Novi župski načelnik Marko Miloslavić koji je sa strankom Župka preuzeo na proteklim lokalnim izborima upravljanje Župom dubrovačkom, smijenivši nakon 16 godina HDZ, odgovara je li iznenađen stanjem u općinskoj blagajni, što očekuje od svojih suradnika, što je dosad učinio te što je želio poručiti smanjenjem svoje plaće.
Jeste li uspjeli sagledati situaciju u Općini, kakvo ste stanje zatekli u općinskoj blagajni, koliko je projekata u tijeku?
Posljednjih osam godina aktivno sam sudjelovao u radu Općine kroz Općinsko vijeće, tako da mi je većina tema i izazova s kojima se susrećemo dobro poznata. Danas, iz nove uloge, imam još konkretniji i sveobuhvatniji uvid u stanje i otvorena pitanja. Općinska uprava, iako još uvijek nije u potpunosti ekipirana, funkcionira stabilno, što je dobar temelj za daljnji rad i napredak.
Financijsko stanje Općine također je stabilno, i u ovom obračunskom razdoblju osigurana su sredstva za sve ugovorene poslove i tekuće obveze. Uskoro ćemo dovršiti odabir izvođača radova za šetnicu Srebreno – Kupari, nakon čega slijedi potpis ugovora, a cilj nam je s radovima započeti već u rujnu.
Prošloga tjedna u zgradi Općine i dječjeg vrtića puštena je u rad dizalica topline, čime smo značajno unaprijedili sustav klimatizacije, koji je proteklih godina bio problematičan. U planu su dodatna ulaganja u klimatizacijske sustave kako bismo djeci osigurali kvalitetnije uvjete boravka.
U suradnji s Vodovodom Dubrovnik do kraja godine provest ćemo javnu nabavu za izgradnju druge faze kanalizacijske mreže u naselju Čibači i Poslovnoj zoni. U tijeku su i pripreme za rekonstrukciju dijela Puta don Antuna Kriletića, projekt koji realiziramo u suradnji sa Županijskom upravom za ceste, a čije je dovršenje predviđeno do kraja godine.
Najveći projekt koji se trenutno odvija na prostoru Župe svakako je izgradnja Groblja Dubac, čija realizacija dosad nije tekla prema očekivanjima ni Općine, ni građana.
Uz navedeno, aktivni su i projekti ceste za reciklažno dvorište te izrada idejnog rješenja samog dvorišta. Trenutno se provodi i projekt uređenja dječjeg igrališta na Gornjem Brgatu.
Očekujete li dobru suradnju s oporbom u Vijeću, mislite li da će HDZ nakon poraza biti konstruktivna oporba?
Kao netko tko je dugi niz godina bio oporbeni vijećnik, vrlo dobro razumijem poziciju u kojoj se sada nalaze oporbeni vijećnici. Vjerujem u mogućnost konstruktivne i korektne suradnje unutar Vijeća. Bez obzira na to hoće li se to ostvariti, moj pristup će biti dosljedno otvoren, transparentan i temeljen na međusobnom uvažavanju.
Želim podići razinu komunikacije unutar Vijeća u odnosu na dosadašnju praksu. Ne zanima me revanšizam niti bilo kakvo uskraćivanje prava i dostojanstva kolegama. Moja odgovornost kao načelnika je prema svim stanovnicima naše Općine, bez obzira na njihovu političku pripadnost ili podršku. Naš zajednički cilj mora biti razvoj Župe dubrovačke, a tome svi trebamo dati svoj doprinos.
Koliko vam, kao novom načelniku znači što je Đuro Lonza ostao na mjestu direktora groblja Dubac, jeste li se brzo dogovorili oko svega i očekujete li ga kao lojalnog suradnika?
Moja je odgovornost prvenstveno brinuti o interesima naših stanovnika i Općine u cjelini. Smatram da bi smjena ili odlazak gospodina Lonze u ovom trenutku dodatno usporili ionako otežanu realizaciju projekta Groblja Dubac, što si ne možemo priuštiti. Svjestan sam očekivanja i frustracija mnogih koji su unaprijed uplatili sredstva za svoja grobna mjesta. Moj prioritet je osigurati da ti ljudi svoja prava ostvare što prije. Očekujem profesionalan odnos od svih zaposlenika i suradnika, uključujući i gosp. Lonzu. Osobne ambicije i interesi moraju biti podređeni interesima zajednice. Projekt Groblja Dubac preuzeo sam u zatečenom stanju, sa svim njegovim prednostima i manama, i smatram našom dužnošću da ga privedemo kraju na najbolji mogući način.
Jeste li već obavili razgovore sa službenicima u Općini, je li netko napustio svoje radno mjesto, je li općina dobro ekipirana?
U prvim danima mandata obavio sam razgovore sa svim voditeljima odsjeka. Prije mog stupanja na dužnost, Općinu su napustili pročelnik, zatim tajnica, a još ranije i dugogodišnji voditelj Odsjeka za opće i pravne poslove.
Od preuzimanja dužnosti, nije bilo dodatnih odlazaka iz sustava. Trenutno smo u procesu natječaja za radno mjesto administrativne tajnice, a uskoro ćemo raspisati i natječaj za pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.
