Otvorena izložba “Strani dragovoljci u Domovinskom ratu” u tvrđavi Imperijal

U sklopu ovogodišnjeg programa Dana dubrovačkih branitelja 2025., Muzej Domovinskog rata Dubrovnik, u okviru međumuzejske suradnje s Muzejom Domovinskog rata u Splitu, predstavio je danas izložbu „Strani dragovoljci u Domovinskom ratu“ u tvrđavi Imperijal.
Na otvorenju je sudjelovao i predsjednik Gradskog vijeća Grada Dubrovnika Marko Potrebica, koji se tom prigodom obratio okupljenima te naglasio važnost očuvanja uspomene na sve branitelje i strane dragovoljce iz 1991. godine. Istaknuo je kako njihova prisutnost i danas predstavlja temelj kolektivnog sjećanja i identiteta Grada Dubrovnika te da se upravo kontinuiranim obilježavanjem ovakvih događaja čuva istina o Domovinskom ratu i prenose vrijednosti na nove generacije.
Izložba predstavlja doprinos osvještavanju javnosti o ulozi stranih branitelja u stvaranju samostalne i suverene Republike Hrvatske te donosi pregled sudjelovanja stranih državljana u obrani Hrvatske, od njihovih prvih dolazaka početkom ljeta 1991. godine do uključivanja u postrojbe Zbora narodne garde, Hrvatske vojske, HOS-a i HVO-a. Strani dragovoljci pristizali su iz 44 zemlje svijeta, a dio njih dao je svoj život u obrani hrvatske slobode.
Autor izložbe je Matej Gabrilo, ravnatelj Muzeja Domovinskog rata u Splitu. Autor tekstova je Tomislav Šulj iz Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata, stručna suradnica je Sanja Budić Leto iz Muzeja Domovinskog rata u Splitu, dok fotografije potpisuju Michael Misch i Martin Cruickshank iz istog Centra. Postav izložbe realizirao je Muzej Domovinskog rata Dubrovnik.
Izložba je organizirana u sklopu Programa Grada Dubrovnika za obilježavanje Dana dubrovačkih branitelja.
Isplaćen novčani dar za 34 djece samohranih roditelja

Putem Upravnog odjel za obrazovanje, sport, socijalnu skrb i civilno društvo, Grad Dubrovnik isplatio je novčani dar za 34 maloljetne djece nezaposlenih samohranih roditelja. Dar iznosi 205,88 eura po djetetu te je za ovu namjenu ukupno isplaćeno 7.000,00 eura.
Naime, jedna od mjera Socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2025. godinu usmjerena je na pomoć djeci nezaposlenih samohranih roditelja u vidu novčanog dara koji se isplaćuje povodom blagdana svetog Nikole.
Nezaposleni samohrani roditelji prema evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Hrvatskog zavoda za socijalni rad-područni ured Dubrovnik, ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece.
Postavlja se 1600 metara cestovnih i pješačkih ograda na 30 lokacija na širem gradskom području

Grad Dubrovnik intenzivno nastavlja s ulaganjima u komunalnu infrastrukturu pa će se tako u okviru programa pojačanog održavanja javnih i prometnih površina na širem gradskom području, na ukupno 30 lokacija, postaviti gotovo 1600 metara novih cestovnih i pješačkih ograda.
Čelične odbojne cestovne ograde postavit će se na 15 lokacija u naseljima Brsečine, Ljubač, Mravinjac, Orašac, Komolac, Šumet, Lozica, Zaton, na predjelu Mirinovo te u ulicama Kardinala Stepinca i Josipa Kosora u ukupnoj dužini od 900 metara.
Pješačke ograde postavit će se u ukupnoj dužini od 700 metara na također 15 lokacija na području Mokošice, Gorice sv. Vlaha i Zatona Velikog te u Kuparskoj ulici.
Radovi koji se izvode u okviru dinamičkog sustava održavanja prometnica započet će u ponedjeljak, 8. prosinca, a izvodit će se 90 kalendarskih dana.
Vrijednost investicije je 374.643,75 eura (s PDV-om). Izvođač je tvrtka Asphalt Team uz stručni nadzor tvrtke Adria Tehno j.d.o.o..
Točne lokacije navedene su u grafičkom prikazu.
JOŠ JEDNO PRIZNANJE Dubrovnik je četvrti put proglašen najboljim Smart City gradom

Grad Dubrovnik ponovno je osvojio nagradu za najbolji grad u kategoriji Smart City na konferenciji „Dani regionalnoga razvoja i EU fondova 2025.“ održanoj u Šibeniku, a u sklopu izbora Najbolji grad 2025. Priznanje je uručeno gradonačelniku Matu Frankoviću na svečanoj dodjeli u organizaciji Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Hrvatske zajednice županija i Jutarnjeg lista, a kojoj je prisustvovao i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković.
Dubrovnik se sa ukupno šest osvojenih nagrada i 16 ulazaka u finale svrstava među najuspješnije gradove u Hrvatskoj te spada među pet najboljih gradova u kategorijama Gospodarstvo i Kvaliteta života. U proteklih osam godina, Dubrovnik je dvaput proglašen najboljim velikim gradom za život. Zahvaljujući razvoju pametnih rješenja i digitalnih usluga, ovo je četvrti put te treći put zaredom da je proglašen najboljim Smart City gradom u Hrvatskoj, a međunarodno priznanje Green Pioneer of Smart Tourism dodatno potvrđuje njegovu poziciju među vodećim europskim destinacijama na području održivog i pametnog upravljanja.
Također, Dubrovnik je osvojio i treće mjesto u kategoriji kvalitete života, u podkategoriji velikih gradova. Rezultat se temelji na istraživanju agencije IPSOS, u kojem su građani naveli svoje prioritete, a prema njima je analizirano 29 pokazatelja kvalitete življenja.
Konferencija „Dani regionalnoga razvoja i EU fondova“ jedno je od središnjih nacionalnih događanja posvećenih regionalnom razvoju i korištenju europskih sredstava te predstavlja važnu platformu za razmjenu iskustava i predstavljanje najuspješnijih projekata hrvatskih gradova i županija.
VRIJEDNA DONACIJA ZA UDRUGU POSEBAN PRIJATELJ Dodijeljene zahvalnice za Dubrovačku trpezu

Gradonačelnik Mato Franković dodijelio je danas u hotelu Rixos Premium Dubrovnik zahvalnice sudionicima humanitarnog gastronomskog događanja, 16. Dubrovačke trpeze, na kojoj je prikupljeno 21.333,65 eura, a sav prihod namijenjen je Udruzi za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim potrebama “Poseban prijatelj”.
Gradonačelnik Franković zahvalio je svim sudionicima naglasivši kako je ovo jedna humanitarna akcija, a istovremeno jedno pokazivanje svega onoga što Dubrovnik može ponuditi i svega onoga što Dubrovnik nudi tijekom cijele sezone. Posebno se zahvalio svim žurnim službama, Policijskoj upravi dubrovačko-neretvanskoj, Dubrovačkim vatrogascima, Zavodu za hitnu medicinu te Čistoći rekavši i kako su nam oni ključni u svakodnevnom funkcioniranju.
Riječi zahvale svim sudionicima na vrijednoj donaciji uputila je i predsjednica Udruge za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim potrebama “Poseban prijatelj” Dženita Lazarević.
Svečanoj dodijeli priznanja nazočile su pročelnica Upravnog odjela za kulturu, baštinu i turizam Julijana Antić Brautović te pročelnica za komunalne djelatnosti, promet, more i mjesnu samoupravu Matilda Krile Prkoča.
Organizatori Dubrovačke trpeze su Grad Dubrovnik, Turistička zajednica grada Dubrovnika, Dubrovačko-neretvanska županija, Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Dubrovnik, Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, Ceh ugostitelja te Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.
Zahvalnice su dobili:
Vinari: Bakus Vinarija, Miljas Vinarija, PZ Putniković, PZ KUNA 1898, Madirazza Vinarija, Skaramuča Vinarija
Ugostitelji: Akademis – Studentski Dom, Bota Šare, Fidanca, Kavana Lazareti, Konoba Rozario, Restoran Arka, Restoran Barba, Restoran Castelo, Restoran Dundo Maroje, Restoran Forty Four, Restoran Gusta Me, Restoran Kopun, Restoran Posat, Restoran Proto, Restoran Renaissance, Rudjer Restoran, Restoran Sebastian, Restoran Soul Kitchen, Restoran Stara Loza, Restoran Taj Mahal, Spagettheria Toni, Nautika D.O.O., Tutto Bene, Župska Baština, Pizzeria Castro, Pupo, Bistro Tavulin, Bistro Tata’s i Pizzeria Ciao, Caffe Festival, Cele Bar, Hard Rock Caffe, Konoba Nava, Konoba Tezoro, Mama’s Restaurant & Bar, Moskar Street Food, Pizzeria Baracuda, Pizzeria Mirakul, Pizzeria Oliva, Restoran Amoretto, Restoran Azur, Restoran Dalmatino, Restoran Portun, Restoran Poklisar, Konoba Veritas
Hoteli: Dubrovački Vrtovi Sunca, Grand Hotel Park, Hotel Lapad, Hotel Lero, Hotel Pucić Palace, Hotel Rixos Premium, Hotel Sheraton – Astarea, Hotel Sumratin, Hotel Valamar President, Jadranski Luksuzni Hoteli, Hotel Kazbek
Posebne zahvale uručene su Čistoći Dubrovnik, Javnoj vatrogasnoj postrojbi “Dubrovački vatrogasci”, Policijskoj upravi dubrovačko-neretvanske i Turističkoj i ugostiteljskoj školi Dubrovnik.
U Dubrovnik stiže dvanaest niskopodnih električnih autobusa osiguranih bespovratnim sredstvima

U nazočnosti gradonačelnika Grada Dubrovnika Mata Frankovića u Velikoj vijećnici potpisan je ugovor o nabavci dvanaest električnih autobusa u sklopu projekta “Elektrifikacija javnog autobusnog prijevoza“. Vozni park društva za prijevoz putnika Libertas time dobiva pojačanje od deset gradskih i dva gradsko-prigradska niskopodna električna autobusa.
Autobusi su u financirani bespovratnim sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti sredstvima u vrijednosti od 9.570.000,00 eura s PDV-om. Ugovor o nabavi potpisali su predsjednik Uprave društva Libertas Dubrovnik Pero Milković te Zvonko Gabud, predstavnik dobavljača, tvrtke Auto Hrvatska. Rok za isporuku autobusa je 20. kolovoza 2026. godine.
“Vrijedno je napomenuti činjenicu da smo od 2018. godine do danas nabavili ukupno 72 nova vozila, od kojih je 29 nabavljeno zahvaljujući bespovratnim sredstvima, 32 operativnim lizingom, odnosno 11 vlastitim sredstvima. Dolaskom 14 novih električnih autobusa broj novonabavljenih vozila javnog gradskog prijevoza doseći će 86, što Libertas Dubrovnik svrstava među najmlađe vozne parkove u Hrvatskoj“, istaknuo je gradonačelnik Mato Franković.
Naime, uz navedenih dvanaest, vozni park Libertasa unaprijedit će se za još dva niskopodna električna autobusa, čija je nabava također sufinancirana bespovratnim sredstvima, ali u okviru Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. (ITU). U projekt „Elektrifikacija i digitalizacija javnog autobusnog prijevoza“ uključeni su još izgradnja punionice, fotonaponske elektrane i baterijskog spremnika električne energije te digitalizacija upravljanja voznim parkom.
Cilj nabavke eklektičnih autobusa je modernizacija javnog prijevoza, povećanje dostupnosti i smanjenja emisije CO2 na području Grada Dubrovnika i prigradskih naselja.
Pokreće će se postupak za predlaganje kandidata za javna priznanja uz blagdan Svetog Vlaha – Dan Grada Dubrovnika

Odbor za javna priznanja Gradskog vijeća Grada Dubrovnika pokreće postupak za predlaganje kandidata za javna priznanja koja se dodjeljuju prigodom blagdana Svetog Vlaha – Dana Grada Dubrovnika.
Javna priznanja su:
- Proglašenje počasnim građaninom Grada Dubrovnika
- „Nagrada Dubrovnika za životno djelo“
- „Nagrada Dubrovnika“
Počasnim građaninom Grada Dubrovnika može se proglasiti građanin Republike Hrvatske ili stranac koji je svojim djelovanjem i postupcima znatno doprinio promicanju, značenju i ugledu Grada Dubrovnika, ostvarivanju i razvijanju međusobnih odnosa Grada Dubrovnika s drugim gradovima, narodima i državama te razvoju demokracije, mira u svijetu i općem napretku čovječanstva.
„Nagrada Dubrovnika za životno djelo“ dodjeljuje se pojedincima, hrvatskim i stranim državljanima, za iznimna postignuća važna za Grad Dubrovnik na raznim područjima djelovanja i stvaralaštva.
„Nagrada Dubrovnika“ dodjeljuje se za postignuća važna za Grad Dubrovnik na raznim područjima djelovanja i stvaralaštva, i to pojedincima, trgovačkim društvima, ustanovama i drugim pravnim osobama.
Postignuća u znanstvenoistraživačkom radu kandidata te zasluge za razvoj znanosti na bilo kojem području, kao i postignuća u književnosti i umjetnosti, ocjenjuju se na temelju objavljenih i javnosti dostupnih djela.
Predlagač je dužan osigurati recenzije, odnosno kritičke ocjene najmanje dva priznata stručnjaka za određeno područje.
Dodjelu javnih priznanja mogu predložiti, uz obrazloženje, svi zainteresirani. To pravo nemaju jedino vijećnici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika te zaposlenici u tijelima Grada Dubrovnika.
Potencijalni predlagači mogu podnijeti prijedloge Odboru za javna priznanja najkasnije do 30. prosinca 2025.
Prijedlozi se dostavljaju na adresu:
Odbor za javna priznanja Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, Pred Dvorom 1, 20000 Dubrovnik.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti na telefon: 351-842 ili 351-823.
Opravdana uspostava Zone posebnog prometnog režima – gotovo 300 tisuća prolazaka manje

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković danas je u Velikoj vijećnici predstavio rezultate i ključne zaključke nakon prve godine provedbe Zone posebnog prometnog režima.
Istaknuo je kako je tijekom 2025. godine kroz Zonu zabilježeno 291.587 prolazaka manje u odnosu na prethodnu godinu. U prosjeku je riječ o 2.128 prolazaka manje dnevno, odnosno oko 88 vozila manje po satu, dok je u udarnim satima promet bio smanjen za oko 200 vozila.
„Ovo su ključni pokazatelji koji potvrđuju opravdanost uspostave Zone posebnog prometnog režima i benefite koje je donijela Gradu i našim sugrađanima“, naglasio je gradonačelnik Franković, dodavši kako je smanjenje prometnih gužvi bilo jasno vidljivo prostim okom. Žurne službe izvijestile su da tijekom cijele sezone nisu imale poteškoća u pristupu povijesnoj jezgri, što je dodatno doprinijelo kvaliteti života te učinkovitosti pružanja usluga građanima i posjetiteljima.
„Više sam nego zadovoljan rezultatima u prvoj godini provedbe Zone“, zaključio je Franković, zahvalivši radnom timu na čelu s Harisom Zelentrovićem.
Gradonačelnik je naveo i kako je zabilježeno više od 100.000 neovlaštenih prolazaka, dok je oko 30.000 subjekata procesuirano. Oko polovice prekršitelja bili su vozači sa stranim registarskim oznakama. Komunalno redarstvo sankcioniralo je sve utvrđene prekršaje uz veliki udio fizičkog nadzora, dok će od sljedeće godine sustav nadzora biti u potpunosti automatiziran.
Svi prikupljeni podaci bit će ustupljeni Prometnom fakultetu radi daljnje analize, a primjedbe građana bit će uzete u obzir. „Na temelju svih analiza i povratnih informacija pristupit ćemo unapređenju sustava“, poručio je gradonačelnik, najavivši promjene već za iduću godinu. Sljedeće godine Zona posebnog prometnog režima stupit će na snagu 1. travnja, umjesto dosadašnjeg 1. ožujka, te će ostati aktivna do 1. studenoga.
Podsjetimo, Dubrovnik je prvi grad u Republici Hrvatskoj koji je uveo ovakav sustav. Cilj uspostave Zone posebnog prometnog režima je olakšati prometovanje građanima, smanjiti zagušenja i osigurati protočnost prometa, posebice u osjetljivom području oko povijesne jezgre.
Grad Dubrovnik iz EU i nacionalnih izvora povukao 209 milijuna eura za realizaciju kapitalnih projekata

Grad Dubrovnik, zajedno sa svojom razvojnom agencijom DURA te gradskim ustanovama i poduzećima, u razdoblju od 2017. do 2025. godine ostvario je ukupno 209.450.154,25 eura bespovratnih sredstava iz europskih i nacionalnih fondova.
Usporedbe radi, to je iznos za 27 milijuna veći od proračuna Grada za 2026. godinu – najvećeg proračuna u njegovoj povijesti. Ovaj izniman rezultat potvrđuje visoku sposobnost Grada i njegovih institucija u pripremi i provedbi projekata te učinkovito korištenje dostupnih financijskih mehanizama.
Od ukupnog povučenog iznosa iz europskih i nacionalnih izvora, samo Grad Dubrovnik ostvario je 117.136.678,28 eura. Dubrovačka razvojna agencija DURA, kao ključni operativni partner u pripremi i provedbi projekata, pridonijela je ukupnom iznosu s 4.192.938,02 eura, a tvrtke i ustanove Grada Dubrovnika s dodatnih 88.120.537,95 eura.
Među većim investicijama ističu se Lapadska obala, Centar za starije ispod Opće bolnice, rekonstrukcija, dogradnja i opremanje OŠ Mokošica s energetskom obnovom postojećeg objekta te investicije koje su dio ITU mehanizma – Park & Ride sustav na Pobrežju i Mreža zelene infrastrukture: parkovi Gradac, Pile i Platana. Bespovratnim sredstvima nabavljeno je 29 autobusa za javni gradski prijevoz, a u idućoj godini stiže i 14 električnih autobusa, čija je nabava također sufinancirana bespovratnim sredstvima.
Ističe se i projekt Aglomeracije Dubrovnik, u sklopu kojega je izgrađen i stavljen u funkciju pročistač pitke vode u Komolcu, dovršena sanacija povijesnog kanalizacijskog sustava ispod Straduna, obnovljen hidrotehnički tunel Srđ, ključan za vodoopskrbu grada, dok je u tijeku izgradnja novog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda u Lapadu, investicije vrijedne gotovo 29 milijuna eura, koja će Dubrovnik svrstati među rijetke europske povijesne gradove s integriranim i održivim sustavom upravljanja vodama.
Grad Dubrovnik nastavlja aktivno koristiti mogućnosti financiranja iz dostupnih fondova te će i u nadolazećem razdoblju nastaviti usmjeravati projekte u smjeru održivog razvoja, otpornosti i podizanja standarda života u gradu.
Najznačniji projekti financirani bespovratnim EU i nacionalnim sredstvima:
Projekt “Razvoj vodno-komunalne infrastrukture Dubrovnik” – Aglomeracija Dubrovnik
Centar za starije osobe Dubrovnik
Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale
Rekonstrukcija, dogradnja i opremanje OŠ Mokošica
Energetska obnova OŠ Mokošica
Energetska obnova OŠ Marin Držić s posebnim programom
Energetska obnova Sportske dvorane u Gospinom polju
Izgradnja školske sportske dvorane OŠ Antuna Masle u Orašcu
Uređenje i opremanje vanjskih sportskih igrališta u Gospinom polju
Park & Ride sustav na Pobrežju
Mreža zelene infrastrukture: parkovi Gradac, Pile i Platana
Drvoredi Gruž
Drvoredi Bulevar
Ozelenjivanje ulice Iva Vojnovića
Zeleni pojas oko Grada
Energetska obnova ljetnikovca Crijević Pucić
Elektrifikacija i digitalizacija javnog autobusnog prijevoza (14 električnih autobusa)
Libertas – nabava autobusa za pružanje usluge javnog gradskog prometa (29 autobusa)
Cesta Tamarić
Pomoćnici u nastavi u osnovnim školama Grada Dubrovnika
Ugradnja sustava dizalica topline morskom vodom na Gradskom bazenu u Gružu
Energetska obnova Javne uredske zgrade „Krvnikova kuća“
Nabava spremnika za odvojeno prikupljanje otpada
Revitalizacija parka Mayneri na otoku Lopudu
Obnova kompleksa Lazareta – „Kreavna četvrt Dubrovnika“
Energetska obnova osnovnih škola i vrtića (OŠ Ivana Gundulića, OŠ Marina Držića, OŠ Lapad, DV Ciciban, DV Izviđač).







