U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
08.08.2018 u 17:03

GRAD I GARAŽA: znamo za koliko se prodava, ali još uvijek pojma nemamo koliko je garaža na Ilijinoj glavici koštala

Kako bi gradski vijećnici mogli donijeti valjanu i racionalnu odluku o mogućoj kupnji garaže na rujanskoj javnoj dražbi nužno je ipak vratiti se u prošlost i konačno dubrovačkoj poreznoj javnosti odgovoriti je li garaža koštala 10 ili 18 milijuna eura, te jesu li Midia grupa i njezina ciparsko -malteška off shore tvrtka First Croatia Portofolio u taj javno-privatni objekt na Ilijinoj glavici ikad uložili i dalje spornih 9,4 milijuna eura?

Napisao: Luko Brailo


komentara  0

Najava gradonačelnika Mata Frankovića da je „Grad ozbiljno zainteresiran“ za kupnju garaže iako je čak i „najniža određena cijena od 108 milijuna kuna visoka za takav objekt“, uz dodatak kako će gradska uprava „napraviti procjenu vrijednosti objekta“ kojom će se gradskim vijećnicima „olakšati donošenje ponude i odluke za prvokup“ otvara mnoštvo novih i starih pitanja vezanih s rujanskom dražbom za garažu na Ilijinoj glavici. Koja je, podsjećamo, izgrađena kao javno-privatni objekt za javnu uporabu, pri čemu je Grad Dubrovnik javni, a nekadašnja Midia grupa (MG) s mnoštvom kasnijih sljednika privatni partner u tom poslu.

Stoga bi, za razliku od proteklih godina, temeljno načelo prema kojemu „javnost ima pravo znati sve relevantne informacije“ u vezi s izgrađenim javno-privatnim objektom, moralo postati idejom vodiljom za najavljeno donošenje ponude i odluke za prvokup. Prisjetimo se samo ugovora o pravu građenja garaže, gradnji sportske dvorane, te upravljanju i zakupu javne garaže koji su svojedobno nepotrebno proglašeni „poslovnom tajnom“ ? 

Čemu podsjećanja na te „vijesti iz povijesti“? Među ostalim, i zato što je 2004. godine Osnovna škola Marina Držića prenijela Gradu Dubrovniku svoje pravo na 19280 kvadrata zemljišta na Ilijinoj glavici kako bi se na tom iznimno vrijednom zemljištu izgradila četverokatna garaža sa 700 mjesta i Sportskom dvoranom za potrebe spomenute škole. Kolika je vrijednost tolikog zemljišta nadomak gradskom središtu ne treba nikoga previše uvjeravati. Zato što je, nadalje, Grad a ne MG kao privatni partner u tom poslu, rješavajući 'spornih' 40,70 metara četvornih jednome od stanara s tog zemljišta kupio stan od 72,65 kvadrata za ondašnjih 150000 eura. Zato što je Grad Dubrovnik, tada predvođen gradonačelnicom Dubravkom Šuicom (HDZ) temeljem posebnih ugovora Midia grupi praktički (pre)dao garažu na korištenje i upravljanje, i to uz „poslovnu tajnu“ i na rok od 35 godina. To znači da će garaža na Ilijinoj glavici, prema dostupnim podacima, p(ostati) gradskim vlasništvom tek 2044. godine. 

I zato, što je Grad Dubrovnik Midia grupi osigurao 75 posto kreditnih sredstava u iznosu od 12,542.145 eura, najprije preko Raiffeisen Banke i HBOR-a, a kasnije preko PBZ-a. S kojom je bankom Grad Dubrovnik nedavno prekinuo svoje poslovanje, a u dubrovačkim i zagrebačkim bankarsko-političkim krugovima taj se raskid dovodi u vezu s neuspješnim traženjem rješenja za „repove“ pri gradnji garaže na Ilijinoj glavici. Pritom se u istim krugovima može čuti kako je PBZ prodao ta  svoja „garažna“ potraživanja za 70 milijuna kuna norveškom fondu Holdingu B2 koji se, kolokvijalno rečeno, bavi „utjerivanjem“ tih i sličnih dugova.      

Dakle, Grad Dubrovnik je, kao javni partner, od prvih ugovora iz 2004. do otvorenja garaže u veljači 2009. godine bio itekako benevolentan i iznimno susretljiv prema MG-u, kao privatnom partneru, u tom poslu. Koji je, opet podsjećamo, trebao stajati nepunih 10 milijuna eura, a koštao je, mnogo je indicija, znatno više.   