Kao što sam najavio tijekom kampanje, planiramo provesti preustroj općinske uprave do kraja godine, kako bismo je prilagodili suvremenim izazovima i potrebama, te učinili još boljim servisom građanima. Župa je u posljednjih 15 godina značajno narasla, a s time su porasle i potrebe u pogledu administracije i kvalitete usluga koje Općina mora pružiti.
Nakon skandaloznih objava kako je gradonačelnik Siska sebi značajno povećao plaću, odjeknula je vijest kako ste Vi svoju smanjili za nekih 10 posto….zašto ste to učinili?
Od prvog dana jasno sam rekao – ne ulazim u ovaj posao zbog novca. Smanjenje plaće simboličan je čin kojim želim pokazati da služba građanima dolazi prije osobnog interesa. Kad rezultati rada budu vidljivi, neka vijeće tada odluči što misli o mojem doprinosu. Do tada – rad, odgovornost i primjer u svakom pogledu.
Jeste li već uspjeli išta pokrenuti od ideja s kojima ste entuzijastično krenuli u kampanju a potom dobili izbore?
U prvih 15 radnih dana održao sam više od 30 sastanaka s predstavnicima institucija, udruga, društava u vlasništvu Općine i komunalnih poduzeća. Među ostalim, imao sam inicijalne sastanke s načelnikom Općine Konavle, g. Božom Lasićem, gradonačelnikom Dubrovnika, g. Matom Frankovićem, načelnikom Postaje prometne policije g. Andrijom Margetom te direktorima komunalnih i općinskih društava. Održana je konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća.
Odmah sam uveo tjedne kolegije s pročelnikom i voditeljima odsjeka, a aktivno sam se uključio u rješavanje svakodnevnih izazova koji ne trpe odgodu – unatoč smjeni vlasti, želim da sustav funkcionira kontinuirano.
Pokrenuo sam izradu provedbenog programa za mandatno razdoblje te inicirao angažman stručnjaka za izradu nove sistematizacije radnih mjesta i preustroj uprave.
Radimo na rješenjima za sigurnost u prometu – s obzirom da Općina nema prometno redarstvo – te na uređenju odlagališta otpada. Također pripremam sastanak koji bi trebao poslužiti kao temelj za osnivanje Kulturnog vijeća Općine Župa dubrovačka.
Koliko vam se od 6. lipnja promijenio život? Imate li već kakvih pritisaka od strane zainteresiranih investitora ili sl. struktura? Jesu li neki značajni poslovni subjekti iz Župe već s Vama zatražili sastanke kako biste se upoznali s njihovim radom, projektima?
Nakon 19 godina sam doslovno preko noći napustio dosadašnji posao i kolektiv te započeo novu profesionalnu fazu. Prijelaz se dogodio gotovo bez prijelaznog razdoblja, ali su mi dvije okolnosti znatno olakšale prilagodbu.
Prva je višegodišnje iskustvo u Općinskom vijeću, gdje sam se temeljito upoznao sa zakonodavnim okvirom i praktičnim izazovima u lokalnoj zajednici. Druga je korektan doček zaposlenika općinske uprave, koji mi svakodnevno pomažu u radu i donošenju odluka, na čemu im ovim putem još jednom zahvaljujem.
Pritisaka do sada nije bilo, a i ako ih bude, spremno ću im se suprotstaviti.
Trenutno najznačajniji poslovni subjekt na prostoru Župe je Maistra d.d., koja u svom portfelju drži hotel Astareu, Mline i Sheraton. S predsjednikom uprave Tomislavom Popovićem i direktorom podružnice Dubrovnik Željkom Miletićem sam održao konstruktivan sastanak već prošli tjedan. Održao sam i dva sastanka s predstavnicima investitora u Kupare, KUPARI LUXURY HOTELS d.o.o., te smo zajedno obišli gradilište. Kao što je javnosti već poznato, u tijeku je demontaža i rušenje građevina u obuhvatu kompleksa Kupari.
Kad ćete pokrenuti reorganizaciju općinskog ustroja?
Reorganizacija općinske uprave nije jednokratan čin, već proces koji smo već započeli i koji će trajati do kraja godine. Cilj je postaviti učinkovit, suvremen i dugoročno održiv ustroj, koji će odgovarati izazovima budućnosti.
Kako bismo taj proces proveli kvalitetno i sustavno, u potrazi smo za stručnim partnerima koji se bave organizacijskim savjetovanjem u javnom sektoru. Planirano je provođenje intervjua sa svim zaposlenicima, analiza poslovnih procesa te definiranje prijedloga za učinkovitiji rad.
Poseban fokus bit će na digitalizaciji i transparentnosti, kako bismo za iste troškove pružili bolju uslugu građanima. Preustroj će podrazumijevati i usklađivanje niza drugih akata, a cilj je 1. siječnja iduće godine ući u novu fazu poslovanja. Iako je riječ o ambicioznom zahvatu, uvjeren sam da je to nužan iskorak u modernizaciji naše Općine.