22.8 C
Dubrovnik
Četvrtak, 31 srpnja, 2025
HomeKulturaKazališna družina Kolarin ima novi premijerni naslov! Dobro došli mali i veliki!...

Kazališna družina Kolarin ima novi premijerni naslov! Dobro došli mali i veliki! Car je gol!

Predstava “Carevo novo ruho” Ane Tonković, nastala prema priči H. C Andersena, u režiji Paola Tišljarića premijerno će se izvesti u Kazalištu Marina Držića 3. studenoga u 20 sati. Autor pjesama je Miki Solus, izbor kostima Petra Andrić, autor vizualnog identiteta Davor Pukljak (Frontispis).

U predstavi igraju Vinko Jažo, Marinka Metković, Barbara Lončarić Lučić/Darija Mikulandra Žanetić, Jelica Čučević, Ante Tonći Đurković, Marko Ilić/Jelena Maržić i Antonija Daničić.

Reprizne izvedbe su 4. studenoga (subota) u 17 i 19 sati.

Ulaznice po cijeni 5 EUR možete kupiti online preko stranice www.ulaznice.hr ili na blagajni KMD, telefon za rezervacije 321 088 ili na e-mail: blagajna@kmd.hr

O predstavi:

Carevo novo ruho vrlo je posebna i originalna priča. Prvi put je zapisana u jednoj španjolskoj zbirci iz 14. stoljeća, ali nije stekla osobitu popularnost dok ju, u njemačkom prijevodu, nije pročitao i kasnije preradio Hans Christian Andersen. Ova bajka tako postaje idealan okvir za svaku vrst kritičkog propitivanja društvenih vrijednosti. Nije se slučajno rečenica „Car je gol“ zadržala u jeziku kao svojevrsna poslovica, to je sintagma kojom raskrinkavamo nekakav lažni sustav, ona bez suvišnih objašnjenja sažima čitavo mišljenje o nekoj osobi ili stvari. Tako i priča podnosi razne, uvijek dobro poentirane adaptacije. Zahvaljujući svom univerzalnom kodu može se obraćati djeci i odraslima, jer na svakoj razini postoji prepoznavanje – djecu će zabavljati ono da se i neki car ponaša naivnije od djeteta, dok će se odrasli (svjesni svakodnevnih kompromisa) nasmijati uz nešto gorčine. Carevo novo ruho danas svoju univerzalnost produbljuje s jednom specifičnošću našeg vremena – rastućem potrošačkom fenomenu. Ucijenjeni smo marketingom, stiješnjeni reklamama, živimo u svijetu koji polazi od vanjštine.

Sve je „image“ i sve se može kupiti – svakodnevnim odlukama u trgovini kupujemo sigurnost i samopouzdanje. Nagovor na kupnju sve je sofisticiraniji i sve su učinkovitiji mehanizmi laži – reklame. Dramaturški postupak adaptacije priče kreće iz tog kuta – sve moćnijeg medijskog utjecaja, te relativizira jedan naizgled apsolutni sustav i propituje – kolika je cijena gluposti? Od tog pitanja ne treba bježati, već se time suočiti i samom predstavom, valja odgovarati bez stroge pedagogije i bez prisile postaviti neku etičku vertikalu – to je barem u kazalištu moguće. Ovakvo čitanje karakterizira i stalna promjena kuta gledanja, priča putuje od lica do lica, vodi publiku u potragu za vlastitom, u instant rješenjima često izgubljenom perspektivom. Do mjesta u kojemu je svatko neponovljivo poseban i na kojemu svatko smije i zna kada treba povikati: Car je gol! (Ana Tonković)

Program se realizira uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije u partnerstvu s Kazalištem Marina Držića.

Zahvale: Jelka Grljević (majstor krojač), Anamarija Obradović (slikarica), Dragan Pantović (tehničar tona), tehnička služba KMD-a.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA