LIFESTYLE
17.01.2016 u 20:00

ONI PRATE HRVATSKO NEBO
UPOZNAJTE EKIPU AVIORADARA: ljubav prema avijaciji ujedinila hrvatsko nebo

"Panika u avionu, drama na letu", samo su neki od naslova kojima se "informira" javnost o problemima prilikom leta nekog od aviona, bilo da se radi o domaćem ili međunarodnom letu. Ovakvim naslovima stvara se panika i strah kojeg ekipa iz udruge Avioradar smatra apsolutno nepotrebnim i upravo zbog toga odlučili su pokrenuti udrugu koja se bavi donošenjem točnih činjenica i informacija o nekom letu, ali i cilj educirati javnost i upoznati je s drugom stranom medalje.

Razgovarala: Marina Majić


komentara  0

Avioradar.hr je internetska stranica koja svakodnevno donosi najnovije informacije i vijesti iz svijeta avijacije vodeći se pri tom isključivo činjenicama i tehničkim informacijama koje posjeduju.

"Jedan od glavnih razloga pokretanja udruge i stranice avioradar.hr je neobjektivno, nečinjenično izvještavanje koje se i dan danas događa, a to je stvaranje drame, panike u zraku od strane nekih medija. Dogodila se turbulencija, jedna sasvim normalna, česta, uobičajena pojava u zrakoplovstvu i to nikako nije drama. To je jedna vremenska situacija u koju svaki treći avion uleti i želimo ljudima objasniti da je to normalno i daje to ok", objašnjavaju Nenad Sredojević i Marina Hinić jedan od glavnih ciljeva pokretanja udruge dodajući kako se cijela ideja pojavila prije dvije godine.

"Prije dvije godine Vjekoslav Kolarec i ja smo došli na ideju da spojimo dva radara u mrežu i prikažemo to na stranici. Ja imam radar, odnosno prijamnik u Dubrovniku, a on u Zagrebu pa smo ih spojili da na jednoj stranici prikažemo ta dva radara. Kasnije nam se priključio kolega Darjan u Rijeci, tako da smo na kraju pokrili cijelu Hrvatsku. U početku smo samo pratili avione, a onda su se počele događati neke avionske nesreće, a s njima insinuacije što je bilo i kako je bilo, što nas je počelo u jednu ruku ljutiti.

Tako smo se dogovorili da jedan dio stranice pretvorimo u portal na kojemu ćemo pisati i baviti se činjeničnim stanjem, ali smo morali na neki način definirati zračni prostor koji ćemo pratiti i analizirati, tako da smo odlučili pratiti Hrvatsko nebo", kazao je Nenad Sredojević ističući kako njih trojica imaju svoje privatne radare, odnosno prijamnike koji primaju ADS-B signal koji svaki zrakoplov odašilje, a u tom signalu odašilje svoju visinu, brzinu i ostale informacije o letu. Trenutačno imaju tri svoja i dva Flightradar24 prijamnika, i još dva spremna za postavljanje na lokacije.

"Mi želimo ljudima reći što je bilo, ali na način kako je bilo. Znači, bez senzacije. Dogodio se kvar na zrakoplovu. Kvarovi su normalna stvar i avioni ne padaju zbog toga. Na primjer, pregorio je osigurač. Sigurnosni standardi u avijaciji su takvi da ako je avionu pregorio određeni osigurač on mora sletjeti. Čim je sletio negdje drugo novinari počnu pisati tekstove s naslovima: "Drama na letu", "Avion se pokvario, raspada se i slično. Međutim, to nije baš tako i takvim načinom pisanja i informiranja javnosti stvara se nepotrebna panika i strah. To nije dobro i ne odgova nikome. Ono što mi želimo postići s našim informacijama je točno i činjenično informiranje. Avion je bio na toj i toj visini i tad i tad dogodio se tehnički kvar hidraulike. Kapetan je odlučio da se sleti, nije proglašena opasnost. Stvar je riješena. Mi želimo da nas mediji prenose, ali kao što piše u uvjetima korištenja stranice. Može nas prenijeti tko god hoće, sve materijale koji su poptisani našim imenom, pod uvjetom da se prenosi onako kako je napisano. Ako novinari imaju neke svoje komentare neka to dodaju ali neka točno odijele svoj komentar i neslužbene informacije od naših informacija. Što god mi mislili avion je još uvijek najsigurnije prijevozno sredstvo", ističe ova ekipa dodajući kako i oni bezobzira na informacije koje su sami prikupili traže službena izvješća i službene informacije.

"Znam da to nekad prouzroči kašnjenje s objavom, ali za prvu ruku kada primjetimo neki poremećaj objavljujemo ga u rubrici "Squawk" i opet objavljujemo samo činjenice. Nema tu nikakvih naših osobnih razmišljanja i zaključaka", ističe Marina Hinić koja obnaša dužnost Assistant Station Managera u Croatia Airlinesu dodajući kako je interes za informacijama koje objavljuju na svojoj stranici svakim danom sve veći.

"Dobivamo jako puno pitanja zašto je neki avion sletio tu, a zašto ne na nekom drugom bližem aerodromu. Prvenstveno se to odnosi na nemogućnosti slijetanja aviona u Dubrovnik kada je bura. Ljudi moraju znati da avioni nisu automobili i da ih se ne može prizemljiti gdje kome padne na pamet. Kada avion mijenja svoju rutu leta radi bure, magle ili snijega uvijek se bira aerodrom koji ga može primiti, koji ima spremnu tehničku službu, koji može avion preuzeti i pripremiti za ponovni let. Ako je bura u Dubrovniku iznad dopuštenog limita nema sile da pilot sleti. Ako avion nije sletio u Dubrovnik onda on nije sletio čisto iz sigurnosnih razloga. Kompanije propisuju, po preporuci proizvođača, limite jačine vjetra, vidljivost itd potrebnih za slijetanje. Airbus primjerice ima limit slijetanja na maksimalno 35 čvorova (kt) bočnog vjetra (bura). Ako jačina vjetra iznosi 36kt posada će procijeniti, napraviti hold (kruženje iznad), te ako se situacija ne promijeni na bolje, okrenuti avion za Split. Da se razumijemo, to nije drago ni pilotima jer njemu bi draže bilo da sleti u luci prema kojoj je i krenuo letjeti.", kaže Nenad Sredojević na što Marina Hinić dodaje: "Bilo je situacija na kojemu je na drugom tipu zrakoplova na kojemu je ograničenje bilo više, a opet smo imali prijave zbog neugodnog slijetanja po buri. Putnici su se bunili i tražili odštetu zbog pretrpljenog straha prilikom legalnog slijetanja. Ljudima je teško ugoditi stoga je najbolje držati se propisa."

Ponovno naglašavamo da je nama cilj edukacija, tako će i jedan dio stranice biti poptuno edukacijski. Obradit ćemo sve teme. Metorologija, kontrola leta, zračne luke i to će sve biti obrađeno na način da šira javnost to može razumjeti", objašnjava Marina Hinić. 

" Zrakoplovstvo ima cijelu jednu pozadinsku mašineriju koju ljudi ne vide i ne primjećuju i ako bilo koji dio, djelić u tom sustavu zakaže, dolazi do, na primjer, kašnjenja. U procesu otpremanja zrakoplova sudjeluje sedam, osam različitih službi s x djelatnika. To sve mora biti po točno određenim procedurama, standardima i sve se mora događati po vremenskom roku i po zadanom redoslijedu da bi cijeli taj proces bio zadovoljavajući.", ističe Hinić.

Ekipa Avioradara ističe i kao su odnedavno službeno postali udrugom, te pozivaju sve zainteresirane da se uključe u rad udruge bilo da se radi o učlanjivanju u udrugu ili pitanjima i sugestijama.

 







KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme
noć dubrovčana
LIFESTYLE
0      22|05|17 u 14:06
FOTO: Noć Dubrovčana u Zagrebu
turisti na putu 0
LIFESTYLE
0      22|05|17 u 10:25
Njih izbori ne zanimaju, oni uživaju u trenutku
uber na okruznom
LIFESTYLE
1      22|05|17 u 10:04
Uber zagrebačkih registracija ukrcava goste nasred raskrižja
revelin
LIFESTYLE
0      22|05|17 u 08:19
Spektakularni Alfaparf frizerski show u Revelinu, besplatan ulaz za domaće
špica 210517 0
LIFESTYLE
0      21|05|17 u 15:32
FOTO: Nedjeljno jutro u Uvali lapad

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija