POLITIKA
15.11.2019 u 13:09

Kristić nudi rješenje za taksi prijevoz i rasterećenje prometa

Rješenja postoje i moguće ih je provesti i u okviru postojećeg Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i bez njegovih izmjena. Moguće je zaštititi domaće autotaksi prijevoznike i postići razuman broj taksista koji će pružati kvalitetniju i povoljniju uslugu građanima i turistima, a da se promet značajno rastereti, ali ne vatrogasnim mjerama, ukidanjem stajališta, poticanjem konkurencije, ili uvođenjem isključivo taksi vozila na električni pogon, što je pozitivno, ali zakonski neostvarivo, nego sustavnim pristupom kojim će se postići takvo okruženje koje će demotivirati veliki broj autotaksi prijevoznika koji dolaze sa strane i obavljaju djelatnost u Dubrovniku - stoji u priopćenju Mara Kristića koje u nastavku prenosimo u cijelosti. 


komentara  1

Kada su brojke u pitanju uskoro će za nama biti još jedna uspješna turistička sezona. Neosporan je pozitivan učinak rekordnih rezultata na gospodarstvo, ali i posljedice koje stihija u prostoru i prometu ostavlja na kvalitetu života naših sugrađana. Ukoliko ćemo biti realni priznati ćemo da pored svih nastojanja turizam još uvijek upravlja nama , a ne mi njime i da je sve teže stajati iza priče o održivom razvoju i kontroliranom upravljanju destinacijom.

Rekordni rezultati nose i svoje negativne posljedice, jer Grad s postojećom infrastrukturom nije spreman izdržati nasrtaje svih onih koje u njemu vide priliku za dobru zaradu.

Uz GUP, koji smo do sada toliko puta istaknuli, promet je zasigurno drugi najveći problem koji narušava kvalitetu života građana.

Svojom masovnošću u prometu se ističu autotaksi prijevoznici kojih je po procjenama gradske uprave u udarnim mjesecima turističke sezone na dubrovačkim prometnicama bilo oko tri tisuće. Rezultat je to liberalizacije tržišta i pristupa stranačke središnjice koja je podlegla pritisku interesnih lobija i problem nezaposlenosti pokušala riješiti preko leđa građana razvijenih turističkih destinacija s zaostalom prometnom infrastrukturom. Rezultat liberalizacije je očigledan kaos koji će u slučaju da se na vrijeme ne donesu kvalitetna rješenja rezultirati prometnim kolapsom u sljedećoj turističkoj sezoni. Kako smo i najavljivali, bilo je  teško očekivati da će Vlada koja je donijela zakon iz gore spomenutih razloga isti izmijeniti u izbornoj godini i riskirati nezadovoljstvo i gubitak glasova svih onih kojima su „učinili dobro“ liberalizacijom tržišta. Niti su toliko osviješteni, a niti im je toliko stalo do građana Dubrovnika, jer da jest tržište nikada ne bi bilo liberalizirano. Bar ne u tolikoj mjeri da baš svaki građanin EU koji poželi voziti taksi može slobodno doći i to raditi u Dubrovniku. Jučer smo dobili i konačnu potvrdu onoga što smo tvrdili, jer je i sam gradonačelnik izjavio kako od izmjena zakona nema ništa te je, tek za 2021. godinu najavio nova rješenja koja će vrlo teško dovesti do smanjenja broja autotaksi prijevoznika i općenito do reda na prometnicama.  Potpuno je jasno da smo u velikom problemu i da za sljedeću turističku sezonu još uvijek nemamo rješenje i da je bila greška oslanjati se na pomoć s Markovog trga, jer od tamo je ovaj problem i došao.

Međutim, rješenja postoje i moguće ih je provesti i u okviru postojećeg Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i bez njegovih izmjena. Moguće je zaštititi domaće autotaksi prijevoznike i postići razuman broj taksista koji će pružati kvalitetniju i povoljniju uslugu građanima i turistima, a da se promet značajno rastereti, ali ne vatrogasnim mjerama, ukidanjem stajališta, poticanjem konkurencije, ili uvođenjem isključivo taksi vozila na električni pogon, što je pozitivno, ali zakonski neostvarivo, nego sustavnim pristupom kojim će se postići takvo okruženje koje će demotivirati veliki broj autotaksi prijevoznika koji dolaze sa strane i obavljaju djelatnost u Dubrovniku.

Često se volimo pohvaliti kako smo prvi u nekim dostignućima, a imamo priliku da budemo prvi i po ovom pitanju i da pomognemo drugim gradovima da riješe problem na isti način kako ga mi možemo riješiti.
Za kvalitetno rješenje je potreban konstruktivan dijalog i zanemarivanje podjela na one koji pripadaju vladajućoj koaliciji i one koji nisu partneri vladajućima, jer ovaj problem je odavno nadišao sve podjele i problem je svih nas koje su građani birali i svi smo odgovorni za njegovo rješavanje.

Stoga molim gradsku upravu da žurno, u cilju donošenja kvalitetnog i održivog rješenja pitanja autotaksi prijevoza u Gradu Dubrovniku osnuje povjerenstvo u čijem će radu  sudjelovati predstavnici svih političkih opcija koje participiraju u ovom sazivu gradskog vijeća te predstavnici nadležnog upravnog odjela za promet .

Gradski vijećnik

Maro Kristić


dubrovniknet team





KOMENTARI / Komentiraj
   
   

spidersfrommars 15.11.19 u 19:15
Puno teksta, a nigdje ni r od riješenja?!?!?





Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija