VIJESTI
16.05.2019 u 09:39

Motociklisti imaju 35 puta veće šanse stradati u prometnoj nesreći

Fakultet prometnih znanosti jučer je ugostio okrugli stol na temu ''Sigurnost na 2 kotača'', a organizator je bila udruga Sigurnost u prometu. Iako se trenutačno ne čini tako, obzirom na vremenske neprilike, ipak će uskoro opet doći sunčani dani.


komentara  0

Samim time će na cestama biti puno motociklista i biciklista, a to odmah i poziva na velik oprez obzirom da spomenute kategorije predstavljaju visoko rizičnu skupinu sudionika u prometu.

U prošloj je godini u Hrvatskoj u prometnim nesrećama poginulo 59 motociklista, što je povećanje od 34 posto u odnosu na 2017. godinu kada su smrtno stradala 42 motociklista. Dodatno zabrinjava jer je u petogodišnjem razdoblju od 2014. do 2018. godine ukupno poginulo 236 motociklista što predstavlja 14,6 posto ukupnog broja poginulih osoba u prometnim nesrećama na hrvatskim cestama u istom vremenskom razdoblju (1.611). Motocikli čine samo 3,82 posto u strukturi voznog parka RH, uz prosječno godišnje prijeđenih oko 3.000 kilometara, tako da su navedene brojke zastrašujuće.

- Nažalost, ovo su nenormalno velike brojke po pitanju stradavanja. Prema planu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020. cilj je da do kraja provedbe broj nesreća bude manji za 50 posto, da bude 213 stradalih, ali teško da ćemo to ispuniti. Često vlada stereotip da su stranci velik problem, posebno u sezoni, ali podaci su drugačiji. Naime, od ukupne brojke od 59 stradalih je bilo osam stranaca. Problem su naši vozači i potrebno je konstantno upozoravati na opasnosti i raditi na edukaciji – rekao je Ante Hari Rako iz MUP-a i dodao:

- Ono o čemu se izbjegava razgovarati su vozači stariji od 67 godina. Otprilike se 4000 prometnih nesreća događa godišnje u kojima sudjeluju navedeni vozači, a oni su krivi za 70 posto nastanaka nesreća. 32 osobe su smrtno stradale zbog grešaka starih vozača. Također, danas su sve popularnija prijevozna sredstva na dva kotača u obliku električnih bicikala i romobila, a oni često postižu velike brzine i to je nešto čemu ćemo u budućnosti pridati veću pozornost. Elementi ometanja poput slušalica kod pješaka i biciklista također imaju velik utjecaj, jer ne doživljavaju okolinu oko sebe.

Nepropisna brzina uzrok je stradavanja 32 motociklista, a od navedene brojke je njih 26 poginulo u nesrećama koje su sami skrivili. Mopedisti i motociklisti zajedno su sudjelovali u 7,5 posto svih nesreća, dok su biciklisti sudjelovali u 3,81 posto svih nesreća. 10 biciklista poginulo je u nesrećama gdje je uzrok bila nepropisna brzina ili brzina neprimjerena uvjetima, od čega je njih 9 poginulo u nesrećama koje su skrivili vozači drugih vozila.

- Čak je od 15 do 35 puta veći rizik za motocikliste u odnosu na osobna vozila. Rezultati istraživanja provedenih u Europi i svijetu kažu da je veći udio teško ozlijeđenih motociklista u odnosu na ostale sudionike u prometu. U Europi je 16 posto poginulih motociklista u svim nesrećama – rekao je Bojan Jovanović s FPZ-a.

Cijeli članak pročitajte ovdje


dubrovniknet team/Izvor: Jutarnji.hr





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne
komentara 0 19|08|19
Mreža gastronomskih puteva







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija