Tragični ishod nesreće koju je izazvao pijani 73-godišnjak posljedica je velikih sigurnosnih manjkavosti prometnice na mostu preko Neretve te nedostatnog policijskog nadzora prometa
Autor: Željko Marušić
EuroRAP (European Road Assessment Programme) je europski program za ocjenu sigurnosti cesta na temelju njihovih sigurnosnih karakteristika, poput mogućnosti nesreća, kvalitete infrastrukture i postojećih sigurnosnih mjera.
Ocjene su od nula do pet zvjezdica, a prometnica koja preko posta preko Male Neretve, u mjestu Podgradina, služi za cestovni i pješački promet zaslužuje nula zvjezdica za sigurnost! Mogla bi poslužiti kao ogledni, školski primjer za najnižu razinu pasivne sigurnosti prometnice (rizik stradavanja u nesreći).
U analizi tragične nesreće u kojoj je u kasnim večernjim satima na početku mosta preko Male Neretve, u mjestu Podgradina, 73-godišnjak kod teškim utjecajem alkohola (1,43 promila) i bez vozačke dozvole pri uključivanju u promet oduzeo prednost te udario nadolazeći automobil na glavnoj prometnici, koji se potom zanio, udario u zaštitnu ogradu i upao u rijeku, pri čemu su poginule sve tri osobe važno i simptomatično je sljedeće:
1. 73-godišnjak je pijan i bez vozačke dozvole sjeo za volan i vozio, jer je znao kako praktički nema nikakvog rizika da bi bio kažnjen zbog tih teških prometnih prekršaja.
2. Ova nesreća pokazuje koliko je pogrešno inzistirati na dodatnoj edukaciji sudionika u prometu, nauštrb prioritetne mjere povećanja izvjesnosti kažnjavanja: 73-godišnjak je zasigurno već dobro znao da pijan ne smije voziti, pogotovo bez vozačke dozvole, ali je to ipak napravio znajući da to može napraviti bez kaznenih posljedica. To bi, u okolnostima bez izvjesnog i učinkovitog policijskog nadzora, napravio i nakon dodatne edukacije…
3. Na prometnici preko mosta, koja bočno ima staze za pješake, nedostaju unutarnje zaštitne ograde između kolnika i pješačkih staza, koja bi štitila od izlijetanja vozila, koji pritom mogu ugroziti pješake, jer vanjska ograda ima samo funkciju zaštite za pješake od pada u rijeku
4. Zbog navedenih sigurnosnih činjenica, pred mostom s obje strane trebalo bi postaviti ograničenje brzine od 30 km/h i vibracijske uspornike, a na sredini mosta i radarsku kameru.
5. Treba pojačati policijski nadzor prometa.
Ilustracija, screenshot Nova TV