LIFESTYLE
07.04.2019 u 13:30

PREDSTAVLJAMO: Luka Rašica, mladi Župljanin koji voli uživati u pogledu iz ptičje perspektive

Svaki proizvod i usluga, pa makar i u mikro okruženju su zapravo svojevrsni brand. Dobro upakirani proizvod puno više vrijedi od samog sadržaja proizvoda - kaže stručnjak za digitalni marketing, Luka Rašica kojemu je, ipak, iznad svega najveća želja - snimiti dupina u Župskom zaljevu - iz zraka!


komentara  0

Dakle, za početak Vas molim biografske podatke - škola, srednja, fakultet.... zašto ste izabrali studij informatičkog dizajna, kad ste odlučili da se želite baviti tim kreativnim poslom?

- Završio sam osnovnu školu u Župi, a zatim preko Gimnazije, završio ipak u Turističkoj školi. Što se tiče informatike, tu je najveći utjecaj imao moj profesor u osnovnoj školi, g. Boško Đurović koji me za taj predmet zainteresirao tako da sam još tada počeo raditi neke osnovne web stranice. Zapravo sam otprilike u to vrijeme i znao da ću se baviti nečim u IT industriji. Nije me baš privlačilo čisto programiranje tako da je kombinacija s dizajnom bila pun pogodak. Sjećam se da sam bio oduševljen kada sam shvatio da postoji takav smjer.

Je li odrastanje i školovanje u Župi dubrovačkoj, prednost ili ne, za djecu koja potom kreću u srednju školu u grad?

- Sami proces u kojem se dijete odvaja od roditelja odlaskom u vrtić, zatim u školu, po meni je puno bolje ukoliko se događa u zajednici u kojoj dijete odrasta. Prelaskom u srednju školu već su djeca dovoljno zrela i mislim da je to pravi trenutak za novu sredinu, nova poznanstva, iskustva. Župa je ipak nešto mirnija sredina i svakako je ugodna za odrastanje.

Čitam kako si zaljubljenik u tehnologiju, i ta dostignuća definitivno pomažu i olakšavaju život, ali je ima puno i s one druge strane, zla.... kako gledate na to i koliko je iskorišten taj potencijal na dobrobit ljudi, što bi istaknuo kao najveću prednost a što nedostatak?

- Tehnologija je u zadnjih 30 godina napravila ogroman napredak. Možemo reći da je glavna namjera bila olakšavanje naših života i da je to i postignuto. Kako ćemo mi kao vrsta reagirati na to zapravo još uvijek ne možemo znati. Ne znamo ni kakav utjecaj ima mobitel na čovjeka ako ga ima sa sobom od 7. do 77. godine. Super je što su nam mnoge stvari u životu olakšane, možemo svakodnevne zadatke obaviti brže, jednostavnije. Nosimo u džepu fotoaparat, telefon, navigaciju, svjetiljku i još puno stvari u jednom malom uređaju. Ali je činjenica i da u isto to vrijeme postajemo otuđeniji, gledamo više u ekrane, manje se istinski družimo i to je sigurno najveći nedostatak. Korištenje tehnologije bez kontrole kod djece postaje sve veći problem. Tu sigurno ima prostora za edukaciju i djece i roditelja. Predstaviti djeci tehnologiju kroz interaktivne radionice, prikazati im npr. programiranje uz pomoć jednostavnih drag-and-drop sučelja koje će im potaknuti znatiželju i naučiti ih osnovama informatike kroz igru. U svakom slučaju, kao i svaka ljudska inovacija, može se koristiti i na pozitivan i na negativan način.

Otkud iz turističke škole na ovako specijaliziran fakultet?

- Zapravo je informatika bila cilj od osnovne škole, a srednja škola koja se bazira na tome kod nas ne postoji. Prvo sam upisao Gimnaziju, ali je pubertet tu odradio svoje te sam tu godinu više proveo oko Gimnazije. Odlučio sam promijeniti školu i Turistička je ispala super izbor. Na kraju srednje zainteresirala me psihologija, ali nisam se dugo premišljao, ipak je informatika bila prva ljubav i odluka je bila laka.

Što Vam je najdraže raditi u svom fahu?

- Sigurno je najljepše kada imate klijenta koji ima povjerenja i koji vam da odriješene ruke u osmišljavanju načina kako predstaviti njegov proizvod/uslugu na internetu. U takvim slučajevima se možeš opustiti i biti kreativan.

Ljubav Vam je aerofotografija i snimci su Vam zbilja čudesni..... što Vas u tome najviše fascinira?

- Da živim negdje drugdje, vjerojatno mi nikad ne bi palo napamet bavit se aerofotografijom. Moram biti sretan što sam rođen u ovako lijepom kraju. Da kojim slučajem fotografiram polja žita ili nešto slično sigurno da bi bilo fora to vidjeti, ali čisto sumnjam da bi privuklo neku posebnu pažnju. Okruženi smo stvarno prelijepom prirodom i povijesnom baštinom koju milijuni turista iz svih krajeva svijeta dolaze vidjeti, a ja pokušam prenijeti dio toga. Fotografiju iz zraka tehnologija nam je omogućila tek posljednjih nekoliko godina stoga su u ovom trenutku izrazito atraktivne i privlače veliku pozornost publike. Meni je ipak najdraže snimati naše otočiće i obalu, a najveća želja je uhvatiti dupina u Župskom zaljevu:)

Koliko su ljudi svjesni potrebe i važnosti digitalnog marketinga i izgleda web dizajna - morate li ljude uvjeravati koliko je to bitno ili se mijenjaju stvari po tom pitanju, nabolje....tko je najčešći tražitelj takvih usluga, koja grana i djelatnost?

- Danas zapravo korisnik i ne traži vijest odnosno informaciju nego informacija sama dolazi do njega. Bilo da je riječ o društvenim mrežama, web stranicama ili nešto drugo. Sami znate kako vas napadaju razne “šarene informacije”. Uzimajući te činjenice u obzir danas je naprosto nedopustivo bilo kojem poslovnom subjektu da nije svoje marketinške aktivnosti usmjerio ka digitalnom marketingu. Polako, ali sigurno digitalni marketing postaje standard, neizostavan dio poslovnih aktivnosti svakog ozbiljnog subjekta na tržištu. Jedna mesnica od digitalnog marketinga može imati ogromnu korist, a da ne pričam onda o većim trgovačkim društvima. Kod nas su to najčešće ugostiteljski objekti koji se žele istaknuti iz mase, turističke agencije i druge uslužne djelatnosti. Svaki proizvod i usluga, pa makar i u mikro okruženju su zapravo svojevrsni brand. Dobro upakirani proizvod puno više vrijedi od samog sadržaja proizvoda. Kod nas je ljudima jasno da je to važno, ali ne znaju točno što to podrazumijeva. U zadnje vrijeme se o tome više priča, DURA organizira radionice i to je dobro, ide naprijed.

Je li ti naporno biti privatnik ili ipak više cijenite mogućnost osigravanja svog slobodnog vremena kojega možete sebi osigurati u kombinaciji s poslovnim obvezama? Kako provodite slobodno vrijeme, koliko Vam vremena ostane za sport.... što je za Vas cjeloviti, sretni ispunjeni život?

- Pa mogu reći da, otkad sam privatnik da se nisam nikad više posvađao sa šefom. Šalu na stranu, biti privatnik ti daje određene prednosti, ali nosi i veću odgovornost i obveze. Najveća prednost je što si sam mogu odrediti kada radim, ali i priroda posla je srećom takva da sve što mi treba je laptop i internet te tako nisam vezan za određeno mjesto. Kada si privatnik to je po meni najpravedniji odnos onoga koliko daješ naspram onoga koliko dobiješ. Ovisno koliko si spreman raditi, ulagati u sebe i davati se u projekte na kojima radiš u toj se mjeri odražava i tvoj uspjeh. Slobodno vrijeme je rezervirano uglavnom za šetnje sa psom, prijatelje, ponekad zaigram tenis. Sretan i ispunjen život za mene bi bio biti okružen iskrenim, kvalitetnim ljudima, ostvariti se kroz rad i napredovanje. Doživjeti svaki dan, uživati u malim stvarima. To bi to otprilike.

Sjećam se da si bio uz jednu nezavisnu listu u Župi dubrovačkoj...  na koji način biste željeli sudjelovati u boljitku svoje zajednice... koliko su Župljani jedinstveni i složni?

- Kao i ostali članovi sa nezavisne liste uključio sam se u politički život Župe dubrovačke sa željom da svojim doprinosom preokrenemo neke negativne stvari koje smo svi gledali oko sebe. Iako smo se okupili samo par mjeseca prije izbora, uspjeli smo napraviti, po nama, dobar rezultat. Rad se nastavio i nakon izbora iako se to možda i ne primjeti. Župa je ipak mala zajednica i ne događa se toliko toga, ali trudimo se stalno ukazivati na stvari koje smatramo da se mogu poboljšati i to ćemo nastaviti. Mislim da se teško možemo sjetiti nekog pozitivnog političkog trenutka u Hrvatskoj, ikad. Takva situacija sigurno ne motivira mlade ljude da se bave politikom. Ali to je sigurno jedini način da se nešto promijeni.


L.C.





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija