15.8 C
Dubrovnik
Petak, 7 studenoga, 2025
HomeVijestiOdjeci londonskog WTM-a: trebaju li se u predsezoni i posezoni povećavati, a...

Odjeci londonskog WTM-a: trebaju li se u predsezoni i posezoni povećavati, a u “vrućim mjesecima” snižavati cijene?

Kapaciteti zračnih i kruzerskih kompanija te smještaja, povećat će se, a turistička industrija rast će brže od globalnog gospodarstva. Traže se manje istražene destinacije i autentična iskustva, u trendu su kultura, susreti s lokalnim stanovništvom, hranom i pićem, a zbog utjecaja klimatskih promjena i ljetnih vrućina putnici sve više traže svježije ljetne lokacije.

To su globalni turistički trendovi koje je za World Travel Market koji se održava u Londonu izradio Oxford Tourism Economics. Ti će trendovi bez sumnje zahvatiti i Hrvatsku i Dubrovnik kao njenu najpopularniju destinaciju, posebno kada je britansko tržište u pitanju.

WTM je mjesto susreta turističkih biznismena iz cijelog svijeta na kojem se određuje kakva će biti iduća turistička sezona od koje svi živimo i na temelju čijih odjeka na terenu formiramo cijene apartmana, izleta ugostiteljske ponude i svega ostalog.

Prva vijest koja je posredstvom HTZ-a stigla iz Londona jest Sporazum o suradnji između Hrvatske turističke zajednice i Jet2 grupacije, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK te Jet2Holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket aranžmane za cijeli Mediteran.

Već zbog toga Srđan Krištić, glavni direktor agencije Adriatic DMC, s WTM-a u Londonu, kaže kako je optimist ususret novoj sezoni:

Ujedinjeno kraljevstvo je tradicionalno najvažnije tržište za cijelu našu Županiju i Dubrovnik, a Sporazum HTZ-a i Jet2 bi trebalo dati još bolje rezultate. Dojmovi su dobri, sajam je iznenađujuće dobro posjećen i posjećenost je vrlo kvalitetna, jer još je i trećeg dana kada je sajam otvoren za širu publiku prisutno dosta poslovnih partnera i ima poslovnih sastanaka. Optimist sam i mislim da nas s britanskog tržišta čeka zanimljiva i dobra sezona – kaže Krištić.

O globalnim trendovima koji gdje se očekuje da industrija krstarenja do kraja godine nadmaši 2019. godinu s više od 38 milijuna putnika te 15 novih brodova, kaže kako je to stalan trend:

Kruz biznis je prepoznat nakon Covida onako kako bi trebao biti prepoznat. Sada imamo situaciju da to prepoznaju i velike svjetske korporacije, kao što su Four Season i Ritz Carlton – govori Krištić.


Komentirajući trendove koji će oblikovati turističku sezonu 2026. potpredsjednica županijske strukovne grupe turističkih agencija Željka Šandić, članica uprave Elite travela, kaže kako su agencije generalno zadovoljne strategijom turizma da se ide u produženje sezone.

Očekuje se povećanje prometa i proširenje sezone. Sve se više ide na krojena putovanja za pojedine skupine ili male grupe. Hrvatska još uvijek nije toliko jako skupa Englezima, ali oni su kupci koji definitivno traže kulturu, veći doživljaj i tradiciju koju mi još možemo ponuditi.

Englesko tržište funkcionira u tim malim grupama koje će zauzeti pred i posezonu. Tu trebamo staviti poseban signal jer smo imali srpanjske rupe i do sada. Jest predivno što mi širimo sezonu, ali treba biti pametan s cijenama i cijene srpnja i kolovoza tome nekako prilagoditi. Dodatni trendovi koji su jasni jesu da sve više funkcionira last-minute booking. Taj last-minute isto treba gledati s oprezom jer to nije last-minute zbog nižih cijena. Interes kupca i psihologija putovanja se promijenila tako da svi kratkoročnije razmišljaju i tu trebamo opet biti pažljivi kada budemo formirali cijene za iduću godinu, da ne spuštamo previše cijene niti ih jako dizati u predsezoni. Time rušimo svoje tržište – kaže Šandić.

I ona smatra kako će ugovor o suradnji HTZ-a s Jet2 potpisan na WTM-u imati puno utjecaja na svih u Hrvatskoj, pogotovo na jugu, u Dubrovniku čiji je turizam izuzetno ovisan o avionskim letovima.

Svaki takav ugovor podiže posao svima, a ne nužno onima koji s njima rade – kaže Željka Šandić.

Uvijek trebamo raditi na više letova – zaključuje.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA