Ulazak u studeni vrijeme je sumiranja sezone, a u turističkim zajednicama ne kriju zadovoljstvo sezoom 2025. Krivulja broja dolazaka i noćenja u našoj županiji i dalje raste, a pojavili su se i novi trendovi obilazaka područja izvan Dubrovnika u kojima , doznajemo od direktora TZ Dubrovačko neretvanske županije Julija Srgote Župa dubrovačka bilježi najveći porast.

- Na razini Županije dva posto smo bolji u odnosu na prošlu godinu u dolascima i dva posto više u noćenjima što je rezultiralo s 2,2 milijuna dolazaka i nepunih 9,1 milijuna noćenja. Do kraja godine broj će se malo i promijeniti pa zaista možemo reći da smo generalno zadovoljni sezonom. Posljednje tri godine, a napose ove pokazao se veliki pomak u dolascima i noćenjima u pred i posezoni – kaže direktor županijske turističke zajednice. – U vršnim dijelovima sezone, što stalno naglašavamo dosegnuli smo svoje maksimum. Pritisak na destinaciju je toliki da to ona više ne može niti podnijeti, pa kada govorimo o održivom turizmu definitivno je smjer kojim se treba ići da se vršni dijelovi sezone svedu na neke normalne razine da budu zadovoljni i dionici u turizmu i građani. Zadnje dvije godine pokazale su kako turističke brojke izvan glavne sezone rastu u dvoznamenkastim postocima.
- Kada gledamo cijeli klaster Dubrovnik u kojem su Konavle, Župa, Grad i Dubrovačko primorje turistički promet je na razini prošle godine. Nešto malo više gostiju bilo u Primorju, ali je Župa dubrovačka značajnije odskočila ove godine i sada bilježi rast između 8 do 9 posto. Puno pomaka u broju gostiju izvan glavne sezone bilježi i Korčula, a posebno nas veseli pomak u Neretvi koja nije toliko turistički razvijena, ali je sve veći interes ljudi za njenu specifičnu gastronomiju, geografiju i ponudu kakve nema drugdje na Jadranu. To je vrlo autentično i sve više zanimljivo turistima – govori direktor TZ Dubrovačko neretvanske županije.

- Županija nam je specifična, jedan je dio izrazita aviodestinacija a drugi izrazita autodestinacija. No naš je promotivni rad urodio je time da turistički agenti obilaze i druge dijelove Županije izvan Dubrovnika, odlaze na Mljet, Pelješac, u Konavle, Neretvu i vide svu našu divnu prirodu, nacionalni park, ptičje rezervate u Neretvi što je u kombinaciji s vrhunskim OPG-ovima i malim gospodarstvima dovelo je do toga da se i enogastronomija pokazala kao glavni nositelj pred i post sezone – kaže Srgota.
Razmišljanja Turističke zajednice već su neko vrijeme usmjerena na iduću godinu i nove promocije, a prva je World Travel Market u Londonu. - WTM je najbitniji sajam, a nama je to i najvažnije, britansko tržište jer su oni na vrhu broja dolazaka zadnjih nekoliko godina. Planovi su za iduću godinu vrlo zahtjevni bazirana je na sudjelovanju u digitalnim kampanjama što ćemo predstaviti i Londonu. Puno razgovaramo i s touroperatorima i avioprijevoznicima poput Jet2 i Easyjeta i drugih, što nam je vrlo važno jer svi oni čekaju nove informacije s terena kakva je otvorenost objekata i cijene za iduću godinu. Zadnjih godina napravili smo puno u našem trokutu turističkih zajednica Grada i Županije sa Zračnom lukom, pa je to sve i rezultiralo i da imamo zimsku liniju prema Londonu, Beču, Briselu, a od ove sezone i Rimu.
Naša glavna marketinška niša je pojaviti se na nama udaljenim emitivnim tržištima, govori Srgota: - S HTZ-om predstavit ćemo se u Japanu u Tokiju, jer još nažalost nismo dosegnuli pred pandemijske brojke s dalekih tržišta, kao što su Koreja, Japan, Malezija, to su visokoplatežni gosti i te brojeve svakako želimo nadoknadit. Ove godine će TZ DNŽ s HTZ-om i TZ Grada Dubrovnika sudjelovati u promociji tijekom Svjetskog prvenstva u nogometu koje se održava u SAD-u. Američko je tržište posljednje tri godine najbrže rastuće tržište i vrlo nam je važno tamo se pojaviti – najavljuje Srgota. S HTZ-om i regionalnim dalmatinskim turističkim zajednicama županijska Turistička zajednica sudjelovat će na sedam europskih turističkih sajmova.







