Turistička sezona 2025. završit će idućeg vikenda sa završetkom ljetnog reda letenja, no za jahtaše, napose megajahte, sezona je već završila. Kada su luksuzne megajahte u pitanju ovo ljeto nije donijelo većih iznenađenja. Na uobičajenim sidrištima Mljetu, Lopudu, pred Lokrumom i u Cavtatu je bila i uobičajena gužva luksuznih plovila, no ogromnih jahti koje su se zbog veličine morale sidriti u župskom zaljevu svake je godine manje.
“Kaos”- superjahta u vlasništvu Nancy Walton i lanca trgovina Walmart, do nje “M’Brace” Michaela Jordana, “Kismet”, jahta najbogatijeg Pakistanca Shahida Khana, “Pink Shadow”, njemačkog magnata Hans Georg Nädera, uz već nezaobilazne “Koru” i prateću “Abeonu” Jeffa Bezosa, samo su neke od superjahti koje su ovog ljeta plovile dubrovačkim akvatorijem.

Dorijan Dujmić, direktor tvrtke BWA Yaching koja je agent za superjahte i jedan od pionira razvoja jahtinga na Jadranua ocjenjuje sezonu 2025. pozitivnom:
– Sezona je bila dobra. Bilo je uspona i padova, no sve je završeno pozitivno. Gore ne ovisi o nama, a bolje moramo sami napraviti. Brojeve kakve smo imali u pandemiji nikada nećemo više ponoviti. Tada je igrom slučaja, bila situacija da je samo Hrvatska bila otvorena za dolaske svih državljana. Tada još nismo bili u Schengenu tako da su svi bili u Jadranu. Takva se godina više neće dogoditi – govori Dorijan Dujmić iz tvrtke BWA Yachting.
Dodaje kako su ove godine jahtaši imali problema s provođenjem zakonske regulative i da su mnogi jahtaši bili kažnjeni jer su se sidrili kako su već bili naviknuli, vežući se krmom za stijene.
– Po novom, krmom za obalu se ne smije više vezati niti jedno plovilo tako da od obale do najisturenijeg dijela na pramcu bude više od pedeset metara, a što u praksi znači da nijedno plovilo veće od 30 metara duljine plus konopi ne bi smjelo ići krmom prema stijenama. Za našu klijentelu to nije moguće. Neki su zbog toga otkazali dolazak u Hrvatsku kada se to pročulo, jer su u Hrvatsku dolazili radi toga. Mislim da bi bilo pametno da se i ta granica poveća za što ima naznaka pa se nadamo da će se i dogoditi – govori Dujmić.
Dodaje kako je o sezoni megajahti 2026. još rano bilo što govoriti, jer rezervacija još nemaju.
– Kod takve klijentele sve je last minute i do travnja iduće godine nećemo ništa znati. Oni čekaju da prođe sezona na Karibima pa tek onda razmišljaju o novoj u Mediteranu – govori Dujmić o bogatoj klijenteli koja u Jadran dolazi u organizaciji BWA Yachtinga.
Pitamo ga jesu li klijenti i agenti upoznati s velikim i strateškim projektom Vlade, Marinom Cavtat & Resort na Prahivcu koji je vrijedan 625 milijuna i predviđa izgradnju hotelskog resorta i marinu za velike jahte na području za koje je Županija dubrovačko neretvanska dala u koncesiju morsku površinu od 76.246 metara četvornih?
– Kad krenu radovi na marini onda me zovite, sve je lijepo kada se napravi, a dok se ne napravi ne bih niti komentirao. Vezova treba, no pitanje je tko će ih graditi naročito vezove za megajahte. Činjenica je da u Dubrovniku takvih vezova nedostaje, ali ako se ima graditi marina pa postaviti neku ‘bolesnu’ cijenu za vez, bolje ju je ne graditi, jer će na 2,5 sata navigacije u Crnoj Gori biti dvostruko jeftiniji vez. Svi će onda ići tamo. Nemojmo se zavaravati, i dalje će se jahte vezivati na sidro ako cijene budu ludo visoke – poručuje Dujmić.