Akvarij Dubrovnik pokazao se kao izuzetno zanimljiv, pa i uzbudljiv izložbeni prostor koji je sinoć po prvi put s takvom namjerom oživljen posebno osvijetljenim umjetničkim instalacijama Iris Lobaš Kukavičić i glazbom Srđana Berdovića “Requiem Aeternam”. Zahvaljujući svemu tome, otvaranje 12. Dana kulturnih i kreativnih industrija Dubrovnik je ostavilo lijepi dojam na sve posjetitelje.
Izložene ambijentalne instalacije nose naziv “Blue scream” i nastavak su bavljenja umjetnice ljepotom mora, ali i svim opasnostima koje mu prijete svakodnevnim silnim zagađenjima, a što je sama Iris Lobaš Kukavičić potkrijepila s informacijom kako dnevno u moru završi preko 3.000 tona otpada.
“Rad evocira viziju “vakumiranog mora” – prostora u kojem se plastika, svjetlo i zrak stapaju u tihu napetost između prirodnog i umjetnog. Vakumirane boce, pretvorene u luminozne membrane, nose tragove ljudskog nemara, ali i nužnu mogućnost preobrazbe. U zatamnjenom prostoru akvarija, među ribama i refleksima vode, ovi svjetlosni objekti pulsiraju poput zarobljenih fragmenata dubine, otvarajući pitanje odnosa čovjeka prema moru koje diše kroz plastiku podsjećajući na krhkost njegovog daha.”
Takvim promišljanjem, i strukturiranjem ovog rada iris Lobaš Kukavičić je potvrdila svoj umjetnički credo. Publici je priuštila zadovoljstvo da osobno (svatko na svoj način) vidi ono što moru činimo (dovoljno je samo zaroniti u podmorje dubrovačkih uvala da se uoče razni oblici onečišćenja mora), a svojim je umjetničkim pristupom problemu – problemu koji je naš i globalni (…) produbila spoznaju o važnosti i ljepotama (naizgled, ali samo naizgled neuništivog) mora, koje moramo sačuvati i svim se mogućim sredstvima boriti protiv njihova oskvrnuća. Zvučna kulisa važna je sastavnica ambijentalnog ugođaja” – zapisao je u katalogu koji prati izložbu, povjesničar umjetnosti Antun Karaman.










