Knjiga Molière ponovljen, autorice Lade Čale Feldman, bit će predstavljena u nedjelju, 10. kolovoza s početkom u 21:00 sat u atriju palače Sponza. Djelo donosi deset studija što o samim Molièreovim komedijama, što o njegovim svojedobnim dubrovačkim, a naposljetku i nekim suvremenim inozemnim adaptacijama.
Studije su nastale u proteklih deset godina, no pretežiti broj ipak u povodu nedavnih obljetnica Molièreova rođenja i smrti (1622-1673), koje su se međutim poklopile i s obljetnicama izdanja JAZU prvoga i drugoga dijela Dubrovačkih preradbi Molièreovih komedija (1972. i 1973) u uredništvu Mirka Deanovića. Posrijedi je jedinstveni korpus, nastao u 18. stoljeću, u vrijeme srodne europske mode različitih adaptacija istoga francuskoga autora, koju međutim dubrovačka ekstenzivnost uvelike nadmašuje. Knjiga Lade Čale Feldman donosi opsežnu rekapitulaciju dosadašnjih kritičkih pristupa dramskim „frančezarijama“, a zatim i različite vlastite komparatističke i traduktološke analize, ističući sve one momente preradbenih otklona u kojima su novonastale komedije postigle neki navlastiti komički višak. Poseban pak tematski segment knjige tiče se žensko-muške politike Molièreovih komedija i načina na koji se ona bilo valorizirala ili pripitomljavala za lokalnu publiku. Knjigu će predstaviti dr. sc. Ivana Lovrić Jović, i dr.sc. Morana Čale, a glumac Frano Mašković izvest će čitanje odlomka iz dubrovačke preradbe djela Molièrea.
Lada Čale Feldman rodila se 1963. u Zagrebu. Studij komparativne književnosti i francuskog jezika i književnosti upisuje na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na kojem je diplomirala (1986), a zatim magistrirala (1990) i doktorirala (1994) filologiju, s teatrološkim temama. Suradnica je Leksikografskog zavoda “Miroslav Krleža” i Hrvatske radio-televizije. Članica je međunarodnog udruženja za izvedbene studije Performance Studies international, u čijem je upravnom odboru od 2009. Bila je predsjednica Hrvatskog semiotičkog društva 1999-2000, a članica je i niza drugih strukovnih udruga. Autorica je knjiga: Brešanov teatar. Aspekti Brešanove dramaturgije (1989), Teatar u teatru u hrvatskom teatru (1997), Euridikini osvrti, o rodnim izvedbama u teoriji, folkloru, književnosti i kazalištu (2001), Femina ludens (2005), U kanonu. Studije o dvojništvu (s Moranom Čale, 2008), U san nije vjerovati (2012), Uvod u feminističku književnu kritiku (2012), Onkraj pozornice (2019), Hiniti i biti (2023).