25.8 C
Dubrovnik
Petak, 12 rujna, 2025
HomeKulturaKONJUNKTURA Izložba i performans Antonija Kiselića Ledinskog u Medijateci galerija Flora

KONJUNKTURA Izložba i performans Antonija Kiselića Ledinskog u Medijateci galerija Flora

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora pozivaju na otvorenje izložbe i performans Konjunktura autora Antonija Kiselića Ledinskog, a koje će se održati u ponedjeljak, 15. rujna u 19 sati u Medijateci galerije Flora

Autor u odnosu na raniji odabir njemu poznatih dominantni okvira performativnih praksi okreće se hrani iz egzistencijalne i političke motiviranosti, pretpostavljajući kako se neutralizacija negativnih učinaka Antropocena može provesti kroz mijenjanje ljudskih obrazaca.

Konjunktura (srednjovj. lat. coniunctura: veza, spoj, od lat. coniungere: združiti) postaje okidač za širenje njegove ideje o potrebi osvještenijeg pristupa prema planetarnim resursima i mogućnostima hrane kao medija ili motiva, čime se postupno nagovještava njegov ulazak u zrelu umjetničku fazu.

Riječ je o djelima u kojima se očituje nastavak identitetske nesigurnosti proizašle iz traume (Zamrznuti osjećaji, 2017.), traganje za vlastitom ali i tuđom ulogom unutar obitelji (Majke, 2025.), kao i nastavak poticanja na društvenu odgovornosti, angažman i preuzimanje rizika (Braća, 2025.) s fokusom na korijene (Vi ste sol zemlje, 2025.) onkraj katoličkog odgoja i doktrine. Kritikom političke ljevice (Izvor je presušio, 2025.) upućuje na krizu ljevice u kapitalizmu, apelirajući na rastući globalni neofašizam (I pršut i čvarci, 2025), njegovo prepoznavanje i potrebu za strukturiranim otporom. U nastavku izložbenog programa, prilikom otvorenja izložbe, umjetnik izvodi performans blagovanja (Hrana, a ne oružje), nudeći okupljenima mogućnost kušanja jednostavnog makrobiotičkog jela od tucane pšenice, slanutka, tikve, kukuruza, krastavaca, soli, maslinova ulja, limunova soka i rendane korice, te začinskih trava iz Florinog vrta.

Konjunktura naglašavaju važnost nastavka vršenja pritiska prema postojećim strukturama moći kako bismo uz postojeće nosive stupove održivog razvoja uvrstili onaj četvrti – kulturu, bez čije mutacije čovječanstvo neće moći neutralizirati prijetnje novog globalnog rata, smanjiti sve veću nejednakost globalnog Juga u odnosu na Sjever, kao i danju degeneraciju ako ne učinimo ključni zaokret do kraja 2030. godine u konzumaciji planetarnih resursa.

Kiselić Ledinsky stoga koriste hranu kao alat, putem kojeg nas potiču na osvještavanje političke uloge hrane, ali i materiju kojom možemo podržati cijeljenje ne samo vlastitog bioma već i planeta, izjednačujući npr. performativno gastronomsko iskustvo ka onom u području umjetnosti, šireći perspektivu s likovnog prikazivanja prema obrazovanju i kritičkom razmišljanju.

Nicolas Bourriaud, suosnivač Palais de Tokyo (Paris) definirao je umjetnički rad koji koristi ove elemente relacijskom estetikom, koju definira kao „skup umjetničkih praksi koje kao svoje teoretsko i praktično polazište uzimaju cjelokupnost ljudskih odnosa i njihov društveni kontekst, a ne neovisni ili privatni prostor.” Iako Kiselić Ledinsky uz prezentaciju vizualnih radova ujedno i kuha, on ipak izvodi svoja teorijska i stečena znanja npr. iz procesa fermentacije hrane, šireći naše gastronomsko iskustvo elementima autobiografskog, znanstvenog, vizualnog ili fiktivnog, uvodeći nas u polje izvedbenog predavanja. Ana Vujanović, teoretičarka izvedbenih studija navodi kako “umjetnici u ovoj relativno novoj disciplini rade na sjecištu između predavanja i izvedbe, tragajući za kreativnim putevima uključivanja tradicionalnih metoda umjetničke komunikacije u predstavljanju njihovih ideja prema publici.”

Dakako da se područje suvremene umjetnosti od futurista sve do Documente u 2022. godini odabirom indonezijskog umjetničkog kolektiva ruangrupe mijenjanja i prihvaća sve šire estetike, Kiselić Ledinsky prati, dokumentira i stvara edukativno-iskustveni proces koji potencijalno može odgovoriti na pitanje: stvaramo li perspektivu za svijet mira nakon Antropocena?

Antonio Kiselić Ledinsky (Bjelovar, 1988.) multimedijalni je autor i producent koji djeluje u području vizualnih i izvedbenih umjetnosti. Kroz produkcijske i umjetničke programe, snažnim i energičnim umjetničkim izričajem, prožetim estetskom jednostavnošću, komunicira o kulturno-političkim i etičko-identitetskim pitanjima. Ostvario je zapaženi angažman na riječkoj i nacionalnoj sceni, podupirući rad i djelovanje nezavisnih organizacija Prostor Plus, Saveza udruga Molekula, Kreativnog kolektiva Kombinat i LGBTIQ centra Druga Rijeka. Idejni je začetnik i umjetnički direktor glazbeno-vizualnog happeninga Six Martinis, koautor i producent međunarodnog izložbenog koncepta BRIDGES, dok je kolaboracije i autorske radove prezentirao unutar 33. Salona mladih, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Zoom Festivala, Ekscene, Prostora Plus, BLOK-a, POGON-a Jedinstvo, Galerije Spandow, Galerije Grolman, Whole Festivala, Galerije Kocka…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA