Osjećaj da svojim radom doprinose nečemu većem od sebe, snažno utječe na motivaciju, angažman i osjećaj zadovoljstva velikog broja radnika u Hrvatskoj.
Iako se naši pogledi na karijeru i njenu ulogu u životu mogu razlikovati, istraživanja redovito potvrđuju kako na odluku o prihvaćanju novog posla ili ostanku kod postojećeg poslodavca najviše utječu visina plaće, međuljudski odnosi, mogućnosti učenja i napredovanja te fleksibilnost radnog vremena i mjesta.
No postavlja se pitanje koliko nam je pritom važan osjećaj svrhe u radu?
Odgovor na to pitanje pokušala je dati Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka najpoznatija po brendu MojPosao, kroz anketu u kojoj je sudjelovalo više od 500 ispitanika.
Ključ dugoročne motivacije
Rezultati ankete pokazuju kako čak 64% ispitanika smatra da je iznimno važno da njihov posao ima dublji smisao i višu svrhu.
Sudionici ističu kako osjećaj da svojim radom doprinose nečemu većem od sebe, zajednici, društvu ili vlastitom razvoju, snažno utječe na njihovu motivaciju, angažman i osjećaj zadovoljstva. Naglašavaju da, iako financijska stabilnost nije zanemariva, bez osjećaja smisla teško mogu zadržati entuzijazam i predanost na duže staze.
Za 22% ispitanika, viša svrha u poslu je poželjna, ali nije nužna. Takvi radnici prvenstveno vrednuju konkretne rezultate, jasno definirane ciljeve te redovita i konkurentna primanja. Ako pritom mogu pronaći i dublje značenje u svom poslu – tim bolje, no to im nije presudno za zadovoljstvo i profesionalno ispunjenje.
S druge strane, 14% sudionika smatra da posao ne mora imati nikakvu višu svrhu. Za njih su plaća, benefiti i stabilnost zaposlenja jedini važni kriteriji. Ističu kako većina radnih mjesta, objektivno gledano, nema dublji smisao, već služi kao alat za razmjenu rada za novac. U tom kontekstu, traženje “više svrhe” doživljavaju kao luksuz ili čak iluziju.