21.8 C
Dubrovnik
Nedjelja, 3 kolovoza, 2025
HomeVijestiU škole stiže novi predmet, voditelj radne skupine: Učenike ćemo učiti kako...

U škole stiže novi predmet, voditelj radne skupine: Učenike ćemo učiti kako misliti, a ne što misliti!

Prvi put od osamostaljenja Hrvatske, u osnovne škole na jesen i u novoj godini 2023./2024. stiže izborni školski predmet koji će biti alternativa vjeronauku, piše Slobodna Dalmacija.

Kurikulum novog izbornog predmeta radnog naziva Kritičko mišljenje još je ljetos predstavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO), međutim, nakon provedene javne rasprave naziv je promijenjen i u osnovnoškolski sustav predmet ulazi pod imenom “Svijet i ja”. Na upit Slobodne Dalmacije je li napokon donesena odluka o tome hoće li “Svijet i ja” od jeseni biti uveden u sve osnovne škole (frontalno) ili su se ipak odlučili za eksperimentalnu provedbu, iz MZO-a odgovaraju:

– Kurikulum će po svoj prilici biti uveden eksperimentalno u najmanje 50 škola. Predviđeno je da se kurikulum provodi u sklopu Eksperimentalnog projekta Cjelodnevna škola (CDŠ), a na taj će se javni poziv moći javiti sve one škole koje u ovom trenutku imaju uvjete za rad u jednoj smjeni – otkrivaju iz MZO-a pojedinosti oko predmeta koji je dio javnosti s nestrpljenjem očekivao.

Iako je kurikulum predstavljen javnosti i svatko je mogao pročitati o čemu će se podučavati u novom izbornom predmetu, najzanimljivijim se nametnulo pitanje njegova sadržaja – po čemu će biti “alternativa” vjeronauku, je li to zapravo predmet identičan građanskom odgoju i obrazovanju koji se već kao međupredmetna tema provodi u svim školama ili kao izvannastavna aktivnost u brojnim županijama i gradovima? Je li riječ o “filozofiji za male”, kako se najavljivalo, predmetu na tragu etike? Autori kurikuluma već su i to objasnili.

Ukratko, to je izborni predmet koji sadrži teme iz svih tih područja, ali i puno više od toga, s naglaskom na metode koje će učenika naučiti kako misliti, a ne što misliti. Cilj je poticati učenike da svojim riječima i zaključcima, naravno na temelju argumenata, kritički promišljaju o svijetu koji ih okružuje – od škole, zajednice i društva u kojemu žive do recepcije medijskih napisa i književnih tekstova. Uz metode poput rasprave, debate, sudnice, igre asocijacija ili uloga, sokratovskog dijaloga i ostalih djeca će učiti razvijati vlastita mišljenja, jezične kompetencije, izgrađivati samopouzdanje, uvažavanje različitosti i snagu argumenata.

Najveća razlika između drugih sličnih predmeta i ovoga je u tome što je “Svijet i ja” usmjeren na logiku, to jest na razvoj logike, razvoj mišljenja i argumenata. Cilj je da djeca mogu dobiti alate, vještine na temelju kojih će samostalno moći dublje promišljati o svijetu koji ih okružuje – sažima doc. dr. sc. Bruno Ćurko, voditelj radne skupine koja je izradila kurikulum novog predmeta i docent na Odsjeku za učiteljski studij Filozofskog fakulteta u Splitu. “Svijet i ja”, ističe Ćurko, nije sadržajna nego “tehnička” alternativa vjeronauku i lišen je bilo kakve ideologije. Ponovimo i da su tri glavne domene predmeta upravljanje informacijama i primjena strategija kritičkog mišljenja, potom društvena odgovornost i etičnost djelovanja te upravljanje vlastitim mišljenjem. 

Više pročitajte ovdje.

FOTO: Ilustracija

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA