Nakon što je ministar Branko Bačić govorio o tome kako će novi Zakoni o prostornom planiranju i gradnji ubrzati procedure izdavanja dozvola za autocestu prema Dubrovniku, na krajnjem jugu napeto se prati hoće li se to odnositi i na brzu cestu Dubrovnik – zračna luka.
Župan Blaž Pezo otklonio je sumnje da će po novom Zakonu Ministarstvo moći izdavati dozvole i za ovu brzu cestu ne uvažavajući brojne primjedbe koje su došle na prvotno planiranu trasu i potvrdio kako će o trasi odlučivati regionalna i lokalna samouprava.
„Kuda Župljani odluče da ta trasa prolazi kroz Župu, definirat će se trasa i na području Grada Dubrovnika“, rekao je župan. A što kaže župski načelnik Marko Miloslavić, nakon sastanaka u Hrvatskim cestama? Kuda će ići trasa za ovu prevažnu prometnicu između Dubrovnika i Konavala?

-Vezano za novi Zakon o prostornom planiranju i gradnji mijenjaju se procedure i način donošenja odluka, ali za Župu dubrovačku u ovom trenutku ne bi trebalo značiti bitne sadržajne promjene. U Prostornom planu Općine Župa dubrovačka su obje i tzv. gornja i donja varijanta već planirane i ucrtane, tako da Zakon ne mijenja ništa u proceduri. Konačnu odluku će donijeti Općinsko vijeće, a sljedeća je procedura da obavimo još jedan dodatni sastanak s Hrvatskim cestama kako bi se upoznali detaljnije s određenim tehničkim pitanjima i kako bi skupili što više informacija. Sve zaključke s tih sastanaka ćemo predstaviti na Općinskom vijeću i javnosti i nakon toga donijeti i nekakvu konačna odluka zajedno s Hrvatskim cestama i Županijom i ostalim lokalnim samoupravama – govori Marko Miloslavić za Dubrovniknet.

-Mi preferiramo gornju varijantu, i tako smo i komunicirali i s Hrvatskim cestama, no to je preozbiljan i prevelik zahvat da bi paušalno donosili odluke, nego trebamo imati cjelovite informacije, što više informacija o gornjoj varijanti. Svaka varijanta ima svoje prednosti i mane, donja je po našem mišljenju tehnički bila neprihvatljiva za Župu dubrovačku, ali u praksi bi se vjerojatno koristila nešto više. Gornja varijanta ako bude išla će se koristiti manje, ali moramo razmišljati dugoročno, Župa dubrovačka nema veliki prostor, izuzetno je atraktivan, i sav prostor koji možemo sačuvati i danas tako i za buduće generacije, smatram našom obvezom da ga i sačuvamo. U tom smislu razmišljamo tako da se odabere ona varijanta koja će najmanje narušiti prostor i koja će što boje omogućiti daljnji razvoj Župe dubrovačke. Ne možemo razmišljati samo u narednih par godina, nego dugoročno – kaže Miloslavić i potvrđuje kako je čvor Gajine izazvao najviše prijepora u ranijim raspravama.
-Ovisno o kojoj varijanti govorimo, u donjoj varijanti čvor Gajine je bio po nama loše rješenje, zauzimao bi veliki prostor, imao bi nasipe, a u gornjoj varijanti taj čvor mijenja svoje karakteristike jer je trasa pozicionirana nešto više prema brdu i može se lakše riješiti, ali treba razgovarati i o tome poslušati struku. Tražimo i vanjskog suradnika koji će nas kao Općinu savjetovati i pomoći nam u sagledavanju svih tehničkih pitanja i nadamo se da ćemo čim prije krenuti u realizaciju ovog izuzetno važnog projekta – napominje Miloslavić.
-Smatram da je brza cesta od iznimne važnosti za širi dubrovački kraj, a posebno za Župu dubrovačku jer moramo biti svjesni da je najveći teret i usko grlo upravo u Župi dubrovačkoj, gdje imamo ugroženu sigurnost prometa i brza cesta je jedino rješenje. Nadamo se da ćemo vrlo brzo vidjeti sljedeće korake u razvoju toga projekta i konačnoj realizaciji – kaže načelnik Župe dubrovačke.








