Današnja konferencija za medije gradonačelnika Frankovića i župana Pezo bila je prilika za da se osvrnu na neka od aktualnih pitanja poput današnjeg uvođenja zone posebnog prometnog režima oko povijene jezgre, pitanja brze ceste, stanja na Pilama, osnaživanja komunalnog i prometnog redarstva.
Novinari su novog župana pitali je li se u proteklih 15 mjeseci moglo napraviti više po pitanju brze ceste.
“Puno je projekta na razini cijele Hrvatske. Gdje imate složnu zajednicu tamo je lakše raditi. Mi smo zapeli na trasi i dok mi to ne riješimo Hrvatske ceste nemaju što raditi. Svi skupa trebamo sjesti i odrediti trasu. Brza cesta nam je trebala prije 15 godina, a dok se izgradit proći će barem još tri, četiri”, odgovorio je Pezo.
Gradonačelnika Frankovića su novinari pitali na čemu će inzistirati tijekom trećeg mandata. Odgovorio je kako je Grad Dubrovnik po pitanju reagiranja na pitanja komunalnog reda napredovati za 100 posto, ali da je potreban napredak od dodatnih 100 posto.
“Razina rješavanja komunalnih problema na Dubrovačkog oku je 90 posto. U nadolazeće četiri godine prioritet je osnaživanje komunalnog i prometnog redarstva. Fizički nije lako stajati po vrućinama na semaforima po dva sata i upravljati prometom. Ne možemo se previše osloniti na policijske službenike jer njih nema dovoljno. Naši prometni redari su preuzeli upravljanje prometom na raskrižjima. Objavit ćemo natječaj za zapošljavanje dodatnih prometnih i komunalnih redara, a nakon toga ih čeka edukacija u trajanju od šest mjeseci. Moraju znati 54 zakona. U budućnosti će njihove ovlasti dodatno rasti. Oformili smo pravnu službu koja ih dodatno prati. Znam nam se dogoditi da nam pojedini slučajevi zbog omaške padnu na sudu. Svi našim komunalni, kao i prometni redari bit će opremljeni kamerama, često su izloženi verbalnim, ali i fizičkim napadima. Naš najveći problem su Pile i cabrio busevi. Oni uredno plate zaustavljanje na Pilama u trajanju od 10 minuta, a tamo stoje i po 35, pa onda bukiraju. Pišemo kazne, ali jako puno čekamo da sud to riješi. Prije deset dana smo dobili riješene staro godinu dana. Održat ćemo i sastanak s predsjednicom suda kako bi se ti slučajevi počeli brže rješavati. Važno je da kapital ne pobjeđuje kvalitetu života. Protupravnim zauzimanjem javnih površina kapital derogira kvalitetu života naših sugrađana. Koliko god bi radili nekad naši komunalni redari budu obeshrabreni. Nadamo se i aktivnoj pomoći policije. Ne želimo nikome onemogućiti rad. Svatko po određenim uvjetima ima pravo doći na Pile, ali uvjeti se moraju poštovati. Svima će nam biti bolje ako budemo korektiv samima sebi”, poručio je Franković.
Osvrnuo se potom i na zonu posebnog prometnog režima koja je na snagu stupila danas. Pojasnio je još jednom da su svi oni građani koji ima PPK karticu već zavedeni su sustav te da se ne moraju posebno prijavljivati, a građane koji to još nisu učinili pozvao je kupe PPK karticu koja ima osigurava prometovanja u zoni oko povijesne jezgre. Osvrnuo se i na prošlotjednu kolonu dostavih kamiona na Stradunu i oduzimanje dozvola koje je potom uslijedilo.
“Najveći broj sugrađana je izvadio PPK karticu. Mi to vidimo po broju prolazaka kroz zonu posebnog prometnog režima. Zahvaljujući vama medijima koji ste korektno najavili zonu, sad imamo samo 30 posto vozila koja tamo ne bi trebala biti. Rok prilagodne zone će biti dva mjeseca. I dalje ćemo sugrađane upozoravati, nećemo ih kažnjavati. Ključno je smanjimo pritisak gospodarskih subjekata. Vidjeli ste što protekli tjedan dogodilo na Stradunu. Odredili smo slotove dolaska kamiona za dostavu. Prošli tjedan smo jednog gospodarskom subjektu, najvećem dobavljaču pića, ukinuli 10 dozvola. Mi smo očistili kanal ispod Stradunu, to je sad jedna velika rupa. Nosivost je sad tri puta manja nego kad je kanal bio pun. U isto vrijeme ne može biti više od deset vozila na Stradunu. Komunalni redari od 5 ujutro kontroliraju stanje. Zona posebnog prometnog režima neće u ovoj godini riješiti sve naše probleme, ali već iduće godine će profunkcionirati Park n Ride sustav na Pobrežju. Libertas mora biti kičma prijevoza, a naše ulice namijenjene prometovanju građana”, kazao je Franković, kojeg su novinari potom pitali hoće li se povećavati iznos kazne od 30 eura za zaustavljanje na Pilama.
Franković je kazao da se radi o maksimalnom zakonskom iznos, no da će se i taj problem regulirati zonom posebnog prometnog režima.
“Kazna za neovlašten ulazak u zonu je 66 puta veća. Kad naše kamere utvrde kršenje prolaska kroz zonu posebnog prometnog režima ide prvo upozorenje, potom drugo, treće, a potom se četvrti put briše dozvola. Mislim da će to puno olakšati stvari i da će ljudi voditi računa da se ne zaustavljaju gdje ne treba. Očekujemo da će se zona posebnog prometnog režima uskoro unijeti i na Google Maps, koje stranci često koriste, poslali smo zahtjev. Ova godina prilagodbe neće biti jednostavna niti će riješiti sve probleme, u listopadu, kad vidimo gdje smo pogriješili, odluku ćemo mijenjati. Nismo sveznalice”, kazao je Franković.
Novinari u gradonačelnik i župana pitali što je s plažom u Uvali Lapad i hoće li doći do promjene u pravnom statusu.
“Neće doći do promjene u pravnom statusu. Grad je preuzeo odgovornost za održavanje plaže. Hvala Matu na svemu što čini”, kazao je Pezo.
“Mi plažu ne možemo dati u koncesiju niti na godinu dana, što bi bilo idealno, pa da se recimo iz montažnih objekata poslužuje hrana i piće i iznajmljuju ležaljke i suncobrani. Spor nikako da završi. Apeliram i na vas medije da pošaljete upite Vrhovnom sudu i zatražite kad će donijeti pravorijek. Čistit ćemo i dalje javnu površinu, tuševi su funkcionalni, ali to nije dovoljno. Ušli smo u škare Vrhovnog suda koji je po istom predmetu zauzeo dva različita stava. Kad se bude znalo tko je u pravu, lako ćemo donositi odluke. Unutrašnjost samih objekata je Bože sačuvaj, ali mi ne smijemo ulaziti u prostore, oni imaju stečajnog upravitelja”, kazao je Franković.
Franković je danas komentirao i situaciju oko prostora Gradskog kotara Grad u Širokoj ulici. Podsjetimo, poštanski ured je podijeljen na dva dijela, u jednom će i dalje biti pošta, dok je drugi dio prostora uređene i dan na korištenje Gradskom kotaru grad, što je na društvenim mrežama kritizirao predsjednik kotara Marin Krstulović, koji je kazao kako je to protivno sukladnom dogovori i da je dogovoreno da će kotar dobiti prostore bivšeg Express restorana.
“Vjerujem da je to rečeno u kampanji. Zaustavio sam otvaranje tog prostora. Prostor zajednice je definiran Planom upravljanja. Formalno-pravno gradski kotar mora imati svoje prostorije gdje će djelovati tajnik, obavljati se administrativni poslovi, gdje će se održavati sastanci i gdje će moći doći građani. Pošta je imala višak prostora, bilo je pitanje što napraviti s tom drugom polovicom i smatrao sam da je najbolje da ga damo gradskom kotaru za administrativne poslove. Za prostor zajednice napravili smo svu potrebnu dokumentaciju i to će ući u proračuna za iduću godinu i to će se napraviti. Prostor zajednice je lokacija B, prostor u Širokoj ulici je lokacija A. Gradski kotar grad je ostao jedini koji nije imao svoj prostor. Od prostora zajednice se nije odustalo”, kazao je Franković.
Novinari su gradonačelnika pitali i je li pronađeno rješenje za pitanje nove trafostanice, a koje je iskrsnulo pri gradnji doma za starije ispod Medareva. Odgovorio je kako se se raditi nova kabelska galerija te da je odabir izvođača u tijeku.
“Nadali smo se da će HEP biti malo brži. Dopustit ćemo te radove tijekom ljetnih mjeseci. Izgradnjom te kabelske galerije i Lapad će dobiti bolju infrastrukturu i bolje napajanje strujom”, zaključio je gradonačelnik.
FOTO: Arhiva