Sasvim obična kozmetika – The Ordinary

Ako još uvijek niste čule za The Ordinary, odnosno Deciem, pod čijom se ombrelom proizvode, onda stvarno ne znam đe živite. Šalu na stranu, u zadnjih tri godine (koliko otprilike postoji) Deciem je iznjedrio pregršt fensi brendova; od nedostižnog Niod-a, preko Hylamide-a, do The Ordinary-ja; plus još par drugih.

Ja, kad sam naišla na Deciemov sajt, ostah paf. Abnormal Beauty Company. Gledam i mislim se da, kad bih ja išla imat firmu za kozmetiku, da bi izgledala 99% ko ovo. Dakle, koncept, dizajn, spika. Moderno. Urbano. Hipsterski. Kontrastno. Stil života upakiran u 30ml bočice i 50ml tubice. Beton. Zelenilo. Laboratorij. Majmuni. Nešto kao Lush, but with science! Cijeli image brenda je probudio moje osjetilne dizajnerske pupoljke, zatupljene ergonomskim oblicima i dijabetes-inducirajućom slatkoćom pristupačne ženske kozmetike.

Odlučna pakiranja, švicarski dizajn. Kutijice izgledaju kao da su ispale iz mog studentskog scrapbooka na drugom semestru. Ne znam koliko vas razumije što mene toliko tangira u grafičkom oblikovanju i opremi ovih bočica i tubica, evo ni sama ne mogu to baš artikulirat. Ali to je to. Čistoća, nema straha od bjeline, jednostavnost, uniformnost, dosljednost i sans serif. Pakiranje je na rubu da izgleda ko antibiotik, no suptilne intervencije u vidu elegancije i profinjenosti balansiraju apsolutnu utilitarnost apotekarske estetike, pa u konačnici imamo jedan jako lijep i moderan kozmetički proizvod.

Sad ćete vi meni reć ; “Bože koliko ova može nadrobit o bijelim kutijicama s crnim slovima.” I ne zamjeram vam. Ali bivam pristrana. Razotkrile ste me, kozmetiku u 80% slučajeva kupujem zbog ambalaže, ali rijetko ću kupit proizvod ISKLJUČIVO zbog ambalaže. Najčešće radim background check; a u ovom slučaju se potrefio kompromis; sastav naoko nije loš, hype vlada po internetima, proizvodi zvuče obećavajuće, a ambalaža (i cjelokupni image brenda) je apsolutno presudila.

The Ordinary je dakle linija proizvoda za njegu lica. Radi se o serumima, emulzijama, uljima, suspenzijama, primerima. Najveći selling point ove linije je dakako cijena. Sve je jeftino. Ultra jeftino. Ono, jebeno faking jeftino.

Ajmo sad zaozbiljno, blogo-kozmetički. Nedugo nakon otkrića ovog abnormalnog brenda, pala je i narudžba. Na moju veliku žalost, dosta je stvari bilo OOS, tako da sam se zadovoljila s dvije jačine mliječne kiseline, suspenzijom C vitamina i azelaičnom kiselinom koju odavno želim probati.

Naravno da nisam sve isprobala još; azelaična stoji skupa s 10% mliječne u ladici, i čeka jesen. Jer nažalost imam samo jedno lice, a dan nažalost traje samo 24 sata (Ne ozbiljno, što je s time? Ima li to smisla? 24 sata? Really?). Ali zato sam prilično temeljito isprobala:

The Ordinary Lactic Acid 5% + HA 2%; što bi značilo 5 posto mliječne s dva posto hijaluronske.

 

Znate da prilično volim kiseline, no azijske me nisu suviše oduševile. Nekako su slabašne, te iako su funkcionalne, više kao eksfolijativni toneri. Nekakva popratna pojava u rutini, koja mi više smeta nego što imam koristi od nje. Moram pazit na redoslijed i pH, zajebavat se s aftercareom, a rezultati su slabašni i prolongirani. Isto tako, već godinama tražim cjenovno pristupačnu mliječnu kiselinu, jer sam eto, zabrijala da bi mi odgovara (imam neku averziju prema glikolnoj, nije znanstveno utemeljena, nego eto). Naišla sam na par komada, no uvijek bi me sprečavale visoke poštarine (npr. MUAC),  nedostupnost, a bogami i cijene. Ne dam puno para za nešto za što nisam baš sigurna da će zaživit. I tu je The Ordinary došao kao naručen.

Mliječna kiselina je inače iz skupine AHA kiselina, o kojima smo već pričali i o kojima sve znamo, tako da je nužna zaštita od sunca ako se volite sunčati po kavama.

 

 

Petpostotni mliječno kiseli serumčić (ajmo ga tako nazvati) je podnošljivog mirisa (desetka navodno užasno smrdi; al svoju nisam još otvorila), ljigavo tekuće konzistencije i blago narančaste boje. Koristila sam ga cca 3 mjeseca, uzastopce, svaku – svaku drugu večer i svako jutro bih se probudila sa značajno svježijim tenom. To mogu potvrditi sa sigurnošću, jer sam u par navrata imala pauzice, kad bi jutarnji efekt bio puno izražajniji; to jeste – kad nisam koristila spomenuti serumić, lice mi je ujutro nakon 3. dana nekorištenja bilo manje zategnuto i svježe. Glupih li kategorija, a kad su subjektivne. S obzirom da se radi o relativno niskom postotku kiseline, prilično sam zadovoljna učinkom. Nije loše napomenuti da nisam iskusila simptome dehidracije, kao što to inače biva s kiselinama. U zadnje vrijeme jesam dehidrirana, ali u zadnje vrijeme mi je rutina sve samo ne rutinska, a i spomenuti serumić sad već koristim manje učestalo, jednom-dvaput tjedno. Tako da… Ja zadovoljna. Vrlo. Za te pare (6 i po eura), i više nego vrlo.

 

 

U detaljnu analizu sastava se neću upuštat, jer sam odustala od toga. Time nek se bave stručnjaci i oni koji misle da su dovoljno stručni. Na slici više su sastavi 10% (lijevo) i 5% (desno).

Još sam jednu stvar isprobala, ali je nisam dugo zadržala u svojem društvu. 23-postotna bezvodna (čitaj: uljna) suspenzija C vitamina sa hijaluronskim sferama.

 

 

Totalni promašaj od proizvoda. Ovo je daleko najneugodniji komad kozmetike koji sam imala ikad prilike koristiti. Iskustvo nanošenja je jednako ribanju lica finim glaspapirom natopljenim u ocat. Dakle, taj vitamin C je jako sitan. Superfini prah, kažu oni. U masnom mediju (skvalan?). Superfin, ali ne dovoljno fin. Zbilja sam mu dala nekoliko šansi.

 

 

To sranje grebe. Em je dosta tekuće, i ne znam zašto je u tubici; mogao je slobodno biti upakiran u bočicu s kapaljkom. Em grebe. Peče. Smeta. Ne rastapa se. Umješavanje u druge kreme i kombinacija s maglicom donekle pomaže, no sve je to previše truda za apsolutno nikakav rezultat. Pa i da je najugodniji na svijedu i da najfinije miriši i da je mekan kao oblačak, crvenilo i masnoća lica nakon aplikacije nisu vrijedni.

 

 

Sve u svemu, kolko para tolko muzike. Po mojim iskustvima i što sam skupila po putu, vidim da su im stvari totalni hit ili miss. A i dojmovi su takvi nekakvi. Nisam razočarana, niti najmanje. Ono što sam trebala to sam i dobila. Funkcionalan piling s mliječnom kiselinom, za užasno malo para; ali i iskustvo i inspiraciju. Ma i bez toga, promišljanje koje je uloženo u cijeli Deciem i sve brendove osim Ordinary-ja je hvalevrijedno. Ordinary intrigira i otvara prostor za istraživanje, i mene oduševljavaju ovakvi koncepti – na stranu sad tvrdnje o učinkovitosti i individualna očekivanja. Ja volim ovaj brend, i sigurno ću se vratiti po primer i pokoju novu umotvorinu.

 

 

 

Mora im se priznat da su revolucionarni u pogledu mass marketinga, ali i u pristupu prema tržištu; na neki način educiraju svoje kupce o benefitima konkretnih aktivnih komponenti, promiču “slojevitost” u njezi kože, razdvajanje aktivnih komponenti umjesto jedne all-in-one kreme; a usput sve to nude po popularnim cijenama, tako da i ako vam se neki proizvod ne svidi, nećete plakati zbog 50 kuna.

I to je valjda taj koncept – ovo su obični proizvodi za njegu lica, i nisu ni počemu posebni. Osim što su ful posebni, jer su tako obični.

2 thoughts on “Sasvim obična kozmetika – The Ordinary

    1. Direkt s njihovog sajta 🙂 imaju free ship iznad 25 Eura, i šalju iz UK skladišta, pa se (još uvijek) računa kao EU, nema straha od carine.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *