22.8 C
Dubrovnik
Subota, 23 kolovoza, 2025
HomeLifestyleOD A DO Ž s Ivanom Vukovićem: U Africi sam naučio kako...

OD A DO Ž s Ivanom Vukovićem: U Africi sam naučio kako biti sretan i nasmijan bez razloga

Prije nego što je krenuo prema Mongoliji, dubrovački turistički vodič i svjetski putnik Ivan Vuković, pojasnio nam je zbog čega se iznova vraća u Afriku, na koji način brendirati Dubrovnik i zbog čega smatra da je Instagram novi Google.

Turistički ste vodič i svjetski putnik – kako se te dvije stvari nadopunjavaju i odakle vaša ljubav prema putovanjima?

– Ljubav prema putovanjima sam zasigurno naslijedio od roditelja, a sestra me uputila u turističko vođenje jer se počela baviti tim poslom par godina prije mene. U tom poslu sam se pronašao i uživam.

Koliko ste zemalja svijeta do sada obišli? U koje bi se ponovno vratili, a koje bi najradije zaboravili i zašto?

– Obišao sam 131 zemlju svijeta. Trenutačno sam u Mongoliji koja je moja 132. zemlja. Vraćao sam se puno puta u raznorazne zemlje jer nisam od onih koji stavljaju kvačicu ako dođe u neku zemlju na dva dana dana. Uvijek se vraćam u Ameriku, Italiju i neke azijske i afričke zemlje. Rijetke su zemlje gdje se ne bih vratio. Bangladeš je jedna od tih jer tamo se stvarno nema ništa vidjeti.

Planirate li obići sve države svijeta?

– Ne planiram posjetiti sve države jer to mi nije natjecanje. Imam još nekih desetak država na listi želja.

Više puta ste posjetili Afriku i volontirali – zašto joj je iznova vraćate i čemu su vas ta iskustva naučila, što je ono što ćete trajno nositi sa sobom?

– Nakon volontiranja u Africi sam napisao knjigu. Iako je knjiga o putovanju, prednjači moje vrijeme provedeno u Africi. Tamo se jednostavno osjećam kao doma, tamo sam naučio koliko ti malo treba da budeš sretan, a i da budeš nasmijan bez razloga. Mislim da sam u sirotištu u Keniji više ja naučio od njih, nego oni od mene.

Što valja, a što ne valja s dubrovačkim odnosno hrvatskim turističkim modelom?

– Nas turistički model nema strategiju upravljanja. Onako hrabro da se kaže ‘idemo do 2030. godine napraviti to i to’. Prelijepa zemlja za boutique turizam, ali mi bismo sve.

Je li ova turistička sezona uistinu lošija, kakav je vaš dojma i što uzrok tome?

– Ako ne pružate vrijednost za novac, sezona će vam biti svakako lošija. Ako imate dobar proizvod onda nemate problema. Nažalost svi kopiraju jedni druge, a trebali bi biti malo kreativniji i strpljiviji. Brend se ne gradi u godinu-dvije.

Kako bi se Dubrovnik mogao dodatno brendirati kao turistička destinacija?

– Dubrovnik bi uz svoju povijest i ljepotu trebao isticati sigurnost jer čak ni Europa nije više sigurno mjesto. Dubrovniku nedostaje luksuznih hotela, ako želi ići skalin više. Stradun ne bi trebao izgledati kao skladište kineske robe.

Jesu li Dubrovnik, Hrvatska, pa na kraju i ostatak svijeta već izgubili bitku s masovnim turizmom?

– Turizam i svijet putovanja je postao dostupan svima i globalni trend. Dubrovnik je imao opasan problem s kruzerima prije korone. Drago mi je da se promet normalizirao i smanjio broj kruzera, odnosno bolje rasporedio. Bilo bi lijepo nekako ove dnevne izlete za Dubrovnik i free ture limitirati brojem sudionika u grupi jer turistička grupa ne smije biti preko 25 osoba i onda još s hordom prođete ulicom od Puča ili Prijekoga.

Uz putovanja velika vam je strast i fotografija – kad ste se počeli njome baviti, koji su vam najdraži motivi i koliko je dobra fotografija bitna za pričanje priče o određenoj destinaciji?

– Godinama sam vukao neke fotoaparate sa sobom. Čak sam i razvijao fotografije koje ljubomorno čuvam u albumu. Kako su godine prolazile, a i tehnologija razvijala sve sam se više i više educirao u tom polju, kupio dobru opremu. Volim opažati jer nešto je i do oka.
Fotografije su završile na naslovnicama Forbesa, BBC magazina i ostalih. Volim ono što radim. Možda tu leži neki ključ uspjeha.

Živimo u dobu društvenih mreža – koliko one utječu na odabir destinacije za iduće putovanje i koristimo li ih dovoljno u svrhu promocije?

– Društvene mreže su besplatna platforma za reklamiranje. Koristim 7 društvenih mreža. Imam skoro 300 tisuća pratitelja. Kroz mreže pokazujem čari putovanja, ima tu i indirektnog marketinga, a dosta ljudi priprema svoje putovanje gledajući društvene mreže. Instagram je novi Google. Zasad.

Surađivali ste i s brojnim svjetskim medijima od Forbesa, Nationa Geographica, CNN-a, da spomenemo neke – kako je do tih suradnji došlo, kakva su bila iskustva i što ste od njih naučili?

– Surađivao sam sa super ekipama. Od tv serijala, dokumentaraca do tv show. Vrhunski profesionalci. Upoznao sjajne ljude i veselim se radu na dokumentarcima. Nekad tražim lokacije za snimanje, a nekad sam pred kamerama. Sva ta poznanstva su mi omogućila neke sjajne projekte po svijetu.

Lani ste objavili i svoju prvu knjigu Koordinate lutanja – kad možemo očekivati nešto novo iz vašeg pera?

– Koordinate lutanja su ono što nosim u sebi preko dvadesetak godina. Priče o mojoj obitelji, mojim lutanjima, prijateljima i nekim glasnim razmišljanjima. Nemam još ništa u planu, ali ja sam od onih koji ne planira.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA