Dubravka Tullio, Nikolina Šimunović i Miho Skvrce izlažu svoje radove na središnjem hrvatskom sajmu suvremene umjetnosti.
U prostoru Oktogon – Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu otvoren Art Zagreb 2025., osmo izdanje središnjeg hrvatskog sajma suvremene umjetnosti, a do nedjelje 14. prosinca, posjetitelji imaju priliku razgledati izložbeni postav, upoznati umjetnike i doživjeti najbolje od suvremene umjetnosti na jednom mjestu.
U suvremenom svijetu dizajniranom da nam ekranima, sjajnim gadgetima i senzacionalističkim pristupom odvlači pozornost, kako se možemo povezati s neposrednom okolinom i sa samima sobom? Kakav je naš odnos prema priodi?
Kako doživjeti autentično iskustvo u svijetu ovisnom o beskonačnom scrollanju?
U momentu kada je sva pažnja usmjerena na razvoj novih tehnologija i umjetne inteligencije, koliko je važno njegovati i razvijati analitičan pogled, vještu ruku, poznavanje materije i želju za povezivanjem s drugima izvan mreža – neka su od pitanja koja pred nas
postavljaju radovi troje suvremenih umjetnika: Dubravke Tullio, Nikoline Šimunović i Miha Skvrce.
Velika ulja na platnu na kojima dominiraju nijanse plave, kolaži, skulpture od metala i drva te delikatne instalacije koje se poigravaju sa svjetlošću pokazuju radost stvaranja akademske slikarice Nikoline Šimunović.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Zlatka Kesera. Njezina djela nastaju bez skice, neopterećena završnim rezultatom, kroz eksperiment i sa željom da izrazi bogati unutarnji svijet. Slika velikog formata Krijesnice mora svojevrstan su arhetip krajolika, svih onih mjesta koja bude maštu umjetnice i nadahnjuju njezino staralastvo, a instalacija Sve me vodi k sebi bavi se konceptom herbarija, traženjem načina da sačuva vrijedne predmete i trenutke, u umjetničinu slučaju, fragmente ranijih radova.
Inspiraciju u prirodi pronalazi i akademska slikarica Dubravka Tullio, koja je slikarstvo diplomirala na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu u klasi prof. Nine Ivančić. Uz umjetničko djelovanje, radi i kao kustos pedagog u Prirodoslovnom muzeju Dubrovnik. Svoj odnos prema pojedinim mjestima i mediteranskom stilu života bilježi u crtežima ugljenom, akrilom na platnu i djelima nastalim kombiniranim tehnikama. Liričnim umjetničkim rječnikom osobna i univerzalna iskustva prevodi u vizualno, istražuje povezanost s prirodom, žensku energiju i snagu, te ideju vrta kao mjesto rasta, posebice inspirirana škrtim krajolikom. Time se bavi i slika Duboko udahni, dok Jutarnji zaron i Popodnevni zaron utjelovljuju onu razliku izmedu početka i kraja dana gdje isto mjesto donosi dva sasvim različita osjećaja.
Fotograf Miho Skvrce svoj je umjetnički put započeo put upisavši studij slikarstva na Accademia di Belle Arti u Veneciji, a po povratku u Dubrovnik usmjerava se na fotografiju, gdje radi kao muzejski fotograf u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik te surađuje s brojnim publikacijama i organizacijama. U svojim radovima bilježi odraze krajolika, mora i neba u mediju polaroida. Te su refleksije alegorije raspoloženja, razmišljanja i introspekcije
umjetnika. Uvećavanjem odabranih kadrova nastaju monumentalni Plavi horizonti koji pozivaju na uranjanje, sanjarenje, izdvajaju nas iz bučne stvarnosti i uvode u novu dimenziju.

SHPIGL
Umjetnička platforma Shpigl stavlja fokus na suvremene multidisciplinarne vizualne umjetnike. Tim stručnjaka kreira projekte kao poligone suradnje između umjetnika, institucija i brendova kako bi generirali dodatnu vrijednost za sve uključene strane te za publiku.
Kristina Stakor







