): Cijene su spuštene. Kad se rekli da se u nekim gradovima morate najavit unaprijed, sad imamo fantastičnu priliku ograničiti broj posjetitelja na Lokrumu i na brodvima, kako bi na dolazilo više domaćih ljudi. Dajemo ljudim iz Župe, Konavala, Dubrovačkog primorja besplatan Lokrum, ali se na pitamo kako će ljudi doći na Lokrum. Dajmo ih besplatni autobus.

18:30 Grilec: S jedne strane ovdje sjedi netko tko me proziva na prekovremene plaće, one imaju svoj elaborat, a odnosi se većinom na vatrogasce. Nema više da djelatnici Lokrumu idu na diplomaciju u Međugorje ili na alpinizam u Sloveniju.

Ivan Jelčić (DDS): Vi mislite jer sam ja glasao protiv vas, ravantelju Grilec, kad vas se imenovalo da ću uvijek biti protiv vas, ali to nije tako. Na vama je bilo da me razuvjerite, ali niste uspjeli. Protiv vas sam jer ovo što piše nema smisla.

Grilec: Ne mislim ja da ste vi protiv mene, znam ja tko je protiv mene. Uključio sam se u riješvanja svih problema na Lokrumu, zato oni izviru ovdje.

Jadran Barač (SDP): U 2018. je navedeno preko 3 milijuna kuna donacija, a u 2019. je bilo milijun kuna donacija. Možemo li dobiti informacije koje su išle donacije. Gradonačelnik je srušio čovjek na polugodištu, a onda mu dao dvicu. Što se tiče radnih prostorija Lokruma, postoje prostorije u Petilovrijencima. Vi kao HDZ bi trebali te prostorije dati Lokrumu na korištenje.

Gradonačelnik: Lokrum je kupio mamograf za OB Dubrovnik, te dao sredstva Dubrovačkom savezu sportova.

Matko Munitić (DDS): Kolegica Dolores mi je uzela jako puno materijala. Bio sam u Upravnom vijeću Lokruma, za vrijeme osovine Vlahušić-Šuica pa su mu nabili od tamo jer samo postavljao puno pitanja. Interesira me zašto su odnosi uprave i radnika još uvijek zategnuti. Zanima se zašto je mlada stručna voditeljica otišla s Lokruma? Zašto predstavnik radnika o odnosu zaposlenika i radnika piše gradonačelniku ciničnim tonom? Gradonačelnik kaže dovoljan, ja kažem nedovoljan.

Grilec: Ne bi mi odgovarao da me vi hvalite. Kad sam došao Lokrumom su vladali klanovi. Na Lokrumu su i dalje pune plaće, gosodnim predstavnik radnika i gospodin predstavnik Upravnog vijeća nisu htjeli doći na otok i pripremiti ga za sezonu te su nakon što sam ih odbio mailom preskočili su Upravno vijeće i obratili se gradonačelniku. Vratili su se na otok i on sad dobro izgleda.

Maro Kristić (MOST): Otok lijepo izgleda, ali je bitan način na koji se došlo do toga. Je li to tamo što je određeno sve bilo po zakonu. Iz tih razloga, a danas nisam čuo argumente kojim se pobijaju argumetni iz pisama, ravnatelj Grilec ne bi trebao više biti ravantelj.

Gradonačelnik: Interna revizija je bila na Lokrumu. Sve manjkavosti i probleme koji su pronađeni su prezentirani ravnatelju i dani su mu rokovi koje je ispoštovao. Tamo stanje nije bilo sjajno, ali se popravilo. U buduća Izvješća bi trebalo uključiti i nalaze interne revizije. Revezija je bila na Lokrumu i dostavit ćemo vam na idućoj sjedinici i to izvješće.

Jadran Barač (SDP): Čudno mi je Lokrum nema pravo odvoziti svoje smeće. Kako nešto može biti isplativo privatniku, a Luci i Lokrumu ne.

Rikard Rossetti (DUSTRA): Ova tema je jako široka. Idem prvo od broda, on nije bio adekvatan, a privatnik je promijenio motor. Privatnik očito radni drugačije i bolje. Dugo sam bio predsjednik Upravnog vijeća Lokruma. Znam kakvi su problemi tako bili od šuta u samostanu do vatrogasaca koji nisu htjeli biti dio JVP-a i uvijek su pravili poteškoće. Imamo informacije što se na Lorkumu događa. Lani je vjetar uništio pola otoka, ali je sve sređeno i uređeno. Mi danas trebalo glasovati o Izvješću ravantelja za prošlu godinu i nisam pronašao ništa sporno, ali sad sam čuo stvari koje su me pokolebale. To su stari brodovi i zahvaljujući meni nisu prodani, već su stavljeni novi motori. Brodovi su pretrpani, po meni trebala bi se obnoviti flota. Lokrum ima veliki potenijali, ali tamo su problemi jer se ipak radi o otoku. Otok ima svoje specifičnosti. Pored svega što sam čuo prihvatit ću Izvješće ravntelja Grileca.

Marko Potrebica (HDZ): Izračuno sam na temelju podataka koji nam je dao gospodin Grilec, bi li kupio brod. Lokrum na odvođenje smeća godišnje potroši 213 tisuća kuna, dva noca zaposlenika za ovaj brod košta više od navedenog. Uz to je i gorivo, troška održavanja. To je užasno loša računica. Ako je natječaj transparentan, onda je to dobra odluka.

Grilec: U potpunosti ste u pravu. Odgovorio bi gosparu Kristiću. Svi smo sretni i zadovoljni brojem prihoda i posljednica, ali moramo dati ljudima godišnje odmora, moramo prebroditi juga, obaviti sve što moramo. U siječnju mjesecu, kad nije bilo govora o koroni, tražili smo najbolje ponude.

Ivan Jelčić (DDS): Jako sam izritiran što smo se najviše uhvatili tog broda koji je najmanje sporan. Ne znam niti tko je taj privatnik, možda on cijeli dan kruži i zarađuje, pa mu se isplati. Podržavam gospara Grileca da nije kupio ovaj brod.

Dolores Lujić (MOST): Ne znam bi li morali zaposliti nove radnika, po mojim infomracijama u proteklih godinu dana zaposlen je 21 novi radnik. Prekovremeni sati sus e dogodili i jer nikad niste imalo sporazum o preraspodjeli, po kojeg se u sezoni radi u tjednu 60 sati, pa bi onda svaki sad nakon 40 – og sata bio prekovremen.

Grilec: Postoji legenda o prekovremeni satima sati na Lorkumu. Petak je vastrogasac moram odraditi subotu, nedjelju, ode u doktora i dobije bolovanje. Preraspodjela je dana na raspodjelu.

Vučković – Matić (HNS): Poanta je da ovo što vi radite se ne radi tako. Trošak nije opravdan.

Matko Munitić (DDS) Fali li zaposenih na Lokrumu?

Ivan Maslać (HDZ): Svi spominu neopravdan troška. Zanima me zašto vatrogasci na Lokrumu nisu dio JVP Dubrovnik, zanima me i kolika je plaća vatrogasca na Lokrumu te ona u javnoj postrojbi? Zanime i zašto vam zamjenica ravantelja nije prijavila EU projekt i zašto vam je ona zamjenica?

19:06: Grilec: Osnovica je 7 500, mislim da su koeficijenti 0.9 – 1,05. Kad se doda turnus u staž donosimo do 13 tisuća brutto. Vezano za tranfer prema JVP-u, nisam pobornik te ideja. Mislim da imamo urednu situacija i da ljudi rade dobar postao. Vezano za zamjenicu ravantelja ona je bila ključna osoba na Lokrumu do mog dolaska, ona se sad bavi marketingom, a Upravnom ću vijeću predstaviti nekompetentnost po pitanju provedbe projekata.

Nikša Selamni (SJG): Je li se ovaj gospodin i prije bavio ovim poslovima ili se počeo voziti otpad s Lokruma tek nakon što je bio siguran da će dobiti posao?

Grilec: Gospodin Zorić ima reciklažna dvorišta. Ključna je proizvodnja otpada na otpadu. U okviru EU projekta, nasljedio sam projekt za kojeg nitko u Ustanovi nije znao nego zamjenica ravnateljica. Našao sam u njemu 30 duplih spremnika otpada, vrijednih 3 miliijuna kuna. Generiranje otpada na otoku je veliku, ali ne toliko da bi se moglo usporediti s otpadom Grad Dubrovnika i njegovih gostiju.

Ivan Maslać (HDZ) Cijelo se vrijeme priča o neopravdanom trošku. Čudno mi je da se ne priča o razlikama o brutto i neto iznosima plaća vatrogasaca na Lokrumu i onih JVP-u. To se problematizira.

Dolores Lujić (MOST). Javna ustanova Rezervat Lokrum se 100 posto financira iz vlastitih sredstava. Firma posluje s dobiti koju po zakonu ne smije imati. Ne bi se trebalo pričati o plaćama vatrogasaca.

Vido Bogdanović (HSS): Meni ovo liči na odstrel. Ravantelj bi trebao biti izvršni organ. Gradonačelnik je imenovao Upravo vijeće. Mi ovdje pokušavamo vidjeti koliko se troši na smeće, pokušavajući dokazati da se ravnatelja trebab smijeniti. Poštujmo neku proceduru. Možda gospar Grilec stvarno ne zna voditi Lokrum. Kakvo je to Upravo vijeće koje nije upozorilo gradonačelnika, a onda čujemo gradonačelnik da predsjednik Upravnog vijeća ima njegovu punu podršku. Grad imenu Upravo vijeće, a ono predlaže Gradu ravantelja, a mi smo ga imenovali. Mislim da je neozbiljno da se govori o smjeni ravantelja bez smjene Upravnog vijeća. Najmanji je problem prekovremenih sati. Mi smo tijelo koje se igra s time je li se Lokrum pomeo. Ja sam isključivi krivac da je Lokrum u vlasništvu Grada. Vi se morate primicat Lokrumu, a ne se seliti na Lokrum. U Lugarevoj kući bi trebala biti uprava Lokrumu. Vrijeme je da se ova likvidacija završi.

Emilio Puljizević (HDZ): Očekivan ovakav screening za sve ravantelje. Puna su vam usta zakonitosti, a najpovoljniji svjedoci su vam bivši članovi Upravnog vijeća. Najveći je problem što je gradonačelnik rekao da Lokrum neće biti Disneyland. Imate moj glas i samo tako naprijed.

Rasprava je završena. Točka je usvojena većinom glasova.

Na redu je 15. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2019. godinu.

Nikša Selmani (SJG): Upala ne je u oko stavka održavanja javnih fontana, odnosno o održavanjo samo jedne fontana čije godišnje održavanje stoji 638 tisuća kuna. Zanime me peremo li na toj fontani još nešto drugo?

Gradonačelnik: Fotana nije bila u funkciji. To je gospar Lukša popravljao i trebao se obnoviti cijeli sustav, zato je taj iznos bio veći.

Pročelnik Uršić: Radi se o 14 fontana, ne samo toj jednoj. Malo je nespretno napisano, ali tu je uključen i trošak vode koje se troši.

19:33 Maro Kristić (MOST): Prošle godine imali smo izgradnu kanala odvodnje na Batali i Motovjerni.

Gradonačelnik: Građevinska dozvola se ishoduje. Izgradnja nije mogla početi prije nego što su završeni radovi na Studentskom domu i OŠ Motovjerna. Sad idemo i na ovu radnju. Čekamo jesen da bi vidjeli financijsku situaciju i odlučili hoćemo li ići na te radove.

Maro Kristić (MOST): Na službenim stranicama Grada, na e-Dozvolama našao sam da je zahtijev odbijen i da je to pravomoćno.

Pročelnik Todorovski: Prvi put čujem za tu informaciju.

Jadran Barač (SDP): Vidio sam da je Ulica maestra Jusić presvuđena asfalton, nadam se da će kad dođe ta situacije i ta ulica biti popločana kamenom.

Gradonačelnik: Slažem se.

Točka dnevnog reda je usvojena većinom glasova.

Na redu je 16. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o izvršenju Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za 2019. godinu.

Nikša Selmani (SJG): Serpentine Srđa. Jako puno ljudi na Srđ, a srpentine su na puno mjesta u jako loše stranju. Trebalo bi ulagati u njihovu obnovu. U medijima se navodilo da je park za pse u Mokošici košta 290 tisuća kuna, a u ovom izvješću vidimo 400 tisuća kuna.

Pročelnik Todorovski: Uskoro će biti raspisana javna nabava za projekt serpetina na Srđu. 403 tisuće kuna je po okončano situaciji potrošena na park za pse u Mokošici.

Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Pobrojala sam koji su projekti u tijek, koji su završeni. Utrošeno je 56 posto sredstava. Kako planirate dovršiti projekte. Većina toga financira se iz proračunskim sredstava i komunalne naknade.

Pročelnik Todorovski: Vidjet ćemo na jesen.

Točka dnevnog reda je usvojena većinom glasova.

19:46 Na redu je 17. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi za dio nekretnine katastarske oznake čest. zem. 1513 k.o. Trsteno, površine 18m2.

Točka dnevnog reda usvojena je jednoglasno.

Na redu je 18. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi dio nekretnine čest. zem. 1315 k.o. Gruž u površini od 9 m2.

Točka dnevnog reda je usvojena jednoglasno.

Na redu je 19. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi dio nekretnine čest. zem. 1315 k.o. Gruž u površini od 6 m2.

Točka je jednoglasno usvojena.

Na redu je 20. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o ukidanju statusa puta, odnosno javnog dobra u općoj uporabi dio nekretnine čest. zem. 1162/1, put, k.o. Gruž.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 21. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju teksta Ugovora o ustupanju javnih parkirališnih površina za organizaciju javnih parkirališta u 2020. godini s društvom Sanitat Dubrovnik d.o.o.

Točka je jednoglasno usvojena.

Na redu je 22. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o sklapanju Ugovora o osnivanju prava služnosti polaganja elektroenergetskog kabelskog voda KB 10 (20) Kv TS ŠUNJ SELO – TS HOTEL GRAND i ODC za TS ŠUNJ PLAŽA sa HEP ODS Elektrojug Dubrovnik d.o.o.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 23. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o stanju zaštite od požara i stanju provedbe godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Dubrovnika u 2019. godini.

Gradonačelnik: Želim pohvaliti vatrogasnu zajednicu i zapovjednika. Želim upozoriti sve naše sugrađane da se sutra očekuje iznimno opsano vrijeme i količina kiše koja padne u cijelom lipnju. Sve žurbe služba su u stanju pripravnosti. Nadam se da će nas ipak zaobići.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 24. točka dnevnog reda Prijedlog godišnjeg provedbenog plana unapređenja zaštite od požara na području Grada Dubrovnika za 2020. godinu.

Točka je jednoglasno usvojena.

Na redu je 25. točka dnevnog reda Prijedlog odluke o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke uslužnih komunalnih djelatnosti obrta PALMA PLUS vl. Dubravke Ivelja.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 26. točka dnevnog reda Prijedlog odluke o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke uslužnih komunalnih djelatnosti obrta za usluge nosača Mesnice „T-Bone Steak“ vl. Boža Pulića.

Nikša Selmani (SJG): Dobili smo od građana zahtjev. Je li moguće postaviti cjenik nosačkih usluga na vidljivo mjesto.

Pročelnik Uršić: Inzistirat ćemo da u pretovarnoj zoni postave cjenik.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 27. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o sklapanju Dodatka 1. Sporazuma o suradnji na razvojnom projektu HEP-a za izgradnju infrastrukture za punjenje elektromotornih vozila.

Gradonačelnik: Radi se o prijedlogu HEP-a po kojeg Grad Dubrovnik nema nikakve obveze, već HEP postavlja infrastruktururu. HEP nam je ponudio da se postave punionice koje će biti besplatne. Mislim da je to dobro zbog zelene tehnologije i emisije štetnih plinova. Žao mi je, imali smo priliku biti prvi grad u Hrvatskoj koji će na probu dobiti električni autobus. To je bilo u ožujku, a onda je došla korona. Imamo informaciju da će se uskoro raspisati natječaj za kupovinu električnih autobusa. Mislim da je ovo dobra priča i da je možemo i trebamo podržati. Ovo su dodatne punionice HEP-a u grad.

Jadran Barač (SDP): Radi li se ovdje o izmještanju punionica? Mislim da nije dobro, a ovim se to radi da se automobili usmjeravaju prema povijesnoj jezgri. Parking mjesta za car sharing danas danas nisu opremljena punionicama.

Pročelnik Šutalo: Izmjestili smo lokaciju s Ploča, koje će se poplačati na Tenis – Tabor. Nema protreba da na rezerviranim parking mjestima za car sharing budu punionice jer pružatelj usluge puni svoje automobila na drugim mjestima.

Maro Kristić (MOST): Nisam siguran jesu li čestice koje ste koristili u Sporazumu stvarne čestice koje ste trebali koristiti. Dovjbena mi je lokacija u Paščari jer je Grad tu lokaciju prepustio sindikatu.

Točka dnevnog reda je uz pet suzdržanih glasova usvojena.

Na redu je 28. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o sklapanju Sporazuma o suradnji na razvojnom projektu HEP-a za izgradnju infrastrukture za punjenje elektromotornih vozila.

Točka dnevnog reda je usvojena četiri suzdržana glasa.

20:09 Na redu je 29. točka dnevnog reda Prijedlog odluke o osnivanju  Povjerenstva za  provedbu Strategije razvoja sporta i sportske infrastrukture u Gradu Dubrovniku 2018 – 2028.

Marina Vučković Matić (HNS): Struka je odradila izvrstan postao, a politika katastrofalan. Hodogrami su promašeni. Od svega što je tamo zacrtano jedino je VK Neptun dobio sve što je bilo potrebno, sve ostalo čeka. Riječ je o projektima koji su trebali biti gotovi prije krize. Čemu osnivanje Povjerenstva i plaćanju zaposlnika kad Grad ima toliko zaposlnih? Ovdje se radi o osnivanju Povjerenstva od 2018., a ovo je 2020.

Potrebica (HDZ): Ne znam koji bi vam riječ uputio. Ne da VK Neptun nije napravljen, nego sam čekao da dođe zadnji na redu. Kanalizacije nam i dalje riga. Napravljena je judo dvorana u Mokošici, JK Orsan. Inputirate da sam ja kao predsjednik GV prvi uzeo novce u vlastiti klub. Hvatajte političke poene na drugim stvarima, a ne na sportu. Trebate znati što je početak projekta pogotovo kod dvorane. To je projektiranje, a ono je započelo. Pronašli smo ljud koji su nam na VK Neptun besplatno napravili projekt, ali to nije problem. Da ja nisam već deset godina predsjednik Neptun, to se ne bi s ove govornice spomenulo.

Gradonačelnik: U trenucima kad svi u ovoj Vijećnici znaju koliko se u protekle tri godine uložilo u sport dolazi ovo. Za sportku dvoranu u Gospinom polju određena je dokumentacija, čeka se natječaj. Radi se i dokumentacija za novu dvoranu, a kako bi dobili rukometno prvenstvo. Napravila se judo dvorana u Mokošici, obnavlja se Jugov bazen, uložili smo u JK Orsan. Molim da mi odgovorite što ste vi napravili u osam godina.

Vučković – Matić (HNS): Vidjet ćete što ćemo napraviti za građane kad dođemo na vlast.

Potrebica (HNS): U Neptun se nije napravilo ništa. Projekt nam je poklonjen, a kad sam rekao da se nešto napravilo, govorio sam o drugim sportovima. Pozivam vas, u duhu dobre suradnje, da posjetite VK Neptun, pa ćete onda biti prvi za ulaganja. Nema smisla da sve planove i projekte u sportu svedete na ovu investiciju.

Obradović (HNS): Hangar je sramota i prošle i ove gradske uprave. Sramota je da Dubrovnik nema nogometno igralište.

Pročelnik Brčić: Povjerenstvo, odnosno 2018. godina je vezana u naziv dokumenta, odnosi Strategije koja je donešena na period od 2018. do 2028. 2018. se započelo s provođenjem Strategije, a jako je puno detalja u njoj, pa smatram da je ključno imati stručne osobe. Grad Dubrovnik je prvi koji je financirao sportske manifestacije od važnosti od boravišne pristojbe i time rastereteili Proračun i proračune sporskih društava. Desetljećima se nije ništa radilo i svijesni smo svih potreba, ali za to riješiti će biti potrebno vremena.

Obradović (HNS): Zabrinuli ste me. Izgleda da rokovi nisu dogovoreni u Dubrovniku, nego neki stručnjaci u Zagrebu. Dosad smo trebli čuti već četiri izvješća od ovog Povjerenstva.

20:30 Potrebica (HDZ): Strategija se osim općeg dijela, sastoji od Akcijskog plana koji se radio u Maloj vijećnici. Nije se ulazilo u imovinsko-pravne odnose kao ni u lokacije oko kojih postoje prijepori. 2020., godine bi trebalio utvrditi je li započeto projektiranje određenih projekata. Oni su uzeli u obzir realno vrijeme realizacije projekata. Rukometna dvorana bi trebala biti gotovo 2025. Nećemo raditi spoemenike već funkcionalne dvorana, a popratnu infrastrukturu ćemo unajmiti.

Vukovič-Matić (HNS): Mi sad želimo osnovati Povjerenstvo i plaćati ga da nadgleda nešto čega nema. Može li ova odluka čekati neka druga vremena.

Pročelnik Brčić: Bez Povjerenstva, nema ni provedbe strategije.

Gordan Špero (HDZ): Ove tri godine se moglo napraviti više, ali se napravilo mnogo.

Ivan Jelčić (DDS): DDS je za ovu Strategiju, ali smo veću u trenutku izglasavanja bili u zaostatku četiri mjeseca. Planovi su samo planovi. Nadam se da će dobar dio ovoga biti završen u roku. Uvjeren sam da pola ovoga do 2028. neće biti realizirano. Najviše me smeta plaćeno Povjerenstvo. Ne znam je li to Upravni odjel mogao izvući iz svojih zaposlenika. Povjerenstvo koje se sastavlja nakon godinu ipo dana i koje će plaćati to nam nema smisla i zato nećemo glasati za ovu točku.

Marko Potrebica HDZ: Slažem se s vama kad je riječ o plaćanju Povjerenstva, pogotovo kad je riječ o zaposlenicima Grad. Ako je to slučaj, onda bi to trebala biti čast. Kada završimo Studentski dom i kad objavimo financije koje će svima biti na čast, volontiram svoje slobodno vrijeme za izgradnju rukometne dvorane.

Pročelnik Brčić: Nismo odlučili tko će biti u Povjerenstvu. Ako to budu zaspolenici Grada, moglo bi se tvrditi da je ono pristrano, a ako to budu osobe izvan grada ostavilo smo mogućnost naknade.

Marko Potrebica (HDZ): Ovo se decidirano tvrdi da će članovi Povjerenstva biti plaćeni, molim da se ta formulacija promijeni u “mogu” biti plaćeni. Strategiju smo dobili na kikiriki, pogotovo kad se vidi koji su stručnjaci na njoj radili. Na Gradskom vijeću ćemo, prilikom određivanja sastava Povjerenstva, odrediti i hoće li biti naknade ili ne.

20:46 Ivan Jelčić (DDS): Ne zvuči mi da ćemo zvati renomiranog stučnjaka iz Zagreba, nego da će to biti dvije, tri osobe iz Grada. Možda će i sportašima i stručnjacima iz Grada biti čast da sudjeluju. Ljudi će biti više motivirani za rad ako ne budu plaćeni.

Maro Kristić (MOST): Kad je u pitanja bivša gradska upravo, uloženo je 0 kuna u sport. Ova uprava je obećalo 100 milijuna kuna u sport. Nemam ništa protiv Povjerenstva i smatram da postoje ljudi koji bi se pro bono uključili. Pogledajte galeriju slika s otvaranja sportskog igrališta i pogledate gol na tom igralištu. Ni u jednom sportu ne postoji taj gol.

Potrebica (HDZ): Činjenica da je prof. Čustović bio u Dubrovnik, dovoljno govorim što nam je namjera napraviti. Ostavio bi mogućnost da mogu primati naknadu, kako nam se ne bi dogodila situacija da nam se nitko ne javi.

20:53 Točka dnevnog reda usvojena s tri glasa protiv.

Na redu je 30. točka dnevnog reda Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Statuta Osnovne škole Montovjerna.

Točka dnevnog reda jednoglasno usvojena.

Na redu je 31. točka dnevnog reda Prijedlog kandidata za imenovanje sudaca porotnika i sudaca porotnika za mladež Županijskog suda u Dubrovniku.

Potrebica (HDZ) Dobili smo dvije kandidature i obje smo podržali. Radi se Almi Jurišić i Nicol Grljević-Bender. Molim da nam se građani koji sudjelovali jave jer bez sudaca porotnike neke ne odluke ne mogu donjeti.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena.

Na redu je 32. točka dnevnog reda Prijedlog rješenja o imenovanju ravnatelja/ice Javne ustanove Dječji vrtići Dubrovnik.

Potrebica (HDZ): Odbor za imenovanje se sastao prije početka sjednica te smo većinom glasova potvrdili prijedlog Upravog vijeća Dječjih vrtića o imenovanju Boje Milan Mustać do odlaska u mirovina. Pri tome smo se vodili činjenicom da su vrtići podjeljenji na dvije ustanove. Iako je gospođi Milan Mustać preostalo malo do mirovine, nisam sklon diskriminacije te smatramo da bi trebalo završiti poslove oko podijele ustanova do kraja. Na natječaj se javilo ped kandidata, a po riječima gospara Peza, pojedinici su ostavili dobar dojam. Pozivam sve naše sugrađane da se uskoro javne na novim natječaj.

Točka dnevnog reda je usvojena većinom glasova.

21:02 Na dnevnom redu je posljednja točka dnevnog reda Prijedlog odluke o raskidanju ugovora o koncesiji za tvrđavu Imperial zaključenog između Grada Dubrovnika i Razvoj golfa 25. ožujka 2009. godine.

Nikša Selmani (SJG): Nakon pet godina, nadam se da se isplatilo čekati da ovo raspravimo. Tvrđava Imperijal i Srđ su ključne točke za ovaj grad. Imamo dugačko povijesno pamćenje. U Domovinskom ratu se Dubrovnik upravo na Srđu obranio. 2015. imamo Zaključak Gradskog vijeća o smještanju Muzeja Domovinskog rata u središnji dio tvrđave, a potom odluku o odvajanju ove ustanove od ostalih ustanova u kulturi. Ovim ugovorom o koncesiji između Grad i Razvoja Golf, Grad daje Razvoju Golf u najam tvrđavu osim donjeg dijela u kojemu je Muzej. Ugovor daje koncesiju za obavljanje ugostiteljske ili hotelske djelatnosi najviše kategorije. Izrijekom je navedeno, da se ugovor raskida sam po sebi, te se ugovorne strane oslobađaju obveza ugovora ako donošenjem UPU-a ne bude predviđena ugostiteljska odnosno hotelska djelatnost. UPU donesen 2013. predviđa uglavnom kulturnu namjenu tvrđave. Uspoređivanjem sadržaj ugovora o koncesiji i UPU-a vidi se da nije predviđena ta namijena. Prema obveznom zakonu stranke su sklopile ugovor s raskidnim uvjetom. S obzirom na arbitražni postupak u Washingtonu, važno je znati da je prikupljane dokaza završeno te ovom odlukom ne možemo utjecati na taj postupak.

Gradonačelnik: Za sve postoji mjesto i vrijeme kao i prioritet, a to je Grad Dubrovnik, njegovi interesi. Mjesto i vrijeme je danas. Vjerujem da smo svi čekali da se ostvari investicija, a u konačnici se ništa nije ostavarilo. Imamo muzej u raspadnutnom stanju. Za krenuti u tu priču morali smo čekati danas. Sedam godina ovo Gradsko vijeće u različitim sastavima je strpljivo. Vrijeme je da se razdružimo i krenemo različitm putem, da napravimo memorijalni Centar Domovinskog rata u cijelom opsegu tvrađave Imperijal koji će imati i određeni ugostiteljski sadržaj. Vjerujem da ćemo svi skupa, zajedno i jedinstveno donjeti ovu odluku. Predugo smo čekali.

Potrebica (HDZ): Politika se vodi glavom, ne srcem. Čestitam kolegama iz Srđ je Grad na njihovoj uspornosti. Vjerujem da su znali da nismo protiv ove odluke. Sada kad su se stvorile okolnosti da ne može naštetiti Gradu i državi, možemo izglasati ovu odluku. Danas podržavmo ovaj prijedlog i imam jedna novi prijedlog. Možda bi bilo dobro provjeriti jesu li svi pravni navodi točni, ali da odluku donesemo danas. Imamo određene pravne sumnje, ali ne sadržajne. Moram biti odgovoran kao predsjednik Gradskog vijeća, ali moje ste srce odavno uvjerili.

Nikša Selmani (SJG):Konzultirali smo se tri pravna ureda. Po vokaciji nisam političar, ali bi se htio zahvaliti ljudim koji su u ovom sudjelovali. Od Srđ je naš, Mara Kristića koji nam je mnogo pomogao, do ostalih udruga u Hrvatskoj. Dirnut sam. Zahvaljujem Srđ je Grad koji su volonteri, a kad se u tvrđavi Imperijal uredi muzej Domovinskog rata srce će mi bi biti na mjestu. Zahvaljujem i onih 11 ipo tisuća ljudi su nas podržali na referendumu 2013.

Jadran Barač (SDP): Smatram da je Nikša Selmani, kao i Srđ je Grad dao sve od sebe. Ne volim teatar. Pogotovo ne od HDZ-a. Budite pošteni nemojte sad padati s Marsa. Da ste znali za ove okolnosti jutros vjerovatno bi sazvali pressicu. Izglasajmo ovo.

Gradonačelnik: Kad je bio izglasan Dubrovački dogovor, imena i prezimena ljudi koji su sudjelovali bila su obajvljena. Ne treba od svega raditi političku predstavu. Svi odlučujemo svojom glavom. Ovaj saziv Gradskog vijeća pamtit će se po ovoj odluci. Najjači ćemo biti ako budemo jedinstveni. Gospodine Barač, za to nisu potrebne pressice političkih stranaka. Više od svega govori jedinstvo i zajedništvo k jednom cilju. Imperijal nećemo dati u koncesciju nekome drugom. Tvrđava je naša, isto kao što je naš i terminal u Luci Gruž.

Marko Potrebica (HDZ): Gospodine Barač kao šef SDP-a ne možete bit na našoj strani ni kad radimo dobre stvari. Sretan sam da ću danas glasati za kraj. Zahvalio sam, gospodinu Selmaniju, na njihovoj upornosti. Tu sreću, vaša malograđanština mi neće uzeti, gospodine Braču. Vi ćete glasati za, ali ćete ostati cindravac.

21:30 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Gospodine Brač ima pravo na opservaciju. 2013. sam bila suzdržana. Rekla sam suprugu da za to ne mogu glasat. Sretan sam zbog gospodina Selmanija.

Marko Kristić (MOST): Zahvaljujem na riječima pohvale, gospodine Selmani. Iznimno sam emotivan jer me se izravno prozivalo za opstrukciju ovog projekta. Doživljavam ovo kao pobjedu svih građana Dubrovnika.

Rikard Rossetti (DUSTRA): Izdvojio bi tvrđavu Imperijal od okolnog zemljišta koje je kupio Frenekl.

Marko Potrebica (HDZ): Molim vas ne miještajte golf u ovo. Ovdje se radi iskuljučivo o koncesiji nad tvrđavom Imperijal.

Ivan Jelčić (DDS): Održat ćemo naše obećanje i podržati vas. Nekoliko mi stvari nije bilo jasno, ali uvjerili ste nas vašim izlaganjem. Hvala još jednom.

Točka dnevnog reda je jednoglasno usvojena, a potom se prolomio pljesak.

21:38 30. sjednica Gradskog vijeća je završila. Iduća bi se trebala održati za 15-ak dana.

Autori: Elizabeta Jelić, Lea Pavlović

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA