16.8 C
Dubrovnik
Ponedjeljak, 3 studenoga, 2025
HomeVijestiSumiranje sezone 2025. - Župa dubrovačka zabilježila je najveći rast, a gosti...

Sumiranje sezone 2025. – Župa dubrovačka zabilježila je najveći rast, a gosti otkrivaju i jedinstvenu gastronomiju Neretve

Ulazak u studeni vrijeme je sumiranja sezone, a u turističkim zajednicama ne kriju zadovoljstvo sezoom 2025. Krivulja broja dolazaka i noćenja u našoj županiji i dalje raste, a pojavili su se i novi trendovi obilazaka područja izvan Dubrovnika u kojima , doznajemo od direktora TZ Dubrovačko neretvanske županije Julija Srgote Župa dubrovačka bilježi najveći porast.

  • Na razini Županije dva posto smo bolji u odnosu na prošlu godinu u dolascima i dva posto više u noćenjima što je rezultiralo s 2,2 milijuna dolazaka i nepunih 9,1 milijuna noćenja. Do kraja godine broj će se malo i promijeniti pa zaista možemo reći da smo generalno zadovoljni sezonom. Posljednje tri godine, a napose ove pokazao se veliki pomak u dolascima i noćenjima u pred i posezoni – kaže direktor županijske turističke zajednice. – U vršnim dijelovima sezone, što stalno naglašavamo dosegnuli smo svoje maksimum. Pritisak na destinaciju je toliki da to ona više ne može niti podnijeti, pa kada govorimo o održivom turizmu definitivno je smjer kojim se treba ići da se vršni dijelovi sezone svedu na neke normalne razine da budu zadovoljni i dionici u turizmu i građani. Zadnje dvije godine pokazale su kako turističke brojke izvan glavne sezone rastu u dvoznamenkastim postocima.
  • Kada gledamo cijeli klaster Dubrovnik u kojem su Konavle, Župa, Grad i Dubrovačko primorje turistički promet je na razini prošle godine. Nešto malo više gostiju bilo u Primorju, ali je Župa dubrovačka značajnije odskočila ove godine i sada bilježi rast između 8 do 9 posto. Puno pomaka u broju gostiju izvan glavne sezone bilježi i Korčula, a posebno nas veseli pomak u Neretvi koja nije toliko turistički razvijena, ali je sve veći interes ljudi za njenu specifičnu gastronomiju, geografiju i ponudu kakve nema drugdje na Jadranu. To je vrlo autentično i sve više zanimljivo turistima – govori direktor TZ Dubrovačko neretvanske županije.

  • Županija nam je specifična, jedan je dio izrazita aviodestinacija a drugi izrazita autodestinacija. No naš je promotivni rad urodio je time da turistički agenti obilaze i druge dijelove Županije izvan Dubrovnika, odlaze na Mljet, Pelješac, u Konavle, Neretvu i vide svu našu divnu prirodu, nacionalni park, ptičje rezervate u Neretvi što je u kombinaciji s vrhunskim OPG-ovima i malim gospodarstvima dovelo je do toga da se i enogastronomija pokazala kao glavni nositelj pred i post sezone – kaže Srgota.
    Razmišljanja Turističke zajednice već su neko vrijeme usmjerena na iduću godinu i nove promocije, a prva je World Travel Market u Londonu.
  • WTM je najbitniji sajam, a nama je to i najvažnije, britansko tržište jer su oni na vrhu broja dolazaka zadnjih nekoliko godina. Planovi su za iduću godinu vrlo zahtjevni bazirana je na sudjelovanju u digitalnim kampanjama što ćemo predstaviti i Londonu. Puno razgovaramo i s touroperatorima i avioprijevoznicima poput Jet2 i Easyjeta i drugih, što nam je vrlo važno jer svi oni čekaju nove informacije s terena kakva je otvorenost objekata i cijene za iduću godinu. Zadnjih godina napravili smo puno u našem trokutu turističkih zajednica Grada i Županije sa Zračnom lukom, pa je to sve i rezultiralo i da imamo zimsku liniju prema Londonu, Beču, Briselu, a od ove sezone i Rimu.
    Naša glavna marketinška niša je pojaviti se na nama udaljenim emitivnim tržištima, govori Srgota:
  • S HTZ-om predstavit ćemo se u Japanu u Tokiju, jer još nažalost nismo dosegnuli pred pandemijske brojke s dalekih tržišta, kao što su Koreja, Japan, Malezija, to su visokoplatežni gosti i te brojeve svakako želimo nadoknadit. Ove godine će TZ DNŽ s HTZ-om i TZ Grada Dubrovnika sudjelovati u promociji tijekom Svjetskog prvenstva u nogometu koje se održava u SAD-u. Američko je tržište posljednje tri godine najbrže rastuće tržište i vrlo nam je važno tamo se pojaviti – najavljuje Srgota. S HTZ-om i regionalnim dalmatinskim turističkim zajednicama županijska Turistička zajednica sudjelovat će na sedam europskih turističkih sajmova.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA