Mladi su jedan od ključnih čimbenika vitalnosti održivog razvoja. Mladi Dubrovnika vole svoj grad, ali su rijetki koji se odluče trajno živjeti u njemu zbog turističke monokulture, sezonskih poslova, nesigurnih uvjeta rada, troškova života i nedostatka stambene sigurnosti te sadržaja. Unatoč bogatstvu, grad smo iz kojeg se odlazi. U posljednjih 8 godina mladi su izgubili svaki stvaran utjecaj na politike koje ih se tiču jer je HDZ sustavno politizirao Savjet mladih, pretvarajući ga u pasivno tijelo sastavljeno po političkom ključu. Mladima su poslali jasnu poruku: tvoje mišljenje vrijedi samo ako imaš stranačku iskaznicu, navodi se u priopćenju koalicije Slobodno (SDP, Srđ je Grad, Možemo!), nakon održane konferencije za medije na temu mladih i prostora TUP-a.
Naša vizija: Grad po mjeri mladih
“Naša vizija je povratak autonomije mladima i Grad u koji će se slobodno i rado vratiti. Mladi zaslužuju Grad u kojem će željeti živjeti, moći slobodno živjeti, razvijati se i odlučivati o politikama koje ih se tiču. U našem programu jamčimo:
- transparentan izbor Savjeta mladih, jer mladi nisu pasivni i žele sudjelovati u političkom životu,
- veća ulaganja u obrazovanje, rekreaciju i kulturne sadržaje
- poticanje mentalnog zdravlja i zdravih životnih navika,
- sufinanciranje sportskih aktivnosti i obnova sportskih objekata,
- podrška suvremenom kulturnom i društvenom stvaralaštvu mladih i njihovih prostora,
- poticanje daljnjeg razvoja Centra za djecu, mlade i obitelji,
- participativno budžetiranje za prioritete i projekte koji zadovoljavaju potrebe mladih.
Mladi, stanovanje i poduzetništvo
Istovremeno, Dubrovnik može i mora biti grad koji razvija pametno i održivo poduzetništvo temeljeno na inovacijama. Grad mora znati prepoznati i poticati mlade poduzetničke snage koje svojim idejama osnažuju našu zajednicu i koji nudi:
- priuštivo stanovanje za mlade,
- povećane učeničke i studentske stipendije za deficitarna znanja i izvrsnost,
- povezivanje stručnih škola i tvrtki, razvoj karijera mladih i umrežavanja sa sveučilištima,
- sufinanciranje pripravništva i zapošljavanja mladih prema znanju, a ne stranačkoj iskaznici,
- gradske prostore za mlade poduzetnike po pristupačnim cijenama,
- razvoj poduzetničkog inkubatora, co-working prostora i podršku startupovima,
- poticanje inovativnih rješenja za upravljanje gradom kroz hackathone, razvoj kulturnih i kreativnih industrija te stvaranje mreže poslovnih anđela i investitora za lokalne inicijative.
TUP – tri godine propuštenih prilika koje moramo ispraviti

TUP je jedan od najvećih neostvarenih potencijala Grada – strateška lokacija, povijesno važan prostor i rijetka prilika za razvoj alternative turističkoj monokulturi. Od kada je Grad vlasnik TUP-a, malo toga je ostvareno. Čak 40-50% prostora je neiskorišteno, a grad na njemu gubi novac. Hala od 2000 m² stoji prazna, a gradska vlast uporno gura nerealnu ideju o filmskom studiju (za koji je potrebno točno 100 puta veći prostor) – ideju koju su odbacili i Ministarstvo i HAVC. Pritom se zanemaruje stvarna potreba grada: prostor za mlade poduzetnike, za kreativne industrije i lokalne inicijative. Dok je gradska vlast 3 godine „bulaznila“ o filmskom studiju, u realnosti se dogodio jedan festival, jedan koncert i predizborni skup HDZ-a. U isto vrijeme, niti jedan mladi poduzetnik nije ostvario priliku ući u TUP.
Naš prijedlog: TUP – Centar novog poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama

‘’Centrom novog poduzetništva’’ je razvojni centar, inkubator, mjesto u kojem će generacije mladih Dubrovčana imati prostor za realiziranje novih poslovnih ideja. Alternativa dubrovačkoj monokulturi turizma jesu kulturne i kreativne industrije te IT sektor, odnosno ‘izvoz naše pameti’. Unutar kulturnih i kreativnih industrija kriju se brojna zanimanja s velikim ekonomskim potencijalom – primjerice, arhitekti, dizajneri, art direktori, game dizajneri, kreativni producenti, digitalni umjetnici, brend stratezi, kao i glazbeni i filmski kompozitori. Osobe koje se bave ovim sektorima sve su traženije, a njihova primanja često premašuju prosjek razvijenih tržišta.
TUP je dovoljno velik za različite potrebe grada i Centar novog poduzetništva ne bi prekinuo već započete procese kreiranja društvenog i kulturnog centra. Bila bi to izvrsna nadogradnja na društvenu komponentu TUP-a – sinergija poduzetništva, kulture i obrazovanja, novi gospodarski zamašnjak za generacije Dubrovčana koje tek dolaze. TUP ćemo podijeliti u 3 zone, a koje se podudaraju s projektom Novog europskog Bauhausa:
- Industrijska hala – Centar novog poduzetništva: mjesto za razvoj mladog poduzetništva i višenamjenska dvorana za različite vrste događaja
- Upravna zgrada – komercijalni i društveni prostori
- Prizemni i ostali objekti – društveni i kulturni prostori (knjižnica, muzeji, udruge)
Mladi Grada će dobiti priliku za pokretanje svog poslovanja i samoostvarenje u karijerama za koje su se školovali. Grad na ovaj način podržava povratak i razvoj mladih i njihovih karijera, ali ujedno aktivno potiče i razvoj otpornijeg gospodarstva. Dobivamo multifunkcionalnu dvoranu koja će cijelu godinu nuditi sadržaje, društveni i kulturni centar za sve građane čime se konačno disperzira kulturna i društvena događanja van gradske povijesne jezgre.
Vrijeme je da TUP prestane biti prazna ideja i postane konkretna prilika. Vrijeme je da postane prostor gdje će generacije mladih Dubrovčana imati priliku pokrenuti poslove o kojima mi danas ne znamo ništa, koje možda ni ne razumijemo, ali im dugujemo, kao našoj budućnosti, omogućiti njihovo mjesto pod suncem. A oni će nam to vratiti, tako da će graditi pametniji i otporniji Dubrovnik.
Slobodno biraj – jer mladi Dubrovnika zaslužuju više. 18.5. je iza ugla.