14.8 C
Dubrovnik
Utorak, 4 studenoga, 2025
HomeVijestiHrvatska turistička zajednica predstavlja turističku ponudu na sajmu WTM u Londonu. Sudjeluje...

Hrvatska turistička zajednica predstavlja turističku ponudu na sajmu WTM u Londonu. Sudjeluje i naša županija

Početkom studenog tradicionalno se održava World Travel Market (WTM) u Londonu, jedan od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova na svijetu na kojem i ove godine Hrvatska turistička zajednica predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu. Na sajmu, koji se održava od 4. do 6. studenog, sudjeluje hrvatska turistička delegacija predvođena ministrom turizma i sporta Tončijem Glavinom i direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, a na hrvatskom štandu svoju ponudu predstavlja i 27 suizlagača.

Ovaj sajam pruža vrijedan uvid u trendove koji će oblikovati turističku 2026. godinu – od preferencija i navika putovanja, preko interesa za određenim destinacijama, do raspoloživih budžeta i općeg raspoloženja za putovanja, a Hrvatsku predstavljamo kao kvalitetnu destinaciju koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete, kao autentičnu i cjelogodišnju destinaciju, udaljenu samo nešto više od dva sata od UK-a. U dosadašnjem dijelu ove godine s UK tržišta bilježimo odlične rezultate i trendove te se ono nalazi među 10 najvažnijih inozemnih tržišta, a percepcija Hrvatske je izuzetno pozitivna. Hrvatsku prepoznaju kao visokokvalitetnu destinaciju koja daje vrijednost za uloženi novac, a pokazuje to i istraživanje Britanskog udruženja putničkih agencija (ABTA), gdje se Hrvatska za 2026. godinu nalazi u TOP 15 tržišta u koja Britanci žele putovati“, poručio je ministar Glavina, nadodavši kako navedeno predstavlja dobre signale za sljedeću godinu u kojoj cjenovna konkurentnost ostaje ključna.

Važno je da sada izađemo s ponudama dobrog odnosa cijene i kvalitete i zato pozivam cijeli turistički sektor da bude mudar i oprezan prilikom formiranja cijena posebice vodeći računa o glavnom dijelu godine, za koji istraživanja pokazuju da interes pada, jer se Britanci sve više okreću putovanjima van tog glavnog dijela. Uz to, moramo voditi računa i o ekonomskoj situaciji na ovom tržištu o kojoj se sada vode velike rasprave u UK i koja će isto biti izazovna te će i to sigurno utjecati na budžete za putovanja“, zaključio je ministar Glavina.

Tijekom prvog dana sajma sastanci su vođeni s predstavnicima partnera i organizacija kao što su Jet2.com & Jet2Holidays, EasyJet Holidays, Britansko udruženje putničkih agencija (ABTA), P-11 Group (Wimbledon), Travel Weekly i dr. Tijekom sastanaka predstavljene su dosadašnje aktivnosti i rezultati, a određeni partneri najavljuju i dodatna proširenja u svojim programima prema hrvatskim destinacijama. Navedeno najbolje potvrđuje i potpisani Sporazum o suradnji između Hrvatske turističke zajednice i Jet2 grupacije, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK te Jet2Holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket aranžmane za cijeli Mediteran. Sporazum su potpisali direktor HTZ-a Kristjan Staničić i direktor za korporativne poslove i održivost u Jet2 David Neill.

