LIFESTYLE
15.07.2017 u 09:34

Ivona Milić Beran, prof. matematike: naš je zadatak, ali i svake obitelji, odgojiti dijete koje razmišlja, a ne pojedinca s kojim se manipulira...

Društvo mogu pokrenuti u pozitivnom smjeru samo najsposobniji, najobrazovaniji i najodgovorniji mladi ljudi, kojima se do sada nije davalo dovoljno važnosti.
Udruga nastoji nešto napraviti u tom smislu, pomoći im na njihovom putu i povezati ih, jer kao grupa vrijednih i obrazovanih ljudi možete više postići nego kao izolirani pojedinac. Želimo im ponuditi dobre temelje za njihove studije
- kazala je prof. matematike i informatike Ivona Milić Beran, koja je s kolegama pokrenula Udrugu za promicanje prirodnih znanosti koja će ove godine upisati drugu generaciju nadarene djece koja žele učiti više, na zanimljiv i drukčiji način.


komentara  0

Doc.dr.sc. Ivona Milić Beran profesorica je matematike i informatike, zaposlena na Pomorskom odjelu Sveučilišta u Dubrovniku. Jedina je docentica na Sveučilištu s izborom u znanstvenoj grani kvantitativne metode, znanstvenom polju ekonomija, područje društvene znanosti. Usavršavala se na Faculty of Entrepreneurship and Quality Science - Gdynia Maritime University, Faculty of Economics, VSB – Technical University of Ostrava i Faculty of Economics, Management and Accountancy, University of Malta. Zajedno sa prof. Oliverom Đorđević i dipl.oec Željkom Erakom osnovala je Udrugu za promicanje prirodnih znanosti. Poticaj osnivanju Udruge je činjenica da odabir studija kojima su baza prirodne znanosti pred studenta iz Dubrovnika postavlja ne samo ozbiljan i naporan rad već i snalaženje u novoj sredini bez roditeljske pomoći. Teško je taj pritisak izdržati i Udruga želi budućim studentima dati dobru startnu poziciju na njihovim fakultetima i neophodno znanje za uspješno studiranje, ohrabriti ih,  potaknuti i pomoći da ostanu u svijetu prirodnih znanosti.

Kada ste osvijestili svoju želju da želite raditi u prosvjeti i koliko je odrastanje uz oca sveučilišnog profesora na to utjecalo?

- Već sam u djetinjstvu znala da ću biti profesor. Odrasla sam u obitelji u kojoj je česta tema bila važnost znanja i obrazovanja. Uz oca sveučilišnog profesora prirodno je biti okružen knjigama i znanošću, a stjecanje visokoškolskog obrazovanja se podrazumijevalo. To je zasigurno utjecalo na moj izbor, a za odlazak na studij u Zagreb velikim dijelom zaslužna je mama, koja je smatrala da je uz obrazovanje neophodna i samostalnost koja se stječe izvan roditeljskog doma.

Je li rad prosvjetnih djelatnika valoriziran na ispravan način u našemu društvu, jesmo li kao društvo svjesni koliko je to važno za budućnost svake, pa i naše naše zemlje?

- Svi smo svjesni da je obrazovanje i znanje osnovni uvjet napretka društva, a ipak se danas znanje ne cijeni i nedovoljno se izdvaja za obrazovanje. Znala sam da moj rad neće biti primjereno nagrađen, ali to nije utjecalo na izbor mog zanimanja. Većinu mojih kolega profesora više smeta marginalizacija u društvu od nedovoljnog financijskog stimuliranja.

Obzirom na Vaša iskustva, koju bi ocjenu dali prosvjetnom sustavu kod nas? 

- Nedovoljna valorizacija obrazovanja reflektira se na obrazovni sustav. Obrazovni sustav je dio društva, usudila bih se reći, najvažniji i ne može se promatrati izdvojeno. Atmosfera u društvu je takva da se ne cijeni znanje, važnija su poznanstva, veze, članstva u strankama i slično, od znanja i sposobnosti. Navedenoga su svjesni roditelji, učenici, studenti i to utječe na njihov rad u razredu i stav prema školovanju. Zaključak, obrazovni sustav je rezultat našeg ulaganja u njega i naše svjesnosti koliko nam je važan, pa je očekivano ocjena niska.

Kakvo je Vaše mišljenje o potrebi kurikularne reforme koja nikako da se usuglasi i donese? Gdje je hrvatska prosvjeta u usporedbi sa obrazovnim sustavima europskih zemalja?

- Nisam osoba koja daje ocjene i kritike o temama o kojima nisam dovoljno informirana. O kurikularnoj reformi puno manje znam danas, nego prije godinu dana, 60% zacrtanih prijedloga akcijskog plana je izmijenjeno, a s novima nisam upoznata. Žao mi je, ali me ne čudi što se tako važna reforma iskoristila u političke svrhe. Komparacija sa zemljama EU nije moguća jer su obrazovni sustavi u Europi jako različiti. Ono čemu EU daje glavni naglasak su obrazovanje u najranijoj dobi i cjeloživotno obrazovanje. U vrtiću se počinju učiti dva strana jezika, a kod nas je informatika u 21. stoljeću izborni predmet i to tek u petom razredu osnovne škole. Važnost koja se u zemljama EU pridaje matematici, fizici, informatici, kemiji i biologiji ne mogu uopće usporediti s Hrvatskom.

Naš sustav obrazovanja više pažnje poklanja slabijim  učenicima, manje nadarenima koji bi se "utopili" u razredima, pokretanje Udruge za promicanje prirodnih znanosti pod okriljem Zaklade Caboga Stiftung hvale je vrijedno i poželjno.

- Neodgovarajući obrazovni sustav je glavni razlog osnivanja Udruge za promicanje prirodnih znanosti. Društvo mogu pokrenuti u pozitivnom smjeru samo najsposobniji, najobrazovaniji i najodgovorniji mladi ljudi kojima se do sada nije davalo dovoljno važnosti.
Udruga nastoji nešto napraviti u tom smislu, pomoći im na njihovom putu i povezati ih, jer kao grupa vrijednih i obrazovanih ljudi možete više postići nego kao izolirani pojedinac. Želimo im ponuditi dobre temelje za njihove studije. Naši učenici već u prvoj godini rada budu upoznati s nekim znanjima koja sam ja usvojila tek na fakultetu. U Udruzi su angažirani profesori iz kemije, matematike, biologije i fizike i oni dobro znaju koja su znanja potrebna za uspješno studiranje i kako ih prenijeti učenicima.

Kakva su prva iskustva Udruge, kakav je bio osjećaj raditi s djecom koja su odabrala put znanja? 

- Svaki početak je težak, međutim već prva godina našeg rada daje nam razlog za optimizam. Ponašanje naših učenika, potvrđuje pretpostavku da kod mladih ljudi postoji veliki interes za stjecanje više znanja nego što im je omogućeno u redovitoj nastavi.
Veliko zadovoljstvo i novo iskustvo mi je bio rad s zainteresiranim i motiviranim učenicima koji nisu prisutni na nastavi radi ispunjenja forme nego stjecanja znanja. Žrtvujući slobodno vrijeme, redovito su dolazili na nastavu subotama, bez obzira na vremenske uvjete, opterećenost sa školskim, sportskim i ostalim obavezama. I ovom prilikom se zahvaljujem njihovim roditeljima koji su ih odgojili da cijene znanje. Takvih nam treba što više i veselim se nastavku rada sa sadašnjim i budućim polaznicima koji će nam se priključiti. I, naravno, veliku zahvalnost dugujemo gosparu Ivu Felneru koji je, prepoznajući sve ovo o čemu govorim, omogućio djelovanje Udruge.

Koliko je važno mlade ljude kroz znanost naučiti razmišljati, čemu sve matematika i fizika mogu podučiti mlade... to je zadaća i bitnija od zbira pukih informacija...

- Stjecanje samostalnog i logičkog razmišljanja je najvažnija zadaća u odgoju i obrazovanju djece. Vrlo je važno naučiti djecu da kritički promišljaju i donose odluke svojom glavom, a ne da se ponašaju kao masa s kojom se lako manipulira. To je zadatak i obitelji i obrazovnog sustava. Matematika je univerzalni jezik kojim se mogu decidirano opisati sva događanja oko nas. Često se shvaća kao predmet za mučenje djece i stvara se kod njih uvjerenje da nisu sposobna savladati određeno gradivo, što ni slučajno nije točno. Matematiku treba kontinuirano učiti, vježbati, s njom se može igrati, zabavljati i tako zavoljeti. Problem je i što se često promatra kao svrha samoj sebi, a u stvari je osnova svih područja života. Rješavanjem matematičkih zadataka razvija se: sposobnost logičkog zaključivanja i razmišljanja, jasnog i konciznog izražavanja, maštovitost u rješavanju problema, upornost, brzina, urednost i točnost, to je svima potrebno.

Vjerujete li u budućnost Hrvatske kao zemlje znanja?

- Moja obitelj, profesori uključeni u rad Udruge za promicanje prirodnih znanosti, roditelji naših učenika, naši učenici sadašnji i budući i naravno kolege i prijatelji sa Sveučilišta u Dubrovniku ne dozvoljavaju mi da budem pesimist. Nadam se da ćemo kao društvo konačno shvatiti da je znanje najvažnije oruđe za razvoj čovječanstva.

UDRUGA ZA PROMICANJE PRIRODNIH ZNANOSTI

poziva zainteresirane srednjoškolce da steknu nova znanja

PRIJAVE SU U TIJEKU,  A PRIJAVNICA SE MOŽE ISPUNITI

OVDJE


Lidija CRNČEVIĆ





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija