Nature Box

Ekipa iz Henkela je baš navalila. Prvo su mi uvalili onaj big box od Syoss-a koji je završio u darivanju jer ja imam sve samo ne kovrčavu kosu. Uslijedili su zatim noviteti iz Fa ljetne kolekcije, i moram priznat da sam ugodno iznenađena roll-onom od lubenice. Zatim je stigao Nature Box box (LOL) i evo mi jučer na vratima poštar zakačio ceduljicu da si u poštu odem po još jedan paket. Ono. Stvarno? Nakon ne znam kolko mjeseci PR suđe, Henkel (odnosno Fa, Syoss i Nature Box) su se fakat opoštenili, i mislim da zaslužuju da im posvetim jedan post, pošto fakat, ali fakat odavno nisam imala neki PR proizvod u fokusu. Post nije sponzoriran, nego eto, ljudi šalju, ja trošim, pa je red i da napišem par riječi.

Izdaleka izgledaju ko ljuti umaci, izbliza malo podsjećaju na Lush (rukopisni font, crna pozadina, prozirne bočice, crni čepovi, “prirodnost”) ali sve u svemu, baš su krasni, i vrlo u skladu s trendovima. I ne samo u “likovnom” izričaju, već i u marketinškom pristupu.

Kažu da im je zadatak “širiti pozitivne vibracije diljem svijeta, koristiti posebno odabrane prirodne sastojke i veganske formule koje podupiru odgovorno nabavljanje sastojaka i pozitivnost ljepote.”. Kažu da korište “hladno prešana ulja u svim njihovim proizvodima kako bi razmazili našu kožu”. Kažu da su “prirodne boje i mirisi ulja očuvani” kao i sve ključne hranjive tvari, antioksidansi, zdrave masne kiseline i vitamini. Kažu i da koriste ambalažu s 25% reciklirane plastike.

Za kampanju su uposlili instagramske influencerice koje su svoju “slavu” stekle “organski”, koje predstavljaju “stvarne žene”, umjesto već pomalo zaboravljenih top modela i raznoraznih celebritija. I like that. Iako ne pratim te influencerice, nisam nezadovoljna. Dopada mi se ideja o takvom uzajamnom marketingu.

Uglavnom, o proizvodima se nema što puno za reći. To su solidni drogerijski proizvodi za njegu tijela i kose, koji imaju ove neke dodane vrijednosti o kojima je zapravo cijeli ovaj post.

Ja sam dobila tri komada. Šampon s uljem avokada koji mi je top od sva tri iz kutije. Nije sad da mi je kosa prestala sijedit i da je počela rast, već ima taj neki retro miris. Svaki put kad perem kosu proživljavam nekakav Proustovski momenat nedefiniranog sjećanja iz djetinjstva. Nemam pojma, ali budi neke lijepe emocije. Nije parfemski naporan, nije herbalan, nego je baš retro. Vintage.

 

Gel za tuširanje s uljem marelice me nije oborio s nogu mirisom, jer miriši nekako kiselkasno, ali gel kao gel je sasvim ok. Potrošit će se, i to s guštom.

Losion za tijelo s uljem makadamije je jako fin i hranjiv, te iako sam vjerni korisnik Weledinih ulja za tijelo, ovaj losion ostaje kod mene, jer nas čeka perutava jesen. Fino i blago miriši, omekšava kožu, samo je pain in the ass dok se utrlja i umaže u kožu. Moguće je da sam prećerala s količinom, pa sam bila puna bijelih tragova dok se kroz pola sata losion nije upio u tijelo. Ali kad se upio, bila sam si  malo masna (ali to je meni OK jer sam navikla na ulja koja su još masnija) i jako mekana.

Osim avokada, marelice i makadamije, tu su i linije od kokosa i badema.

Dakle, što se samih proizvoda tiče, ako vam treba šampon, losion ili gel za tuširanje u ekonomičnijem pakiranju (385ml), i ne mislite spiskat više od 30-40 kuna, nećete fulat s Nature Box proizvodima. Da će vas proljepšat preko noći ili čarobno uklonit bore/sijede/masne naslage – to neće. Ali to nitko ni ne očekuje. Radi se o dobro koncipiranim, osviještenim ekonomičnim i cjenovno prihvatljivim proizvodima za osobnu higijenu. I to vam je to. Niš specijalno, ali promišljeno i fino.

Za svaku je pohvalu odsutstvo klasičnih sulfata, silikona i parabena. To je ono što jasno piše i vidljivo je na svakom proizvodu i ne moram vadit oćale da čitam sastav da bih ga razočarana vratila na policu. Nije da sam nešto super-striktna po pitanju navedenih sastojaka, ali ima ljudi koji paze na to, pa je lijepo što su to naglasili. Što ne znači da i dalje ne moramo čitat sastav, jer… moramo. Ako vam je bitno. Jer ima tu i drugih stvari. Nisu samo parabeni zli. Ali prestala sam se bavit analizama popisa sastojaka, pa vam prepuštam da sami pročitate (redom idu narančasti gel za tuširanje s marelicom, zeleni šampon s avokadom i žuti losion s makadamijom). Mene po pitanju učinka itekako zadovoljavaju, uz napomenu da sam ipak malo razočarala kad su iz bočica iscurili prozirni i bijeli proizvodi. Iako je to bilo za očekivati jer ne sadrže bojila.

Bez obzira na funkciju i učinak ovih proizvoda, željela sam ukazati na neke druge stvari vezane uz filozofije nekih novih generacija brenova/proizvoda, a to je svojevrsna “prirodnost” kojom sve više modernih brendova teži. Sve što ima “natural” na sebi je u zadnje vrijeme jako in. Prirodna kozmetika je već jako mainstream, toliko da i najšira ciljna skupina više ne vjeruje kremi za lice ako na njoj nije nacrtana neka biljka ili komad voća/povrća.

Prirodnost. Eco friendly. Water saving. Fair trade. Recycling. Natural & organic. Sustainable. Sve su to neke power-floskule koje sve više i više viđamo na ambalažama. Koliko su one zapravo floskule a koliko relevantne činjenice, još uvijek ne možemo sa sigurnošću reći ni utvrditi. Ne želim reći da nas brendovi lažu, jer i to je jedna vrsta floskule, već želim reći da sve navode o “prirodnom podrijetlu” i “prirodnim proizvodima” i “prirodi” uvijek moramo uzimati sa zrnom soli. Ili rezervom. Trebamo biti skeptični!

Makar Nature Box proizvodi po meni ne spadaju u onu potpunu i pravu “prirodnu” kozmetiku, Henkelu svakako moramo odati priznanje za doprinos očuvanju okoliša. Pokrenulta je inicijativa “Be smarter save water”, koja se trudi podignuti svijest kod potrošača da je voda neprocjenjih ali i potrošiv resurs kojeg treba štediti.

Osim štednje vode koji je dosta dobar “viši cilj”, tu je i Solidaridad – međunarodna organizacija koja (ukratko) podržava male proizvođače, omogućuje im povezivanje i suradnju s većim tvrtkama, olakšava im postizanje fer cijena za svoje proizvode, i na taj način njeguje i unapređuje održivi razvoj. Ako vas više zanima o projektu informirajte se na LINKU 🙂 Kroz ovu mrežu Nature Box nabavlja sirovine proizvedene od lokalnih farmera, pa tako održivo uzgojeno palmino ulje nabavljaju iz Nigerije, a guar iz Indije.

Ne bih ulazila u dublju analizu koliko su ove inicijative super smišljen PR a koliko stvarno preuzimanje odgovornosti i postupanje u skladu s dobrom ekološkom praksom. To ćete sami procijeniti, ali i vrijeme će pokazati, jer proizvođači moraju postati svjesni da kreiranjem proizvoda stvaraju tržište i potrošače, i da su podjednako odgovorni za stanje u okolišu kao i sami mi potrošači.

 

1 thought on “Nature Box

  1. Kupila sam gel za tuširanje sa bademom. Meni skroz ok, ništa posebno, odličan omjer cijene i količine proizvoda. SMETA ME što u sastavu ima SLES. Prirodan proizvod???

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *