Gosti visoke platežne moći čiji izbor destinacije izravno utječe na trendove, mjesto gdje se okupljaju ključni globalni akteri u segmentu premium i luksuznih putovanja sve su to razlozi zbog kojih se početkom prosinca u Cannesu održava jedan od najznačajnijih svjetskih sajmova premium turizma – International Luxury Travel Market (ILTM). Na ovogodišnjem Cannesu nastupilo je 16 hrvatskih tvrtki i ukupno 40 predstavnika turističkog sektora. Među njima je i Lukša Malohodžić iz dubrovačke tvrtke Rewind Croatia, koji nam je izravno iz Cannesa prenio dojmove i utiske o trendovima koji će u sektoru luksuznih putovanja obilježiti 2026. godinu.

– Na ILTM-u u Cannesu predstavljamo Rewind Croatia kao boutique DMC specijaliziran za privatna brodska putovanja i tailor-made itinerere po cijeloj Hrvatskoj. Ove godine interes je posebno velik za kombinacije jahti i vila, island hopping ture te iskustva izvan klasičnih gužvi – gosti žele osjećaj „svoje“ Dalmacije, daleko od masovnog turizma – kaže Lukša Malohodžić. – Agentima je iznimno važna potpuna briga o gostu od slijetanja do povratka kući, uz 24/7 podršku na terenu i visoku razinu povjerenja u lokalnog partnera. Veliki je naglasak na autentičnim susretima – privatne degustacije u vinarijama, druženja s lokalnim chefovima, posjeti OPG-ovima i malim obiteljskim biznisima koji se uklapaju u priču održivog luksuza – navodi i ističe glavni trend za luksuzna putovanja u novoj godini:
– Za sezonu 2026. na Mediteranu jasno se vidi trend „slow travel“ putovanja: manje destinacija, ali duži boravak na svakoj, uz naglasak na wellbeingu, gastronomiji i kulturnim sadržajima. Raste i interes za putovanja u pred i posezoni, kada gosti dobivaju više privatnosti i prostora, a destinacija diše opuštenije. Primjećujemo i sve više višegeneracijskih putovanja – obitelji žele zajedničko iskustvo kroz tailor-made rute koje spajaju more, gradove i unutrašnjost – kaže on.
– Naša očekivanja nakon sajma su vrlo optimistična: već sada vidimo najave za nove bookinge i duže boravke te jačanje suradnje s ključnim partnerima na tržištima Sjeverne i Južne Amerike. Dugoročno, vjerujemo da Dubrovnik i Hrvatska mogu zauzeti još čvršću poziciju kao premium, ali i dalje autentična mediteranska destinacija – mišljenja je Lukša Malohodžić.
Na kanskom sajmu sudjelovali su i Villa Dubrovnik i Korta Katarina uz još druge hrvatske tvrtke koje posluju i na dubrovačkom području.
“Za hrvatske tvrtke ovo je vrijedan format poslovnog umrežavanja jer dolaze do kontakata koje je drugačije gotovo nemoguće dosegnuti, riječ je o agentima koji rade isključivo s gostima visoke platežne moći, ističu iz Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK. Sudjelovanje hrvatskih tvrtki na ILTM-u u Cannesu dio je aktivnosti usmjerenih na jačanja prepoznatljivosti Hrvatske kao cjelogodišnje visoko kvalitetne destinacije. “Premium ponuda temeljena na autentičnim iskustvima, vrhunskoj usluzi i održivosti iznimno je važna za pozicioniranje Hrvatske kao jedne od vodećih turističkih destinacija na Mediteranu. Premium segment donosi veću dodanu vrijednost, potiče ulaganja u kvalitetu te privlači goste u našu zemlju u razdobljima pred i posezone, ističu i iz Hrvatske turističke zajednice.
ILTM Cannes 2025. okupio je više od 9 tisuća predstavnika i oko 2.500 kupaca iz 84 zemlje, a održano je više od 100 tisuća sastanaka.