Unatoč proteku mnoštva godina, a u susret predstojećoj dražbi za koju bi Grad Dubrovnik trebao (kreditno) osigurati najmanje 15-ak milijuna eura, valja se iznova zapitati koliko je ustvari stajala gradnja garaže. Prema dokumentima kojima raspolažemo Midia grupa, koju su vodili Steven Turner i Petar Thur, istaknula je ukupan iznos za izgrađenu i opremljenu garažu od 17,917.350 eura. 

Bivša gradonačelnica Dubravka Šuica ljutito je istupila na tematskoj sjednici Gradskog vijeća u studenome 2011. godine poručujući tadašnjoj koalicijskoj vlasti Andra Vlahušića (SDP, HNS, HSL, HSU i DDS) kako „difamiraju i objeđuju“ prethodnu vlast „neutemeljim tvrdnjama“ o navodnom nestanku 9 i nešto milijuna eura. Ustvrdila je tom prigodom, a pozivajući se na razgovore i dokumentaciju sudionika gradnje objekta na Ilijinoj glavici, uključivo i GP Dubrovnik kao glavnog izvoditelja radova, da garaža u konačnici košta 17.917,144 eura. Samo za 206 eura manje Šuica je tada potvrdila iznos koji je istaknula Midia grupa. 

Međutim, prema dokumentu GP-a Dubrovnik od 20. svibnja 2009. godine, proizlazi da je gradnja garaže koštala 74,531,414,44 kune, odnosno nepunih tadašnjih 10 milijuna eura! Ovdje se ponovno valja vratiti na spomenutu tematsku 'garažnu' sjednicu Gradskog vijeća i napomenuti kako je tada ondašnji Vlahušićev zamjenik Niko Šalja ozbiljno doveo u sumnju iznose koje su istaknuli MG i Dubravka Šuica. Naime, Šalja je tada ustvrdio kako „nema dokaza“ da je 4,1 milijuna eura uplaćenih MG-u i ciparsko-malteškoj tvrtki First Croatia Potrofolio iz kredita PBZ-a „ikad uloženo u javnu garažu“. Također, Šalja je kazao kako „nema dokaza“ da je MG „ikad uložio u javnu garažu“ svojih 5,37 milijuna eura. Zbroje li se ta dva iznosa dolazi se do brojke od 9,470 milijuna eura koliko je i do dana današnjega ostalo „visjeti“ u odnosu na stvarnu cijenu koštanja gradnje garaže. 

Tada su koalicijski vijećnici, jer je HDZ, osim Šuice, bojkotirao sjednicu, uputili zahtjev DORH-u, Policiji, Državnoj reviziji i Ministarstvu uprave tražeći istragu štetnosti svih ugovora vezanih za javnu garažu na Ilijinoj glavici. No, od toga nije bilo osobitih učinaka ili pak pravorijeka. Osim što su se posljednjih godina u upravljanju garažom neuspješno smjenjivale razne tvrtke ( Garaža Dubrovnik, Ragusa parking, Constructus Dubrovnik, Travel Boutique Croatia, Garaža građenje…) dovodeći taj objekt do rujanske javne dražbe.

Do koje će se, htjelo se to priznati ili ne, ipak trebati temeljito sagledati kako će i pod kojim uvjetima Grad Dubrovnik eventualno (prvo)kupiti garažu koje će jednoga dana biti potpunim vlasnikom.






KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                                          
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz kolumne
luka_gruz_1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
10      14|09|17 u 12:29
GRUŠKI TERMINAL: Nova doza tursko - francuske bahatosti
kocijaski_sindrom
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      30|07|17 u 09:31
TRI DESETLJEĆA PROBLEMA S TAKSISTIMA: od kočija do terora...
valentin dujmovic 1
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
5      09|06|17 u 10:09
TO JE VALENTIN DUJMOVIĆ: nakon izgovorenih gadosti o HDZ-u, isprao usta i ishvalio ih kao najpoželjnijeg partnera HNS-u
LUKO MOZAIK
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
3      07|06|17 u 09:39
Ima li uopće više ljevice u Gradu i Dubrovačko-neretvanskoj županiji?
frankovic dujmovic
U PROLAZU S LUKOM BRAILOM
1      01|06|17 u 12:55
Franković i Dujmović pred konačnom odlukom






Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne
komentara 0 20|08|18
TBF sutra na Orsuli






 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija