–Zalagat ćemo se za uvrštavanje u planove i izgradnju spojnih poprečnih cesta između bivše magistrale i donjeg puta uz rijeku ili šetnice uz Omblu. Cilj nam je da auti kraće i jednosmjerno voze po donjem putu, a da žurne službe, osobe u kolicima, majke s kolicima, biciklisti i ostali lakše siđu na njega – poručuju s Kandidacijske liste grupe birača nositeljice Katarine Šilje – Dajmo ruke za Mokošicu. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
-Prema popisu stanovništva iz 2021. godine u naseljima Mokošica, Nova Mokošica, Donje Obuljeno, Gornje Obuljeno, Prijevor i Rožat živi preko 9 tisuća ljudi. To je 22 % ukupnog broja stanovnika grada Dubrovnika. Ovih 6 naselja se proteže duž cca. 4 kilometra, iznad i ispod bivše Jadranske magistrale, koja prati sjevernu obalu Omble. Početkom dvadesetog stoljeća Austrija je nasula obale Omble i napravila cestu oko rijeke. Sjeverni dio te ceste danas zovemo “donji put” ili “put uz rijeku”, a od izgradnje Nove Mokošice, često se čuje i “šetnica”. Ta uska cesta, na kojoj se teško mogu mimoići dva osobna automobila, već desetljećima služi kao:
CESTA
- za promet u pokretu osobnih automobila lokalnog stanovništva koje živi uz nju (oko tisuću stanovnika),
- za promet u mirovanju, odnosno parking, jer se dopustila prekomjerna izgradnja novih stambenih objekata bez odgovarajućeg parkinga/garaža, pa se automobili parkiraju uz i na cestu, što ionako usku cestu čini još užom,
- za osobne automobile turista, budući sve više stanovnika iznajmljuje svoje objekte,
- za teretna vozila gospodarskih subjekata koji posluju na donjem putu,
- za ostali promet povezan s ugostiteljskim objektima na donjem putu,
ŠETNICA
- kojoj gravitira 9 tisuća stanovnika (22% ukupnog stanovništva Dubrovnik), jer u ovim naseljima nema uređenih šetnica, staza ili parkova,
REKREACIJSKA STAZA
- za trkače, rolere, bicikliste,
MANIPULATIVNI PROSTOR ZA GOSPODARSKE SUBJEKTE
- koji se bave popravcima brodova gdje se barke i brodovi ukrcavaju na kamione na cesti ili dizalicom prenose preko ceste.
Zbog svega navedenog već se dugo govori o potrebi izgradnje lungomare. Neki su htjeli još nasipati rijeku, pa na proširenom prostoru urediti staze za razne potrebe, a neki su govorili o pontonima na kojima bi se napravilo isto. I nasipanje i pontoni bili bi skupi i dugotrajni projekti, a da ne govorimo o negativnom utjecaju nasipanja na okoliš zaštićenog područja Rijeke Dubrovačke.
Uz sve navedeno, kvaliteta života lokalnog stanovništva stalno pada. Zbog gužve, a nerijetko i zastoja, često je potrebno i 10 minuta za preći 2 km automobilom. A žurne službe na ovom području teško mogu biti žurne.
I tako, vrijeme prolazi a stanje je sve gore, jer na ovom području se i dalje gradi, sve je više turista i ugostiteljskih objekata, što samo po sebi nije loše, ali gužva je sve veća i potrebna su nova prometna riješenja.
DOK ČEKAMO LUNGOMARE – POVEŽIMO DVA PUTA
Kao značajno poboljšanje situacije, koje se može ostvariti manjim zahvatima dok se čeka ostvarenje velikog projekta „lungomare uz Omblu“ nameće se povezivanje donjeg puta i bivše magistrale poprečnim cestama na više mjesta.
Sa cca. 4 km ove uske i opterećene ceste se ne može nigdje izaći. Magistrala i donji put su udaljeni cca 50 metara jedna od druge i približavaju se jedna drugoj kako se ide od Mokošice prema Rožatu. Ovakve poprečne ceste bi smanjile promet u kretanju na donjem put, omogućile bolji i brži pristup žurnim službama.
Uz ove poprečne cestice bi trebalo napraviti i parking mjesta (uz naplatu), tako da se maknu s puta i auti koji se sad parkiraju na putu.
Kad se smanji promet, bit će više mjesta za šetače i rekreativce, koji će i dalje morati biti svjesni da su na cesti. Ovim poprečnim cestama majke s djecom u kolicima, kao i osobe u kolicima te rekreativci će dobiti bolji pristup donjem putu.
Iako ni ovo neće biti rješenje koje se može provesti brzo i odmah, jer proces uključuje kupnju zemljišta, zadovoljavanje prometnih propisa, pravila cestogradnje i druge zahtjevne procese, svakako je moguće završiti ga puno prije i omogućiti korak naprijed prema uređenoj šetnici uz Omblu za sve stanovnike Mokošice.
Stoga ćemo ga u svom radu u Vijeću Gradskog kotara Mokošica inicirati kao jedan od prioriteta i na njemu kontinuirano raditi u suradnji s nadležnim odjelima Grada Dubrovnika, stoji u priopćenju Kandidacijske liste grupe birača nositeljice Katarine Šilje – Dajmo ruke za Mokošicu.