24.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 17 srpnja, 2025
HomeLifestyleINOVATIVNI način učenja u Gimnaziji Dubrovnik: Istraži-dokaži-objavi!

INOVATIVNI način učenja u Gimnaziji Dubrovnik: Istraži-dokaži-objavi!

Tijekom uskrsnih praznika u Gimnaziji Dubrovnik održana je prva problemska radionica Istraži-dokaži-objavi. Na radionici je sudjelovalo 26 učenika pod vodstvom nastavnica Maje Sambrailo, Mares Golubović, Andree Sebastijan i Lucijane Pendo.

ZAŠTO PROBLEMSKO UČENJE?

Radionicu su osmislile voditeljice radionice kako bi učenicima omogućile iskustvo vođenog problemskog učenja koje prelazi okvire nastavnog programa. Riječ je o rješavanju ‘problema’ čije je rješenje višeznačno, a zahtijeva istraživanje, analiziranje i dokazivanje.

Zamisao je voditeljica da učenici primjene osnovne principe znanstvenog istraživanja i metodologije u svakodnevnoj/stvarnoj situaciji, brane i iznose svoje argumente i stavove te da povežu ishode nastavnih predmeta Biologije, Fizike i Hrvatskog jezika te međupredmetnih kurikula Učiti kako učiti, Osobni razvoj i Poduzetništvo.

TIJEK RADIONICE

Učenicima je prvi dan radionice predstavljena izmišljena građanska parnica Nevenka Citrus protiv Ivane Kostić u kojoj gđa Citrus tuži gđu Kostić jer je automobilom oštetila njezin štand s mandarinima.

Učenici su podijeljeni u skupine koje predstavljaju tužiteljstvo i obranu. Dobili su dokazne materijale te su naredna dva dana proveli u istraživanju i pripremi slučaja koristeći se znanjima iz biologije i fizike, a i svakodnevnog života.

Izdvojena je i posebna skupina učenika koji su dobili ulogu novinara koji su iz dana u dan pratili pripremu, i u konačnici suđenje (njihove članke, Instagram i video možete vidjeti na mrežnoj stranici).

Simulacija suđenja Ivani Kostić održana je zadnji dan radionice. Obje skupine učenika iznijele su čvrste dokaze i argumentirane stavove tako da je porota u sastavu nastavnika Đura Capora, Vlaha Zlošila, Mare Vlašić, Anđele Džamarije, Ane Pavlićević i Ane Matić stavljena pred težak zadatak.

Ipak, optužena Ivana Kostić proglašena je krivom te joj je izrečena primjerena kazna. Učenici su tijekom radionice pokazali visoku zainteresiranost za istraživački i kreativni rad, suradničko učenje, a na simulaciji suđenja pokazali su zavidne vještine javnog izlaganja, argumentiranja i pobijanja suparničke ekipe. Osim toga, učenici, a i nastavnici tijekom radionice dobro su se zabavili i zasigurno naučili nešto novo.

Ova radionica primjer je inovativnog pristupa obrazovanju, koje je višestruko korisno, ali i zabavno za učenike, ali i za profesore.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA