Građanska inicijativa za vez predala je 22. travnja na gradski i županijski protokol peticiju koju je potpisalo 1028 građana, no danas se na nju nadležne institucije nisu očitovale, istaknuli su to Mišel Lupis i Frana Hartman. Napominju da su do sada djelovali konstruktivno, no da će ako im se nadležni ne obrate s povratnim informacija, morati pribjeći drugim metodama djelovanja poput, pomorske blokade Gruškog akvatorija.
“Peticiju s 1028 potpisa osoba koji su podržali Građansku inicijativu za vez predali smo na protokol Županije i Grada Dubrovnika kako bi gradonačelnika Frankovića upoznali s problematikom, 22. travnja. Od tad pa do danas nitko nam se nije obratio niti očitovao po tom pitanju. Problem bi trebala rješavati Županijska lučka uprava na čelu sa Željkom Dadićem koji jednostavno ignorira problem. Ne znamo ima li gospodin Dadić plan, ili jednostavno ne želi, ne može ili pak neće krenuti u rješavanje problema koji je u posljednjih godinu kulminirao”, kazao je Mišel Lupis ispred te dodao kako su dosad bili pristoji i nedestruktivni.
“Ako ne počnemo dobivati konkretne informacije o rješavanju problema bit ćemo prisiljeni rješenje tražiti na drugi način. Slavonci su izlazili s traktorima na ulicu, naš taksisti su blokirali vozilima ceste, a mi ćemo s našim brodovima blokirali plovni put Gruškog akvatorija. Koji će dan to biti i koliko će to trajati u ovom trenutku još uvijek ne mogu reći. Ne želimo da do toga uopće dođe, nadamo se pozitivnom očitovanju državnih institucija i gospodina Željka Dadića o ovom pitanju”, istaknuo je Lupis.
“Osamsto ljudi je trenutno na listi čekanja, a gdje su još ljudi koji bi htjeli imati brod ili planiraju imati brod, a ne mogu to ostvariti jer nedostaje vezova. Vjerujem da bi uz određen broj osoba koje su potpisale peticiju i neki iz ove skupine izašli s nama i blokirali Gruški akvatorij”, kazao je Lupis te dodao kako su Županija i Grad nedavno potpisali sporazum o sufinanciranju projektne dokumentacije za komunalnu lučicu u Solitudu.
“U ovom trenutku ne znamo o kakvom se projektu radi, što on obuhvaća i bi li zadovoljio potrebe stanovnika”, pojasnio je.
Frano Hartman istaknuo da se ovaj problem proteže posljednjih trideset godina, no da su ljudi cijelo vrijeme bili konstruktivni.
“Kad bi dobili odgovor Županijske lučke uprave oni bi vam rekli da sami napravite vez. Pitam se koliko su oni vezova napravili? Za napraviti vez potrebno je tri tone betona spustiti u more i prebaciti ih na određeno mjesto, što je tradicija koja u dubrovačkom kraju postoji već stoljećima. Napravio sam dosad deset takvih vezova. U to morate uključiti dosta ljudi, potrebni su vam ronioci, kamion… Županijska lučka uprava bi vam samo dala papir. Ovaj problem je kulminirao i mi sad imamo podršku preko tisuću građana Dubrovnika koji znaju što znači imati vez. Mi u Dubrovniku po pojmom vez smatramo mjesto, što je puno drugačije od komunalne lučice, koja recimo postoji na Batali. Siguran sam da u Dubrovniku, postoje svega dva, tri ronioca koja znaju kako se postavlja takav vez”, pojasnio je Hartman.
“Sad je na Lapadskoj obali preko sto baraka ostalo bez svog veza, isto kao što je prije par godina ispred Hotela Lapad bez veza ostalo preko tristo barki. Nitko se ne javlja i ne nudi konstruktivno rješenje nastale situacije. Možemo li se mi sad vratiti na Lapadsku obalu, možemo li se prebaciti na neko drugo mjesto? Uvijek se sve svodi na to da se moramo sami snalaziti. Nema razloga za postupanjem na takav način. Dovest će nas u situaciju da ćemo morati djelovati na destruktivan način”, kazao je Hartman.
“S blokadom ćemo čekati dok ne prođu izbori, kako bi vidjeli kako će situacija dalje odvijati”, kazali su.
“Nikoga nećemo dovoditi u opasnost, svi smo mi ljudi od mora. Svaki brod ima VHF stanicu i možemo kontaktirati i upozoriti svaki brod. Možemo se prebaciti na kanal 16 i reći da smo u kvaru i da se ne možemo pomaknuti. Ne znam razumiju li to oni, ali na moru se ne gleda tko je veći, a tko manji, svi imaju ista prava, no očigledno je da institucije na poštuju nas građane. Problem leži u tišini institucija. Zašto se ne jave i kažu nam što možemo i ne možemo? Zašto bi Mišel i ja trebali zvati ljudi, gurati se i pitati mogu li sa svojom barku negdje stati? To nema smisla. Nitko od nas ovo ne prolazi prvi put, svim mi znamo što nas čeka. Uspjeli smo se nekako organizirati i nastavit ćemo tražiti konkretna rješenja”, kazao je Hartman.
Lupis je istaknuo kako bi minimalni broj novih vezova trebao biti oko tisuću.
“Prema GUP-u Grada Dubrovnika komunalna lučica je previđena u Solitudu i u Staroj Mokošici. Ne znam što je s obalom Rijeke dubrovačke, taj dio bi se mogao kultivirati s manjim pontonima na kojima bi bilo po dvanaest barki. Obala bi s time poprimila novu, uredniju i ljepšu vizuru”, kazao je Lupis.
“Mislim da Marina Frapa ima dvjesto vezova za jahte od 15 metara i veće. Ako je jedan privatni investitor uspio to napraviti za godinu, dvije kako bi ovdje zarađivao, kako sad nadležne institucije Grad i Županije ne mogu ne mogu u nekom raznom roku napraviti barem polovicu vezova koji trenutačno nedostaju. Nitko od nas ne traži išta besplatno”, kazao je Hartman.
“U konačnici komunalna lučica se plaća i od toga se ubire novac. Gospoda koja rade u Županijskoj lučkoj upravi su tu zbog nas građana. Mi njih hranimo”, zaključio je Lupis.