FOTO: Most Ston je spojen podizanjem posljednjeg segmenta teškog čak 365 tona

Na gradilištu mosta Ston na trasi pristupne ceste za Pelješki most u petak je obavljeno podizanje i montaža posljednjeg segmenta, dužine 84,4 metra i težine 363,50 tona, izvijestili su iz Brodosplita.

Zbog konfiguracije terena, taj segment podizale dvije mega dizalice simultano u paru. Most je ukupno dug 485 metara i visok je 40 metara, i iznad stonskog zaljeva spaja dva tunela, ima pet stupova i dva upornjaka.

Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim Brodosplitovim kondicioniranim halama i transportirani su morskim putem, čime je kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata.

Iz Brodosplita napominju da projektom mosta ‘Ston’ i vijadukta ‘Prapratno’ nastavljaju svoje pozicioniranje u tržišnoj niši velikih metalnih konstrukcija.

“Pioniri smo u ovom dijelu Europe, možda i na svjetskoj razini, da konstrukcije od 400 tona odradimo u zatvorenom prostoru pod kontroliranim uvjetima, koje onda u jednom komadu postavimo u projekt. S jednom našom dizalicom možemo postaviti i do 750 tona, a u paru s dvije dizalice kao ovdje, čak i do tisuću tona” istaknuo je predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak.

Najveći segment dužine je 93,8 metara (poput nogometnog igrališta) i težine 323,30 tona, a montaža se obavila uz pomoć mega dizalice Manitowoc nosivosti 750 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila, navodi se u priopćenju.

Također se ističe kako su izgradnja, transport i montaža metalnih konstrukcija jedinstveni projekti za Brodograđevnu industriju Split koja neprestano ulaže u opremu i strojeve kako bi zadovoljilo zahtjeve naručitelja u pogledu kvalitete, mogućnosti, konkurentnih ponuda i rokova isporuke.

Postavljanje tog zadnjeg segmenta čelične konstrukcije mosta na trasi pristupnih cesta Pelješkom mostu bilo je planirano za 16. ožujka, no odgođeno je zbog snažnog vjetra. 

FOTO: Škveranka/Brodosplit

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.