sitna slova i KRUPNI INTERESI

Sitna slova, krupni interesi

 

Dubrovnik. Poseban i jedinstven. Toliko poseban da na reklami za pekarske proizvode piše da se akcija ne odnosi na prodavaonicu u Dubrovniku, na Stradunu. Dubrovnik, to lice s naslovnice, osobna karta kojom se identificira Hrvatska onda kad ne upale Šuker ili Ivanišević. Ljepljiva traka za investitore koji se ko muhe skupljaju jer im miriše na dobru priliku, na lovu, na korupciju. Svi oni tjeraju  vodu na svoj mlin, pa kako ne bi mlinar.

Samo oni znaju kako su dobili elektroenergrtsku suglasnost za svoje postrojenje u Gradu, onda se ono rastalila trafostanica u Petilovrjencima. A sjećate se? Inače se sve lako zaboravi… Situacija se malo stabilizirala završetkom postrojenja u Srđu, iskopanog ponešto zbog samog Grada, nikako, zaboga, zbog investitora, to Dubrovnik jednostavno zaslužuje jer je poseban.

Prethodni je tjedan na nacionlnom nivou bio posvećen zaštiti potrošača, toliko se posvetilo pažnje toj temi u Dubrovniku da bureke u cijeloj Hrvatskoj prodaju po jednoj cijeni, a u Dubrovniku po drugoj.Nije jadan burek kriv, radi se o posebnom gradu u kojem ne vrijede posebne ponude, samo posebni interesi. Na reklami  jednog od glavnih dnevnika puštaju reklamu , ali u donjem lijevom uglu piše malim, sitnim, gotovo nevidljivim i većini sigurno nečitljivim slovima upozoravjući, u sekundu i po, na činjenicu da je Grad nekima dobar samo za investiciju, ali ne i za akciju koju oglašavaju nacionalno, čija reklama košta ko svetog Petra kajgana, a proizvodi u butizi u Gradu još i više. Imamo loyality karticu, sličnu Dustrici, baš se pitam jesu li možda pekarski proizvodi uključeni u Dustricu, studenti ih sigurno vole kad im se ne da kuhat ili jest u menzi.I rade to već godinama, od kad su otvorili.

Ovaj grad nikako da počne razlikovati ljude i prepoznavati one kojima je on investicijska ili developerska stanica. Imaju ljudi u Gradu par kuna više za burek, ali imaju i principe i poneki zakon

Stvar je sitnih slova i krupnih interesa, onih koji su ih doveli na Stradun i onih koje reklamom zagovaraju.

 

Ono što ne piše nigdje, ali se podrazumijeva

Jedan lanac komestibile butiga oglašava dostavu na kućna vrata za spenzu od najmanje 1.000 kuna. Kupila je tako jedna stanovnica Grada spenzu, ali kad je ostavila adresu rečeno joj je da ne dostavljaju u Grad. Na pitanje gdje to piše rekao je dostavljač da ne piše nigdje, ali  se valjda zna da se u Grad ništa ne dostavlja… ni jogi, ni ormar, ni vrata, ni spenza, već plaćena 1.000 kuna… inače imaju svakodnevno i po nekoliko ulazaka u Grad s dostavnim vozilima s kojima, osim za vlastite butige, dostavljaju robu i  drugim poslovnim  objektima, ali nema dostave za doma, za građane, stanovnike .

Nadam se da kamione ovih gore aktera  nećemo više vidjet po Stradunu, da će se revidirati i svi ostali ulasci u Grad koji ne podrazumijevaju logistiku prvo građanima, a onda svima drugima.

Dobro, malo me iritira jedno malo sivo auto, ali mora li auto od županije za svaki A4 papir ulazit u Grad? Zaista?! U svako doba i nedoba dana. Sad kad su smanjili broj upravnih odjela možda riješe sve u dva ulaska dnevno;.

Veleumna odluka da se u dva sata opskrbi Grad podrazumijeva sustavno organiziranu i nadgledanu opskrbu, promišljenu, koordiniranu i nadasve operativnu ekipu koja je obavlja, pretovarnu zonu, ne čerge na Pločama, a to u nas još nigdje nije slučaj stoga je za pretpostavit da ćemo se učit u hodu i na greškama i mijenjat, kao i uvijek, neodržive odluke.

 

 

Ono sve što imamo, imamo akonto Grada 

 

Lekcija iz podrazumijevanja.

Oni koji se zanose da su im gosti došli jer im se koltrine slažu s kaučem, jer imaju bazen ispred kuće u Konavlima, jer imaju opremljenu kuhinju u Gružu, jer imaju đardin u Lapadu, samo napomena da, uz dužno poštovanje svim djelovima Dubrovnika, svi ipak dolaze akonto Grada. Svaki put kad pomislite da ste vi nešto dobro organizirali ili napravili ili izgradili, skuhali ili servirali, a  da je razlog zbog kojega turisti dolaze, ne, budite sigurni, naučite i da se to, kao dostava ničega u Grad, podrazumijeva. Ne dolaze ni zbog vašeg osmjeha ni ljubaznosti, zbog toga se samo možda vrate. Svi dolaze akonto Grada. Onog istog kojeg većina starih i novih nam sugrađana zaobilazi u širokom krugu i koristi isključivo kao resurs, pogled na kojega im diže cijenu sobe, blizina kojega im diže cijenu apartmana…  a spušta sve ostale vrijednosti, deGradira ga.

 

 Na finimentu jedna predsezonska o turizmu i turistima

Ne treba smanjti broj turista koji dolaze u Grad, treba smanjiti broj ljudi koji u ovom gradu ne znaju što čine. Od onih koji su diplomirali na deprofesionalizaciji pa se na sve oglase javljaju misleći da sve znaju, do onih koji to isto misle samo iz pozicije potkapacitiranih uhljeba. Sve ih treba zamijeniti turistima.

Ponuda zamjene traje do isteka zaliha neprofesionalaca i uhljeba i  vrijedi za poslovnicu  Dubrovnik.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *