Čistoća Dubrovnik ušla je u početnu fazu zatvaranja odlagališta Grabovica čime će privremeno osigurati još prostora za odlaganje otpada, u Mokošici će uskoro postaviti nove otpadomjere na podzemne spremnike otpada kako bi se odvoz naplaćivao po broju korištenja, a svima nam slijedi i poskupljenje ove komunalne usluge.
To je sukus poslova kojima se pored čistog grada, bavi poduzeće Čistoća, a povezuje ih razdvajanje i odlaganje otpada koje Čistoća u cijelosti ne može provesti kako je propisano dok još ne postoji Županijski centar za gospodarenje otpadom. Zbog nepostojanja ovoga Centra morat će do ljeta, Fondu za zaštitu okoliša platiti posebnu naknadu koja se za 2025. procjenjuje na ukupan iznos od oko 900.000 eura!
-Na Grabovici smo pokrenuli prvu fazu zatvaranja, u tijeku je ishođenje potrebne dokumentacije. Radi se cijeli projekt gdje će se raditi veći gabionski zidovi što će nam dati jedan dio novog prostora za jedno kratko vrijeme, a onda krećemo u zatvaranje uz financiranje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost gdje ćemo zatvarati segment po segment Grabovice dok se sve ne zatvori – govori direktorica Čistoće Mihaela Mikulandra.
– Mi radimo kao da će se uskoro otvoriti Centar u Lučinom razdoblju, a ne znamo hoće li tako biti. Projekt ove faze na Grabovici je u postupku procjene utjecaja na okoliš i nadam se da ćemo do kraja mjeseca dobiti rješenje o ocjeni utjecaja zahvata na okoliš – govori Mihaela Mikulandra.

Čistoća Dubrovnik, kao i druga ista komunalna poduzeća u Hrvatskoj od ove godine po novom Pravilniku Fonda za zaštitu okoliša treba plaćati naknadu po toni odloženog otpada na vlastito odlagalište od 30 eura.
– Prema sadašnjoj projekciji očekujemo kako ćemo u lipnju iduće godine za 2025. morati platiti oko 900.000 eura, jer nije izgrađen Centar za zbrinjavanje otpada, mada Čistoća s time nema nikakve veze. Za 2026. pravilnikom Fonda je određena cijena od 35 eura po toni, a 2027. bit će 40 eura, 2028. 45 eura po toni – govori direktorica Čistoće o jediničnoj naknadi za obračun naknade za odlaganje otpada koja je donesena prošle godine.
– Morat ćemo podignuti i cijene usluga odvoza otpada, jer je sada ta cijena jako niska i za stan od 60 ‘kvadrata’ iznosi 5,33 eura, no to tek trebamo dogovoriti s našim vlasnicima. Koliko će poskupljenje iznositi ovisi i o prethodnom savjetovanju koje to treba proći – govori Mikulandra.
Dodaje kako će se na nove podzemne spremnike koji su postavljeni u Novoj Mokošici uskoro ugraditi otpadomjeri, na temelju kojih će se u budućnosti formirati računi građanima.
-Moramo započeti s novi sustavom prikupljanja i plaćanja otpada i već smo na nekim dijelovima grada podijelili vlastite spremnike korisnicima, no to nam nije svuda moguće zbog konfiguracije terena. Zato smo prvo krenuli s Mokošicom gdje su svuda podzemni spremnici na koje ćemo ugraditi otpadomjere – uređaje koji mjere koliko ste otpada bacili. To će nam naselje, gdje je veliki broj korisnika, dati dobre povratne informacije hoće li i kako taj sustav funkcionirati. Tek kada se taj sustav implementira u cijelome gradu onda će oni korisnici koji budu više otpada odvajali, odnosno imali manje miješanog otpada, manje plaćati za odvoz otpada jer se odvoz odvojenog otpada plastike i papira neće naplaćivati. Velika većina naših korisnika ne odvaja otpad, a gotovo su na svakom odlagalištu postavljeni i spremnici i za papir i plastiku. Tamo nalazimo svašta, a najmanje plastiku i papir. Sada smo u fazi pronalaska najboljeg tehničkog rješenja kako će se otpadomjeri otvarati, karticama, mobitelom ili nekako drugačije jer ima puno različitih rješenja. U fazi smo ispitivanja adekvatnih rješenja i tražimo da to bude funkcionalno, a nadam se da ćemo sustav primijeniti iduće godine – govori Mikulandra.
Kada će se slično primijeniti na području cijeloga Grada vidjet će se, kaže, kada test prođe u Mokošici:
– Jedino tako možemo ljude naučiti da razdvajaju otpad jer će u budućem cjeniku odvoza otpada visina računa ovisiti o tome koliko je puta otvoren spremnik miješanog otpada. Moramo s time krenuti, nema nam druge.







