Petnaestak mjeseci prije ulaska francuske vojske u Dubrovnik, na samom zalazu Dubrovačke Republike u Sankt Petersburgu tadašnje novine objavljuju crnim rubom omeđenu vijest :
“Od moždanog udara za biljarskim stolom umro je postariji čovjek.”
Bio je to Ivan Mane Jarnović, star 57 godina, rođen najvjerojatnije na brodu u akvatoriju Dubrovnika. Možda baš iza Bokara i Lovrijenca, u blizini čudesnog ambijenta Kunčevićeve Tužne Jele, jedne od najboljih predstava u povijesti Igara ili s onu stranu Lokruma gdje je Jupa ingeniozno smjestio Anicu i Iva, Nika i Jelu. Vjerojatno tu započinje život, neobična sudbina, misterij virtuoza koji je svojim glazbenim umijećem oduševljavao, a svojim hirovima, ispadima, prohtjevima i ekcesima skandalizirao Europu.
Više nego dovoljno za “brbljanje” i izmjenjivanje saznanja kojima smo ispunjavali vrijeme i prostor te polagano otvarali put trećem spisateljskom rendez-vousu (“Anica i Ruđo”, “Marojica”).
Osebujan lik i misteriozan život glazbenika budi maštu i pisana riječ postala je neophodna, ali ne kao rekonstrukcija Jarnovićevog umjetničkog života, već je bila namjera dotaknuti onu drugu stranu virtuoza, ispričati priču o ovjenčanim, dirljivim, bolnim, ponižavajućim, apsurdnim situacijama u kojima se naš junak našao. Nasloniti fikciju na povijesne detelje iz života možebitnog Raguzea, postaviti pitanja o umjetničkom talentu, karijeri, ljubavi, strasti i mržnji, bjegovima, poroku, identitetu i konačno smrti – zapisuje Brigita Masle Dražinić, koja uz velikana kazališne režije, Ivicu Kunčevića supotpisuje glazbeno-scensko djelo “Enigma Jarnović” koje će sutra biti premijerno izvedeno u Kneževu dvoru u sklopu Dubrovačkih ljetnih igara, u režiji Helene Petković.
Naslov djela se nametnuo “nekako sam po sebi”, jer je život jednog od vodećih violinista 18. stoljeća poprilična zagonetka – pojašnjava dodatno Masle Dražinić dodajući kako njima kao autorskom dvojcu nije bila namjera rekonstruirati njegov umjetnički život.
-Želja je bila dotaknuti onu drugu stranu života, nasloniti fikciju na povijesne detalje, ispričati priču i postaviti pitanja o umjetničkom talentu, karijeri, porazima, bjegovima, identitetu, poroku, ljubavi. Junaka naše priče želja nam je bila predstaviti ovjenčanog lovorovim vijencima, ali i kao uznika. Teško je bilo ostati imun na njegov osebujan lik, pa smo tako Ivica Kunčević i ja krenuli u ovu spisateljsku avanturu. Kroz građu koja mi je bila dostupna iščitala sam da je naš možebitni Raguzeo bio iznimno uspješan glazbenik, čovjek s velikom karijerom, ali i čovjek kojemu su se znale pokvariti kazaljke na moralnom kompasu – kazat će naša sugovornica, koja je iznimno i uzbuđena i zahvalna što pred publiku izvedba ide sa snažnim umjetničkom pečatom svih sudionika.
Uz sjajan kvartet Ekvinocijo kojeg čine glazbenici s posebnim afinitetom za komorno muziciranje: Đana Kahriman violina, Iva Vukić violina, Šimun Končić viola i violončelistica Mihaela Čuljak Martinović, tu su i sjajni dramski umjetnici Nataša Dangubić, koja igra Markizu, gospođu Jarnović, Goran Grgić, Pieltan, violinist te Maro Martinović u ulozi Grofa.

-Knežev Dvor se sa svojom izvrsnom glazbenom akustikom nametnuo kao izuzetno prigodan prostor, a manjkavosti govorne akustike glumci kao i u sličnim situacijama pobjeđuju – komentirala je Masle Dražinić ambijent za premijeru, dodajući kako vjeruje da će se publici ponuditi neka nova saznanja i pogledi na velikog umjetnika, te priuštiti ugodan i fin scensko-glazbeni doživljaj.
Također i skrenuti još jedanput pažnju na povijesne likove koji su na neki način povezani uz Dubrovnik.
-Da, nekom novom perlom baštinsku ogrlicu učiniti još bogatijom – lijepo će zaključiti.
Iako je sreća što još jedan zajednički projekt zaživljuje pred publikom, zasjenjen spoznajom kako taj trenutak nije doživio i Ivica Kunčević, finu energiju oko realizacije ispleli su brojni, od intendantice Igara Martine Filjak, izvršne producentice Line Njirić, članova autorskog tima, Marina Lucijanovića, Antonija Ljubojevića i Damira Šimunovića, članova kvarteta Ekvinocijo, glumačkog ansambla Nataše, Gorana i Mara, te redateljice Helene Petković.
Za Brigitu Masle Dražinić sutrašnja premijera u Kneževu dvoru će biti obojana i dubokom emocijom i zahvalnošću, uspomenama na suautora, ali i supruga, dirigenta Iva Dražinića uz kojega se upoznavala s veličanstvenim glazbenim opusom zagonetnog Jarnovića.
O suradnji s redateljicom koja je dala okvir ovom glazbeno-scenskom doživljaju, Brigita je kazala:
-Helenina i moja prva i krasna suradnja. Nadam se da tako misli i ona.