“Grad Dubrovnik uveo je Zonu posebnog prometnog režima od 1. 6. 2025. Odmah nakon uvođenja, svima je bilo jasno kako je konačno područje oko povijesne jezgre prodisalo. Normalno se može voziti, hitna pomoć normalno može proći bez probijanja kao i vatrogasna vozila. Svi naši sugrađani normalno mogu u Grad i nazad, a da ne stoje satima u koloni. I ovo je ono što smo svi priželjkivali. Razlog gužvi bio je jasan: nenormalan broj autotaksi vozila koji je onemogućavao normalan život.
Od trenutka uvođenja Zone krenuli su pritisci i svatko je imao svoju neku priču i posebnost i razlog zašto bi baš on ili ona trebao dobiti dozvolu za prolaz taksi vozilom oko Grada. Pritom treba napomenuti kako su za 680 taksi vozila naši sugrađani ostvarili pravo prolaza sukladno Odluci Grada putem javnog natječaja za zakup rezerviranih parkirališnih mjesta za potrebe autotaksi prijevoza, kao i putem reguliranog statusa s Lukom Dubrovnik i Zračnom lukom Dubrovnik.
Struka je odredila maksimalan održiv broj autotaksi vozila i definirala kako je 750 dozvola broj kojim se osigurava zadovoljavanje javnog interesa u smislu dostupnosti autotaksi usluge, organizacija prometa u mirovanju, protočnost i sigurnost prometa na području grada Dubrovnika.
Za preostalih 70 vozila, do maksimalno održivog broja, Grad Dubrovnik je raspisao javni natječaj s jasnim uvjetima, kriterijima i bodovanjem.
Od trenutka kada je raspisan natječaj počeli su pozivi, ‘sačekivanje’ ispred zgrade Pred Dvorom, ‘sačekivanje’ pred zgradom gdje živim, na parkiralištu pored parkinga na Vatrogascima gdje parkiram i svi su imali neku svoju priču, kao što sam rekao, zašto smatraju da bi baš oni trebali biti među 70 ljudi.
Jedni jer su branili Grad (putem bodovanja utvrdila se prednost za branitelje).
Drugi jer su građani ovog grada.
Treći jer su HDZ-ovci.
Četvrti jer su članovi stranaka koalicijskih partnera.
Peti jer su glasali za mene.
Itd, itd.
Svima je moj odgovor bio isti:
Natječaj je jasan, javan i transparentan, bodovi su poznati više mjeseci, javite se i onaj koji ostvari najviše bodova dobit će dozvolu. Ne trebam Vam ja ili bilo tko drugi iz politike koji će Vam omogućiti prolaz jer to nije moguće.
Natječaj je prošao i objavljena je prva lista onih koji su izabrani. Ono što zapravo i nije neko iznenađenje jer smo već isto vidjeli kod natječaja za dodjelu stanova i koncesija na pomorskom dobru jest kako je jedan značajan broj ljudi pogriješio i nije dostavio ispravnu dokumentaciju, čime su automatski eliminirani.
E, sada nakon što je prošao natječaj pojedinci su krenuli ponovno u fazama:
Prvo su se krenuli tražiti “četnici” kao i oni koji nisu iz Grada.
Nakon toga su krenuli pozivi svih skupina vrlo često ističući kako je sramotan natječaj i kako eto oni nisu dobili jer im je nedostajao jedan pečat, jedan papir ili slično.
Zatim kako je njihovoj djeci uskraćeno pravo da rade i zarađuju, kako nije moralno ni po zakonu to što njihova djeca nisu dobila dozvolu kako bi mogla vozit taxi oko Grada.
Vidim krenuli su me prozivati i neki branitelj jer dok su oni branili Grad sada ne mogu oni ili njihova djeca voziti taxi kroz zonu, a nedostajao im je samo jedan papir. Za to što su branili Grad dali smo im dodatne bodove, a za papire i ispravnost dokumentacije su odgovorni sami, valjda su se boreći za Grad borili i da postoji pravo i pravda.
Traže da se isprave ‘greške’, a ‘greške’ su to što putem javnog, transparentnog s jasnim kriterijima i bodovima jednakim za sve, natječaja nisu baš oni ili njihova djeca dobili dozvolu.
Znam kako su svi naučili na princip višegodišnjeg djelovanja političara ‘nema problema riješit ćemo jer si moj ili nekog od mojih’.
Kod mene toga nema. Nema mojih i tuđih. Svi su jednaki.
U ponedjeljak će javno biti objavljena lista i onih koji nisu ispravno ispunili dokumentaciju. Isti imaju pravo na osobni uvid i prigovor na rezultate natječaja.
Vjerujem u službenike Grada koji su odradili ovaj posao i vrlo detaljno više puta provjerili kako ne bi došlo do bilo kakve greške.
I na kraju, razlog uvođenja Zone posebnog prometnog režima bio je kaos u prometu kojem smo svi svjedočili. Tome se korak po korak staje na kraj. Jer zamislite samo da nekoj Vama dragoj osobi treba doći hitna pomoć, a ne može se probiti od kolone taxi vozila naslagane od lijine glavice do Pila.
U Gradu u kojem svatko može pronaći posao, gdje nedostaje od vozača Libertasa preko na desetke prometnih i komunalnih redara, nitko ne može reći da nedobivanjem propusnice ostaje bez kruha. Jer posla, hvala Bogu, ima za sve. A, zamislimo kada bi svi oni koji rade “ostale” poslove isto tako odlučili taksirati jer i oni zarađuju za kruh. Gdje bi nam bio kraj?
Svima bi nam trebao Grad biti sve, a mi njemu samo stanovnici…”, na svom Facebooku napisao je Mato Franković