Grad Dubrovnik je zakupcima poslovnih prostora čiji su (su)vlasnici ponudio nove, veće ugovore o zakupima, ukoliko su dosad uredno ispunjavali sve svoje obveze.
Za poslovne prostore u svom vlasništvu ili suvlasništvu, a kojima istječe ugovor o zakupu najkasnije do 31. prosinca 2025. godine, Grad Dubrovnik je ponudio sklapanje novog ugovora.
Visina mjesečne zakupnine određena prema kriterijima s obzirom na djelatnost koju zakupnik obavlja i naravno lokacije, a u sve su uključena i inflacijska kretanja.
Jedan od prvih ugovora koji je istekao, odnosno započinje baš danas je ujedno i onaj među najvišima – zakup Revelina.
Zakupniku poslovnog prostora na adresi Sv. Dominika 9 u Dubrovniku, ugostiteljskom obrtu Afrika ponuđeno je sklapanje novog ugovora o zakupu poslovnog prostora s mjesečnim iznosom zakupnine od 38.100 + PDV za obavljanje ugostiteljske djelatnosti za razdoblje od 5 godina počevši od 15. prosinca 2025. godine.

Deset puta manji zakup platit će zakupnik poslovnog prostora na adresi Lapadska obala 21 u Dubrovniku gdje se nalazi taverna Blidinje. Za prostor u suvlasništvu grada Dubrovnika i više privatnih osoba, ponuđeno je sklapanje novog ugovora o zakupu poslovnog prostora s mjesečnim iznosom zakupnine od 3.800 eura + PDV za obavljanje ugostiteljske djelatnosti za razdoblje od 5 godina počevši od 1. siječnja 2026. godine.
Ugovor ističe i zakupniku poslovnog prostora na adresi Od Puča 13 u Dubrovniku kojemu je ponuđeno sklapanje novog ugovora o zakupu poslovnog prostora s mjesečnim iznosom zakupnine od 2.380 + PDV, za obavljanje zlatarsko filigranske djelatnosti za razdoblje od 4 godine počevši od 1. siječnja 2026. godine,
Zakupniku poslovnog prostora na adresi Liechtensteinov put 12 u Dubrovniku ponuđeno je sklapanje novog ugovora o zakupu poslovnog prostora s mjesečnim iznosom zakupnine od 91 euro + PDV, prostor za potrebe rada udruge za razdoblje od 4 godine počevši od 1. siječnja 2026. godine.
To su podaci pristigli iz gradske uprave nakon više od mjesec dana čekanja na odgovor. Sve su cijene zakupa određene novim Pravilnikom o kriterijima za određivanje visine zakupnine za poslovne prostore u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Dubrovnika koji je donesen u svibnju ove godine, kojim su se promijenila pravila obračuna zakupa gradskih poslovnih prostora.
Pravilnikom je propisan način određivanja zakupnine prema kriterijima korisne površine poslovnog prostora, područja/zone u kojoj se poslovni prostor nalazi i djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, odnosno iznos zakupnine za pojedini poslovni prostor određuje se kao umnožak korisne površine poslovnog prostora i jedinične cijene po metru četvornom određene prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi te djelatnosti koja se u njemu obavlja, odgovorili su iz gradske uprave.
Zbog novog pravilnika nekim se zakupcima zakupnina udvostručila u odnosu na ono što su plaćali ranije.
Grad je u Pravilniku podijeljen u šest zona, gdje je Stradun u nultoj, a Sustjepan, Trsteno i otoci u zadnjoj zoni. Najskuplji kvadrat plaća ugostiteljska djelatnost – u nultoj zoni 132 eura, a najmanje škole, obrti za razne popravke i državna uprava u petoj zoni gdje četvorni metar košta 5,31 eura.
Zanimljivo je kako je u Dubrovniku, kako proizlazi iz Pravilnika, jeftinije postaviti baznu stanicu mobilnim operaterima čija je početna cijena 400 eura nego bankomat. U povijesnoj jezgri zakup prostora za bankomat košta 880 eura, a izvan zidina 590 eura.