U ovoj godini s britanskog tržišta bilježimo rast dolazaka i noćenja, što potvrđuje da Hrvatska sve snažnije zauzima poziciju među najpoželjnijim mediteranskim destinacijama za britanske putnike. Britanci su dobri potrošači koji putuju tijekom cijele godine, brzo donose odluku o svom putovanju, vole istraživati nove destinacije, a sigurnost im je jedan od osnovnih preduvjeta kod odabira mjesta za odmor. Cijene autentičnost, održivost i kvalitetu. Nastup na WTM-u iskoristili smo za potpisivanje, za nas vrijednog Sporazuma o suradnji s Jet2 grupacijom, koja ostvaruje izniman doprinos u dostupnosti i promociji hrvatskih destinacija. U ovogodišnjem ljetnom redu letenja osam britanskih gradova putem Jet2 letova bilo je povezano s Hrvatskom, sa sveukupno 16 linija. Ovakva partnerstva, zajedno s kontinuiranim marketinškim aktivnostima i fokusom na kvalitetu ponude, dodatno učvršćuju poziciju Hrvatske kao atraktivne i dobro prometno povezane destinacije“, izjavio je Staničić, dodajući da kvalitetan avioprijevoz ima velik značaj za produženje glavnog dijela turističke godine.

Na pozitivne trendove s UK tržišta ukazuju i rezultati turističkog prometa, odnosno podaci sustava eVisitor prema kojima je s ovog tržišta u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od +1 posto u dolascima i +2 posto u noćenjima. Pritom su Britanci najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Rovinju i Zadru.

Predstavljanje na sajmu World Travel Market u Londonu iznimno je važno jer nam pruža priliku da dodatno ojačamo poziciju Hrvatske na jednom od naših najvažnijih emitivnih tržišta s velikim potencijalom. Britanski gosti prepoznaju Hrvatsku kao destinaciju koja nudi iznimnu kombinaciju prirodnih ljepota, kulturne raznolikosti, izvrsne gastronomije i visoke kvalitete smještaja, a upravo kroz ovakve manifestacije dodatno naglašavamo te vrijednosti. Na WTM-u predstavljamo novitete u ponudi, održivi razvoj turizma i projekte koji pridonose cjelogodišnjoj turističkoj aktivnosti, s posebnim naglaskom na autentična iskustva i bogatu kulturnu baštinu naših regija. Ponosni smo što je interes partnera i medija za Hrvatsku svake godine sve veći, što potvrđuje da kontinuirani rad na promociji i suradnji s britanskim tržištem daje konkretne rezultate, što su potvrdili i svi razgovori s našim partnerima“, smatra Bisera Fabrio, direktorica Predstavništva HTZ-a u Londonu.

Posebnost ovogodišnjeg izdanja sajma je WTM Trend Fest, novi kulturni program koji se održava u potpuno novoizgrađenom paviljonu i koji promovira gastronomiju, wellness, pop kulturu, sport i avanturu. Ova nova zona sajma omogućava destinacijama i brendovima predstavljanje svoje ponude kroz live nastupe, senzorne doživljaje i demonstracije chefova.

Rudolf Štefan, chef i vlasnik šibenskog restorana Pelegrini, nositelj MICHELINOVE zvjezdice, te Ante Udovičić, glavni chef luksuznog Lemongarden hotela na Braču i član udruženja JRE – Jeunes Restaurateurs imali su čast biti prvi nositelji nacionalnog gastronomskog predstavljanja. Njihova je prezentacija objedinila bogatu hrvatsku tradiciju i suvremene kulinarske trendove te su pritom istaknuli raznolikost lokalnih sastojaka, autohtonih okusa i kreativnost koja krasi modernu hrvatsku gastronomsku scenu.

Potpunu prezentaciju hrvatske eno-gastronomije upotpunila je prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica, održana u sklopu hrvatskog štanda u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. Na sajmu je, unutar štanda HTZ-a, po prvi puta postavljen i „Find your Pomalo kutak koji predstavlja mjesto za kratki predah, bijeg od stresne svakodnevice i približavanje inozemnim partnerima hrvatskog pomalo načina života.

Dodajmo kako od hrvatskih suizlagača na sajmu nastupaju i turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Zadarske i Šibensko-kninske županije, TZG Zagreba, TZG Dubrovnika, TZG Splita, TZG Crikvenice, Croatia Airlines, HGK, NP Plitvička jezera, NP Krka i dr.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Danas objavljeno

Dubrovnktv.net

Najnoviji komentari

KOMENTAR TJEDNA