DUBROVAČKA TRPEZA
05.03.2017 u 21:00

Čim smo počeli proučavati jelovnik u Pantarula zaboravili smo na kalorije i dijetu

Naš gastronomad Franklin, nakon dulje pauze ponovno je posjetio jedan od dubrovačkih restorana. Ovoga puta izbor je pao na Pantarul. Što je sve tamo doživo? Što mu se svidjelo i što je sve kušao? Saznajte u njegovoj kolumni.

komentara  3

Primaju kreditne kartice
Rezervacije su poželjne
Vlasnici: Ana - Marija Buić, Milan Vasić i Đuro Šiljug

Iako radi tek nekoliko godina Pantarul je već stekao ugled svojom vrhunskom kuhinjom koja je mješavina svega od kineskih do talijanskih francuskih i naravno dalmatinskih utjecaja. Imaju u dva menija od pet nizova mesni i riblji (350 kn) koji uključuje i dva deserta tortu bez glutena od bijele čokolade i mjendula s kremom od vanilije i semifredo s mjendulima i karamelom (30 kn), oba neodoljivo ukusna.

Nakon što smo se za blagdane dobro popunili, ja i mojih dvoje prijatelja bili smo zabrinuti oko svojih kilograma koji su se nataložili na našim trbusima, pa smo zaključili da što god naručimo iz izazovnog jelovnika Pantarula, mora biti sa što manje kalorija. Ta ideja vodilja počela se gubiti kad smo počeli proučavati jelovnik.

Osim ribe, ribljeg tartara, proljetnih i pilećih rolica, sve drugo ima nešto više kalorija nego što bismo mito htjeli,pa smo odustali od nepotrebne brige i pravednički zaronili u ponudu.

Hladna predjela uključuju između ostalog: carpaccio od govedine (tanko narezana govedina na hrskavom kruh i kremasti umak). Toplih predjela je više od raznih juha do domaće tjestenine ili riže s raznim umacima od škampa, liganja, puretine ili povrća, a tu su i pileće te proljetne rolice.

Svako od ovih jela s čašom odgovarajućeg vina može biti sasvim zadovoljavajući lagani ručak , a uz njega si još možete dozvoliti i desert kao što je ovaj bezglutenski kolač. Cijene predjela kreću se od 27 do 100 kuna.

Glavna jela i mesna i riblja su jako zanimljiva tu je pirjana teletina (105kn), ogromni gurmanski burger (96 kn), lagano pirjani goveđi rep (125 kn), goveđi i svinjski file (140kn i 98 kn). Kao glavno jelo u ribljem dijelu jelovnika ističe se poširana orada, file od bakalara, pečeni cipol i svježi riblji odrezak na dalmatinski način (od 96 do 134 kn).

Počeo sam s Foie gras, paštetom od guščje jetrice (100 kn). Bila je lagano zapržena i definitivno najbolja koju sam do sada probao, bolja i od one koju sam više puta jeo u Parizu. Perfektno zapečena izvana i tako mekana iznutra,  servirana sa slaninom, briošem od suhih smokava, karameliziranim jabukama i umakom od vanilije. Ovi sastojci savršeno su se sljubili s Foie gras, iako sam bio sumnjičav zbog ovog  umaka od vanilije.

Moja prijateljica naručila je tikvu sa kozjim sirom, kao predjelo i ostala bez riječi. Jaki okus mekog laganog kozjeg sira savršeno se stopio s pikantnim okusom tikve. To je bilo novo gastronomsko iskustvo za nju.

Prijatelj je izabrao proljetne rolice . Nije mogao zamisliti da kombinacija mrkve, celera, leće, ananasa i čili sosa zamotana u kore tijesta može imati ikakav poseban, pogotovo ne izražajan okus. Na njegovo iznenađenje, mašući glavom, priznao je da su ovi, po njemu skromni sastojci, nekako uspjeli dati zadovoljavajući okus njegovom predjelu.

Za glavno jelo konobar nam je preporučio goveđi rep (125 kn). Nevjerojatno otkriće bilo je da goveđi rep ne samo da je obložen velikom količinom mesa, nego je i najmekši te jako ukusan s malo ili uopće bez masti, ovisno kako je pripremljen, može biti ukusniji od odreska. Kuhari u Pantarula pripremaju ga dugo na laganoj vatri pa je meso mekano tako da se odvaja od kosti i može se rezati pantarulom. Serviran je sa svježim šumskim gljivama i mrkvom u ukusnom crnom umaku. Svi sastojci savršeno se sljubljuju.

Prijatelj je naručio pirjanu teletinu (105kn) , koja je servirana s češnjakom, maslinama, krumpirom i hrskavom zelenom salatom. Bio sam skeptičan oko tih priloga, ali prijatelj me uvjerio da su oni jako dobro promišljeni i ustvari logični za ovo jelo.

Prijateljica je izabrala  poširanu oradu (126 kn), koja je bila servirana s Julienne povrćem (sjeckanim u dugim prutićima) začinjenim maslinovim uljem. Orada je popularna u dubrovačkim restoranima i često se servira na različite načine. Najpopularniji i najjednostavniji način za pripreme je  ispeći je na roštilju. Moja je prijateljica pohvalila šefa Jadrana za oradu, ali i za poseban umak u kojem je bila poširana.

Odbacili smo sav oprez oko kalorija i naručili desert.  Dvoje od nas nije moglo odoljeti bezglutenskoj torti od bijele čokolada i mjendula s kremom od vanilije.  Treći je naručio tortu od limuna sa suhim smokvama i džemom od rozalina (40 kn i 38 kn). Usprkos što je trendi „gluten free“ torta je bila nevjerojatno dobra, što dokazuje da svaka namirnica, ako jedobro spravljena može biti ukusna. Džem od rozalina je bio novo gastronomsko otkriće.

Na kraju ove večere sebe smo uvjeravali da smo ovako dobrim namirnicama samo doprinjeli svome zdravlju. Pa iako možda i nije tako, je li nas uopće briga, nakon ovakvog iskustva objedovanja u Pantarulu.

Dobar vam tek!

Franklin

KOMENTARI / Komentiraj

del.boy 06.03.17 u 02:14
jedna od pozitivnijih prica u DU gastro ponudi!

siroliver 05.03.17 u 23:57
juha na pantarulu je pravi naziv, nego im prifalilo para za dodatna slova.

Alamaka 05.03.17 u 21:14
Preskupo za prosječnu familju izaći na ručak.

Filtriraj:
Sortiraj:
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY

Iz kolumne
9      10|09|16 u 20:59
Hotel s pet zvjezdica i uslugom od jedne zvjezdice
posat
3      09|08|16 u 14:54
Restoran Posat dobio je novi izgled, a što je s hranom?
takenoko
0      19|07|16 u 16:58
Takenoko na Pločama - novi japanski restoran u gradu
revelin club
0      01|07|16 u 17:38
FRANKLIN OCJENJUJE: Revelin Club je elitni restoran s reputacijom u usponu
hrana
3      03|01|16 u 08:49
Franklin ocjenjuje najbolje i najinovativnije dubrovačke restorane u 2015.